Moderator: Redaktion
taliz skrev:chaffis75 skrev:Då tråkigt negativa alla är här till e-niro..
Försök framhäva fördelen med Kia på BMWs eller Mercedes forum och se hur det går.
Det blir bara konstigt.
De som gillar BMW och Mercedes är sällan intresserade av en Kia helt enkelt. Så jag förstår inte riktigt varför du tror det skulle vara annorlunda på ett Tesla-forum.
Här är det hög prestanda och senaste tekniken från silicon valley som intresserar, då smäller inte plastig, tråkig, långsam budget-korean med gamla spakar och vred så högt.
chaffis75 skrev:Då tråkigt negativa alla är här till e-niro.. Varför kan man inte se för och nackdelar med olika bilmärken..
Vad kostar en tesla att försäkra jämfört med en e-niro tex?
Hur ofta är e-niro på verkstaden för garanti reparationer?
Hur lätt är de att få tag på en verkstad som kan hjälpa en på lagom avstånd..
Tars skrev:Vi har 2 st e-niro och är sjukt nöjda.
Walker skrev:Tars skrev:Vi har 2 st e-niro och är sjukt nöjda.
2? Har du börjat samla på Kia också?
The Kona Electric is the first new-generation electric car to be produced for European markets in the Czech Republic and Hyundai hope that additional production in Europe will “significantly” reduce delivery times of the Kona Electric for its European customers.
Lahoz suggested that state-of-the-art technology doesn’t need to come with premium prices and exclusive brands.
The key will be the migration of the 800-volt system to more affordable models. Kia is saying that some of its lower-cost EVs might keep the 400V architecture while premium, pricier models will offer the fast-charging 800V system.
Zalman3 skrev:Hur intressant är det för dig att kunna ladda snabbt?
Betalar du 20.000kr extra för att få 800V snabbladdning?
Laban skrev:Det måste kanske upprepas, 800V säger i sig inte speciellt mycket. Jag skulle vara extremt nöjd med Model 3’s 250 kW max med e-Trons laddkurva. Det kräver inte 800V.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster