Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Audi e-tron

Inlägg av metchristian »

Ocean skrev:
Tack Goblin, Mati för svar. Det blev lite panik i Göteborg på kvällen. Hämtade bilen på fredag och körde direkt till GBG. Lyckades få laddplats på hotellet, men ve och fasa, hittade inte typ 2 kabeln i bilen. Borde förstås ha kollat det innan jag åkte, men det var så mycket knappar och inställningar i bilen som tog uppmärksamheten. Gick upp tidigt på lördagsmorgonen och hittade en 50 kW Vattenfall laddare på centralstation i GB som jag laddade på. Jag har kontaktat säljaren på Audi och jag hoppas de får fram kabeln, så jag slipper köpa den.

Jag kan inte låta bli att skriva en kort text om resan, även om den inte var så lång. Vi har ju kört kors och tvärs i Sverige/Europa med vår S75D. Bristen på laddplatser var det första som jag tänkte på, Ionity har 4 laddplatser från sthlm till GBG, den i Ulricehamn måste nyss ha öppnat. Totalt 14 laddare. Tesla har också fyra laddplatser, men totalt 54 laddare på samma sträcka, om jag räknade rätt. Det kan kanske bli ganska kritiskt med Ionity på resehelger. Med Teslan har vi aldrig behövt köa för att ladda, någon gång har vi fått den sista laddaren. På den här resan var vi dock ensamma på Ionity-laddarna.

På hemvägen tänkte vi ta ett mat-stopp i Jönköping och passa på att ladda. Men de två första 50 kWh laddarna var upptagna och den sista låg vid en mack. Ganska värdelöst med en laddplats med en laddare. Vi körde vidare till Ionity Mantorp.

Bilen är imponerande, inte samma klipp som i Teslan, men komforten är oslagbar och jag tyckte navigator och ruttplanering var ok. Men bättre i Teslan. Efter att ha läst en del om förbrukningen var jag lite orolig. På väg ner förbrukades lite drygt 3 kWh per mil, men det var kraftig motvind och regnoväder sista biten. På hemvägen var det torrare och medvind och då blev förbrukningen ca 2,5 kWh per mil. Hastigheten var skyltat + ca 10 Km/h.

En subjektiv bedömning är att restiden blir ungefär samma som med vår 75:a, förbrukningen är omkring 25% högre, men batteriet i E-tron har ca 14% mer kapacitet och laddhastigheten är betydligt högre. Bilen laddade med ca 140 kW större delen av tiden.
En 50 eller 55:a?
Användarvisningsbild
Ocean
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 mar 2018 09:22
Ort: Danderyd

Re: Audi e-tron

Inlägg av Ocean »

metchristian skrev:
Ocean skrev:
Tack Goblin, Mati för svar. Det blev lite panik i Göteborg på kvällen. Hämtade bilen på fredag och körde direkt till GBG. Lyckades få laddplats på hotellet, men ve och fasa, hittade inte typ 2 kabeln i bilen. Borde förstås ha kollat det innan jag åkte, men det var så mycket knappar och inställningar i bilen som tog uppmärksamheten. Gick upp tidigt på lördagsmorgonen och hittade en 50 kW Vattenfall laddare på centralstation i GB som jag laddade på. Jag har kontaktat säljaren på Audi och jag hoppas de får fram kabeln, så jag slipper köpa den.

Jag kan inte låta bli att skriva en kort text om resan, även om den inte var så lång. Vi har ju kört kors och tvärs i Sverige/Europa med vår S75D. Bristen på laddplatser var det första som jag tänkte på, Ionity har 4 laddplatser från sthlm till GBG, den i Ulricehamn måste nyss ha öppnat. Totalt 14 laddare. Tesla har också fyra laddplatser, men totalt 54 laddare på samma sträcka, om jag räknade rätt. Det kan kanske bli ganska kritiskt med Ionity på resehelger. Med Teslan har vi aldrig behövt köa för att ladda, någon gång har vi fått den sista laddaren. På den här resan var vi dock ensamma på Ionity-laddarna.

På hemvägen tänkte vi ta ett mat-stopp i Jönköping och passa på att ladda. Men de två första 50 kWh laddarna var upptagna och den sista låg vid en mack. Ganska värdelöst med en laddplats med en laddare. Vi körde vidare till Ionity Mantorp.

Bilen är imponerande, inte samma klipp som i Teslan, men komforten är oslagbar och jag tyckte navigator och ruttplanering var ok. Men bättre i Teslan. Efter att ha läst en del om förbrukningen var jag lite orolig. På väg ner förbrukades lite drygt 3 kWh per mil, men det var kraftig motvind och regnoväder sista biten. På hemvägen var det torrare och medvind och då blev förbrukningen ca 2,5 kWh per mil. Hastigheten var skyltat + ca 10 Km/h.

En subjektiv bedömning är att restiden blir ungefär samma som med vår 75:a, förbrukningen är omkring 25% högre, men batteriet i E-tron har ca 14% mer kapacitet och laddhastigheten är betydligt högre. Bilen laddade med ca 140 kW större delen av tiden.
En 50 eller 55:a?
55:a -19
Tesla Model S75D -18
Hyundai Ioniq 5 ADV RWD -21
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Det är också min erfarenhet att resetiden är ungefär densamma som i Teslan. Jag hade en 90D. Det blir lite färre laddpauser i e-tron eftersom den går att ladda fullt utan att man förlorar tid. I Teslan duttade jag alltid från SuC till SuC eftersom den laddade bara snabbt, max 109kW, vid 10-50% soc. Det blev rätt många stopp då. E-tron brassar ju på med 150kW eller mer hela vägen upp till 80% och det gör även planeringen lite enklare. Problematiskt blir det bara när man måste förlita sig på 50kW-laddare. Då vinner Teslan pga lägre förbrukning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14481
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Är det någon som kör étron som kör "mycket"?
Vem har kört längst hittills?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

taliz skrev:
Är det någon som kör étron som kör "mycket"?
Vem har kört längst hittills?
Kör lite mer än en normalbilist normalt sett (1800-2000 mil per år) men redan uppe i 1400 mil och haft bilen dryga 5 månader. Har blivit så av familjeskäl plus att det nog blir en del extraturer för att man har elbil. Den lilla bilen körs inte mycket av mig längre. Men ngn resande säljare är jag inte så det kommer stabilisera sig så småningom.
Användarvisningsbild
Limokungen
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 nov 2014 10:01
Ort: Nykvarn

Re: Audi e-tron

Inlägg av Limokungen »

taliz skrev:
Är det någon som kör étron som kör "mycket"?
Vem har kört längst hittills?

4500 mil, uttagen mitten Augusti
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

Limokungen skrev:
taliz skrev:
Är det någon som kör étron som kör "mycket"?
Vem har kört längst hittills?

4500 mil, uttagen mitten Augusti
Du tuffar på igen :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

1900 mil på 11 månader. Mer än jag trodde, det blev en hel del långturer, men ändå förhållandevis lite.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Audi e-tron

Inlägg av pubbe »

Hur laddar ni etron på långresor? Jag har en MS och tittade på etron då jag gillar den, men laddnätverket har stora hål, iallafall där jag kör. Ionitys prishöjning var spiken i kistan så jag köpte en M3 LR som andrabil nu. Audi och andra kan bli ett alternativ när jag byter om några år men just nu känns det tufft att köra längre i en etron när man har små barn.

Bara nyfiken på hur era tankar gått kring långresor med etron.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Jag har hittills laddat hos Ionity. Men det är ju inte längre aktuellt. Det är faktiskt ett bekymmer som jag inte har ett enkelt svar på. Inom Sverige finns ju inte så många alternativ än. Jag brukar ladda hos Fortum och Bee när jag kör norrut och det kommer jag naturligtvis fortsätta med. Söderut får vi se. Att ta sig ner till Tyskland funkar för mig utan ionity. I Danmark kan man ladda hos e.on med easypark. I Tyskland kommer jag troligen köra med mitt EinfachStromLaden laddkort. Då kostar kilowattimmen 0,35€ överallt, än så länge även hos ionity, men det priset kan de rimligen inte hålla hur länge som helst. Dessutom tänker jag inte ladda hos Ionity oavsett. Det är en principsak.
Det blir lite som förr när SuC-nätverket inte var så välutbyggt. Man får planera lite.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Audi e-tron

Inlägg av pubbe »

mati skrev:
Jag har hittills laddat hos Ionity. Men det är ju inte längre aktuellt. Det är faktiskt ett bekymmer som jag inte har ett enkelt svar på. Inom Sverige finns ju inte så många alternativ än. Jag brukar ladda hos Fortum och Bee när jag kör norrut och det kommer jag naturligtvis fortsätta med. Söderut får vi se. Att ta sig ner till Tyskland funkar för mig utan ionity. I Danmark kan man ladda hos e.on med easypark. I Tyskland kommer jag troligen köra med mitt EinfachStromLaden laddkort. Då kostar kilowattimmen 0,35€ överallt, än så länge även hos ionity, men det priset kan de rimligen inte hålla hur länge som helst. Dessutom tänker jag inte ladda hos Ionity oavsett. Det är en principsak.
Det blir lite som förr när SuC-nätverket inte var så välutbyggt. Man får planera lite.
Tack, det är typ det jag kommit fram till också.

Hoppas dom inser hur viktigt laddnätverket är för helhetsupplevelsen och därmed bilförsäljningen. Ionity har gjort en rejäl tankevurpa med priset men med en priskorrigering och lite fart på utbyggnaden så kan dom komma på banan igen. Tror inte någon annan än tesla och ionity kommer bygga ett laddnätverk som möjliggör resor över hela Europa.
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Audi e-tron

Inlägg av hooked »

Jag provade en E-tron igen nyligen. Ljudet från elmotorerna inne i kupén upplevde jag som irriterande. Ett högfrekvent ljud. Var det något konstigt med bilen jag testade eller ska det vara så?
Senast redigerad av hooked, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14481
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Man kan tycka elnätbolagen borde göra en lite större insats.
De kan ju locka med rabatterade priser om man är elkund. Eon gör ju faktiskt det. Men de erbjuder främst 22kw, endast enstaka 50kw.
Om de byggt stationer med 150kw+ längs de stora motorvägarna, likt Tesla och ionity, då hade jag kunnat tänka mig att bli kund till eon.
Men de tycker väl att ROI är för dålig än...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

pubbe skrev:
mati skrev:
Jag har hittills laddat hos Ionity. Men det är ju inte längre aktuellt. Det är faktiskt ett bekymmer som jag inte har ett enkelt svar på. Inom Sverige finns ju inte så många alternativ än. Jag brukar ladda hos Fortum och Bee när jag kör norrut och det kommer jag naturligtvis fortsätta med. Söderut får vi se. Att ta sig ner till Tyskland funkar för mig utan ionity. I Danmark kan man ladda hos e.on med easypark. I Tyskland kommer jag troligen köra med mitt EinfachStromLaden laddkort. Då kostar kilowattimmen 0,35€ överallt, än så länge även hos ionity, men det priset kan de rimligen inte hålla hur länge som helst. Dessutom tänker jag inte ladda hos Ionity oavsett. Det är en principsak.
Det blir lite som förr när SuC-nätverket inte var så välutbyggt. Man får planera lite.
Tack, det är typ det jag kommit fram till också.

Hoppas dom inser hur viktigt laddnätverket är för helhetsupplevelsen och därmed bilförsäljningen. Ionity har gjort en rejäl tankevurpa med priset men med en priskorrigering och lite fart på utbyggnaden så kan dom komma på banan igen. Tror inte någon annan än tesla och ionity kommer bygga ett laddnätverk som möjliggör resor över hela Europa.
Har använt mig av Ionity söderut och Bee 100kw på väg till fjällen. Kör 1-2 ggr till fjällen så den resan kan man leva med om den innebär 30 min extra laddning. Sen inser man ju att största resdagarna ska undvikas för att inte fastna vid upptagna laddare, får väl börja köra på natten :) . Men visst, Åre eller längre känns inte aktuellt att åka till som det ser ut nu. I övrigt åker jag inte norrut (från Sthlm) så långt så har inte reflekterat jättemycket över det. Ionity funkar ju utmärkt men man tvingas in i abonnemang som iofs är gratis första året, får aktiveras till sommaren. Efter det får man se vad som hänt. Har inte några principiella invändningar mot deras prissättning så länge det finns alternativ till att betala 8kr/kWh och kommer inte bojkotta ngt. Men planerad europasemester känns inte lika lockande längre som när man betalade 80 per gång. Går väl att tweaka in framtida abonnemang som bilutlägg på leasingen kanske. 90% av min körning klaras utan DC-laddning och bilen är en fröjd så bekymrar mig inte så mycket.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Det är klart att de 200kr/mån går på nåt vis att motivera så att bolaget kan stå för kostnaden. Det är ju ingen bränsleförmån, också med tanke på att laddning hos alla andra operatörer än Ionity faktiskt blir mycket dyrare när man använder Audis laddkort.
Men oavsett så tänker jag inte betala ett abonnemang. Det är fel väg. Hur många abonnemang hos hur många laddoperatörer ska man teckna då? En bensinbil kan tanka överallt till ungefär samma pris utan en massa abonnemang. Vem hade velat betala för ett Preem-abonnemang för att slippa betala 100 kr litern? Och ett OkQ8-abonnemang, och ett för tredje för Shell. Nej. Det är uppenbart för mig att detta måste bli ändring på. Annars kommer det inte gå så bra för elbilarna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

