Sida 71 av 77

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 19 aug 2019 20:45
av tor-ake
Tellus skrev:
TechNerd skrev:
taliz skrev:Kvd tar tyvärr rejält betalt för sina tjänster, så en bra bit av förtjänsten hamnar hos dom.

Allt är väl relativt, men ca 10kkr är det kvd tar och då ingår lättare rekond och tvätt.
Klart överkomligt tycker jag iaf för att slippa blocket och "sista priset kompis".


20000kr i detta fall, 15000kr om den gått för 499999kr


15.000 och 20.000 gäller privatbilar. Företagsbilar är billigare av någon anledning.

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 17 sep 2019 14:57
av TechNerd
Såg att det var dags igen...
Uppe i 410500 nu - men inte nått reservationspris. :D

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 17 sep 2019 16:55
av taliz
Hörde fake-lågfartsljudet idag hos en Niro PHEV i ett parkeringshus.
FYFAN säger jag bara. Det blir INTE roligt när alla bilar kommer låta liknande.

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 18 sep 2019 17:04
av LillNicke
taliz skrev:Är väl inget nytt att beggade elbilar går för nypris.
Sålts massa egolfar på kvd tex. Antar de går till Norge?
Borde väl komma ut några Model 3 också om några månader när bonuspengarna trillat in.


Det finns ju ganska många e-niro och e-golf utan fantasipriser på finn.no. Varför köper dom bilar i sverige tror ni?

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 18 sep 2019 18:28
av vibrationsfri
Mickep skrev:Då krypte listan till.. model3 igen.
Finns det någon annan elbil som kommer få drag som man i närtid kan hoppas på?

Närtid kanske inte men om 1,5 år kommer Model Y

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 21 sep 2019 20:53
av iAkita
Den gångna veckan har jag kört två resor fram och tillbaka mellan Skåne och Uppland med e-Niron, totalt nästan 300 mil. Kan bara konstatera att den nya generationens elbilar innebär att långresor fungerar hur bra som helst, även för oss som inte vill ha en Tesla av olika anledningar. Faktum är att det är de bästa bilresor jag haft på dessa sträckor, och jag var både bättre utvilad och fick mer jobb gjort på plats än vanligt. Dåligt utbyggt laddnätverk är inte heller en ursäkt för att vänta med att skaffa elbil. Tvärt om finns det hur många CCS laddare som helst längs med de sträckor jag körde. Många gånger med 2-3 mils mellanrum och det är inte ovanligt med mer är en laddare vid samma ställe (om än med olika operatörer). Trots det gör Ionity skillad även på en bil som laddar så pass långsamt som e-Niron. Ett laddstopp på 30 minuter går snabbt men 45 minuter blir lite segt om man inte planerar in stoppet i samband med lunch eller något annat. Så jag ser fram mot att stationen i Värnamo öppnar.

Till sist, det här var första gången jag upplevde det som en nackdel att inte ha trefasladdning. Kom fram vid midnatt en av dagarna och gav mig iväg igen kl. 9 dagen efter. Inte tillräckligt med tid för att fylla batteriet med andra ord, så jag fick lägga 20-25 minuter extra på snabbladdning. Det kan jag leva med.

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 22 sep 2019 08:53
av TechNerd
Jo, det är en riktigt trevlig bil! Med Ionity ser världen utanför tesla mycket ljusare ut.
Men ändå känns det som att "köra en cykel" i jämförelse när jag byter mellan bilarna. :)

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 22 sep 2019 14:22
av Pontus
Mycket lovande att höra. Ni som kan elbilar utanför Tesla, finns det någon med skjutdörr?

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 22 sep 2019 14:39
av Svenssons
Pontus skrev:Mycket lovande att höra. Ni som kan elbilar utanför Tesla, finns det någon med skjutdörr?

https://ev-database.org/car/1117/Nissan-e-NV200-Evalia

Re: Kia Niro EV

InläggPostat: 22 sep 2019 14:47
av Pontus
Svenssons skrev:
Pontus skrev:Mycket lovande att höra. Ni som kan elbilar utanför Tesla, finns det någon med skjutdörr?

https://ev-database.org/car/1117/Nissan-e-NV200-Evalia

Tack får titta på den senare, den verkar vara förbjuden här i Kina... :evil: