Audi kanske har låg resistans i sitt batteirpack. Sen är det ju så att det är ~700 kg batteripack som ska värmas upp, så trögheten i det termiska systemet är rätt hyfsad. ^^Jeppe_E skrev:Vid start: 70kWhBjelke skrev:Jag funderade också på om det kan vara begränsning av ström i just den laddaren som ärGeni87 skrev:Det beror nog främst på att batteriet inte är tillräckligt varmt, alternativt att Forums laddare inte kan leverera tillräckligt mycket ström för att uppnå ~150 kW @ <50% SOC. Men jag tippar på att det har att göra med batteriets temperatur.
problemet, men det känns som att det inte räcker som förklaring ändå, så kallt batteri skulle
kunna stämma men då tycker jag att det vekar ta lite väl lång tid för att komma upp i temp, men
dom effekterna borde det bli rejält med förlustvärme...
Efter 10 minuter: 95kWh
Efter 20 minuter: 130 kWh
Efter 25 minuter: 150 kWh
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Re: Audi e-tron
Audin e-tron toppar runt 650kmh vid 150kW.
Tesla 3 ligger runt 780kmh vid 118kW.
Blir intressant att se vad Porsche Taycan klarar.
Tesla 3 ligger runt 780kmh vid 118kW.
Blir intressant att se vad Porsche Taycan klarar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5515
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Audi e-tron
Model S (100) ca 620 km/h under ganska lång tid. Fortfarande bland de bästa i klassen alltså...Zalman3 skrev:Audin e-tron toppar runt 650kmh vid 150kW.
Tesla 3 ligger runt 780kmh vid 118kW.
Blir intressant att se vad Porsche Taycan klarar.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Audi e-tron
km/h är ju den bästa enheten om man inte har som hobby att samla kWh utan att åka bil från A till B. Då utslaget på sitt behov, där en snål bil som laddar snabbt på 50kW laddare slår en Tesla i vissa lägen. Sen är ju Teslans räckvidd en sådan sak som gör att man inte behöver ladda alls kanske medan en Ioniq hade behövt ladda 3ggr. Klurigt det där, men km/h är klart bästa enheten och då inräknat olika väderlekar osv och inte bara den perfekta dagen.Gustafsson skrev:Model S (100) ca 620 km/h under ganska lång tid. Fortfarande bland de bästa i klassen alltså...Zalman3 skrev:Audin e-tron toppar runt 650kmh vid 150kW.
Tesla 3 ligger runt 780kmh vid 118kW.
Blir intressant att se vad Porsche Taycan klarar.
Exemplet Kalmar - Halmstad ToR där man inte har nytta av superchargers men väl CCS/CHAdeMO.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Audi e-tron
Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Audi e-tron
Ja det är omvänd psykologi, det fattar ju alla. Typiskt vidriga apgasande Tyskar.Jeppe_E skrev:Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Re: Audi e-tron
Skidtävlingar, the wholy grail of goodness. Andra gången du lyfter detta "bevis"...Jeppe_E skrev:Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Men visst, greenwashing är bara en stor konspiration. Sanningen är att bilföretagen inte bryr sig om pengar utan bara vill göra gott. Just detta bilbolag frontade dessutom hela dieselskandalen, inte för att tjäna pengar såklart, utan som "omvänd psykologi" för att konsumenterna skulle förstå de fruktansvärda konsekvenserna av manipulerade fossilbilar...
Naiva anyone?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Sååå, slutsatsen är fortfarande att Audi egentligen inte vill sälja e-trons?Legato skrev:Skidtävlingar, the wholy grail of goodness. Andra gången du lyfter detta "bevis"...Jeppe_E skrev:Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Men visst, greenwashing är bara en stor konspiration. Sanningen är att bilföretagen inte bryr sig om pengar utan bara vill göra gott. Just detta bilbolag frontade dessutom hela dieselskandalen, inte för att tjäna pengar såklart, utan som "omvänd psykologi" för att konsumenterna skulle förstå de fruktansvärda konsekvenserna av manipulerade fossilbilar...
Naiva anyone?
Re: Audi e-tron
Såg bilen på båtmässan.
Väldigt fin bil. Är dock väldigt nöjd med min MX.
De ja är lite missnöjd med jmf. Med min tidigare xc60 t8 är helljus och vindrutetorkare. Där tror ja Audi är jämförbar med Volvon . Men skulle inte vilja byta min Tesla ändå
Väldigt fin bil. Är dock väldigt nöjd med min MX.
De ja är lite missnöjd med jmf. Med min tidigare xc60 t8 är helljus och vindrutetorkare. Där tror ja Audi är jämförbar med Volvon . Men skulle inte vilja byta min Tesla ändå
Re: Audi e-tron
Slutsatsen är att Audi givetvis säljer den lilla volym E-Tron de producerar med eller utan reklam. Om några år kanske det ser annorlunda ut om de då lyckats få upp marginalerna på elbilarna. Nu är det greenwashing och brand building man jobbar med. Återigen, testa att gå in till några Audihandlare och fråga efter en SUV för runt miljonen så kan vi slå vad om vad de flesta kommer rekommendera...Geni87 skrev:Sååå, slutsatsen är fortfarande att Audi egentligen inte vill sälja e-trons?Legato skrev:Skidtävlingar, the wholy grail of goodness. Andra gången du lyfter detta "bevis"...Jeppe_E skrev:Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Men visst, greenwashing är bara en stor konspiration. Sanningen är att bilföretagen inte bryr sig om pengar utan bara vill göra gott. Just detta bilbolag frontade dessutom hela dieselskandalen, inte för att tjäna pengar såklart, utan som "omvänd psykologi" för att konsumenterna skulle förstå de fruktansvärda konsekvenserna av manipulerade fossilbilar...
Naiva anyone?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Nä, Audi vill tjäna pengar. Om de gör det på att sälja lakritsbåtar så hade de sålt det. De säljer ju inte e-tron och fortsätter utveckla elbilar för att inte sälja dem. De lägger ju ner en hel del stålar på FoU. Du tror väl inte på allvar att det är för att mörka och skapa utrymme för att kunna fortsätta att sälja fossilbilar. Först klagas det på att ingen gör något och sen klagas det på att någon gör något. Hur ska ni ha det egentligen?Legato skrev:Skidtävlingar, the wholy grail of goodness. Andra gången du lyfter detta "bevis"...Jeppe_E skrev:Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Men visst, greenwashing är bara en stor konspiration. Sanningen är att bilföretagen inte bryr sig om pengar utan bara vill göra gott. Just detta bilbolag frontade dessutom hela dieselskandalen, inte för att tjäna pengar såklart, utan som "omvänd psykologi" för att konsumenterna skulle förstå de fruktansvärda konsekvenserna av manipulerade fossilbilar...
Naiva anyone?
Jag har ju fått ta skit när jag kritiserar Tesla för byggkvalité och företagsuppbyggnad. Här är ett företag som är väl utvecklat och håller hög kvalitet på sina produkter, men de ska fan dö digerdöden för det som de gjorde med sina fossilbilar. Inget de gör kan reparera skadan. Är det så du menar?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7071
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Audi e-tron
Så resonerar iaf jag, jag skulle aldrig komma på tanken att någonsin mer köpa någon vara från VW-koncernen.Jeppe_E skrev:Här är ett företag som är väl utvecklat och håller hög kvalitet på sina produkter, men de ska fan dö digerdöden för det som de gjorde med sina fossilbilar. Inget de gör kan reparera skadan. Är det så du menar?
Jag avböjde faktiskt en förfrågan om konsultuppdrag nyligen från ett dotterbolag inom VW-koncernen eftersom jag heller aldrig skulle tänka mig att arbeta åt VW.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Audi e-tron
Jo så kan man se det, och det finns säkert sanning i det. Man kan också se det som att de gör att fler människor får upp ögonen för elbilar. För övrigt läste jag att just nu är det Audis produktion av elmaskiner på 400 st per dag som sätter produktionstakten för e-tron, men att den siffran ska ökas.Legato skrev:Slutsatsen är att Audi givetvis säljer den lilla volym E-Tron de producerar med eller utan reklam. Om några år kanske det ser annorlunda ut om de då lyckats få upp marginalerna på elbilarna. Nu är det greenwashing och brand building man jobbar med. Återigen, testa att gå in till några Audihandlare och fråga efter en SUV för runt miljonen så kan vi slå vad om vad de flesta kommer rekommendera...
Det där handlarexemplet är lite knepigt, vem har ett sånt krav? Lite mer än så får man nog precisera. Den lokala Jaguarhandlaren var iaf väldigt pigg på att prata I-pace och ge offerter när jag var där sist.
Re: Audi e-tron
"Hög kvalitet på sina produkter" är något som svenskar ofta verkar tro är en allmängiltig sanning för alla tyska biltillverkare/modeller. I verkligheten är det ett extremt subjektivt påstående som i hög grad dessutom beror på vad man själv anser vara "kvalitet". För mig är det de japanska tillverkarna som leder kvalitetsligan, inte de tyska.Jeppe_E skrev:Nä, Audi vill tjäna pengar. Om de gör det på att sälja lakritsbåtar så hade de sålt det. De säljer ju inte e-tron och fortsätter utveckla elbilar för att inte sälja dem. De lägger ju ner en hel del stålar på FoU. Du tror väl inte på allvar att det är för att mörka och skapa utrymme för att kunna fortsätta att sälja fossilbilar. Först klagas det på att ingen gör något och sen klagas det på att någon gör något. Hur ska ni ha det egentligen?Legato skrev:Skidtävlingar, the wholy grail of goodness. Andra gången du lyfter detta "bevis"...Jeppe_E skrev:Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Men visst, greenwashing är bara en stor konspiration. Sanningen är att bilföretagen inte bryr sig om pengar utan bara vill göra gott. Just detta bilbolag frontade dessutom hela dieselskandalen, inte för att tjäna pengar såklart, utan som "omvänd psykologi" för att konsumenterna skulle förstå de fruktansvärda konsekvenserna av manipulerade fossilbilar...
Naiva anyone?
Jag har ju fått ta skit när jag kritiserar Tesla för byggkvalité och företagsuppbyggnad. Här är ett företag som är väl utvecklat och håller hög kvalitet på sina produkter, men de ska fan dö digerdöden för det som de gjorde med sina fossilbilar. Inget de gör kan reparera skadan. Är det så du menar?
Audi vill tjäna pengar och nej idag är det inte E-Tron de tjänar pengar på. Återigen, om X år när/om de lyckas uppnå samma lönsamhet på elbilar så kommer det märkas. Då kommer du också få ett helt annat svar när du går in till Audohandlaren (eftersom man då anpassat incitamenten efter vad man vill sälja).
Jag representerar mig själv, vet in vilka "ni" du klumpar ihop mig med. Jag tycker det är superbra ju fler som bygger elbilar, det har jag sagt massor av gånger. Det betyder dock inte att man måste vara naiv... Givetvis gynnar jag dock hellre ett bolag utan dieselskandal än med.
Jag äger för övrigt aktier även i VW... Jag tror VW är en av få av de stora som har goda chanser att klara elektrifieringen bra (ironiskt nog till stor del pga tvång som konsekvenser av dieselskandalen). Med tanke på hur extremt lågt marknaden värderar VWs chanser så tycker jag aktien ser billig ut.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Vem har sagt att det inte skapar publicitet? Det var ju inte det diskussionen rörde.Geni87 skrev:Jo så kan man se det, och det finns säkert sanning i det. Man kan också se det som att de gör att fler människor får upp ögonen för elbilar. För övrigt läste jag att just nu är det Audis produktion av elmaskiner på 400 st per dag som sätter produktionstakten för e-tron, men att den siffran ska ökas.Legato skrev:Slutsatsen är att Audi givetvis säljer den lilla volym E-Tron de producerar med eller utan reklam. Om några år kanske det ser annorlunda ut om de då lyckats få upp marginalerna på elbilarna. Nu är det greenwashing och brand building man jobbar med. Återigen, testa att gå in till några Audihandlare och fråga efter en SUV för runt miljonen så kan vi slå vad om vad de flesta kommer rekommendera...
Det där handlarexemplet är lite knepigt, vem har ett sånt krav? Lite mer än så får man nog precisera. Den lokala Jaguarhandlaren var iaf väldigt pigg på att prata I-pace och ge offerter när jag var där sist.
Att komma in och säga att man är intresserad av en stor suv för ca en miljon är väl inga konstigheter? Oavsett så är jag övertygad om att du egentligen vet svaret på vad de helst säljer.
JLR är (som jag skrivit tidigare) i en helt annan situation. Jaguar säljer uselt i Sverige och där är säkert handlarna glada att för första gången på länge ha en ny produkt som väcker intresse... De jagade mig väldigt duktigt både med och utan reservation för övrigt.
JLR är väl för övrigt ett av de bolag som skadats mest av trendflytten bort från diesel, de har ju haft en extremt hög andel dieselbilar.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Handlaren säljer ju allra helst det den har i lager, och mest troligt är inte det en e-tron. När det gäller skräddarsydda leveranser är jag inte så säker, det kan nog skilja sig en del mellan olika handlare.Legato skrev:Vem har sagt att det inte skapar publicitet? Det var ju inte det diskussionen rörde.
Att komma in och säga att man är intresserad av en stor suv för ca en miljon är väl inga konstigheter? Oavsett så är jag övertygad om att du egentligen vet svaret på vad de helst säljer.
JLR är (som jag skrivit tidigare) i en helt annan situation. Jaguar säljer uselt i Sverige och där är säkert handlarna glada att för första gången på länge ha en ny produkt som väcker intresse... De jagade mig väldigt duktigt både med och utan reservation för övrigt.
JLR är väl för övrigt ett av de bolag som skadats mest av trendflytten bort från diesel, de har ju haft en extremt hög andel dieselbilar.
Japp, JLR har också en extremt hög andel stora SUV:ar, som lämpar sig väldigt illa att drivas med bensin (iaf i Europa). Så de drabbas väldigt hårt. Tur i oturen att de relativt sina konkurrenter var snabba ut med en vettig elbil, nu behöver de bara klämma fram en billigare sådan också. Varför inte en "XE" med drivlina från I-pace, en sån hade suttit fint.
Re: Audi e-tron
Utan Tesla hade eTron överhuvudtaget inte existerat. Så det är väl självklart att de helst sluppit att utveckla, producera och sälja den. Det är väldigt stora kostnader för dem jämfört med att bara kränga avgasbilar.
Nu är de tvingade att försöka balansera mellan att inte stöta sig för mycket med köpare av avgasbilar, avkastningskrav från aktieägare, och samtidigt inte hamna för långt efter på elbilståget.
Nu är de tvingade att försöka balansera mellan att inte stöta sig för mycket med köpare av avgasbilar, avkastningskrav från aktieägare, och samtidigt inte hamna för långt efter på elbilståget.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Visst är det så, Tesla har skyndat på övriga biltillverkares elbilssatsningar med många år. Övergången till eldrift hade garanterat skett ändå, tror det är oundvikligt, men det hade säkert dröjt många år till. Sen är ju på inget sätt unikt att man tvingas investera och anpassa sig till vad kunkurrenter erbjuder, finns hur många exempel som helst historiskt inom bilindustrin. BMW hade nog gärna fortsatt kränga 5-serie i slutet av 90-talet, men eftersom Mercedes utvecklade SUV:en ML var BMW och de övriga tvingade att haka på. Hade de stått utan SUV:ar idag hade de inte överlevt.taliz skrev:Utan Tesla hade eTron överhuvudtaget inte existerat. Så det är väl självklart att de helst sluppit att utveckla, producera och sälja den. Det är väldigt stora kostnader för dem jämfört med att bara kränga avgasbilar.
Nu är de tvingade att försöka balansera mellan att inte stöta sig för mycket med köpare av avgasbilar, avkastningskrav från aktieägare, och samtidigt inte hamna för långt efter på elbilståget.
Re: Audi e-tron
Det är ändå intressant att se hur vissa ser allt i svart och vitt
Jag har under några dagar hört reklam på radion (normalt sett brukar jag inte lägga märke till reklamen). Men eftersom jag ändå är intresserad av elbilar så fastnade denna.
https://letsgetelectric.com/?&mkwid=sLO ... 6520287339
Vet inte hur gammal siten är, den kanske är jättegammal. Men det görs ju reklam för den i varje fall, med betoning på att framtiden är elektrisk.
Jag har under några dagar hört reklam på radion (normalt sett brukar jag inte lägga märke till reklamen). Men eftersom jag ändå är intresserad av elbilar så fastnade denna.
https://letsgetelectric.com/?&mkwid=sLO ... 6520287339
Vet inte hur gammal siten är, den kanske är jättegammal. Men det görs ju reklam för den i varje fall, med betoning på att framtiden är elektrisk.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Audi e-tron
Hehe, lite humor att använda en Leila K cover för att visa att man är på väg mot framtiden!Jeppe_E skrev:Det är ändå intressant att se hur vissa ser allt i svart och vitt
Jag har under några dagar hört reklam på radion (normalt sett brukar jag inte lägga märke till reklamen). Men eftersom jag ändå är intresserad av elbilar så fastnade denna.
https://letsgetelectric.com/?&mkwid=sLO ... 6520287339
Vet inte hur gammal siten är, den kanske är jättegammal. Men det görs ju reklam för den i varje fall, med betoning på att framtiden är elektrisk.
De ju Super Bowl reklamen också. https://www.cbssports.com/nfl/video/201 ... di-e-tron/
Re: Audi e-tron
Hej!
Har fallit för Audi e-tron som nästa tjänstebil. Behöver er expertis vad man inte får missa för tillvall. Tar gärna emot tips. Går från en X5:a idag men ok spec.
Mina spec
Proline
Mytsvart 11200 kr
20" 5-armad dynamisk design, 1800 kr
Tonade rutor, 5500 kr
Panoramaglastak, 18100 kr
Sportstolar fram, 7700 kr
Alcantara /läder, 4200 kr
Manöverknappar i svart glasoptik, 2600 kr
Dekorlinlägg Alu, 4900 kr
Head up display, 16900 kr, har det nu och gillar det skarpt
Smartphone interface, 3300 kr
Bang & Olufsen premium, 14000 kr
Dragkrok 7200 kr
48 månader operationell leasing, 8000 mil. Max 10.000 kr mån.
/Joakim
Har fallit för Audi e-tron som nästa tjänstebil. Behöver er expertis vad man inte får missa för tillvall. Tar gärna emot tips. Går från en X5:a idag men ok spec.
Mina spec
Proline
Mytsvart 11200 kr
20" 5-armad dynamisk design, 1800 kr
Tonade rutor, 5500 kr
Panoramaglastak, 18100 kr
Sportstolar fram, 7700 kr
Alcantara /läder, 4200 kr
Manöverknappar i svart glasoptik, 2600 kr
Dekorlinlägg Alu, 4900 kr
Head up display, 16900 kr, har det nu och gillar det skarpt
Smartphone interface, 3300 kr
Bang & Olufsen premium, 14000 kr
Dragkrok 7200 kr
48 månader operationell leasing, 8000 mil. Max 10.000 kr mån.
/Joakim
Re: Audi e-tron
Ska du inte ha några AP-liknande funktioner; adaptiv farthållare och sånt? Eller är det kanske standard på den varianten?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1492
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: Audi e-tron
Skrivs på twitter att det krävs 600k för att nå break-even.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Audi e-tron
Då gäller det att de spottar ur sig några modeller på plattformen. ^^SR-71-BlackBird skrev:Skrivs på twitter att det krävs 600k för att nå break-even.