Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi e-tron
Re: Audi e-tron
Japp, samma pris både med city och transit.Robertrimmevik skrev:Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Är du säker? Har gjort det ett par gånger (kommer inte ihåg exakt datum) en kollade igenom mina fakturor och ser inte någon notering om högre pris så jag hade gissat på ordinarie taxa oavsett om du använde kortet eller appen.Nect skrev:Japp, samma pris både med city och transit.Robertrimmevik skrev:Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Kör på 12 månaders "gratis" Transitavtal en månad till.
Re: Audi e-tron
dfa skrev:Är du säker? Har gjort det ett par gånger (kommer inte ihåg exakt datum) en kollade igenom mina fakturor och ser inte någon notering om högre pris så jag hade gissat på ordinarie taxa oavsett om du använde kortet eller appen.Nect skrev:Japp, samma pris både med city och transit.Robertrimmevik skrev:Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Kör på 12 månaders "gratis" Transitavtal en månad till.
Audi appen nyttjar samma konto som kortet. Du behöver antingen city eller transit för att starta laddningen via app eller kort. Enligt vad priserna som anges för city och transit så är det samma taxa per kWh i ”grupp 1” som Eon tillhör.
Egentligen är det bara Ionity som blir billigare med Transit.
City: Transit:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tysklandmati skrev:Haha, vi hade ett sådant hemmabygge när jag var liten. Den var obligatorisk när vi åkte på semester. En fyrkantig aluminiumlåda som gick precis in i ett vanligt såntdär gammaldags takräcke. Lådan var öppen och det staplades grejer friskt i den. Väskor, kartonger, konserver, allt. Till sist surrades allting ihop med en tjock presenning och en kilometer snöre. Det blev nästan som en kub på taket och jag undrar idag vad den där klumpen kan ha vägt och vad som hade hänt om man hade behövt bromsa riktigt hårt. Konstigt att vi aldrig har blivit stoppade. Säkerheten var nog inte riktigt lika viktig på 70- och 80-talet.Bjelke skrev:Hemmabygge?Nect skrev:Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
Hade man klämt en sådan konstruktion på en elbil idag så hade förbrukningen förmodligen legat runt 5 kWh/mil.
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
Re: Audi e-tron
Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2267
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
6kr / kWh[/quote]Off Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service
Vad är det för taxa som gäller då?
Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?[/quote]
Japp, samma pris både med city och transit.[/quote][/quote]
Ok, man får betala 75 öre per kWh för bekvämligheten med ett abonnemang.
Med E.on laddkort kostar det 5,25
Laddas det 50 kWh kostar det 37,50:- extra, inte så farligt.
Re: Audi e-tron
Ja du, inte i det här fallet. Bilen var 5-växlad, men det gick faktiskt oftast inte att använda högsta växeln eftersom bilen helt enkelt inte klarade av att hålla hastigheten då. Femman funkade bara i hastigheter upp till 80 eller så. Helt sjukt. Man var verkligen en trafikfara.Bjelke skrev:Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
Jag växte upp med såhär slöa bilar och jag körde en sådan fram tills jag var närmare 30. Från det perspektivet känns det helt märkligt när en del (även här på forumet) klagar över att t.ex. e-tron är för slö och att den accelererar för dåligt. Jag kommer väl ihåg vad det betyder när en bil är seg på riktigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Ja herregud asså!mati skrev:Ja du, inte i det här fallet. Bilen var 5-växlad, men det gick faktiskt oftast inte att använda högsta växeln eftersom bilen helt enkelt inte klarade av att hålla hastigheten då. Femman funkade bara i hastigheter upp till 80 eller så. Helt sjukt. Man var verkligen en trafikfara.Bjelke skrev:Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
Jag växte upp med såhär slöa bilar och jag körde en sådan fram tills jag var närmare 30. Från det perspektivet känns det helt märkligt när en del (även här på forumet) klagar över att t.ex. e-tron är för slö och att den accelererar för dåligt. Jag kommer väl ihåg vad det betyder när en bil är seg på riktigt.
I den jämförelsen känns min första bil, en Amazon, som en räcer ju
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron
Ja. Jag har kört ganska mycket e-tron på sistone, och jag får erkänna att jag hade glömt hur rapp denna tunga bilen faktiskt är. Jag kör nog för mycket e-Golf och är så van vid dess prestanda att det blir som en aha-upplevelse varje gång jag sätter mig i Audin.Bjelke skrev:Ja herregud asså!mati skrev:Ja du, inte i det här fallet. Bilen var 5-växlad, men det gick faktiskt oftast inte att använda högsta växeln eftersom bilen helt enkelt inte klarade av att hålla hastigheten då. Femman funkade bara i hastigheter upp till 80 eller så. Helt sjukt. Man var verkligen en trafikfara.Bjelke skrev:Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
Jag växte upp med såhär slöa bilar och jag körde en sådan fram tills jag var närmare 30. Från det perspektivet känns det helt märkligt när en del (även här på forumet) klagar över att t.ex. e-tron är för slö och att den accelererar för dåligt. Jag kommer väl ihåg vad det betyder när en bil är seg på riktigt.
I den jämförelsen känns min första bil, en Amazon, som en räcer ju
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2267
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Idag funkade appen perfekt för mig, vid luchtid.macky skrev:Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Re: Audi e-tron
Jag tycker inte att det någonsin har fungerat särskilt bra. Det ligger för mig alltid på en skala mellan dåligt, dvs långsamt, och inte alls. Nu har det inte fungerat sedan början på juli ungefär.macky skrev:Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Förmodligen har de bara en enda snubbe på Audi som kan det här, och han är på semester i ett område utan mobiltäckning. Typ.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Läste ngt skoj om att det var städerskan som städade i serverhallen och drog ut sladden till servern för att koppla in dammsugaren varje gång det var strul.mati skrev:Jag tycker inte att det någonsin har fungerat särskilt bra. Det ligger för mig alltid på en skala mellan dåligt, dvs långsamt, och inte alls. Nu har det inte fungerat sedan början på juli ungefär.macky skrev:Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Förmodligen har de bara en enda snubbe på Audi som kan det här, och han är på semester i ett område utan mobiltäckning. Typ.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6518
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Audi e-tron
Säkert en norsk resetmacky skrev:Läste ngt skoj om att det var städerskan som städade i serverhallen och drog ut sladden till servern för att koppla in dammsugaren varje gång det var strul.mati skrev:Jag tycker inte att det någonsin har fungerat särskilt bra. Det ligger för mig alltid på en skala mellan dåligt, dvs långsamt, och inte alls. Nu har det inte fungerat sedan början på juli ungefär.macky skrev:Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Förmodligen har de bara en enda snubbe på Audi som kan det här, och han är på semester i ett område utan mobiltäckning. Typ.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Det är kanske Nissan som utvecklat systemet?mati skrev:Jag tycker inte att det någonsin har fungerat särskilt bra. Det ligger för mig alltid på en skala mellan dåligt, dvs långsamt, och inte alls. Nu har det inte fungerat sedan början på juli ungefär.macky skrev:Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Förmodligen har de bara en enda snubbe på Audi som kan det här, och han är på semester i ett område utan mobiltäckning. Typ.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron
Nja, snarare 1742 inhyrda indier och 2378 ukrainare, specen var otydlig (för deras behov), produktägaren är ekonom och begriper ingenting, budgeten är supertajt och det ska vara klart igår. Testa behöver man inte för projektledaren sa att det var klart.Bjelke skrev:Det är kanske Nissan som utvecklat systemet?mati skrev:Jag tycker inte att det någonsin har fungerat särskilt bra. Det ligger för mig alltid på en skala mellan dåligt, dvs långsamt, och inte alls. Nu har det inte fungerat sedan början på juli ungefär.macky skrev:Verkar vara serverhaveri. Fullt med klagomål på amrikanska/tyska forum. Min har inte uppdaterat status på 3 dagar. Synd när de fått allt att funka felfritt senaste halvåret.mati skrev:Är det nån mer här som har problem med appen? Jag kan läsa ut fordonsstatus, men det går inte att skicka kommandon, dvs jag kan inte starta ACn eller laddningen, jag kan inte heller låsa upp bilen osv. Har varit så i flera veckor nu.
Är det min bil det är fel på? Eller är det ett generellt problem?
Förmodligen har de bara en enda snubbe på Audi som kan det här, och han är på semester i ett område utan mobiltäckning. Typ.
Ja, man har varit med ett tag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Någon här som har koll på om det finns någon buffert under 0%? På E-tron 55 Eller stannar den mer eller mindre direkt?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2267
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Ska finnas en buffert på någon kilometer om du gör en omstart när den dör.
Ska tydligen kunna göras två gånger, finns en film på Youtube när några Tyskar provar detta.
Ska tydligen kunna göras två gånger, finns en film på Youtube när några Tyskar provar detta.
Re: Audi e-tron
Det finns en liiiten buffert som Off Grid Byggaren säger. Man kan köra någon kilometer till efter omstart. Men bilen varnar redan innan, det blir sköldpadda och varningar och så. Jag lyckades en gång (ofrivilligt) att pricka in detta så jag kom precis hem. Hade jag bott i grannhuset hade jag fått gå sista biten. Och det är faktiskt lite dåligt eftersom åtminstone min bil tappar räckvidd snabbare än beräknat mot slutet. Under 20% SOC försvinner för varje körd kilometer ungefär 1,5 km räckvidd, lite grovt. Men det är hanterbart, bara man vet om det. Det rekommenderas m a o att ha en reserv på åtminstone 10%.Nect skrev:Någon här som har koll på om det finns någon buffert under 0%? På E-tron 55 Eller stannar den mer eller mindre direkt?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- elbilist
- Inlägg: 61
- Blev medlem: 03 mar 2021 13:09
Re: Audi e-tron
Vid nästan alla långresor har jag haft endast 10-20km i marginal i början av resan till laddstation och den är sensamma efter jag når laddstation, superstabil. Normannen körde ju nästan 25-30km efter 0%.
Re: Audi e-tron
Hur gammal är din bil? Jag inbillar mig att min bil inte låg så fel heller när den var ny. Snarare att den var lite för pessimistisk då. Men sen i vintras ungefär har den blivit alldeles för optimistisk i sin räckviddsberäkning. Då trodde jag att det berodde på kylan, men den beter sig fortfarande likadant. Det verkar som att den har tappat runt 4 kWh användbar kapacitet, vilket är ganska rimligt efter 3000 mil och 2,5 år. Den ligger konsekvent runt 78kWh nu, det kan ju helt enkelt vara så att bilen inte tar hänsyn till detta när den uppskattar räckvidden. Och ju närmare 0% man kommer desto mer inser bilen att batteriet inte längre är så stort som det har varit en gång i tiden.Henriksson skrev:Vid nästan alla långresor har jag haft endast 10-20km i marginal i början av resan till laddstation och den är sensamma efter jag når laddstation, superstabil. Normannen körde ju nästan 25-30km efter 0%.
Det är bara en gissning, men det skulle kunna förklara varför räckviddsberäkningen inte längre stämmer.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi e-tron
Nu vet jag inte vilken höjd du bor på men jag har märkt att ska jag uppför till en destination så räknar route plannern av för lite men ska jag utför så kommer jag ofta fram med mera räckvidd kvar än beräknat.mati skrev:Hur gammal är din bil? Jag inbillar mig att min bil inte låg så fel heller när den var ny. Snarare att den var lite för pessimistisk då. Men sen i vintras ungefär har den blivit alldeles för optimistisk i sin räckviddsberäkning. Då trodde jag att det berodde på kylan, men den beter sig fortfarande likadant. Det verkar som att den har tappat runt 4 kWh användbar kapacitet, vilket är ganska rimligt efter 3000 mil och 2,5 år. Den ligger konsekvent runt 78kWh nu, det kan ju helt enkelt vara så att bilen inte tar hänsyn till detta när den uppskattar räckvidden. Och ju närmare 0% man kommer desto mer inser bilen att batteriet inte längre är så stort som det har varit en gång i tiden.Henriksson skrev:Vid nästan alla långresor har jag haft endast 10-20km i marginal i början av resan till laddstation och den är sensamma efter jag når laddstation, superstabil. Normannen körde ju nästan 25-30km efter 0%.
Det är bara en gissning, men det skulle kunna förklara varför räckviddsberäkningen inte längre stämmer.
Om din nu har tappat 4kWh borde inte det tas från bufferten på toppen. Tänkte att det ska vara en av e-trons styrkor att slippa tappad räckvidd runt första fem åren. Men nu är jag kanske naiv igen gällande Audi.