nek0 skrev:Zalman du glömde kopiera den här meningen när du ändå var i gång med kopieringen "Hoppas det, för ingen bilköpare förtjänar att åka runt i en ny elbil som inte är buggfri."
Exakt så är det!
Provkörde en Mercedes EQC och hade sett youtubeklipp om hur cool Augmented Reality lösning Mercedes har.
Säljaren höll på länge för att få igång den på bilen, men till slut gav han upp!
Rörigare användargränssnitt har jag inte sett!
Min systers Nissan Leaf ska gå att styra med en app, man får vara glad om man i 25% av fallen får kontakt med bilen!
jämför jag med allt annat jag provat så är Tesla många många år före när det gäller mjukvara.
Nu senast när jag körde Taycan så insåg jag hur otroligt långt efter VW-koncernen ligger.
Segt gränssnitt, onödigt många klick, komplicerat UX, små skärmar, osv.
Teslas UI är verkligen i en egen division och responsen i skärmen är helt laggfri.
Jag säger inte att Tesla är helt buggfri, men jämfört med konkurrenterna är Tesla en iPhone och konkurrenterna en Nokia med Symbian OS.
Tesla har stor skärm.
Snabba datorer ger laggfri respons.
Oftast bara max 2 klick för att göra en inställning.
Redigt och logiskt gränssnitt.
Man kan twittra Elon och önska nya funktioner.
Mycket enkelt att hitta snabbladdare.
Snabb och säker appstyrning av bilen.
Ofta uppdateringar för att få ny funktionalitet.