Legato skrev:250 låter lite högt imo.
Åkte idag Tyresö-GBG. Höll 10-15 över hastighetsgränsen och snittade 240 med 20". Ganska mkt AC pga 24-29 grader yttertemperatur.
Bra start på 700 milaresan
Körde inte ens efficiency utan auto-läge. Vet ej om det gör någon större skillnad dock, antar att den sänker fjädringen även i auto i motorvägsfart?
Jag brukar köra på Dynamic, det blir då lite fastare och trevligare uppförande i motorvägsfart tycker jag.
Styrstrategin i e-tron luftfjädring när "auto"-läget är valt:
Om fordonet för närvarande är inställt på en annan körhöjd, ställs normalnivån in när fordonet står stilla eller färdas med en hastighet under 120 km/h.
Om fordonet därefter överskrider en hastighet på 120 km/h, sänks körhöjden omedelbart med 13 mm till låg nivå 1.
Om hastigheten sedan ökar ytterligare till minst 140 km/h och förblir där i 20 sekunder, sänks körhöjden igen med ytterligare 13 mm till motorvägsnivå.
Om hastigheten därefter sänks igen och fordonet körs med en hastighet av 110 km/h eller lägre under en varaktighet av 30 sekunder, höjs åkhöjden med 13 mm till den tidigare inställda åkhöjden.
Om hastigheten sänks ytterligare till 5 km/h, höjs fordonet omedelbart till den ursprungliga nivån (normal nivå).