Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

dfa skrev:
Moelito skrev:

Synd bara att de bara har A4:or som lånebilar. De brukar skratta lite nervöst när jag frågar om jag inte kan få en annan e-tron som lånebil:-)
Det lustiga/tragiska är är Europcar har e-trons, så när/om man lämnar in en Audi hos VWs skadeverkstad på Grafiskavägen kan man få låna en om man är snäll. Fast man får väl ta 1/3 av kostnaden själv eller nått beroende på försäkringsbolaget. Oavsett så finns det att låna.
De två gånger jag lämnat in bilen, en gång för service och en gång för byte av ljuslist baklucka har jag fått e-tron som lånebil. Verkar vara policyn också hos ÅF. Hade iofs gärna testat annat i samma prisklass men en basic a4 är ju inte så spännande.
Moelito
elbilist
Inlägg: 112
Blev medlem: 07 okt 2019 22:18
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Moelito »

macky skrev:
dfa skrev:
Moelito skrev:

Synd bara att de bara har A4:or som lånebilar. De brukar skratta lite nervöst när jag frågar om jag inte kan få en annan e-tron som lånebil:-)
Det lustiga/tragiska är är Europcar har e-trons, så när/om man lämnar in en Audi hos VWs skadeverkstad på Grafiskavägen kan man få låna en om man är snäll. Fast man får väl ta 1/3 av kostnaden själv eller nått beroende på försäkringsbolaget. Oavsett så finns det att låna.
De två gånger jag lämnat in bilen, en gång för service och en gång för byte av ljuslist baklucka har jag fått e-tron som lånebil. Verkar vara policyn också hos ÅF. Hade iofs gärna testat annat i samma prisklass men en basic a4 är ju inte så spännande.
Hos Audi Göteborg?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron 55 Proline Advanced
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
NiclasS
Inlägg: 39
Blev medlem: 22 sep 2019 19:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av NiclasS »

Har haft E-tron inne två gånger på garantiärenden och har båda gångerna fått E-tron som courtesy car. Detta från Audi Danderyd.
Tackade nej till självriskreduceringen först men när jag kom ut och såg att bilen saknade klassiska backspeglar gick jag tillbaka in och tecknade försäkringen. Var väldig obekväm att backa ut från den trånga parkeringsplatsen med de virtuella backspeglarna.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Audi e-tron

Inlägg av Martin E-tron »

Va hade du bilen inne för ? 2 ggr redan ?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Jag har haft min e-tron inne för garantiärenden minst ett halvdussin gånger eller så, och jag har aldrig fått en e-tron som lånebil. Enda gången jag hade en e-tron demobil var när de inte klarade av att sätta drag på min. Det finns öht inte så många lånebilar hos min åf, och inga e-tronsar alls tror jag. Man får ta det man får. Allt från A2, Q2, Q3 till Q5 har jag haft. Det är okej för mig. Bara jag kommer hem igen så. Det är ju bara över dagen och då överlever man nog med en bensinbil med manuell låda. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Audi e-tron

Inlägg av Credde »

mati skrev:
Jag har haft min e-tron inne för garantiärenden minst ett halvdussin gånger eller så, och jag har aldrig fått en e-tron som lånebil. Enda gången jag hade en e-tron demobil var när de inte klarade av att sätta drag på min. Det finns öht inte så många lånebilar hos min åf, och inga e-tronsar alls tror jag. Man får ta det man får. Allt från A2, Q2, Q3 till Q5 har jag haft. Det är okej för mig. Bara jag kommer hem igen så. Det är ju bara över dagen och då överlever man nog med en bensinbil med manuell låda. :lol:
Du vet väl, att dom gör det helt medvetet för att du ska bli jättenöjd och glad när du hämtar E-Tron'en igen :mrgreen:
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Moelito skrev:
Hos Audi Göteborg?
Nej, Norrbil. Men verkar ju vara samma hos Audi Sthlm. Audi Gbg är väl VW-ägt precis som Audi Sthlm?
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Audi e-tron

Inlägg av Robertrimmevik »

NiclasS skrev:
Har haft E-tron inne två gånger på garantiärenden och har båda gångerna fått E-tron som courtesy car. Detta från Audi Danderyd.
Tackade nej till självriskreduceringen först men när jag kom ut och såg att bilen saknade klassiska backspeglar gick jag tillbaka in och tecknade försäkringen. Var väldig obekväm att backa ut från den trånga parkeringsplatsen med de virtuella backspeglarna.
Man vänjer sig med de virtuella speglarna. Tvekade först att ta denna bil nör de hade dom, men bilen var ganska rätt i övrigt.
Jag skulle inte välja bort dom om jag kunde ändra mig. Skulle säga att de är extra bra i trånga utrymmen. I och med att de är smalare så behöver jag inte fälla in dom när jag ska in och ut genom garaget så nu kan jag använda backspeglarna där.
Hoppas att e-tron gt kommer med en upphottad version av virtuella speglar. Tycker Gemeras är riktigt snygga.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Credde skrev:
mati skrev:
Jag har haft min e-tron inne för garantiärenden minst ett halvdussin gånger eller så, och jag har aldrig fått en e-tron som lånebil. Enda gången jag hade en e-tron demobil var när de inte klarade av att sätta drag på min. Det finns öht inte så många lånebilar hos min åf, och inga e-tronsar alls tror jag. Man får ta det man får. Allt från A2, Q2, Q3 till Q5 har jag haft. Det är okej för mig. Bara jag kommer hem igen så. Det är ju bara över dagen och då överlever man nog med en bensinbil med manuell låda. :lol:
Du vet väl, att dom gör det helt medvetet för att du ska bli jättenöjd och glad när du hämtar E-Tron'en igen :mrgreen:
Ja, jo, det går ju inte komma ifrån att man drar en lättnadens suck när man får köra hem i en bil som inte låter som en traktor. :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Audi e-tron

Inlägg av Robertrimmevik »

Slog rekord igår på förbrukningen. 5,3 kWh/mil.
Kvällsbestyr med handling och skjutsning av barn. +3 grader, ej förvärmning, start från varmgarage, tung snömodd 5-15cm. Sträcka 14km.

Gjorde samma typ av körning ikväll efter att det snöröjts. Fortfarande regn och bitvis slask. 3,7 kWh/ mil.

Får nog räkna med en snittförbrukning runt 3,5 i stan i vinter. Fortfarande mycket bra jämfört med en 400 hästars Q8.

Körde 70mil landsväg, motorväg. Hälften snöbeklädd väg, resterande blöt väg. Snitt 2,7kwh/mil. 10km/h över hastighetsgränsen. Helt ok tycker jag.
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nilp »

Robertrimmevik skrev:
Slog rekord igår på förbrukningen. 5,3 kWh/mil.
Kvällsbestyr med handling och skjutsning av barn. +3 grader, ej förvärmning, start från varmgarage, tung snömodd 5-15cm. Sträcka 14km.

Gjorde samma typ av körning ikväll efter att det snöröjts. Fortfarande regn och bitvis slask. 3,7 kWh/ mil.

Får nog räkna med en snittförbrukning runt 3,5 i stan i vinter. Fortfarande mycket bra jämfört med en 400 hästars Q8.

Körde 70mil landsväg, motorväg. Hälften snöbeklädd väg, resterande blöt väg. Snitt 2,7kwh/mil. 10km/h över hastighetsgränsen. Helt ok tycker jag.
Helt off tonic, stor skillnad på vädret i landet nu. Hos mig blommar rosbuskarna för tredje gången i år. :D
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Robertrimmevik skrev:
NiclasS skrev:
Har haft E-tron inne två gånger på garantiärenden och har båda gångerna fått E-tron som courtesy car. Detta från Audi Danderyd.
Tackade nej till självriskreduceringen först men när jag kom ut och såg att bilen saknade klassiska backspeglar gick jag tillbaka in och tecknade försäkringen. Var väldig obekväm att backa ut från den trånga parkeringsplatsen med de virtuella backspeglarna.
Man vänjer sig med de virtuella speglarna. Tvekade först att ta denna bil nör de hade dom, men bilen var ganska rätt i övrigt.
Jag skulle inte välja bort dom om jag kunde ändra mig. Skulle säga att de är extra bra i trånga utrymmen. I och med att de är smalare så behöver jag inte fälla in dom när jag ska in och ut genom garaget så nu kan jag använda backspeglarna där.
Hoppas att e-tron gt kommer med en upphottad version av virtuella speglar. Tycker Gemeras är riktigt snygga.
Också haft låne e-tron med virtuella speglarna. Kändes som att det borde gå att vänja sig. De har ju några fördelar också.

Jag hade släpvagnskörning de dagarna också, på en site fick jag backa 300 meter med släp på smal väg. Det var ovant med dessa speglar. Slutade med att jag hängde ut genom sidorutan. Det går inte att backa med öppen dörr på e-tron.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Nilp skrev:
Helt off tonic, stor skillnad på vädret i landet nu. Hos mig blommar rosbuskarna för tredje gången i år. :D
Jag klippte gräset igår. Och även här blommar det fortfarande. :D
11-12 grader varmt. Att sätta på vinterdäck känns helt avlägset.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
NiclasS
Inlägg: 39
Blev medlem: 22 sep 2019 19:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av NiclasS »

Martin E-tron skrev:
Va hade du bilen inne för ? 2 ggr redan ?
Första gången fixade de ljusrampen och påstod att de fixade den knackande instrumentpanel. Instrumentpanel var tyst någon dag sen var missljudet tillbaka. Ljudet uppstår över 23 grader så jag får avvakta tills i vår innan den åker tillbaka för att försöka bli fixat igen.

Andra gången bytes vänster länkarm fram, delen beställdes redan första gången men tog några veckor att komma upp från Tyskland. Den trasiga länkarmen gjorde att bilen lät som en gammal Volvo med klonkande över ojämnheter.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

NiclasS skrev:
Martin E-tron skrev:
Va hade du bilen inne för ? 2 ggr redan ?
Första gången fixade de ljusrampen och påstod att de fixade den knackande instrumentpanel. Instrumentpanel var tyst någon dag sen var missljudet tillbaka. Ljudet uppstår över 23 grader så jag får avvakta tills i vår innan den åker tillbaka för att försöka bli fixat igen.

Andra gången bytes vänster länkarm fram, delen beställdes redan första gången men tog några veckor att komma upp från Tyskland. Den trasiga länkarmen gjorde att bilen lät som en gammal Volvo med klonkande över ojämnheter.
Då var din bil ändå ganska felfri. Ljusrampen är ett standardfel, det räknas nästan som en egenskap att den inte fungerar.
Min var hittills inne för
- bälteslås som saknades på passagerarsidan (hittades under en panel)
- ljusrampen
- trasig laddport
- oljud i förardörren (3 gånger)
- ett år senare ett klonkljud i förardörren (försvann när man öppnade fönstret en aning)
- spökande radar
- en massa mjukvarufel (skärm som hakar upp sig osv)
- lös plastdetalj som förmodligen har blivit skadad i samband med dragkroksmonteringen
- trasig puck som man ställer bilen på när man lyfter den med domkraft. Den bara försvann och hela bilen brakade ner in i domkraften. Tack och lov hände inte så mycket.
Resten har jag förträngt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19557
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
NiclasS skrev:
Martin E-tron skrev:
Va hade du bilen inne för ? 2 ggr redan ?
Första gången fixade de ljusrampen och påstod att de fixade den knackande instrumentpanel. Instrumentpanel var tyst någon dag sen var missljudet tillbaka. Ljudet uppstår över 23 grader så jag får avvakta tills i vår innan den åker tillbaka för att försöka bli fixat igen.

Andra gången bytes vänster länkarm fram, delen beställdes redan första gången men tog några veckor att komma upp från Tyskland. Den trasiga länkarmen gjorde att bilen lät som en gammal Volvo med klonkande över ojämnheter.
Då var din bil ändå ganska felfri. Ljusrampen är ett standardfel, det räknas nästan som en egenskap att den inte fungerar.
Min var hittills inne för
- bälteslås som saknades på passagerarsidan (hittades under en panel)
- ljusrampen
- trasig laddport
- oljud i förardörren (3 gånger)
- ett år senare ett klonkljud i förardörren (försvann när man öppnade fönstret en aning)
- spökande radar
- en massa mjukvarufel (skärm som hakar upp sig osv)
- lös plastdetalj som förmodligen har blivit skadad i samband med dragkroksmonteringen
- trasig puck som man ställer bilen på när man lyfter den med domkraft. Den bara försvann och hela bilen brakade ner in i domkraften. Tack och lov hände inte så mycket.
Resten har jag förträngt.
Då är det skönt att inte ha 25 mil till verkstaden... Jag har dragit ut på ett besök på en av mina Teslor sedan Februari typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Goblin
elbilist
Inlägg: 67
Blev medlem: 17 feb 2020 20:38

Re: Audi e-tron

Inlägg av Goblin »

mati skrev:
Goblin skrev:
Kollade lufttrycket idag och inte så konstigt kanske att jag har haft lite onormalt höga förbrukningssiffror. Däcken hade sjunkit från ca 2,9 bar ner till 2,4. Har tryckt upp dem till 3,0 nu - ska bli intressant att se vilken skillnad det gör.
Kör du fortfarande med sommardäck så är detta ganska förväntat. Det är ju relativt kallt nu och jag antar att senast du kollade trycket var det mycket varmare ute.
Tack för påminnelsen, jag får också gå och kolla. :)
Jo jag misstänkte att det var tempen som låg bakom. Ja jag kör fortfarande med sommarsulorna - jag brukar köra med sommardäcken in i det sista. Jag är väl ganska fåfäng när det gäller sånt antar jag:) En gång undrade grannen vad jag höll på med när jag bytte till sommarsulorna på vårkanten, samtidigt som det pågick ett lätt snöfall.(Prognosen sa att värme var påväg in kan tilläggas;)).

Nu i helgen gjorde vi vår första långresa på 50mil och det gick otroligt smidigt då vi laddade uteslutande på ionity. Jäklar va snabbt det går att ladda, nästan för snabbt! Med två barn på 5 och 8 år så tar stoppen lite längre tid än man skulle vilja så laddningen blev klar före vi hade ätit klart. Det var ganska bra tryck på laddstolparna. Vi kom oftast först fram, men ganska snart efter så blev det fullt på ionity stationen! Kul att se att de används. Vi hade bara problem vid en laddstolpe där den inte ville handskaka, som tur var fanns det andra lediga platser. Tyvärr var det riktigt jävla pissväder så vi lyckades nätt o jämt komma under 3kWh/mil med fullpackad bil och 90% motorväg ( 10km/h över skyltning.)

Enligt min mening så är långresor med elbilar ett ickeproblem idag om man inte är en sån där dåre som kör långa sträckor utan stopp.
Nissan Leaf 2
e-tron 55 Proline
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Goblin skrev:
Enligt min mening så är långresor med elbilar ett ickeproblem idag om man inte är en sån där dåre som kör långa sträckor utan stopp.
Jag är en sån dåre. När jag skall köra långt föredrar jag att göra det sent på kvällen/natten. Då är det lite trafik och man kan lägga sig i vänsterfilen med AP satt på 150.
Då tar man sig fram snabbt och smidigt. Det är faktiskt lite frustrerande att tvingas stanna även med en M3 LR då, även om den laddar snabbt. Hade gärna haft åtminstone dubbelt så lång räckvidd.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Jag spekulerade ju för ett tag sen om att etron kunde komma att läggas ner i närtid.
Nu verkar dom strypa produktionen betydligt:
https://cleantechnica.com/2020/10/26/au ... ron-rumor/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Soyakorv
Inlägg: 11
Blev medlem: 26 jul 2020 09:16
Referralkod: ts.la/urban417448

Re: Audi e-tron

Inlägg av Soyakorv »

NiclasS skrev:
Martin E-tron skrev:
Va hade du bilen inne för ? 2 ggr redan ?
Första gången fixade de ljusrampen och påstod att de fixade den knackande instrumentpanel. Instrumentpanel var tyst någon dag sen var missljudet tillbaka. Ljudet uppstår över 23 grader så jag får avvakta tills i vår innan den åker tillbaka för att försöka bli fixat igen.
Är det ett knackande som låter som ett relä eller liknande som knäpper? Jag har något ljud som dyker upp men jämna mellanrum från mittkonsolen.
Det är inget knakande utan mer ett elektriskt reläliknande ljud, sedan försvinner det.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11511
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av martinot »

Moelito skrev:
Jahopp, så då verkar även jag ha drabbats av det kända felet läckande takluckaBild
Jag brukar ha bilen i garage men igår så glömde jag köra in bilen så den stod ute i ösregn över natten (i svag uppförsbacke).
Imorse hade jag en pöl i gummimattan på förarsidan.
Vattnet kommer ut långt ner på A-stolpen, eller snarare nedanför a-stolpen, typ i panelskarven ovanför huvöppnaren. Tydligen sitter dräneringsrören för takluckan, som är för korta, just i a-stolparna.

Blir att ringa Audi igen..

Bild

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Påminner en hel del av de problem som denna killen haft med vattenläckor i sin etron:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Moelito
elbilist
Inlägg: 112
Blev medlem: 07 okt 2019 22:18
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Moelito »

martinot skrev:
Moelito skrev:
Jahopp, så då verkar även jag ha drabbats av det kända felet läckande takluckaBild
Jag brukar ha bilen i garage men igår så glömde jag köra in bilen så den stod ute i ösregn över natten (i svag uppförsbacke).
Imorse hade jag en pöl i gummimattan på förarsidan.
Vattnet kommer ut långt ner på A-stolpen, eller snarare nedanför a-stolpen, typ i panelskarven ovanför huvöppnaren. Tydligen sitter dräneringsrören för takluckan, som är för korta, just i a-stolparna.

Blir att ringa Audi igen..

Bild

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Påminner en hel del av de problem som denna killen haft med vattenläckor i sin etron:
Ja, känt fel som nu har en standardåtgärd hos Audi (bekräftat av Audi Göteborg) . De hade faktiskt inne en annan e-tron med exakt samma problem när jag lämnade in bilen idag. Tyvärr ringde de mig senare och meddelade att de inte hade alla delar inne så de fick beställa från Tyskland.
Och nej jag fick ingen e-tron som lånebil (men jag påpekade att i Stockholm får de minsann detBild). Leveranstid på de saknade delarna var tydligen ca 3 dagar så jag får väl slita på lånebilen så länge.
Bild

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron 55 Proline Advanced
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »


Audi May Cut Production Of E-Tron In 2021 — Rumor

https://cleantechnica.com/2020/10/26/au ... ron-rumor/


Kommer produktionen av Audi 50-55 Quattro minska nu när man lanserar Audi Q4 som jag tycker är en billigare och bättre bil.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19557
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

Moelito skrev:
martinot skrev:
Moelito skrev:
Jahopp, så då verkar även jag ha drabbats av det kända felet läckande takluckaBild
Jag brukar ha bilen i garage men igår så glömde jag köra in bilen så den stod ute i ösregn över natten (i svag uppförsbacke).
Imorse hade jag en pöl i gummimattan på förarsidan.
Vattnet kommer ut långt ner på A-stolpen, eller snarare nedanför a-stolpen, typ i panelskarven ovanför huvöppnaren. Tydligen sitter dräneringsrören för takluckan, som är för korta, just i a-stolparna.

Blir att ringa Audi igen..

Skickat från min whatever
Påminner en hel del av de problem som denna killen haft med vattenläckor i sin etron:
Ja, känt fel som nu har en standardåtgärd hos Audi (bekräftat av Audi Göteborg) . De hade faktiskt inne en annan e-tron med exakt samma problem när jag lämnade in bilen idag. Tyvärr ringde de mig senare och meddelade att de inte hade alla delar inne så de fick beställa från Tyskland.
Och nej jag fick ingen e-tron som lånebil (men jag påpekade att i Stockholm får de minsann detBild). Leveranstid på de saknade delarna var tydligen ca 3 dagar så jag får väl slita på lånebilen så länge.

Skickat från min whatever
Borde det inte stå humiliation istället för courtesy på lånebilen? :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Då är det skönt att inte ha 25 mil till verkstaden... Jag har dragit ut på ett besök på en av mina Teslor sedan Februari typ...
Precis. Det är retligt när bilen strular, men samtidigt är det skönt när verkstaden är nära och man i princip bara kan lämna bilen på studs utan minsta krångel. Det tar ju ingen tid i anspråk.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar