Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevligaLegato skrev:Får man fråga vilken säljare du haft kontakt med? Tänkte att jag drar ett mail iaf på vinst och förlust...Kadde skrev:Ja nästan, 6869:- blev det i min offert. En no brainer med tanke på att den blir knappt 1000 kr/mån (bolagspengar) + förmånsvärde dyrare än min 10 år gamla BMW. Räknat på att BMWn är helt felfri dom 2 åren...TobbeTesla skrev:Vad landar förmånsvärdet på?Kadde skrev:Då har man beställt en 55:a! Landar på 3800 inkl halva momsen (företag) med nya miljöbonusen.
Proline med andra fälgar som enda tillvalet.
Försäkring tillkommer, Audi ville ha 1200kr för det men har fått 1000kr från TH.
Någon annan som fått ett bättre pris på försäkring i Stockholm?
Leverans i Augusti känns väl sådär men men kan alltid hoppas på att det går snabbare...
Finns det möjlighet att följa produktionen genom app eller liknande?
Gällande Audi charging services , kan man välja när den ska dra igång? Tänker att man aktiverar den när man ska åka på flera långresor en sommar.
Annars kommer jag till 90% ladda hemma så känns rätt så onödigt för min del.
Stämmer 6826:- som jag får fram?
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Re: Audi e-tron
Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Tack! Det blir han som förhoppningsvis syr ihop det imorgonKadde skrev:Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevligaLegato skrev:Får man fråga vilken säljare du haft kontakt med? Tänkte att jag drar ett mail iaf på vinst och förlust...Kadde skrev:Ja nästan, 6869:- blev det i min offert. En no brainer med tanke på att den blir knappt 1000 kr/mån (bolagspengar) + förmånsvärde dyrare än min 10 år gamla BMW. Räknat på att BMWn är helt felfri dom 2 åren...TobbeTesla skrev:Vad landar förmånsvärdet på?Kadde skrev:Då har man beställt en 55:a! Landar på 3800 inkl halva momsen (företag) med nya miljöbonusen.
Proline med andra fälgar som enda tillvalet.
Försäkring tillkommer, Audi ville ha 1200kr för det men har fått 1000kr från TH.
Någon annan som fått ett bättre pris på försäkring i Stockholm?
Leverans i Augusti känns väl sådär men men kan alltid hoppas på att det går snabbare...
Finns det möjlighet att följa produktionen genom app eller liknande?
Gällande Audi charging services , kan man välja när den ska dra igång? Tänker att man aktiverar den när man ska åka på flera långresor en sommar.
Annars kommer jag till 90% ladda hemma så känns rätt så onödigt för min del.
Stämmer 6826:- som jag får fram?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Audi e-tron
Ah kanske för att du ändrade fälgar. Till större antar jag?Kadde skrev:Ja nästan, 6869:- blev det i min offert. En no brainer med tanke på att den blir knappt 1000 kr/mån (bolagspengar) + förmånsvärde dyrare än min 10 år gamla BMW. Räknat på att BMWn är helt felfri dom 2 åren...TobbeTesla skrev:Vad landar förmånsvärdet på?Kadde skrev:Då har man beställt en 55:a! Landar på 3800 inkl halva momsen (företag) med nya miljöbonusen.
Proline med andra fälgar som enda tillvalet.
Försäkring tillkommer, Audi ville ha 1200kr för det men har fått 1000kr från TH.
Någon annan som fått ett bättre pris på försäkring i Stockholm?
Leverans i Augusti känns väl sådär men men kan alltid hoppas på att det går snabbare...
Finns det möjlighet att följa produktionen genom app eller liknande?
Gällande Audi charging services , kan man välja när den ska dra igång? Tänker att man aktiverar den när man ska åka på flera långresor en sommar.
Annars kommer jag till 90% ladda hemma så känns rätt så onödigt för min del.
Stämmer 6826:- som jag får fram?
Det var en dyr 10 år gammal BMW det eller kanske inte iofs.
Har du räknat fram vad vad kostnaden blir totalt för företaget respektive dig privat? Är lite nyfiken. Lägsta möjliga kostnaden borde bli 2473kr privat kostnad för förmånen förutsatt att man antingen gör nettolöneavdrag eller betalar in förmånsbeloppet till företaget om man kan ta ut pengarna som utdelning från företaget sen (får/kan man det?). Plus 4800 i månadskostnad för företaget med försäkringen vilket motsvarar ca 2400 "kostnad" i privata pengar om man hade tagit ut pengarna som lön, eller 3072kr som privat "kostnad" om man hade kunnat ta ut pengarna som utdelning istället. Tänker jag ungefär rätt? Dvs total kostnad 4873kr om man inte kan ta pengarna som utdelning eller 5545 om man hade kunnat ta ut pengarna som bilen kostar företaget som utdelning istället? Alla summor inkl försäkring på bilen för ca en tusenlapp/mån. Räknar jag rätt?
Re: Audi e-tron
Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Re: Audi e-tron
Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.TobbeTesla skrev:Har två grannar i närområdet som kör E-Tron nu. Kul att den börjar bli lite vanlig, åtminstone här i Stockholmstrakten!
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Hur tänker du då ? Ser ju inte skillnad på 50 och 55 eftersom det bara är batteriet som skiljer. Eller gillar du 55an enbart för längre räckvidden ?
Svårt att tyda ditt inlägg.
Re: Audi e-tron
Tack för bra input!Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Android köper du ju via FOD istället, har för mig det skall gå.Legato skrev:Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
Re: Audi e-tron
FOD=prenumeration?Esterox skrev:Android köper du ju via FOD istället, har för mig det skall gå.Legato skrev:Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
För att undvika förmånsvärde tänker du?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Nu är det svårt för dig att veta utan att ha talat direkt med personerna, men misstänker du att det är miljöpartiets genomdrivna höjning av förmånsvärden som vi nu ser effekten av hos företagare som tidigare haft elbilar?mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Blandar jag ihop beteckningarna och modellnumrerna nu kanske. Vad har den nya e-tron med sluttande tak (sedanliknande) och baklinjer för nummer?HelectriC skrev:Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Trodde det var den som hette 55, men kan absolut fått det om bakfoten (är ju rätt komplext namnschema som hos de flesta tyskar).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Sportback.martinot skrev:Blandar jag ihop beteckningarna och modellnumrerna nu kanske. Vad har den nya e-tron med sluttande tak (sedanliknande) och baklinjer för nummer?HelectriC skrev:Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Trodde det var den som hette 55, men kan absolut fått det om bakfoten (är ju rätt komplext namnschema som hos de flesta tyskar).
Re: Audi e-tron
Ja antingen prenumeration eller köpa i efterhand. Du avgör själv, finns oftast testperiod för 10kr och då kan du ju prova om det är något att ha. Men kolla gärna upp att det finns att köpa via FOD först, jag har det standard i min bil.Legato skrev:FOD=prenumeration?Esterox skrev:Android köper du ju via FOD istället, har för mig det skall gå.Legato skrev:Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
För att undvika förmånsvärde tänker du?
Skulle även köpa Matrix efteråt.
Re: Audi e-tron
Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Tack! Blandade ihop batteri med designen. Jo, var Sportback jag avsåg då!Esterox skrev:Sportback.martinot skrev:Blandar jag ihop beteckningarna och modellnumrerna nu kanske. Vad har den nya e-tron med sluttande tak (sedanliknande) och baklinjer för nummer?HelectriC skrev:Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Trodde det var den som hette 55, men kan absolut fått det om bakfoten (är ju rätt komplext namnschema som hos de flesta tyskar).
Tycker den är riktigt snygg i linjerna, och verkar dessutom ha längre range tack vare bättre effektivitet och aerodynamik. Har för mig Cw är så lågt som .25, vilket är nästan Tesla-territorium.
Hade jag skaffat vanliga e-tron (inte nya GT/Taycan) så hade jag gått på den helt klart.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Mycket väsen för mugghållare bak. Att model S saknade förvaring i dörrsidor m.m var väll bara charmigt ?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Re: Audi e-tron
mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.TobbeTesla skrev:Har två grannar i närområdet som kör E-Tron nu. Kul att den börjar bli lite vanlig, åtminstone här i Stockholmstrakten!
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
Här i byn (ca 2500 invånare) tycker jag det blir vanligare och vanligare. Har sett Model S, Model 3, E-Tron, e-Golf, Kona, E-Niro, i3... Våra närmsta grannar har skaffat en Hyundai Kona och lite längre bort har de en i3S. Grannarna mitt emot har en Kia hybrid och har en laddbox uppsatt iaf.
Det här är verkligen inget område med burgen medelklass som martinot heller utan mest lärare, poliser, sjuksköterskor osv.
Re: Audi e-tron
Sätesvärme bak brukar inte vara standard. Är det standard på E-klass t ex?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Re: Audi e-tron
Det beror väl på om man är van att nyttja mugghållare bak eller inte skulle jag säga. Mugghållare bak underlättar våra långresor med familjen.Esterox skrev:Mycket väsen för mugghållare bak. Att model S saknade förvaring i dörrsidor m.m var väll bara charmigt ?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Nja, då byter man ju inte bort en ett år gammal e-tron mitt under leasingen. Så i det fallet var det nog nånting annat skulle jag tro. Jag kommer ihåg att han har klagat över räckvidden tidigare. Och så hade den inget drag heller. Det kanske var helt enkelt för opraktiskt. Vad vet jag.martinot skrev:Nu är det svårt för dig att veta utan att ha talat direkt med personerna, men misstänker du att det är miljöpartiets genomdrivna höjning av förmånsvärden som vi nu ser effekten av hos företagare som tidigare haft elbilar?mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
De andra bilarna som jag beskrev vet jag inget om. Det kan iofs också vara så att de bilarna finns kvar, bara att de inte används och att det är därför man inte ser dem längre. Det är ju inte omöjligt i dessa tider. Jag använder ju inte min heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14