Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Det här ska ju vara det enligt annonsen...
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... e/93668159
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... e/93668159
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Re: Audi e-tron
Köpa och äga en e-Tron i 2-3 år är mycket dyrare än att privatleasa pga detta.
Verkar ju vara en VAG strategi att tvinga folk till privatleasing.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron
Är ju helt galet billigt när man tänker på det. Min, som jag har som tjänstebil, är ju bra mycket dyrare i nettokostnad. Iof advance med mer utrustning, men. Kostar att vara early adopter.Tenk skrev:Det här ska ju vara det enligt annonsen...
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... e/93668159
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Audi e-tron
Olofsson hade en kampanj för 5050 kr / mån. Proline 55.
Men det ingår ju inte vinterdäck och försäkring vilket gör att månadskostnaden ökar en del i slutänden. Vinterdäck kostar 30k att köpa från Audi-ÅF lät det som.
Men det ingår ju inte vinterdäck och försäkring vilket gör att månadskostnaden ökar en del i slutänden. Vinterdäck kostar 30k att köpa från Audi-ÅF lät det som.
Model Y LR AWD 2022
Re: Audi e-tron
Annonsen bortplockad.Tenk skrev:Det här ska ju vara det enligt annonsen...
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... e/93668159
Var nog för bra pris eller en annons som var gammal och inte giltig längre. Eller så har de sålt så många som de ville till det priset.
Re: Audi e-tron
Hok skrev:Annonsen bortplockad.Tenk skrev:Det här ska ju vara det enligt annonsen...
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... e/93668159
Var nog för bra pris eller en annons som var gammal och inte giltig längre. Eller så har de sålt så många som de ville till det priset.
Det vimlade av såna annonser men nu är alla privatleasingerbjudanden borta.
Dock finns billiga business lease kvar.
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... 2/92999948
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Audi e-tron
Det verkar som att jag lyckats knipa en iaf, kampanjen slut men de hade en bil som någon tackat nej till. En svart Proline 55 utan någon extra utrustning alls. Leverans i Juni.
Model Y LR AWD 2022
Re: Audi e-tron
Börjar komma annonser på S-modellen nu också. Inte direkt billigt.
https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... k/93982742
Nu är det ju en ädel Audi och inte en sketen amerikanare men lite surt måste det vara att den är så galet mycket långsammare. Den kostar ju som en Plaid.
Och kom nu inte och säg att acceleration är oviktigt. Då kan man ju köpa den vanliga E-Tron mycket billigare.
https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... k/93982742
Nu är det ju en ädel Audi och inte en sketen amerikanare men lite surt måste det vara att den är så galet mycket långsammare. Den kostar ju som en Plaid.
Och kom nu inte och säg att acceleration är oviktigt. Då kan man ju köpa den vanliga E-Tron mycket billigare.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Audi e-tron
Shit va dyrt.MWall skrev:Börjar komma annonser på S-modellen nu också. Inte direkt billigt.
https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... k/93982742
Nu är det ju en ädel Audi och inte en sketen amerikanare men lite surt måste det vara att den är så galet mycket långsammare. Den kostar ju som en Plaid.
Och kom nu inte och säg att acceleration är oviktigt. Då kan man ju köpa den vanliga E-Tron mycket billigare.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Audi e-tron
200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
taliz skrev:200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Bonusen kan du väl inte räkna in så där?
Jag vet att du kommer dra upp hur billig in M3P blev för dig. Grattis, men så funkar det inte alltid. 5-6 tusen i månaden för en bil som E-Tron är jättebilligt. Det enda som är tråkigt är att man blir låst till ett visst miltal (även om man kan köpa till fler).
Re: Audi e-tron
Varför kan jag inte det?MWall skrev:taliz skrev:200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Bonusen kan du väl inte räkna in så där?
Jag vet att du kommer dra upp hur billig in M3P blev för dig. Grattis, men så funkar det inte alltid. 5-6 tusen i månaden för en bil som E-Tron är jättebilligt. Det enda som är tråkigt är att man blir låst till ett visst miltal (även om man kan köpa till fler).
Man bör ju jämföra med vad det skulle kosta att köpa, och då får man ju bonus.
Jag tycker inte det är "jättebilligt", särskilt med tanke på att bonusen uteblir. Man får köpa vinterdäck själv, är bunden till den i 2 år och får betala dyrt om man kör mer än de inkluderade milen.
Jag tror helt enkelt det vore billigare att köpa bilen, inkassera bonusen och byta igen om ett år. Eller när man vill. Det ger ju mkt större frihet.
Med privatleasing så är man bunden till att betala en stor summa och vid slutet av perioden så är man av med både pengar och bil vare sig man vill eller ej. Får man "ändrade förhållanden" under tiden, vilket inte är helt ovanligt, så är man också fast.
Nä, det enda det gynnar är bilförsäljaren och finansbolagen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Stor summa? Vet du vad en nyare dyr bil brukar kosta?taliz skrev:Varför kan jag inte det?MWall skrev:taliz skrev:200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Bonusen kan du väl inte räkna in så där?
Jag vet att du kommer dra upp hur billig in M3P blev för dig. Grattis, men så funkar det inte alltid. 5-6 tusen i månaden för en bil som E-Tron är jättebilligt. Det enda som är tråkigt är att man blir låst till ett visst miltal (även om man kan köpa till fler).
Man bör ju jämföra med vad det skulle kosta att köpa, och då får man ju bonus.
Jag tycker inte det är "jättebilligt", särskilt med tanke på att bonusen uteblir. Man får köpa vinterdäck själv, är bunden till den i 2 år och får betala dyrt om man kör mer än de inkluderade milen.
Jag tror helt enkelt det vore billigare att köpa bilen, inkassera bonusen och byta igen om ett år. Eller när man vill. Det ger ju mkt större frihet.
Med privatleasing så är man bunden till att betala en stor summa och vid slutet av perioden så är man av med både pengar och bil vare sig man vill eller ej. Får man "ändrade förhållanden" under tiden, vilket inte är helt ovanligt, så är man också fast.
Nä, det enda det gynnar är bilförsäljaren och finansbolagen.
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Du tror alltså att en Audi E-Tron Proline 55 kommer minska mindre än 121200 (fine, plus kostnaden för vinterdäck och ev övermil) på 24 månader? Eller ens om du byter en köpt bil två gånger på den perioden? Lycka till säger jag bara...taliz skrev:Varför kan jag inte det?MWall skrev:taliz skrev:200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Bonusen kan du väl inte räkna in så där?
Jag vet att du kommer dra upp hur billig in M3P blev för dig. Grattis, men så funkar det inte alltid. 5-6 tusen i månaden för en bil som E-Tron är jättebilligt. Det enda som är tråkigt är att man blir låst till ett visst miltal (även om man kan köpa till fler).
Man bör ju jämföra med vad det skulle kosta att köpa, och då får man ju bonus.
Jag tycker inte det är "jättebilligt", särskilt med tanke på att bonusen uteblir. Man får köpa vinterdäck själv, är bunden till den i 2 år och får betala dyrt om man kör mer än de inkluderade milen.
Jag tror helt enkelt det vore billigare att köpa bilen, inkassera bonusen och byta igen om ett år. Eller när man vill. Det ger ju mkt större frihet.
Med privatleasing så är man bunden till att betala en stor summa och vid slutet av perioden så är man av med både pengar och bil vare sig man vill eller ej. Får man "ändrade förhållanden" under tiden, vilket inte är helt ovanligt, så är man också fast.
Nä, det enda det gynnar är bilförsäljaren och finansbolagen.
Re: Audi e-tron
Nej, nu räknar du fel. 121k är leasingkostnaden. Hade du köpt bilen hade du fått 70k bonus. Då är vi plötsligt uppe i 191k. Sen tillkommer vinterdäck, 30k. Då är vi uppe i 221k.TobbeTesla skrev:Du tror alltså att en Audi E-Tron Proline 55 kommer minska mindre än 121200 (fine, plus kostnaden för vinterdäck och ev övermil) på 24 månader? Eller ens om du byter en köpt bil två gånger på den perioden? Lycka till säger jag bara...taliz skrev:Varför kan jag inte det?MWall skrev:taliz skrev:200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Bonusen kan du väl inte räkna in så där?
Jag vet att du kommer dra upp hur billig in M3P blev för dig. Grattis, men så funkar det inte alltid. 5-6 tusen i månaden för en bil som E-Tron är jättebilligt. Det enda som är tråkigt är att man blir låst till ett visst miltal (även om man kan köpa till fler).
Man bör ju jämföra med vad det skulle kosta att köpa, och då får man ju bonus.
Jag tycker inte det är "jättebilligt", särskilt med tanke på att bonusen uteblir. Man får köpa vinterdäck själv, är bunden till den i 2 år och får betala dyrt om man kör mer än de inkluderade milen.
Jag tror helt enkelt det vore billigare att köpa bilen, inkassera bonusen och byta igen om ett år. Eller när man vill. Det ger ju mkt större frihet.
Med privatleasing så är man bunden till att betala en stor summa och vid slutet av perioden så är man av med både pengar och bil vare sig man vill eller ej. Får man "ändrade förhållanden" under tiden, vilket inte är helt ovanligt, så är man också fast.
Nä, det enda det gynnar är bilförsäljaren och finansbolagen.
Lite övermil, kostnader för extra slitage etc så ökar det ännu mer.
Dvs det kostar en bra bit mer än 200k, eller över 100kr/mil som sagt.
Man kan köpa en etron 55 ny för ca 700k. Kanske bit under om man lyckas pruta(eller åtminstone få med vinterdäck).
När bonusen kommer har den då kostat 630k.
Kommer den vara värd under 480k om 2 år om du bara kört 2k mil? Jag tror inte det. Och det gör tydligen inte Audi/finansbolaget heller.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Privatleasing är ju ofta en produkt för människor som tror dom har råd om dom får kostnaden nedbruten per månad men att dom inte har det om dom skulle köpa bilen.
Jag säger inte att det alltid är så men dom människor i min närhet som privatleasat har haft just det synsättet.
Jag säger inte att det alltid är så men dom människor i min närhet som privatleasat har haft just det synsättet.
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Vinterdäck måste man väl köpa till om man köper bilen också eller hur? Så bonus och vinterdäck tar ju ut varandra vid köp vs leasing. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.taliz skrev:Nej, nu räknar du fel. 121k är leasingkostnaden. Hade du köpt bilen hade du fått 70k bonus. Då är vi plötsligt uppe i 191k. Sen tillkommer vinterdäck, 30k. Då är vi uppe i 221k.TobbeTesla skrev:Du tror alltså att en Audi E-Tron Proline 55 kommer minska mindre än 121200 (fine, plus kostnaden för vinterdäck och ev övermil) på 24 månader? Eller ens om du byter en köpt bil två gånger på den perioden? Lycka till säger jag bara...taliz skrev:Varför kan jag inte det?MWall skrev:taliz skrev:200+k(inkl bonus) för 2k mil... det blir alltså en milkostnad på över 100kr.
Inte billigt med Audis elbilar hur man än vrider på det, trots "supererbjudande".
Bonusen kan du väl inte räkna in så där?
Jag vet att du kommer dra upp hur billig in M3P blev för dig. Grattis, men så funkar det inte alltid. 5-6 tusen i månaden för en bil som E-Tron är jättebilligt. Det enda som är tråkigt är att man blir låst till ett visst miltal (även om man kan köpa till fler).
Man bör ju jämföra med vad det skulle kosta att köpa, och då får man ju bonus.
Jag tycker inte det är "jättebilligt", särskilt med tanke på att bonusen uteblir. Man får köpa vinterdäck själv, är bunden till den i 2 år och får betala dyrt om man kör mer än de inkluderade milen.
Jag tror helt enkelt det vore billigare att köpa bilen, inkassera bonusen och byta igen om ett år. Eller när man vill. Det ger ju mkt större frihet.
Med privatleasing så är man bunden till att betala en stor summa och vid slutet av perioden så är man av med både pengar och bil vare sig man vill eller ej. Får man "ändrade förhållanden" under tiden, vilket inte är helt ovanligt, så är man också fast.
Nä, det enda det gynnar är bilförsäljaren och finansbolagen.
Lite övermil, kostnader för extra slitage etc så ökar det ännu mer.
Dvs det kostar en bra bit mer än 200k, eller över 100kr/mil som sagt.
Man kan köpa en etron 55 ny för ca 700k. Kanske bit under om man lyckas pruta(eller åtminstone få med vinterdäck).
När bonusen kommer har den då kostat 630k.
Kommer den vara värd under 480k om 2 år om du bara kört 2k mil? Jag tror inte det. Och det gör tydligen inte Audi/finansbolaget heller.
Senast redigerad av TobbeTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Audi e-tron
TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Re: Audi e-tron
Tror du glömt något som kallas "prutmån". Listpriser sätts med det i åtanke. Dvs sätts leasingpriserna ner så blir det väldigt tydligt att det också går att pruta åtminstone i motsvarande mängd på listpriset.TobbeTesla skrev:Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Nu förstår jag återigen inte hur du räknar. Förstår du det?
I exemplet ovan visade jag dig totalkostnaden för leasingen, dvs över 200k.
221k/24 = 9208kr/mån. Kommer du under det genom att köpa har du alltså gått plus.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
2525 / mån för en e-tron?TobbeTesla skrev:Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Re: Audi e-tron
Såg i ett annat forum en offert på hyfsat bra erbjudande på företagsleasing för 3800/mån. Verkar nu tyvärr också gått ut, men kan ju vara värt att hålla utkik efter fler kommande: https://lecab.se/erbjudande/audi-e-tron ... proline-2/
AUDI E-TRON 55 QUATTRO PROLINE
Nu har vi fantastiskt företagserbjudande på Audis elbil, E-tron 55 Quattro Proline, som ger dig all den kvalitet du förväntar dig av en Audi. Batteriet ger dig en räckvidd på upp till 435 km och snabbladdning med upp till 150kW finns tillgängligt. Dessutom medföljer ett par All Mountain skidor från Fischer vid beställning innan 2021.
Business Lease: Fr. 3 791 kr/mån exkl. moms. (1000 mil/år, löptid 24 mån).
Förmånsvärde: Netto 3 458 kr/mån.
Utrustad med bl.a.:
Adaptiv luftfjädring
20” aluminiumfälgar
Assistanspaket Tour
El-inställbara framsäten med minnesfunktion för förarsäte
LED-strålkastare
MMI navigation
Takreling i eloxerad aluminium
Interiörbelysningspaket
Audi sound system
AUDI E-TRON 55 QUATTRO PROLINE
Nu har vi fantastiskt företagserbjudande på Audis elbil, E-tron 55 Quattro Proline, som ger dig all den kvalitet du förväntar dig av en Audi. Batteriet ger dig en räckvidd på upp till 435 km och snabbladdning med upp till 150kW finns tillgängligt. Dessutom medföljer ett par All Mountain skidor från Fischer vid beställning innan 2021.
Business Lease: Fr. 3 791 kr/mån exkl. moms. (1000 mil/år, löptid 24 mån).
Förmånsvärde: Netto 3 458 kr/mån.
Utrustad med bl.a.:
Adaptiv luftfjädring
20” aluminiumfälgar
Assistanspaket Tour
El-inställbara framsäten med minnesfunktion för förarsäte
LED-strålkastare
MMI navigation
Takreling i eloxerad aluminium
Interiörbelysningspaket
Audi sound system
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 2 gång.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Jo, jag tog företagsleasing för moms-fördelen för vår M3, men annars så hade jag nog köpt bilen kontant. Privat hade jag skippat leasing (om det inte verkligen var fördelaktigare pris).Fredrik j skrev:Privatleasing är ju ofta en produkt för människor som tror dom har råd om dom får kostnaden nedbruten per månad men att dom inte har det om dom skulle köpa bilen.
Jag säger inte att det alltid är så men dom människor i min närhet som privatleasat har haft just det synsättet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Så är det nog helt klart även om det inte står som officiella priser. Iaf gällande de flesta utom Tesla, Polestar och kanske någon mer.taliz skrev:Tror du glömt något som kallas "prutmån". Listpriser sätts med det i åtanke. Dvs sätts leasingpriserna ner så blir det väldigt tydligt att det också går att pruta åtminstone i motsvarande mängd på listpriset.TobbeTesla skrev:Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Ja, privatleasingpriset är ju ett bra riktmärke på vad det finns för marginaler.martinot skrev:Så är det nog helt klart även om det inte står som officiella priser. Iaf gällande de flesta utom Tesla, Polestar och kanske någon mer.taliz skrev:Tror du glömt något som kallas "prutmån". Listpriser sätts med det i åtanke. Dvs sätts leasingpriserna ner så blir det väldigt tydligt att det också går att pruta åtminstone i motsvarande mängd på listpriset.TobbeTesla skrev:Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...