mati skrev:
Det är klart att de 200kr/mån går på nåt vis att motivera så att bolaget kan stå för kostnaden. Det är ju ingen bränsleförmån, också med tanke på att laddning hos alla andra operatörer än Ionity faktiskt blir mycket dyrare när man använder Audis laddkort.
Men oavsett så tänker jag inte betala ett abonnemang. Det är fel väg. Hur många abonnemang hos hur många laddoperatörer ska man teckna då? En bensinbil kan tanka överallt till ungefär samma pris utan en massa abonnemang. Vem hade velat betala för ett Preem-abonnemang för att slippa betala 100 kr litern? Och ett OkQ8-abonnemang, och ett för tredje för Shell. Nej. Det är uppenbart för mig att detta måste bli ändring på. Annars kommer det inte gå så bra för elbilarna.
Håller med om att det riskerar att bli stökigt med olika upplägg. Är det redan nu med alla olika prismodeller och taggar hit och dit. Om Ionity hade satt en ngt mer rimligt baspris på säg 5 kr och sedan gett möjlighet att prenumerera på lägre pris för de som ville så hade det varit bättre. Eller om Audi skickat med iaf 3 år med rabatterat pris eller x kWh. Vill få ut mer elbilar men ur ett rent egoistiskt perspektiv bör det ske utan en plötslig explosion för då lär det bli trångt ett tag vid laddarna innan infrastruktur byggs ut. Just köer vid laddning tror jag är en ännu större risk för viljan att byta till elbil än att betala lite extra vid Ionity.
OTP
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 nov 2019 23:26

Re: Audi e-tron

Inlägg av OTP »

taliz skrev:
Man kan tycka elnätbolagen borde göra en lite större insats.
De kan ju locka med rabatterade priser om man är elkund. Eon gör ju faktiskt det. Men de erbjuder främst 22kw, endast enstaka 50kw.
Om de byggt stationer med 150kw+ längs de stora motorvägarna, likt Tesla och ionity, då hade jag kunnat tänka mig att bli kund till eon.
Men de tycker väl att ROI är för dålig än...
Helt enig och oxå reagerat att det är alldeles för få kopplingar. Även kollat runt om någon elleverantör erbjuder laddboxar billigt om man tecknar elavtal men sånt verkar inte existera heller?
Användarvisningsbild
DavidS
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 nov 2017 14:51

Re: Audi e-tron

Inlägg av DavidS »

hooked skrev:
Jag provade en E-tron igen nyligen. Ljudet från elmotorerna inne i kupén upplevde jag som irriterande. Ett högfrekvent ljud. Var det något konstigt med bilen jag testade eller ska det vara så?
Kör en 50 och upplever att den har ett rejält vinande från elmotorerna av högfrekvent art. Jag har hört ljudet på samma sätt i de ex jag provat utöver min egen. Störde mig initialt, nu uppfattar jag det mer som en del i elupplevelsen. Teslorna uppfattar jag inte har så mycket biljud från elmotorerna som etronen, å andra sidan är det ju mycket annat som gör sig påmint där.
Order Cybertruck
Tesla 3 LR Dual Motor 2019
Tesla 75d 2017
Nissan Leaf 2014
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Jag tycker att vinandet hörs främst vis acceleration och regen. Vid konstant fart märks det inte. Min S90D lät faktiskt på samma sätt, kanske ännu mer högfrekvent. I e-Golfen däremot låter motorn ingenting. Den är helt tyst.
Jag har för mig att Audi skulle ljudisolera motorerna lite bättre från årsmodell 2020.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Goblin
elbilist
Inlägg: 67
Blev medlem: 17 feb 2020 20:38

Re: Audi e-tron

Inlägg av Goblin »

När jag har provkört e-tronen så tyckte jag faktiskt att det var ett litet plus att jag hörde vinandet från elmotorerna. Som sades tidigare, så blev det en del av upplevelsen :) . Dock så tyckte jag inte att det var så högt som vissa här upplever det och då är jag ganska känslig när det gäller högfrekvent ljud... Vi har en Nissan Leaf också och den viner en del när man "motorbromsar", men det är inget som jag stör mig på utan som sagt tvärtom. Ljudet från elmotorn är dessutom momentant och inte ett konstant problem som t.ex. vägljud som jag stör mig betydligt mer på i dåligt isolerade bilar...
Nissan Leaf 2
e-tron 55 Proline
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2267
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Audi e-tron Vinter

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Är uppe i Jämtland nu. Det har varit rätt kyligt, när jag skulle iväg på en 31 milstur till Östersunds flygplats var det 16 minusgrader på morgonen.
20200228_100605.jpg
Det tog 25 minuter att få bilen varm på morgonen. Jag hade laddkontakten inkopplad med ställd på 3x8 A / 5,5 kW.

Det räckte inte riktigt med strömmen från ladduttaget, 2% försvann från batteriet.

Bör nog vara inställt på 11 kW om ingen energi ska tas från batteriet.
20200228_103039.jpg
Fyllde sedan på med 39 kWh i Östersund, kom hem med 39% kvar efter 31 mil. (84 kWh är väl vad som finns tillgängligt)

Det innebär 25 mil räckvidd bör jag kunna räkna med realistiskt när det är kyligt. Hade värmen på 22 grader, verkar dra en hel del när det är så kallt ute.
20200229_104843.jpg
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2267
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Jag upplever det som att energin för att värma bilen ingår i den beräknade förbrukningen.

Det gick bra att ladda med 50 kW direkt.
Screenshot_20200229-180604_myAudi.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Värmaren drar ungefär 11kW när den går på fullt ös, har jag märkt. Den väsnas också rätt friskt när det är kallt. Här var det -13 grader igår morse. Jag antar att det är värmepumpen som spyr galla i så låga temperaturer och det är det som låter. Jag märkte ingen större skillnad i uppvärmningstid, troligen kör den med direktverkande el när värmepumpen inte orkar. Och det käkar elektroner.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Moelito
elbilist
Inlägg: 112
Blev medlem: 07 okt 2019 22:18
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Moelito »

Fick till sist tummen ur och lämnade in bilen på uppdatering. Tog några dagar för det verkar ha varit en del uppdateringar och då inte endast mjulvara. Bla byte av bakljusramp då jag fått felmeddelande några ggr. Men även byte av de virtuella speglarna och byte belysning regskyltbelysning bak.
Regskyltbelysningen var restad så får bli ett återbesök när de får in den.

Ska bli intressant och se om man märker någon skillnad.

Fick låna en A4 TFSI 45, och j-r Den ska ju vara rätt pigg men oj vad det känns förlegat. Det ska växlas ner, det ska varvas och föras oväsen innan det händer något.

Håller med dig Mati, bra att få en tillbakablick om hur det var "förr". Nu uppskattar jag bilen ännu mer, lätt att bli hemmablind annars!



Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron 55 Proline Advanced
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nilp »

Moelito skrev:
Fick till sist tummen ur och lämnade in bilen på uppdatering. Tog några dagar för det verkar ha varit en del uppdateringar och då inte endast mjulvara. Bla byte av bakljusramp då jag fått felmeddelande några ggr. Men även byte av de virtuella speglarna och byte belysning regskyltbelysning bak.
Regskyltbelysningen var restad så får bli ett återbesök när de får in den.

Ska bli intressant och se om man märker någon skillnad.

Fick låna en A4 TFSI 45, och j-rBild Den ska ju vara rätt pigg men oj vad det känns förlegat. Det ska växlas ner, det ska varvas och föras oväsen innan det händer något.

Håller med dig Mati, bra att få en tillbakablick om hur det var "förr". Nu uppskattar jag bilen ännu mer, lätt att bli hemmablind annars!

Ska bli spännande att höra om du märker någon skillnad med ny mjukvara.

På tal om mjukvara, jag har problem med att den virituella förarkabinen skiftar själv över från Etron läget nill något av de andra lägena. Lätt att byta tillbaka men ändå irriterande. Någon annan som har liknande problem?



Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Skriv svar