Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

ZAPPI 3-fas laddbox

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

ZAPPI 3-fas laddbox

Inläggav Orust Engineering » 21 dec 2018 00:05

Redan ett år efter succén med Zappi enfas kommer nu trefas versionen.

https://försäljning.orustengineering.se/index.php?route=product/category&path=67
Senast redigerad av Orust Engineering 06 jan 2019 00:15, redigerad totalt 1 gång.
Mvh
Lars
Renault Clio Electrique -97, Citroen Berlingo -05, Renault Kangoo Maxi ZE -12, 2 Renault Kangoo ZE -12, Mercedes Vito E-Cell -12, Renault Zoe Intense -13, Renault Zoe Intense -13
Orust Engineering

Re: ZAPPI 3-fas laddbox

Inläggav elbilist mati » 21 dec 2018 06:39

Kul. Hur är det med lastbalansering mellan två två laddboxar (och huset såklart)? Går det att få till på ett smidigt sätt?
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Orust Engineering » 27 dec 2018 21:40

Redan enfasvarianten kan dela lika på överskottsenergi mellan flera laddboxar.
Det går även att sätta prioritering mellan Zappi laddboxar och myenergis andra produkt Eddi.
Mvh
Lars
Renault Clio Electrique -97, Citroen Berlingo -05, Renault Kangoo Maxi ZE -12, 2 Renault Kangoo ZE -12, Mercedes Vito E-Cell -12, Renault Zoe Intense -13, Renault Zoe Intense -13
Orust Engineering

Inläggav elbilist mati » 28 dec 2018 06:34

Orust Engineering skrev:Redan enfasvarianten kan dela lika på överskottsenergi mellan flera laddboxar.
Det går även att sätta prioritering mellan Zappi laddboxar och myenergis andra produkt Eddi.

Det låter som att jag behöver två stycken Zappisar. :)
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Bjelke » 28 dec 2018 06:41

mati skrev:
Orust Engineering skrev:Redan enfasvarianten kan dela lika på överskottsenergi mellan flera laddboxar.

Då kan ju jag få ärva den du fick med golfen så kan jag ha Clever "ladda som satan hemma"-abonnemang ju :)
Teslaburken duger ju tyvärr inte till det (måste ha fjärravläsning)
(och så spar man ändå en WC utifall Tesla gnäller om det skulle strula med laddningen hehe)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav elbilist mati » 28 dec 2018 07:16

Bjelke skrev:
mati skrev:

Då kan ju jag få ärva den du fick med golfen så kan jag ha Clever "ladda som satan hemma"-abonnemang ju :)
(och så spar man ändå en WC utifall Tesla gnäller om det skulle strula med laddningen hehe)

Ja, det är en bra idé ju. Du har ju Clever-abonnemang. Jag har inte det och jag har inte heller något konto som är kopplat till boxen, men det måste ju rimligen gå att lösa.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Bjelke » 28 dec 2018 07:39

mati skrev:
Bjelke skrev:
mati skrev:

Ja, det är en bra idé ju. Du har ju Clever-abonnemang. Jag har inte det och jag har inte heller något konto som är kopplat till boxen, men det måste ju rimligen gå att lösa.

Jag betalar ju nu 400kr/mån för fri laddning på Clevers laddare och för 200kr/mån till så får man även fri laddning hemma liksom (om man väljer dom som leverantör hemma förvisso),
känns som en bra deal om man har två stora elbilar som körs skapligt mycket (7000 mil/år för oss ca) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav elbilist mati » 28 dec 2018 11:49

Bjelke skrev:Jag betalar ju nu 400kr/mån för fri laddning på Clevers laddare och för 200kr/mån till så får man även fri laddning hemma liksom (om man väljer dom som leverantör hemma förvisso),
känns som en bra deal om man har två stora elbilar som körs skapligt mycket (7000 mil/år för oss ca) :)

Visst är det så. För mig lönar sig ett sådan upplägg troligen inte. Jag har ju billig solel hemma, och jag laddar nästan aldrig någon annanstans, framförallt inte hos Clever.
Du kan köpa min Clever-box för en lagom rimlig peng om du är intresserad. Men 3-fas Zappin finns inte förrän i februari om jag ser det rätt. Det dröjer alltså lite.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Jola » 30 jan 2019 22:34

mati skrev:... Men 3-fas Zappin finns inte förrän i februari om jag ser det rätt. Det dröjer alltså lite.

Jag har beställt en Zappi 3-fas. Får se vad som kommer först. Zappin eller bilen (M3) :D
Användarvisningsbild
Jola
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jola » 16 feb 2019 12:31

Halva februari har gått...
Vet ni nåt mer om när Zappi 3-fas kommer?
Användarvisningsbild
Jola
Teslaägare

Nästa

Återgå till Tillbehör