Tack! Citerar inte hela ditt inlägg, men intressant att se din grund för investering (om man kan kalla en möjligen utebliven förskottsbetalning så) i bolaget.Jerker skrev:Grundarna är sanna idealister och bilproduktionen ska få en stark miljöprofil med klimatkompenserande åtgärder. Det är en av anledningarna till att produktionen ska ske i Trollhättan, med vattenkraft.
Jag förstår alla som har tveksamheter om den här bilens chanser att nå serieproduktion. Jag skulle väl ge dem 50%.
Frågan är om det är ens en så stor chans som hela 50%?
Ovanpå detta så verkar NEVS lägga ner all produktionskapacitet i Trollhättan (nu blir bara den i Kina eventuellt kvar). Behöver ju inte drabba Sonos långsiktigt, men kanske dock ytterligare förseningar och adderade problem på vägen.
Lite märkligt blir det hela gällande just NEVS när man läser följande:
https://fastighetstidningen.se/evergran ... -avyttras/Nevs vd Stefan Tilk är trots den kinesiska ägarens skuldkrissituation inte lika orolig över bolagets framtid som han var förr.
"För två år sedan var jag riktigt orolig. Nu tror jag att det löser sig. Och skulle Evergrande inte kunna ha oss kvar har vi utvecklat så mycket värdefullt att det borde finnas intresse hos andra för det", sade Stefan Tilk till Di i förra veckan.