Sommardäck original som nya

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Henrik P
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 jan 2021 08:43

Sommardäck original som nya

Inlägg av Henrik P »

Funderar på att kränga av original Michelindäcken direkt efter leverans hos närmsta däckverkstad.
Vad skulle 4 såna orginaldäck betinga för värde? (Endast däcken) De har ju rullat några meter så de klassas ju inte som nya.

Nån som har en aning eller är intresserade? (kan mötas upp Göteborg och norrut).
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 336
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: Sommardäck original som nya

Inlägg av Henkens »

Storlek?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Sommardäck original som nya

Inlägg av themax »

Henrik P skrev:
Funderar på att kränga av original Michelindäcken direkt efter leverans hos närmsta däckverkstad.
Vad skulle 4 såna orginaldäck betinga för värde? (Endast däcken) De har ju rullat några meter så de klassas ju inte som nya.

Nån som har en aning eller är intresserade? (kan mötas upp Göteborg och norrut).
Om det är till Tesla Model 3 och 18” köpte jag fyra däck med ungefär samma miltal som dina för 3500:- i fjol. Det tyckte jag var ett bra pris och för det priset skulle jag göra köpet igen.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Henrik P
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 jan 2021 08:43

Re: Sommardäck original som nya

Inlägg av Henrik P »

Ja det är 18" som kommer med M3 LR
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sommardäck original som nya

Inlägg av taliz »

themax skrev:
Henrik P skrev:
Funderar på att kränga av original Michelindäcken direkt efter leverans hos närmsta däckverkstad.
Vad skulle 4 såna orginaldäck betinga för värde? (Endast däcken) De har ju rullat några meter så de klassas ju inte som nya.

Nån som har en aning eller är intresserade? (kan mötas upp Göteborg och norrut).
Om det är till Tesla Model 3 och 18” köpte jag fyra däck med ungefär samma miltal som dina för 3500:- i fjol. Det tyckte jag var ett bra pris och för det priset skulle jag göra köpet igen.
Samma här, köpte 4st nya original Michelin PS4 18" för 3500kr.
Det kostar ju en slant att få dem krängda och balanserade på fälg, från 800-2000kr typ.
Dvs mer än så är de inte värda IMO, då hade jag köpt budgetdäck istället.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Sommardäck original som nya

Inlägg av themax »

Henrik P skrev:
Ja det är 18" som kommer med M3 LR
Då hade jag köpt dem av dig om det inte var så att du befinner dig på västkusten. Hämtningskostnaden äter upp eventuella monetära klipp … Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar