22 för halvförsäkring hos Watercircles på en standard S100D? Det låter väldigt, väldigt konstigt.Elexotico skrev:22 eller 23, kommer inte ihåg exakt. Men hos TH har jag alla andra försäkringar så får 20% i rabatt. Ung, många mil, första bil osv, extra körare under 25....Legato skrev:Vad fick du för pris från Watercircles?Elexotico skrev:Kollat överallt, problemet är ju milen (4500-5000 / året)Legato skrev:Det låter som du bör kolla runt med andra försäkringsbolag.Elexotico skrev:Ah okej intressant. Frågan är bara hur mkt långsammare
Sträckan är Kungsbacka - Helsingborg så inte mkt snö däremot regn och blåst. Och.... Den där jävla Hallandsåsen som förbrukningen verkligen hatar
Ah vet nya Teslan. Problemet är att den är dyrare så mer pengar ska till. Dessutom kostar en halvförsäkring på Teslan lika mycket som en hemförsäkring på E-tron..
Jag betalar under 1000:-/månad och då är det ändå den dyraste och motorstarkaste Teslan (XP100DL).
Men lite off-topic nu
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Nej helförsäkring.
Får bli att åka och testa E-tron i helgen. Autopiloten är viktig eftersom jag kör mycket motorväg men den verket lovande.
Får bli att åka och testa E-tron i helgen. Autopiloten är viktig eftersom jag kör mycket motorväg men den verket lovande.
Re: Audi e-tron
Men nu var det ju en ny SLR vi pratade... Då krävs ingen helförsäkring som bekant.Elexotico skrev:Nej helförsäkring.
Får bli att åka och testa E-tron i helgen. Autopiloten är viktig eftersom jag kör mycket motorväg men den verket lovande.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Yepp, samt att jag ev. Inte behöver lägga så mkt pengar alls mellan min Tesla och en två år nyare E-tron.taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Sen kan man ju alltid gissa vilken av bilarna som kommer stå sig bäst på andrahandsmarknaden...
Re: Audi e-tron
Jag tror du gissar fel...Elexotico skrev:Yepp, samt att jag ev. Inte behöver lägga så mkt pengar alls mellan min Tesla och en två år nyare E-tron.taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Sen kan man ju alltid gissa vilken av bilarna som kommer stå sig bäst på andrahandsmarknaden...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Lägger nog min röst på min Tesla S, trots två år "äldre"...Legato skrev:Jag tror du gissar fel...Elexotico skrev:Yepp, samt att jag ev. Inte behöver lägga så mkt pengar alls mellan min Tesla och en två år nyare E-tron.taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Sen kan man ju alltid gissa vilken av bilarna som kommer stå sig bäst på andrahandsmarknaden...
Re: Audi e-tron
En EQC kan inte ladda med trefas och får således inte heller 11kW vid destinationensladdning. Vet inte om det spelar roll, men med tanke på ursprungsfrågan kan detta vara relevant.Elexotico skrev:Nej x 2taliz skrev:Har du provkört en etron?
Provat EQC?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Trött på Tesla? Vad blir det istället?taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Re: Audi e-tron
Apropå frågeställningen. Är det inte bakvänt att byta bil i den prisklassen bara för att spara några kronor på försäkringen?
Känns som om det mest handlar om att leta skäl för att få byta bil.
Känns som om det mest handlar om att leta skäl för att få byta bil.
Re: Audi e-tron
Tror ev. årms 2020(eller om det var 2021) skall klara det?mati skrev:En EQC kan inte ladda med trefas och får således inte heller 11kW vid destinationensladdning. Vet inte om det spelar roll, men med tanke på ursprungsfrågan kan detta vara relevant.Elexotico skrev:Nej x 2taliz skrev:Har du provkört en etron?
Provat EQC?
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Tyvärr inte. Det finns en anledning till att det finns medlemmar här som ägt över ett dussin Teslor. Det är som ett gift. Eller Pokémon? Got to catch em all!Banane skrev:Trött på Tesla? Vad blir det istället?taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Vad blir det för Tesla då?taliz skrev:Tyvärr inte. Det finns en anledning till att det finns medlemmar här som ägt över ett dussin Teslor. Det är som ett gift. Eller Pokémon? Got to catch em all!Banane skrev:Trött på Tesla? Vad blir det istället?taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Re: Audi e-tron
Inte bestämt än. Gillar fortfarande trean bäst. Men sugen på en Y med 4680.Banane skrev:Vad blir det för Tesla då?taliz skrev:Tyvärr inte. Det finns en anledning till att det finns medlemmar här som ägt över ett dussin Teslor. Det är som ett gift. Eller Pokémon? Got to catch em all!Banane skrev:Trött på Tesla? Vad blir det istället?taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Kan ev. tänka mig en S om den får liknande inredning som trean också, men den är lite för stor egentligen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Fast ingen av de bilarna finns ju inte. Behöver du ingen bil nu?taliz skrev:Inte bestämt än. Gillar fortfarande trean bäst. Men sugen på en Y med 4680.Banane skrev:Vad blir det för Tesla då?taliz skrev:Tyvärr inte. Det finns en anledning till att det finns medlemmar här som ägt över ett dussin Teslor. Det är som ett gift. Eller Pokémon? Got to catch em all!Banane skrev:Trött på Tesla? Vad blir det istället?taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Kan ev. tänka mig en S om den får liknande inredning som trean också, men den är lite för stor egentligen.
Re: Audi e-tron
Nope, aldrig behövt bil. Har bara för nöjes skull.Banane skrev:
Fast ingen av de bilarna finns ju inte. Behöver du ingen bil nu?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Ahaaa, detta förklarar naturligtvis varför du har så svårt att förstå att det finns folk som har vissa behov och krav på en bil som en Tesla inte uppfyller. Hade jag köpt en bil bara för skojs skull utan ett verkligt behov så hade mitt bilval också sett helt annorlunda ut.taliz skrev:Nope, aldrig behövt bil. Har bara för nöjes skull.Banane skrev:
Fast ingen av de bilarna finns ju inte. Behöver du ingen bil nu?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Kan tänka mig att MY med 4680 batterier blir galet bra!taliz skrev:Inte bestämt än. Gillar fortfarande trean bäst. Men sugen på en Y med 4680.Banane skrev:Vad blir det för Tesla då?taliz skrev:Tyvärr inte. Det finns en anledning till att det finns medlemmar här som ägt över ett dussin Teslor. Det är som ett gift. Eller Pokémon? Got to catch em all!Banane skrev:Trött på Tesla? Vad blir det istället?taliz skrev:Tror han är sugen på att prova ngt annat. I know the feeling.
Kan ev. tänka mig en S om den får liknande inredning som trean också, men den är lite för stor egentligen.
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron
Du är rolig när du dagdrömmer mestadels utav tiden.Zalman3 skrev:Kan tänka mig att MY med 4680 batterier blir galet bra!taliz skrev:Inte bestämt än. Gillar fortfarande trean bäst. Men sugen på en Y med 4680.Banane skrev:Vad blir det för Tesla då?taliz skrev:Tyvärr inte. Det finns en anledning till att det finns medlemmar här som ägt över ett dussin Teslor. Det är som ett gift. Eller Pokémon? Got to catch em all!Banane skrev:Trött på Tesla? Vad blir det istället?
Kan ev. tänka mig en S om den får liknande inredning som trean också, men den är lite för stor egentligen.
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Re: Audi e-tron
Kan tänka mig att MY med 4680 batterier blir galet bra!
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Varför skulle inte Tesla MY göra det då?
Speciellt med tanke på att 4680 batterier är ca 56% bättre.
Borde rymmas ca 125 kWh 4680 batterier i MY.
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Audi Q4 (utgår ifrån att ID4 och Enyaq också får 100 kWh batterier) kommer ju med 100 kWh batterier.
Du är rolig när du dagdrömmer mestadels utav tiden.
Varför skulle inte Tesla MY göra det då?
Speciellt med tanke på att 4680 batterier är ca 56% bättre.
Borde rymmas ca 125 kWh 4680 batterier i MY.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron
Har det ens pratats om 100 i ID4 och Enyaq?Zalman3 skrev:Kan tänka mig att MY med 4680 batterier blir galet bra!
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Audi Q4 (utgår ifrån att ID4 och Enyaq också får 100 kWh batterier) kommer ju med 100 kWh batterier.
Du är rolig när du dagdrömmer mestadels utav tiden.
Varför skulle inte Tesla MY göra det då?
Speciellt med tanke på att 4680 batterier är ca 56% bättre.
Borde rymmas ca 125 kWh 4680 batterier i MY.
Re: Audi e-tron
Audi Q4, Skoda Enyaq och VW ID4 är ju nästan samma bil.Esterox skrev:Har det ens pratats om 100 i ID4 och Enyaq?Zalman3 skrev:Kan tänka mig att MY med 4680 batterier blir galet bra!
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Audi Q4 (utgår ifrån att ID4 och Enyaq också får 100 kWh batterier) kommer ju med 100 kWh batterier.
Du är rolig när du dagdrömmer mestadels utav tiden.
Varför skulle inte Tesla MY göra det då?
Speciellt med tanke på att 4680 batterier är ca 56% bättre.
Borde rymmas ca 125 kWh 4680 batterier i MY.
Nu vet man inte hur VAG tänker, kanske att Q4 först ska få det bästa och sen får även ID4 och Enyaq 100 kWh batterier.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Audi e-tron
Nej precis så varför snus saker ? Du skriver ju sällan om saker som finns utan bara om saker som kanske eventuellt kommer.Zalman3 skrev:Audi Q4, Skoda Enyaq och VW ID4 är ju nästan samma bil.Esterox skrev:Har det ens pratats om 100 i ID4 och Enyaq?Zalman3 skrev:Kan tänka mig att MY med 4680 batterier blir galet bra!
Gissar på 100 kwh batterier som laddar bra i 250kW under stor del av laddtiden och en lack som är grym.
Dessutom verkar ju FSD äntligen vara på gång!
Dagens MY Kan ju ladda i 3,3C.
Med 100 kwh batteri blir det 330 kW laddning som max!
Audi Q4 (utgår ifrån att ID4 och Enyaq också får 100 kWh batterier) kommer ju med 100 kWh batterier.
Du är rolig när du dagdrömmer mestadels utav tiden.
Varför skulle inte Tesla MY göra det då?
Speciellt med tanke på att 4680 batterier är ca 56% bättre.
Borde rymmas ca 125 kWh 4680 batterier i MY.
Nu vet man inte hur VAG tänker, kanske att Q4 först ska få det bästa och sen får även ID4 och Enyaq 100 kWh batterier.
Som MY, dom kan ju släppa den i Europa först.
Re: Audi e-tron
Nej, aldrig. Skulle de ens få plats?Esterox skrev:Har det ens pratats om 100 i ID4 och Enyaq?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Ja enligt Zalman3 så är det så. Nästan snart också. Typ imorgon, och till billig peng. Precis som MYmati skrev:Nej, aldrig. Skulle de ens få plats?Esterox skrev:Har det ens pratats om 100 i ID4 och Enyaq?