Model 3 Förarstol

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Model 3 Förarstol

Inlägg av Pontus »

Min förarstol har en nit som är lite lös och gör att stolen känns lite glapp. Det första märkliga med detta är att det var ett problem även på model S förstår om och där fick SC en mall för att borra ur biten och sätta dit en ny. Men på model 3 får man inte göra det utan där säger Tesla att dom måste byta hela stolen. OK för mig men när jag var där och fixade lackskadorna så så dom att det var 4 veckors leveranstid på stolen (8 veckor sedan), när jag var där i förra veckan så var inte stolen beställd ännu...
Jag fick dessutom frågan om dom skulle leverera stolen hem till mig :?
Spontant så jag nej jag vill att ni byter stol. Sedan tänkte jag på det idag om jag gör det själv så antar jag att jag får behålla den gamla och det borde vara enkelt att få ordning på biten (byta mot skruvförband).
Då återstår frågan är en begagnad stol värt något och finns det någon som behöver en?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Albin
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 04 jun 2017 22:09

Re: Model 3 Förarstol

Inlägg av Albin »

Jag har ett service-ärende hos Tesla angående mitt förarsäte i mitten på Januari, löser inte de det så kanske jag kan vara intresserad.
Problemet med min stol är att sidostödet i ryggstödet trycker mot en på vänstra sidan, någon annan som har det problemet?
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
bemojo
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 mar 2020 13:34

Re: Model 3 Förarstol

Inlägg av bemojo »

Hej,

Tänkte kolla hur det gick med detta? Har du kvar stolen? Kan vara av intresse...
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 Förarstol

Inlägg av Pontus »

bemojo skrev:
Hej,

Tänkte kolla hur det gick med detta? Har du kvar stolen? Kan vara av intresse...
Ursäkta jag tog den enkla vägen och lämnade in den. Jag var inte ens hemma så frun fick åka och vänta medans de byte.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar