Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

Bjelke skrev:
Om fler kunde se det lika klart så skulle det vara fantastiskt bra för det är ofta vi här på forumet försöker få framtida elbilsägare att förstå det här! :)
Visst, har man som jag typ 10 mil till jobbet och en stor del av det på 110-väg så blir det lite tuffare men dom allra flesta skulle klara sig bra med ganska små batterier så länge
det finns någorlunda bra med laddare längs vägen inför långresorna (vilket det börjar göra nu även för icke-Tesla-ägare).
Det kan väl vara så att majoriteten som befinner sig på detta forum kör betydligt mer än genomsnittet och därför har lite högre krav på räckvidd, laddinfrastruktur. Med ett årlig genomsnitt på 1400 mi i Sverige så måste bevisligen många köra relativt korta sträckor normalt sett.

Sen är väl då problemet att de som inte kör speciellt mycket bil kan tycka att även en SR+ är ganska dyr, än värre då e-Tron 50.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Audi e-tron

Inlägg av Stevvee »

Laban skrev:
Bjelke skrev:
Om fler kunde se det lika klart så skulle det vara fantastiskt bra för det är ofta vi här på forumet försöker få framtida elbilsägare att förstå det här! :)
Visst, har man som jag typ 10 mil till jobbet och en stor del av det på 110-väg så blir det lite tuffare men dom allra flesta skulle klara sig bra med ganska små batterier så länge
det finns någorlunda bra med laddare längs vägen inför långresorna (vilket det börjar göra nu även för icke-Tesla-ägare).
Det kan väl vara så att majoriteten som befinner sig på detta forum kör betydligt mer än genomsnittet och därför har lite högre krav på räckvidd, laddinfrastruktur. Med ett årlig genomsnitt på 1400 mi i Sverige så måste bevisligen många köra relativt korta sträckor normalt sett.

Sen är väl då problemet att de som inte kör speciellt mycket bil kan tycka att även en SR+ är ganska dyr, än värre då e-Tron 50.
Ja snittet blir ju lite sisådär. 2 bilar hemma, ena går över 2000 och andra 200-400 mil om året.
Ser jag mig runt så vet jag fler som har bilar som körs Max 200 mil om året. Men samma personer kör även över 2000 mil om året. Och extremfallet är en person med 5 bilar där 4 går under 100 mil och den sista 4000 mil om året. Snittet säger verkligen inte sanningen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19517
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

Johan B körde alltså typ 2500 mil/år eller mer (10 mil per dag sov) och kunde tänka sig nåt enstaka EXTRA laddstopp nån gång per år vid
långresa, och det är just DET som vore bra om flera kunde tänka så.
Han har alltså skapligt mycket körning till vardags (10 mil) men det funkar ju med ganska många elbilar idag, men på långresor skulle man (såklart) gärna
ha mesta möjliga räckvidd på fulladdat (vilket inte ens det säger allt om hur bra långresan kommer att fungera eftersom det är förbrukning och laddhastighet
som kommer att avgöra allra mest när man kör längre än max räckvidd på fulladdat osv) och ändå inser han att det kommer att fungera alldeles utmärkt ändå :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

Bjelke skrev:
Johan B körde alltså typ 2500 mil/år eller mer (10 mil per dag sov) och kunde tänka sig nåt enstaka EXTRA laddstopp nån gång per år vid
långresa, och det är just DET som vore bra om flera kunde tänka så.
Fler tänker nog så när det finns laddare. Jag får nog som många andra Tesla ägare ofta frågor om elbilar. Kan säga att laddarna i Töre, Arvidsjaur osv har gjort stor skillnad i diskussionerna. Förut fick man ursäkta sig lite, "du kan köra till Stockholm men inte till Narvik...". Då spelar det mindre roll att man kanske inte kör till Narvik speciellt ofta, men man vill gärna veta att det går.

Här kan nog Circle K, OK/Q8's satsningar få en stor påverkan på potentiella kunder. Man vet var dessa finns , åker förbi dem regelbundet. Sen är frågan när det finns laddare på alla deras stationer.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Stevvee skrev:
mati skrev:
Med E-tron är det nästan roligt att köra på natten. Matrix-LED är verkligen fenomenalt bra.
Om du fick beställa en bil idag, visst skulle Dynamiska-LED (Matrix audis värsta dynamiska) vara krav då ?!
Ja, absolut. Vi valde bort Matrix-LED på Golfen och det ångrar jag lite. Men sambon, som oftast kör Golfen, är inte lika blind som jag. Det funkar alltså för henne. Men jag vill aldrig mer ha nånting annat i en framtida bil, såvida det inte kommer nånting som är ännu bättre. Ett krav som gör att Tesla är uteslutet så länge de inte har nåt liknande.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Audi e-tron

Inlägg av Stevvee »

mati skrev:
Stevvee skrev:
mati skrev:
Med E-tron är det nästan roligt att köra på natten. Matrix-LED är verkligen fenomenalt bra.
Om du fick beställa en bil idag, visst skulle Dynamiska-LED (Matrix audis värsta dynamiska) vara krav då ?!
Ja, absolut. Vi valde bort Matrix-LED på Golfen och det ångrar jag lite. Men sambon, som oftast kör Golfen, är inte lika blind som jag. Det funkar alltså för henne. Men jag vill aldrig mer ha nånting annat i en framtida bil, såvida det inte kommer nånting som är ännu bättre. Ett krav som gör att Tesla är uteslutet så länge de inte har nåt liknande.
Tack ! Då är det iallafall en som förstår mig kanske när jag prioriterad ex HUD och Matrix väldigt väldigt mycket.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Stevvee skrev:
mati skrev:
Stevvee skrev:
mati skrev:
Med E-tron är det nästan roligt att köra på natten. Matrix-LED är verkligen fenomenalt bra.
Om du fick beställa en bil idag, visst skulle Dynamiska-LED (Matrix audis värsta dynamiska) vara krav då ?!
Ja, absolut. Vi valde bort Matrix-LED på Golfen och det ångrar jag lite. Men sambon, som oftast kör Golfen, är inte lika blind som jag. Det funkar alltså för henne. Men jag vill aldrig mer ha nånting annat i en framtida bil, såvida det inte kommer nånting som är ännu bättre. Ett krav som gör att Tesla är uteslutet så länge de inte har nåt liknande.
Tack ! Då är det iallafall en som förstår mig kanske när jag prioriterad ex HUD och Matrix väldigt väldigt mycket.
Det är klart jag gör. Det är inte för intet att jag bockade i HUD, Matrix-LED och Night Vision. Det vill man ju ha.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
NiclasS
Inlägg: 39
Blev medlem: 22 sep 2019 19:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av NiclasS »

Hämtade idag ut bilen efter att den fått stenskottsfilm monterat.
Hade först tänkt att ta standard-kittet men efter att ha kört bilen i en vecka valde jag att ta extended-kit.
Anledningen är att jag var obekväm med hur mycket skit det var som sprutade upp på sparklådorna.

Passade även på att lägga på ett keramiskt lackskydd på hela bilen samt ta bort e-tron och 55 på bagageluckan.
Nu väntar toning av samtliga rutor utom framrutan.
Namnlöst-2.png
L1050924.png
L1050920-2.png
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

NiclasS skrev:
Hämtade idag ut bilen efter att den fått stenskottsfilm monterat.
Hade först tänkt att ta standard-kittet men efter att ha kört bilen i en vecka valde jag att ta extended-kit.
Anledningen är att jag var obekväm med hur mycket skit det var som sprutade upp på sparklådorna.

Passade även på att lägga på ett keramiskt lackskydd på hela bilen samt ta bort e-tron och 55 på bagageluckan.
Nu väntar toning av samtliga rutor utom framrutan.
Snyggt! Hur mkt fick du ge för stenskottsfilmen?
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Audi e-tron

Inlägg av LarsL »

Johan B skrev:
Måste såklart beställa en laddbox, känns som att Tibber är ett bra alternativ, någon med erfarenhet? Går att integrera deras smartladdning med Audi vilket känns sjukt smart.
Du behöver inte ha laddbox från Tibber för att fixa styrningen emot elpriset, det räcker med att koppla deras app emot bilen. Det verkar fungera på samma sätt som för Tesla om jag förstår rätt.
Nu är ju deras laddbox ganska förmånligt prissatt och du kan få rabatt på den genom ditt medlemskap här.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Nu har jag fått på Opti-coat lackskydd hos Rosenberg i Täby. Passade på att få dit stenskottsfilm också på front och huv.

De har gjort ett toppenfint jobb med bilen.

