Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Xpeng - SUV som använder Teslapatenten

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Xpeng - SUV som använder Teslapatenten

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 17 jun 2020 23:07

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav elbilist iAkita » 17 jun 2020 23:47

Zalman3 skrev:Xpeng P7.

Data.
https://en.xiaopeng.com/p7/configuration.html

Test.
https://youtu.be/DTGGNyT-qIM

Snabb laddning.

Screenshot_20200618-002301_YouTube.jpg

Screenshot_20200618-002724_YouTube.jpg

Jag skulle inte tveka en sekund att slå till om den kommer till Sverige med vettigt introduktionspris. Jag tror de kinesiska elbilstillverkarna lärt sig av hur mobiltillverkarna gått tillväga, med förvånansvärt bra kopior till lågt pris för att sedan när de väl etablerats höja priset till en nivå där de faktiskt gör vinst. Det enda som får mig att tveka är att de där 12 milen man kan ladda på tio minuter är baserat på NEDC räckvidden. Enligt uppgift på hemsidan tar det 28 minuter att ladda 30-80%, vilket ger en snitteffekt på ca 80 kW om den batterikapacitet på 80kWh de anger avser tillgänglig effekt. Det är inte så väldigt mycket snabbare laddning än min e-Niro, som laddar med ca 70 kW i snitt om man startar laddningen vid låg SOC och avbryter vid 73%. Vilket i och för sig är bra nog för mina behov det också.
iAkita
elbilist

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 25 aug 2020 12:20

Prissänkning.
Kaxigt med 5 års nybilgaranti og ubegrenset antall kilometer.

Valutakursene har utviklet seg i gunstig retning, og denne fordelen ønsker vi å gi til våre kunder.
Derfor setter vi ned prisen på Xpeng G3 med hele 40 000 kroner. Den nye prisen på
Xpeng G3 er nå kr 358 000 for utstyrsnivå Smart, og kr 379 000 for utstyrsnivå Premium.
Bestiller du i dag, kan du få bilen levert i november.

Begge utstyrsnivåene har operativsystemet Xmart som automatisk oppdaterer bilen, og den svært avanserte autopiloten Xpilot 2.5.
Xpeng G3 er fullstappet med teknologi og perfekt tilpasset norske forhold. Kjøper du en Xpeng G3 er du sikret en bil som alltid er
oppdatert og som vil motta forbedringer gjennom hele bilens levetid.

Xpeng G3 er den smarte SUVen som løser alle dine behov i hverdagen. Gode seter, god kjørekomfort og et meget rommelig bagasjerom gjør den
daglige kjøringen til en lek. Hele 451 kilometer rekkevidde gjør at du også kan ta med Xpeng G3 på skikkelig langtur uten å ha rekkeviddeangst.
Så du forresten at vår Xpeng G3 faktisk kjørte hele 506 kilometer i NAFs store rekkeviddetest?

Våre biler leveres med 5 års nybilgaranti og ubegrenset antall kilometer, 8 år/160 000 km garanti på batteriet og 12 års rustgaranti.
Takket være vårt samarbeid med NAF og MECA, vil du aldri være langt unna et sertifisert verksted dersom noe skulle oppstå.

Vi tilbyr også gunstig finansiering og forsikring. Og kanskje best av alt; vi kan levere hjem til deg, uansett hvor du befinner deg i Norge.
Se våre nettsider for mer informasjon, og ta kontakt med oss i dag for et tilbud.

Vi gleder oss til å høre fra deg.
Med vennlig hilsen

Xpeng Norge

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare Klintan » 25 aug 2020 13:01

I Norge är det ju standard med fem års garanti, då man har fem års reklamationsrätt. Brukar dock oftast bara vara 10.000 mil. Får se vad de erbjuder om de kommer hit.
Nissan Leaf | Reserverat Model 3 2016-04-01 | 13 kW solpaneler | Reserverat Polestar 2 2019-02-27 | Model S 75 D -18 utt -19
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Referralkod: martin66034

Inläggav Oscar2 » 16 sep 2020 21:40

https://store.xpeng.no/newG3Model.html?vehicle_model_id=G3

Går nu att beställa/konfigurera G3 SUV i Norge nu.
358,000 nok för "Smart"
och
379,000 nok för "Premium"

Finns mycket inkluderat i priset jämför med alla extra tillval när jag konfigurerade Skoda Enyaq för skojjs skull.
Oscar2

Föregående

Återgå till Elektriska Fordon