Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

BMW i4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: BMW i4

Inläggav Teslaägare Niklas Z » 14 okt 2021 13:50

Jag hade också adaptiva dämpare på den 335i som jag hade innan Teslan införskaffades. Det var ett superbt tillval. Önskar att det fanns motsvarande till Model 3
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare

Referralkod: niklas42449

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 14 okt 2021 14:58

BMW i4 är tydligen en fossilbilsdödare.

The beginning of the end of combustion for BMW.

There's no turning back for BMW now. The i4 M50 is the best driving BMW that I've ever driven
- and it's the first serious all-electric performance car that they've made. Wait till they've had even more practice.
The i4 M50 is the beginning of the end of performance combustion cars for BMW. I wonder if they fully understand that yet.

https://insideevs.com/reviews/540010/bm ... ve-review/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav dd88 » 14 okt 2021 15:08

InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.

Hmm.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Teslaägare MWall » 14 okt 2021 15:28

dd88 skrev:InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.

Hmm.

"Bästa bilen" är olika beroende på tycke och smak.

Min manuella BMW M2 var både den sämsta och bästa bilen jag haft. Den hade urusel komfort, var ganska opraktisk med litet bagage och bara 2 dörrar osv. Men samtidigt...

Köper man en i4 M50 och förväntar sig nåt slags M3-substitut så blir man nog besviken. Men samtidigt är i4:an antagligen helt överlägsen en M3 vad gäller komfort, acceleration i vardagen, gasrespons, driftskostnader, lastutrymme...

Jag blir alltid lika road när en användare här på forumet hävdar att han valde mellan en Model 3 LR och en BMW M3. Som att de ens går att jämföra på samma dag.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 14 okt 2021 15:59

MWall skrev:
dd88 skrev:InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.

Hmm.

.

Onekligen. Jag har också haft en 330D Touring. Att ens jämföra den med en Model S finns inte på kartan för mig. Tycker BMWn var rätt trist. Trött, ganska plastig och riktigt tråkigt motorljud (ja, jag föredrar att slippa motorljud, men måste man ha det så är en bensinare väldigt mycket mindre otrevlig imo). Lite skadad var man väl som kom direkt från en M5, men å andra sidan kör jag mycket hellre en Model S än en M5 också...

I4 känns dock intressant för mig, men misstänker att vikten kommer vara en dealbreaker på samma sätt som jag inte tyckte Taycan var så kul pga vikten.
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
SÅLD - Aubergine-Bronze LR3AWD 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Charge Yellow Honda E Advance 2020
Brilliantsvart Audi e-tron Proline 55 quattro 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Inläggav Teslaägare MWall » 14 okt 2021 16:23

Legato skrev:
MWall skrev:

Hmm.

.

Onekligen. Jag har också haft en 330D Touring. Att ens jämföra den med en Model S finns inte på kartan för mig. Tycker BMWn var rätt trist. Trött, ganska plastig och riktigt tråkigt motorljud (ja, jag föredrar att slippa motorljud, men måste man ha det så är en bensinare väldigt mycket mindre otrevlig imo). Lite skadad var man väl som kom direkt från en M5, men å andra sidan kör jag mycket hellre en Model S än en M5 också...

I4 känns dock intressant för mig, men misstänker att vikten kommer vara en dealbreaker på samma sätt som jag inte tyckte Taycan var så kul pga vikten.

Ursäkta men vad försöker du antyda nu? :roll:

Så här skrev jag:
MWall skrev:...de bästa bilar jag haft givet tidpunkt och behov.

Det står jag för. Aldrig förr eller senare har jag varit så nöjd med en bil eller tyckt att den varit mer rätt för mig. Model S? Ja, den är liksom inte "jag" på samma sätt. Svårt att förklara. Jag gillar inte att Tesla ses som ett polariserande ställningstagande. Att man ses på ett visst sätt när man säger att man har en Tesla. Är så mycket fördomar och skit. Jag gillar inte Elon Musk sådär hundra heller. Han är fascinerande men... Och så har jag svårt för den här tech-nördigheten där folk går bananas över saker som inte betyder något i praktiken. Vare sig det gäller ny mjukvara i bilen, ny version av FSD, ny app i telefonen...
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 14 okt 2021 16:39

MWall skrev:Jag gillar inte att Tesla ses som ett polariserande ställningstagande. Att man ses på ett visst sätt när man säger att man har en Tesla. Är så mycket fördomar och skit. Jag gillar inte Elon Musk sådär hundra heller. Han är fascinerande men... Och så har jag svårt för den här tech-nördigheten där folk går bananas över saker som inte betyder något i praktiken. Vare sig det gäller ny mjukvara i bilen, ny version av FSD, ny app i telefonen...

Och det gör man inte om man kör BMW då? :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 14 okt 2021 16:43

MWall skrev:
Legato skrev:
MWall skrev:

Hmm.

.

Ursäkta men vad försöker du antyda nu? :roll:

Så här skrev jag:
MWall skrev:...de bästa bilar jag haft givet tidpunkt och behov.

Det står jag för. Aldrig förr eller senare har jag varit så nöjd med en bil eller tyckt att den varit mer rätt för mig. Model S? Ja, den är liksom inte "jag" på samma sätt. Svårt att förklara. Jag gillar inte att Tesla ses som ett polariserande ställningstagande. Att man ses på ett visst sätt när man säger att man har en Tesla. Är så mycket fördomar och skit. Jag gillar inte Elon Musk sådär hundra heller. Han är fascinerande men... Och så har jag svårt för den här tech-nördigheten där folk går bananas över saker som inte betyder något i praktiken. Vare sig det gäller ny mjukvara i bilen, ny version av FSD, ny app i telefonen...

Jag antyder inget alls, jag konstaterar bara att vi i vissa avseenden har väldigt olika smak. M2 tror jag verkligen jag skulle gilla (i relation till andra fossiler), men 330D tycker jag inte var någon höjdare alls.

Tycker dock det är intressant att allt det du listar som nackdelar med din Model S är sånt som inte överhuvudtaget har med själva bilen att göra. Det är enbart vad andra anser. Jag kunde inte bry mig mindre om de faktorerna, men märker att det är viktigt för många andra. Vare sig det är de, som tex min svärfar, som uppenbart tycker det är viktigt med ett prestigefullt varumärke, eller som en bekant jag pratade med idag som var sugen på en EV6 istället för Taycan pga att varumärket är så anspråkslöst... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...
SÅLD - Röd X100D 2017
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 14 okt 2021 16:56

Legato skrev:... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...

Agreed. Jag gick ju från Tesla till VW. Börjar dock känna mig lite död inombords. :shock:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 14 okt 2021 17:08

taliz skrev:
Legato skrev:... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...

Agreed. Jag gick ju från Tesla till VW. Börjar dock känna mig lite död inombords. :shock:

Hehe, har väl inget med varumärket att göra, bara avsaknaden av Model 3? :D

På det viset känner jag mig också lite "död". Att ha två Suvar när man egentligen hatar suvar är lite tragiskt...
SÅLD - Röd X100D 2017
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

FöregåendeNästa