Då jag kör mycket grusvägar så blev det stänkskydd runt om. Min rutor är fabrikstonade, rätt lagom mörka och med bra sikt ut genom fönstren.
Polerad.JPG
NiclasS
Inlägg: 39
Blev medlem: 22 sep 2019 19:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av NiclasS »

Mr S skrev:
NiclasS skrev:
Hämtade idag ut bilen efter att den fått stenskottsfilm monterat.
Hade först tänkt att ta standard-kittet men efter att ha kört bilen i en vecka valde jag att ta extended-kit.
Anledningen är att jag var obekväm med hur mycket skit det var som sprutade upp på sparklådorna.

Passade även på att lägga på ett keramiskt lackskydd på hela bilen samt ta bort e-tron och 55 på bagageluckan.
Nu väntar toning av samtliga rutor utom framrutan.
Snyggt! Hur mkt fick du ge för stenskottsfilmen?
31400 kr för stenskottsfilmen.

Off Grid Byggaren skrev:
Nu har jag fått på Opti-coat lackskydd hos Rosenberg i Täby. Passade på att få dit stenskottsfilm också på front och huv.

De har gjort ett toppenfint jobb med bilen.

Då jag kör mycket grusvägar så blev det stänkskydd runt om. Min rutor är fabrikstonade, rätt lagom mörka och med bra sikt ut genom fönstren.
Polerad.JPG
Roligt att du är nöjd!

På din bild ser det ut som att du har orginal framstänkskydd. Stämmer det? Jag har också de monterade på bilen från fabrik och för mig hjälpte de inte alls till. De är alldeles för små. På förra bilen hade jag större stänkskydd monterade och dom gjorde verkligen i stor skillnad.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Ja det stämmer att främre små stänkskydden är de som satt på vid leverans. De gör lite nytta med 19 tums fälgar men nog kunde de vara större.

De bakre är också Audi original för e-tron, men är lite större. Det finns att köpa Audi främre stänkskydd, men de är precis lika de små som sitter på vid leverans.
Stankskydd2.jpg
Användarvisningsbild
Wilson
elbilist
Inlägg: 371
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av Wilson »

För er som undrar...

E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
etronsales.png
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6500
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Audi e-tron

Inlägg av Tars »

Wilson skrev:
För er som undrar...

E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
etronsales.png
Oj!!! Otroligt kul!!!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av hooked »

Wilson skrev:
För er som undrar...

E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
etronsales.png
Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/Norge ;)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14346
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

hooked skrev:
Wilson skrev:
För er som undrar...

E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
etronsales.png
Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/Norge ;)
Precis.
Kanske dom kommit igång med étron 50 nu? Fortfarande inga tester av den nånstans?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Johan B
Inlägg: 48
Blev medlem: 24 okt 2019 19:19

Re: Audi e-tron

Inlägg av Johan B »

Tack för era kommentarer gällande att jag tänkt rätt gällande räckvidden!
Har kört 6 400 mil på 3,5 år i min nuvarande. Dock lite längre jobb till nu än tidigare, typ 3,5 mil men det lär den ju klara även med full gas hela vägen.... :D

Har alltid haft Nokian Hakka R men dessa verkar ej finnas i rätt dimension, det vill säga 255 55 19”.

Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...

Känns som att boxen som Tibber har är bra och prisvärd, speciellt om man blir kund. Bra pris på kabeln samt lastbalansering också

Känns som jag fick bra på på bilen, kan meddela att listpriset är 795 för 50. 695 är bara en begränsad upplaga. Totalt 120 000(baserat på 795) i rabatt på min bil känns som en bra deal för en bil som precis är lanserad
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14346
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Johan B skrev:
Tack för era kommentarer gällande att jag tänkt rätt gällande räckvidden!
Har kört 6 400 mil på 3,5 år i min nuvarande. Dock lite längre jobb till nu än tidigare, typ 3,5 mil men det lär den ju klara även med full gas hela vägen.... :D

Har alltid haft Nokian Hakka R men dessa verkar ej finnas i rätt dimension, det vill säga 255 55 19”.

Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...

Känns som att boxen som Tibber har är bra och prisvärd, speciellt om man blir kund. Bra pris på kabeln samt lastbalansering också

Känns som jag fick bra på på bilen, kan meddela att listpriset är 795 för 50. 695 är bara en begränsad upplaga. Totalt 120 000(baserat på 795) i rabatt på min bil känns som en bra deal för en bil som precis är lanserad
Fick du adaptiv farthållare åtminstone?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Johan B skrev:
Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.
Om nu Audi någon gång kommer igång med sin utlovade tjänst att man ska kunna köpa till funktioner så kan du få matrix LED den vägen. Det ska gå att abonnera också, dvs bara på vinterhalvåret till exempel. Frågan är vad det kostar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

hooked skrev:
Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/Norge ;)
Visst, men det är kul att se att Audi bygger/vill sälja bilar. Jämför Kona, e-Niro som borde vara längst upp på listan. Ok, kan se annorlunda ut globalt sett men nog borde väl Norge vara en prioriterad marknad för Kia/Hyundai.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
macky
Inlägg: 931
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

mati skrev:
Johan B skrev:
Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.
Om nu Audi någon gång kommer igång med sin utlovade tjänst att man ska kunna köpa till funktioner så kan du få matrix LED den vägen. Det ska gå att abonnera också, dvs bara på vinterhalvåret till exempel. Frågan är vad det kostar.
Gällande priset såg jag en skärmdump från tysk marknadsföring, som jag inte hittar nu, men det var en del billigare att köpa 3*6 mån (tänkt leasingperiod) än att köpa från fabrik. Köpa till för livstid var så klart en del dyrare. Fanns även kortare intervall att välja. Återstår att se när det kommer igång bara. Jag hade det ju på min förra audi och det är det bästa tillvalet jag haft när det väl behövs. Snålade på det nu just för att jag tänkte välja till vid behov ist.

Kan för övrigt berätta att det gick utmärkt att köra från 3 mil norr om Sthlm till Karlskrona med ett stopp på Ionity Mantorp. Första sträckan 25 mil motorväg och ca 20% kvar av batteriet. Lagligt plus 5 på farthållaren. Laddning till 100% klar inom ca 30 min, snabbare än familjen hann äta lunch iaf. Sen 28 mil ner till Karlskrona med 20% kvar av batteriet även här. Det var ordentligt blåsigt med motvind på E4:an och mot/sidvind i Småland. Lite blöta vägar ibland men inte ngt kraftigt regn. Jag är mycket nöjd beaktat att det inte var idealiska förhållanden. 80 kr i laddning på Ionity och sen 70 för ett dygn i garage med laddning. Elbil är trevligt! :D
Aanuka
Inlägg: 41
Blev medlem: 28 sep 2019 23:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Aanuka »

macky skrev:
mati skrev:
Johan B skrev:
Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.
Om nu Audi någon gång kommer igång med sin utlovade tjänst att man ska kunna köpa till funktioner så kan du få matrix LED den vägen. Det ska gå att abonnera också, dvs bara på vinterhalvåret till exempel. Frågan är vad det kostar.
Gällande priset såg jag en skärmdump från tysk marknadsföring, som jag inte hittar nu, men det var en del billigare att köpa 3*6 mån (tänkt leasingperiod) än att köpa från fabrik. Köpa till för livstid var så klart en del dyrare. Fanns även kortare intervall att välja. Återstår att se när det kommer igång bara. Jag hade det ju på min förra audi och det är det bästa tillvalet jag haft när det väl behövs. Snålade på det nu just för att jag tänkte välja till vid behov ist.

Kan för övrigt berätta att det gick utmärkt att köra från 3 mil norr om Sthlm till Karlskrona med ett stopp på Ionity Mantorp. Första sträckan 25 mil motorväg och ca 20% kvar av batteriet. Lagligt plus 5 på farthållaren. Laddning till 100% klar inom ca 30 min, snabbare än familjen hann äta lunch iaf. Sen 28 mil ner till Karlskrona med 20% kvar av batteriet även här. Det var ordentligt blåsigt med motvind på E4:an och mot/sidvind i Småland. Lite blöta vägar ibland men inte ngt kraftigt regn. Jag är mycket nöjd beaktat att det inte var idealiska förhållanden. 80 kr i laddning på Ionity och sen 70 för ett dygn i garage med laddning. Elbil är trevligt! :D
Kul!

Jag kommer nog också köra Stockholm -> Karlskrona några gånger och såg att de nu börjat bygga Ionity i Norrköping samt Oskarshamn så den sträckan om man väljer det kommer förmodligen vara täckt inom kort.
macky
Inlägg: 931
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Ja den vägen är ju lite kortare och ”större” men personligen tyckte jag det var skönare att köra fin landsväg genom Småland istället. Passade bilen utmärkt, bara åka med i jämnt tempo. E22:an är ju trist med sina 2+1 vägar även om det onekligen är snabbare. Får se nästa gång vad valet blir om infrastrukturen är klar då.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14346
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Dagstid är E22 miserabel, men nattetid kan man blåsa på rätt bra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar