Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
Audi e-tron 1.725 liter
Skoda Enyaq 1.711 liter
Bagage.

Om jag var du skulle jag åtminstone vänta till 1 september och se vad priserna blir för Skodan.

Tycker du att du måste ha en Audi så skulle jag välja Audi Q4
före en e-tron alla dagar i veckan!

Som sagt, beror på vad man är ute efter. Finns ju folk som köper en Audi Q7 trots att det finns en Skoda Kodiaq finns... Det är samma sak.

Q4 ser ut att vara mindre?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Verdi skrev:
Zalman3 skrev:
Audi e-tron 1.725 liter
Skoda Enyaq 1.711 liter
Bagage.

Om jag var du skulle jag åtminstone vänta till 1 september och se vad priserna blir för Skodan.

Tycker du att du måste ha en Audi så skulle jag välja Audi Q4
före en e-tron alla dagar i veckan!

Som sagt, beror på vad man är ute efter. Finns ju folk som köper en Audi Q7 trots att det finns en Skoda Kodiaq finns... Det är samma sak.

Q4 ser ut att vara mindre?
Audi Q4, VW ID4 och Skoda Enyaq
är ju princip samma bil.

Men Audi kanske medvetet gör nåt för att Q4 ska ha mindre bagage än e-tron.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
Verdi skrev:
Zalman3 skrev:
Audi e-tron 1.725 liter
Skoda Enyaq 1.711 liter
Bagage.

Om jag var du skulle jag åtminstone vänta till 1 september och se vad priserna blir för Skodan.

Tycker du att du måste ha en Audi så skulle jag välja Audi Q4
före en e-tron alla dagar i veckan!

Som sagt, beror på vad man är ute efter. Finns ju folk som köper en Audi Q7 trots att det finns en Skoda Kodiaq finns... Det är samma sak.

Q4 ser ut att vara mindre?
Audi Q4, VW ID4 och Skoda Enyaq
är ju princip samma bil.

Men Audi kanske medvetet gör nåt för att Q4 ska ha mindre bagage än e-tron.
Tror inte allt handlar om bagage heller. Jag tycker det är viktigt för vi är en familj som packar extremt stort. Många andra behöver bara en bråkdel av det men vill kanske ändå åka stor bil för känslans och komfortens skull.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Jag tror att det är ungefär som mellan Audi A6 och A4.
På papperet skiljer det väldigt lite, medans A6 är dyrare.
Därför blir största försäljningen för A4
eftersom den är tillräckligt bra för mindre pengar.

Tyvärr har e-tron lite väl mycket fossilbils känsla.
Tung klumpig och törstig.

Utgår ifrån att Q4, som är från grunden byggd för eldrift,
att den är lättare, smidigare, snålare, har längre räckvidd.
Och bygger på en modernare plattform som har massor av teknik som inte finns i e-tron.
Ta Car2X som exempel.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Thexps skrev:
Jag har beslutsångest över ny bil.. E-Tron ligger nära till hands, men kan inte bestämma mig.
Audi har väldigt bra priser från fabrik nu på E-Tron 55 Proline, med 145k + 65k i rabatt, tror endast de gäller för företag? Totalt blir det 765k (ink moms) med smartphone integration som enda tillval vilket skulle ge mig en total kostnad via företaget på 5000kr i månaden inkl. Allt. Betalar 4500kr för en Outlander Phev idag..
Jag har möjlighet att köra vidare med min Outlander i lite mer än 1 år. Eller byta nu.
Är väldigt sugen på och gå över till elbil. Men vet inte om man ska vänta. Känns som det är väldigt mycket på gång när de gäller elbilar nu, så om 1 år kan man förmodligen få bättre bil för samma summa, eller likvärdig för mindre.
Har laddstolpe hemma, så inte jätteorolig för höga priser via Ionity osv.
Hur resonerar ni?
Har du ett körmönster så att du klarar dig med hemmaladdning är e-tron ett klart bättre val än din Outlander. Driftskostnaderna blir lägre och det är en fröjd att aldrig behöva tanka mer. Dessutom är e-tron en mycket trevlig bil. Tyst, bekväm, påkostad. Min bil var inte direkt felfri första året. Jag har haft den inne på verkstaden för allehanda (för en Audi nästan pinsamma) saker. Nu känns det som att den är hyfsat avbuggad och jag antar att nyare bilar inte längre brottas med barnsjukdomarma som min bil har haft.

Men om du ska ha bilen för långresor gäller det att räkna två och tre gånger. Det är inte alls säkert att det blir ekonomiskt försvarbart. Du kan visserligen få ett Audi-abonnemang som gör att du kan ladda billigare hos Ionity. Men den höga årsavgiften på 2400kr gör kalkylen väldigt komplicerad. Du måste köra och ladda extremt mycket hos Ionity för att det (1) ska löna sig att teckna abonnemanget och (2) slå en fossilbil i driftskostnad. Sen laddar man ju på andra ställen också, och det gör det ännu svårare att räkna på det. Jag utgår ifrån att abonnemanget i princip bara lönar sig i undantagsfall. Det gör kalkylen enklare.
För långresor får du räkna med ungefär den dubbla kostnaden jämfört med en fossilbil. Grovt räknat. Lite mindre kanske. För hemmaladdning blir det ungefär en fjärdedel av vad en fossilbil kostar.

Själv köpte jag e-tron främst som långfärdsbil. Det var när Ionity kostade 80kr/laddning och världen fortfarande var fluffig och rosa och en elbil alltid var billig i drift. Och innan Corona. Nu gör vi inga långresor längre, men hade vi gjort det så hade det blivit orimligt dyrt.
Med facit i hand hade jag inte köpt bilen en gång till.
Om du kan vänta och inte nödvändigtvis vill ha en stor lyx-SuV skulle jag rekommendera att avvakta vad de "billigare" märken som VW och Skoda visar upp nästa månad.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Thexps skrev:
Jag har beslutsångest över ny bil.. E-Tron ligger nära till hands, men kan inte bestämma mig.
Audi har väldigt bra priser från fabrik nu på E-Tron 55 Proline, med 145k + 65k i rabatt, tror endast de gäller för företag? Totalt blir det 765k (ink moms) med smartphone integration som enda tillval vilket skulle ge mig en total kostnad via företaget på 5000kr i månaden inkl. Allt. Betalar 4500kr för en Outlander Phev idag..
Jag har möjlighet att köra vidare med min Outlander i lite mer än 1 år. Eller byta nu.
Är väldigt sugen på och gå över till elbil. Men vet inte om man ska vänta. Känns som det är väldigt mycket på gång när de gäller elbilar nu, så om 1 år kan man förmodligen få bättre bil för samma summa, eller likvärdig för mindre.
Har laddstolpe hemma, så inte jätteorolig för höga priser via Ionity osv.
Hur resonerar ni?
Det har ju varit några kampanjer med en prisvärd månad på Ionity under sommaren. Så är det endast enstaka långresor bör det inte vara något problem.

Finns det inte risk att dessa mer exklusiva elbilar inte längre får så mycket stödpengar och skatterabatter i framtiden? Då gäller det att passa på nu, vad som händer 2021 vet ingen.
Ionity_Sundsvall.jpg
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Off Grid Byggaren skrev:
Thexps skrev:
Jag har beslutsångest över ny bil.. E-Tron ligger nära till hands, men kan inte bestämma mig.
Audi har väldigt bra priser från fabrik nu på E-Tron 55 Proline, med 145k + 65k i rabatt, tror endast de gäller för företag? Totalt blir det 765k (ink moms) med smartphone integration som enda tillval vilket skulle ge mig en total kostnad via företaget på 5000kr i månaden inkl. Allt. Betalar 4500kr för en Outlander Phev idag..
Jag har möjlighet att köra vidare med min Outlander i lite mer än 1 år. Eller byta nu.
Är väldigt sugen på och gå över till elbil. Men vet inte om man ska vänta. Känns som det är väldigt mycket på gång när de gäller elbilar nu, så om 1 år kan man förmodligen få bättre bil för samma summa, eller likvärdig för mindre.
Har laddstolpe hemma, så inte jätteorolig för höga priser via Ionity osv.
Hur resonerar ni?
Det har ju varit några kampanjer med en prisvärd månad på Ionity under sommaren. Så är det endast enstaka långresor bör det inte vara något problem.

Finns det inte risk att dessa mer exklusiva elbilar inte längre får så mycket stödpengar och skatterabatter i framtiden? Då gäller det att passa på nu, vad som händer 2021 vet ingen.
Ionity_Sundsvall.jpg
De signaler jag fått är att man vill minska förmåner för pluginbilar 2021, men ingen förändring för elbilar.

Men bilden borde klarna under september.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Thexps »

Vilket trevligt forum, många och bra inputs! Jag blir inte mycket klokare för det dock....
Men tror jag ska avvakta till lite mer information kring Q4 E Tron samt Skoda finns tillgängligt, även om de kanske är något mindre än jag vill ha. Men lägre driftskostnader kan motivera det ändå, och ett fordon som från början är byggd som elfordon.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Thexps skrev:
Vilket trevligt forum, många och bra inputs! Jag blir inte mycket klokare för det dock....
Men tror jag ska avvakta till lite mer information kring Q4 E Tron samt Skoda finns tillgängligt, även om de kanske är något mindre än jag vill ha. Men lägre driftskostnader kan motivera det ändå, och ett fordon som från början är byggd som elfordon.
Jag tror inte det är någon större nackdel som kund, att plattformen även används i andra utföranden, än bara till MLB-EVO

Det är väl egentligen tillverkaren som får onödiga kostnader.

https://insideevs.com/news/407979/audi- ... tric-cars/
MLB-EVO.JPG
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Off Grid Byggaren skrev:
Jag tror inte det är någon större nackdel som kund, att plattformen även används i andra utföranden, än bara till MLB-EVO
Jag tror inte heller att det är en direkt nackdel rent tekniskt. E-tron är ju ändå en renodlad elbil och ingen konstig kompromiss med olika drivlinor för samma bilmodell.
Nackdelen med e-tron är att den är lite onödigt tung och inte direkt ett mästerverk av energieffektivitet. Om det har med plattformens fossil-arv att göra vet jag däremot inte.
Det är väl i så fall snarare mjukvaran där man känner av fossil-arvet. Den är helt uppenbart bara porterad till e-tron, vilket blir tydligt när navigatorn alltid visar avståndet till närmaste bensinmack till exempel. :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

Off Grid Byggaren skrev:
Thexps skrev:
Vilket trevligt forum, många och bra inputs! Jag blir inte mycket klokare för det dock....
Men tror jag ska avvakta till lite mer information kring Q4 E Tron samt Skoda finns tillgängligt, även om de kanske är något mindre än jag vill ha. Men lägre driftskostnader kan motivera det ändå, och ett fordon som från början är byggd som elfordon.
...

Det är väl egentligen tillverkaren som får onödiga kostnader.
...
Vilket självklart innebär onödiga kostnader även kunden...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Bjelke skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Thexps skrev:
Vilket trevligt forum, många och bra inputs! Jag blir inte mycket klokare för det dock....
Men tror jag ska avvakta till lite mer information kring Q4 E Tron samt Skoda finns tillgängligt, även om de kanske är något mindre än jag vill ha. Men lägre driftskostnader kan motivera det ändå, och ett fordon som från början är byggd som elfordon.
...

Det är väl egentligen tillverkaren som får onödiga kostnader.
...
Vilket självklart innebär onödiga kostnader även kunden...
Behöver inte vara så, då detta är en av Audis första elbilar är det inte säkert de tar ut alla kostnader av slutkunden.

Men de har ju sagt att kommande elbilar blir på helt rena elbilsplattformar, och nämner bland annat kostnadsskäl.

Får de bort 500 kg vikt och ökar räckvidden med 10 mil skulle det vara toppen för e-tron. Om 5-10 år är vi nog där, kanske går det snabbare.

Den har ju ändå en av de nyaste batteritekniker som finns kommersiellt tillgänglig just nu.

Och då väger batteriet hela 700 kg.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

mati skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Jag tror inte det är någon större nackdel som kund, att plattformen även används i andra utföranden, än bara till MLB-EVO
Jag tror inte heller att det är en direkt nackdel rent tekniskt. E-tron är ju ändå en renodlad elbil och ingen konstig kompromiss med olika drivlinor för samma bilmodell.
Nackdelen med e-tron är att den är lite onödigt tung och inte direkt ett mästerverk av energieffektivitet. Om det har med plattformens fossil-arv att göra vet jag däremot inte.
Det är väl i så fall snarare mjukvaran där man känner av fossil-arvet. Den är helt uppenbart bara porterad till e-tron, vilket blir tydligt när navigatorn alltid visar avståndet till närmaste bensinmack till exempel. :D
Men Navigatorn har utvecklats en del. Efter senaste uppdateringen vsar den många CCS-laddare och om de är lediga. Även E.on & Bee-laddare faktiskt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Off Grid Byggaren skrev:
Men Navigatorn har utvecklats en del. Efter senaste uppdateringen vsar den många CCS-laddare och om de är lediga. Även E.on & Bee-laddare faktiskt.
Ja nu ja. Det stämmer. Men så var det ju inte i början. Det är ganska tydligt att navigatorn är i grunden en anpassad version av fossilnavigatorn, vilket ju kanske inte är så konstigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Det har ju även funnits en prototyp till H-tron med vätgas och bränslecell på denna plattform. Men nu verkar det som att batteridrift tar över helt, så den blir det väl inget av.

Klart det kostat mycket pengar med en plattform som klarar även detta. Kanske det även är förklaringen till det enorma utrymmet under golvet i bagagerummet på e-tron.
H-tron.JPG
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Skulle rekommendera e-tron, särskilt om man kan få ett förmånligt erbjudande. Visst kommer de nyare syskonen som id4, q4 och enyaq att vara mer effektiva och ha lite bättre räckvidd. Men det kompenseras till stor del av snabbare laddning av e-tron. Sen är jag helt övertygad om att klassmarkeringar kommer att göras gällande material och kvalitetskänsla. Det har alltid varit ganska stor skillnad mellan audis ”egna” modeller a4 uppåt och q5 uppåt och det som är VW gemensamma plattformar. Det lär bli samma visa nu gällande kvalitetskänsla även om tekniken säkert är mer modern. Så en fråga om vad man prioriterar. Kanske vänta lite till och ta en porsche macan med eldrift eller audis derivat på den. Blir det en q6 e-tron?
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av hooked »

Audi E-tron 55 (stora batteriet) Proline säljs nu för 825.000:- och enligt min lokala handlare kan jag få 8% ytterligare i rabatt. Proline har adaptiv farthållare, 20" och i princip allt man behöver som standard. 759.000kr efter rabatt och 60.000 i premie på det blir 699.000kr

Säg att man vill lägga till dragkrok och några andra tillbehör så hamnar ändå notan under 750.000:- även med en välutrustad bil.

När jag kollade för ett halvår sen skulle jag behöva betala ungefär en mille för samma bil :shock:

Spark i skrevet för alla som köpt bil tidigt?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

hooked skrev:
Audi E-tron 55 (stora batteriet) Proline säljs nu för 825.000:- och enligt min lokala handlare kan jag få 8% ytterligare i rabatt. Proline har adaptiv farthållare, 20" och i princip allt man behöver som standard. 759.000kr efter rabatt och 60.000 i premie på det blir 699.000kr

Säg att man vill lägga till dragkrok och några andra tillbehör så hamnar ändå notan under 750.000:- även med en välutrustad bil.

När jag kollade för ett halvår sen skulle jag behöva betala ungefär en mille för samma bil :shock:

Spark i skrevet för alla som köpt bil tidigt?
699k är ju sjukt billigt, det ät billigare än vad du får den för i Norge och då är ändå priset utan moms här :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
hooked skrev:
Audi E-tron 55 (stora batteriet) Proline säljs nu för 825.000:- och enligt min lokala handlare kan jag få 8% ytterligare i rabatt. Proline har adaptiv farthållare, 20" och i princip allt man behöver som standard. 759.000kr efter rabatt och 60.000 i premie på det blir 699.000kr

Säg att man vill lägga till dragkrok och några andra tillbehör så hamnar ändå notan under 750.000:- även med en välutrustad bil.

När jag kollade för ett halvår sen skulle jag behöva betala ungefär en mille för samma bil :shock:

Spark i skrevet för alla som köpt bil tidigt?
699k är ju sjukt billigt, det ät billigare än vad du får den för i Norge och då är ändå priset utan moms här :shock:

Var finns det här erbjudandet nånstans?
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av hooked »

Verdi skrev:


Var finns det här erbjudandet nånstans?
På audis hemsida och såklart hos deras återförsäljare
https://www.audi.se/se/web/sv/erbjudanden.html
audikampanj.png
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

hooked skrev:
Verdi skrev:


Var finns det här erbjudandet nånstans?
På audis hemsida och såklart hos deras återförsäljare
https://www.audi.se/se/web/sv/erbjudanden.html
Intressant. Priserna är på väg ner helt klart. Varför är det lägre förmånsvärde på E-Tron 50 förresten? Så har det ju inte varit på t ex Model S med olika stora batteripack.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

hooked skrev:
Spark i skrevet för alla som köpt bil tidigt?
Proline blir alltid inbakat i priset efter ett tag, visst är E-Tron något nytt som aldrig erbjudits tidigare så finns väl ingen som med säkerhet kan säga att det skulle bli aktuellt, men hittils så har de följt samma strategi som andra bilmodeller.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14382
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Kul att Audi pressar på! Lockar förhoppningsvis ännu fler att ta klivet till elbil.
Blir intressant att se om det forsätter 2021, eller om det bara är en push för att nå målen 2020(så dom slipper EU-böter).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

dd88 skrev:
hooked skrev:
Spark i skrevet för alla som köpt bil tidigt?
Proline blir alltid inbakat i priset efter ett tag, visst är E-Tron något nytt som aldrig erbjudits tidigare så finns väl ingen som med säkerhet kan säga att det skulle bli aktuellt, men hittills så har de följt samma strategi som andra bilmodeller.

Kollade nu på proline e-tron som jag köpte för ett år sedan, nypriset verkar sjunkit med 12% för denna kampanj.

Det finns fortfarande rätt mycket tillval som kan göras, även om kampanjbilen har skapligt med utrustning redan för 825 000:-

Jag fick även med några andra erbjudanden som 50% på vinterhjulen, gratis däckhotell och vintergolvmattor. Kanske går det att få även nu.

Det som är mer intressant är vad andrahandsvärdet blir vid framtida en försäljning, först då går det ju att räkna fram totalkostnaden.
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Audi e-tron

Inlägg av Anonymous FTW »

HelectriC skrev:
hooked skrev:
Audi E-tron 55 (stora batteriet) Proline säljs nu för 825.000:- och enligt min lokala handlare kan jag få 8% ytterligare i rabatt. Proline har adaptiv farthållare, 20" och i princip allt man behöver som standard. 759.000kr efter rabatt och 60.000 i premie på det blir 699.000kr

Säg att man vill lägga till dragkrok och några andra tillbehör så hamnar ändå notan under 750.000:- även med en välutrustad bil.

När jag kollade för ett halvår sen skulle jag behöva betala ungefär en mille för samma bil :shock:

Spark i skrevet för alla som köpt bil tidigt?
699k är ju sjukt billigt, det ät billigare än vad du får den för i Norge och då är ändå priset utan moms här :shock:
Inte undra på att E-tron ligger bra till i försäljningsstatistiken i Sverige. Dock gör den det i Norge också.
Senast redigerad av Anonymous FTW, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar