Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Marsa skrev:
Hämtade ut min Advanced RWD Digital teal Green i fredags.
20211126_230336.jpg
Gillar färgen skarpt, men den har aldrig sett speciellt grön ut :lol:
20211126_230048.jpg
Kanske blir den grönare när solen återvänder nästa år...

Enormt nöjd med bilen så här långt! Extremt kompetent elbil.
Känns som om Hyundai snabbt har utvecklats väldigt mycket som elbilstillverkare om man jämför denna med Konan jag körde tidigare.
Den kommer i solen vara blå-grön, mycket fin färg!
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1548
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Min fick jag regnr på 13/10 och den var hos handlaren 19/10, så din borde vara i krokarna nu @mati . På tal om krok så fick jag till sist dragkroken monterad idag. Lade till att köpa en svensk elsats (GI621ADE00PC), den tyska var en klassisk koppla till lyktorna-lösning. Detta då de tyskspecade bilarna inte är dragförberedda! Med svensk elsats ska tow mode fungera och bilen skall inte larma lika mycket vid backning. Om någon behöver en tysk elsats så är det bara att hojta till :-).
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Klintan skrev:
Min fick jag regnr på 13/10 och den var hos handlaren 19/10, så din borde vara i krokarna nu @mati.
Nope. Jag ställde frågan precis. Ingen bil i sikte. Men han tror (hoppas) fortfarande att den kan dyka upp innan jul.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Och ni har hållit höger paddeln intryckt i några sekunder ?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Grattis! Minns inte riktigt från provkörningen men tror man håller in "paddeln" ett par sekunder.
Ioniq 5 FE AWD
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Tessi19 skrev:
Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Och ni har hållit höger paddeln intryckt i några sekunder ?
Jepp... Just det vi gjorde. Men ska testa mer imorgon.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad.
Kul och grattis. Lite sotis är jag faktiskt. Själv får jag inte ens nämna ordet Hyundai för sambon. Hon är verkligen duktig på att visa för mig vad hon tycker om mitt beslut att sälja Audin. Trots att hon nästan aldrig har kört den. Hon kommer nog aldrig frivilligt sätta sig i I5, dvs om jag bestämmer mig för att ta ut den.
Det finns en gnutta förhoppning kvar att hon ändrar sig när hon ser den. Hon behöver ju inte älska den, bara hon accepterar den så är jag nöjd. Men chansen är rätt liten.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av PapaD »

Holmgrens i Örebro listade idag en lagerbil, FE RWD, för kampanjpriset. Åk och köp, för de som har råd.
Jäkla snygg bil.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19517
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad.
Kul och grattis. Lite sotis är jag faktiskt. Själv får jag inte ens nämna ordet Hyundai för sambon. Hon är verkligen duktig på att visa för mig vad hon tycker om mitt beslut att sälja Audin. Trots att hon nästan aldrig har kört den. Hon kommer nog aldrig frivilligt sätta sig i I5, dvs om jag bestämmer mig för att ta ut den.
Det finns en gnutta förhoppning kvar att hon ändrar sig när hon ser den. Hon behöver ju inte älska den, bara hon accepterar den så är jag nöjd. Men chansen är rätt liten.
Hon får köra Golfen och åka med i Ionicen ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
wheels
Inlägg: 512
Blev medlem: 24 nov 2020 16:13

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av wheels »

Förbrukningstest med släp. 4 olika elbilar

https://elbil.no/fire-elbiler-med-fire-like-tilhengere/
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

wheels skrev:
Förbrukningstest med släp. 4 olika elbilar

https://elbil.no/fire-elbiler-med-fire-like-tilhengere/
Det där var ju riktigt bra. I5 verkar vara en fin dragbil. Klart snålare än alla andra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av martinot »

wheels skrev:
Förbrukningstest med släp. 4 olika elbilar

https://elbil.no/fire-elbiler-med-fire-like-tilhengere/
Bra test, men samtidig grymt skum att de utlämnade MY som är en av de mest säljande bilarna på marknaden.

Mycket märkligt, och synd IMO. :cry:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1548
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

martinot skrev:
wheels skrev:
Förbrukningstest med släp. 4 olika elbilar

https://elbil.no/fire-elbiler-med-fire-like-tilhengere/
Bra test, men samtidig grymt skum att de utlämnade MY som är en av de mest säljande bilarna på marknaden.

Mycket märkligt, och synd IMO. :cry:
Har den dragkrok?
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av martinot »

Klintan skrev:
martinot skrev:
wheels skrev:
Förbrukningstest med släp. 4 olika elbilar

https://elbil.no/fire-elbiler-med-fire-like-tilhengere/
Bra test, men samtidig grymt skum att de utlämnade MY som är en av de mest säljande bilarna på marknaden.

Mycket märkligt, och synd IMO. :cry:
Har den dragkrok?
Någon skall ha fått det, men det kan ju vara så att de inte fått tillgång med en sådan bil att testa som du är inne på.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Dafro »

martinot skrev:
Klintan skrev:
martinot skrev:
wheels skrev:
Förbrukningstest med släp. 4 olika elbilar

https://elbil.no/fire-elbiler-med-fire-like-tilhengere/
Bra test, men samtidig grymt skum att de utlämnade MY som är en av de mest säljande bilarna på marknaden.

Mycket märkligt, och synd IMO. :cry:
Har den dragkrok?
Någon skall ha fått det, men det kan ju vara så att de inte fått tillgång med en sådan bil att testa som du är inne på.
Man testar väl inte på en bil som man inte kan få med dragkrok vid lev och kanske eventuellt möjligen ska få en någon gång i framtiden, tänker jag.
27,8 kWp solceller
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Idag ska vinterdäcken äntligen på. Sen kan jag köra på riktigt!

Är det någon som beställt hem laddkortet från Hyundai?
Tänkte om min 12-månadersperiod med Ionity Premium börjar så fort jag beställer kortet, eller om jag måste aktivera det hemma (och kan göra det kvällen före första långresan)?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

Skabb1 skrev:
Idag ska vinterdäcken äntligen på. Sen kan jag köra på riktigt!

Är det någon som beställt hem laddkortet från Hyundai?
Tänkte om min 12-månadersperiod med Ionity Premium börjar så fort jag beställer kortet, eller om jag måste aktivera det hemma (och kan göra det kvällen före första långresan)?
du aktiverar på nätet. Jag har fortfarande inte aktiverat, har kortet liggande i bilen och har fått besked att det måste göras innan mars 2022 för att få de 2 gratis åren med abonemang.
BMW i4 M50-22/Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Jag har inte gjort det heller. Tar det innan mars eller tidigare om det blir en längre resa (som inte är planerat just nu).
I Sverige är det dock bara ett år det handlar om.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Såg att erbjudandet är förlängt :)
1. Kunder med ny Hyundai IONIQ 5 som har registrerat sig på Charge myHyundai senast den 30.06.2022 kommer automatiskt få IONITY Premium-paketet i 12 månader när de bokar en Charge myHyundai-taxa och kommer att undantas från grundavgiften hos IONITY Premium-paketet.
https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-se/tariffs
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

Tessi19 skrev:
Jag har inte gjort det heller. Tar det innan mars eller tidigare om det blir en längre resa (som inte är planerat just nu).
I Sverige är det dock bara ett år det handlar om.
Stämmer, det är nog bara P45 bilarna som fick 2 år, övriga i Norge har 1år tror jag.
BMW i4 M50-22/Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Tydligen har min bil anlänt till Skaraborg. Undrar om det verkligen är rätt bil. Min skulle ju redan kommit i augusti, det här är nog inte samma bil jag har beställt i april. Få se om det är åtminstone rätt färg och så.
Nu ska vinterdäcken så småningom krängas på och dragkrok monteras. Det lär dröja ett tag till innan jag får se den.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1104
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
Tydligen har min bil anlänt till Skaraborg. Undrar om det verkligen är rätt bil. Min skulle ju redan kommit i augusti, det här är nog inte samma bil jag har beställt i april. Få se om det är åtminstone rätt färg och så.
Nu ska vinterdäcken så småningom krängas på och dragkrok monteras. Det lär dröja ett tag till innan jag får se den.
Vet att du inte fick välja färg, men vilken blev det?
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Nu på vintern är den nog grått Mati ;)
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

DanneLKPG skrev:
mati skrev:
Tydligen har min bil anlänt till Skaraborg. Undrar om det verkligen är rätt bil. Min skulle ju redan kommit i augusti, det här är nog inte samma bil jag har beställt i april. Få se om det är åtminstone rätt färg och så.
Nu ska vinterdäcken så småningom krängas på och dragkrok monteras. Det lär dröja ett tag till innan jag får se den.
Vet att du inte fick välja färg, men vilken blev det?
Müstisch Oliv-something. Alltså typ brunt. Jo, jag fick välja, men inte från alla färger. Och denna kändes som enda färgen som inte var grå. Och jag sa att jag ville ha mörk interiör. Allt annat kommer se skitigt ut efter ganska kort tid. Vi får se om det blev så. Ljus interiör går nog bort.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar