Auto baklucka till Tesla model 3

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Anderssons
Inlägg: 90
Blev medlem: 03 feb 2019 13:24

Re: Auto baklucka till Tesla model 3

Inlägg av Anderssons »

Som jag förstår det så är ni många som är vänner med Johannes här och är så klart på hans sida trots att bevisen talar emot.
Men vet ni vad jag tänker vara den större personen här och betala tillbaka hela summan inkl extra kostnaden för frakten trots att det är fel.

Jag kommer inte längre vara medlem i detta forum efter detta mycket otrevliga bemötande. Trodde Tesla kunde föra ihop människor men så är inte fallet uppenbarligen.
Behöver inte skrivas mer om detta och skulle uppskatta att alla respekterat detta.
Tack.

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Auto baklucka till Tesla model 3

Inlägg av martinot »

Anderssons skrev:
Som jag förstår det så är ni många som är vänner med Johannes här och är så klart på hans sida trots att bevisen talar emot.
Känner ingen av er, och skulle misstänka att så är fallet för de flesta här.

Har bara läst vad som skrivits av dig i din annons och i trådarna, och gjort en bedömning av rättsläget därefter.

Om du tror att jag (eller andra) har fel i vår bedömning av vem som kommer vinna, och du känner att du har rätten på din sida, så tycker jag faktiskt att du skall ta fallet till tingsrätten. Det är det vi har domstolar till för att avgöra den här typen av oenigheter (och en massa annat).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Auto baklucka till Tesla model 3

Inlägg av Andersen »

Anderssons skrev:
Som jag förstår det så är ni många som är vänner med Johannes här och är så klart på hans sida trots att bevisen talar emot.
Men vet ni vad jag tänker vara den större personen här och betala tillbaka hela summan inkl extra kostnaden för frakten trots att det är fel.

Jag kommer inte längre vara medlem i detta forum efter detta mycket otrevliga bemötande. Trodde Tesla kunde föra ihop människor men så är inte fallet uppenbarligen.
Behöver inte skrivas mer om detta och skulle uppskatta att alla respekterat detta.
Tack.

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Vet du, jag tror få känner köparen personligen. Jag gör det tex inte. Däremot tror jag att de flesta människor har en känsla för vad som är rätt, och hur man beter sig mot andra människor.

Att som du redigera annonser och inlägg i efterhand visar inte på någon känsla för fair play. Det visar snarare på ett försökt att slingra sig ur en situation där du vet att du gjort fel. Att dessutom påstå att du minsann pratat med jurister och är säker på att du skulle vinna - men trots det inte ens vet att tvister som rör mindre än ett halvt basbelopp hanteras som ett förenklat tvistemål, med kraftiga begränsningar vad gäller kostnader och ombudsarvoden... det gör inte direkt något för att öka på din trovärdighet.

För den som undrar så behöver förlorande part i ett FT-mål bara betala motpartens ansökningsavgift (900 kr) samt eventuellt kostnaden för en timmes juridisk rådgivning inför tvisten för motparten (men inte ombudsarvoden under själva målet). Några andra kostnader ersätts inte!

Så några 20-30 000 som du påstått finns inte och det vet varenda jurist värd namnet. Varenda jurist värd namnet skulle också säga att det är du som gjort fel vid den här försäljningen.

Så du må säga dig vara "den större personen" och betala tillbaka trots att det är "fel", och insinuera att vi alla är köparens vänner som håller honom om ryggen, och att Tesla inte för samman människor - men sanningen är att du har gjort fel och att Tesla visst för samman människor som den här tråden mycket väl visat!
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Skriv svar