Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

d3marcus skrev:
Stats från senaste numret av AMS. E-tron har 48% garantifel vilket är skyhögt inom fordonsbranschen. Dock inte lika högt som Tesla som ju har flest garantifel av alla fordonstillverkare i världen. Model X ligger på 80%!
Det som är väldigt mycket mer relevant är hur många som är nöjda köpare/ägare. Tesla är fullständigt överlägsna på detta.

Så tror man på statistiken om att Tesla har mycket fel så bör man också inse att Teslas bilar är helt överlägsna. För hur ska man annars förklara att Teslas ägare är så mycket nöjdare TROTS (de enligt statistiken) frekventa problemen?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

Legato skrev:
d3marcus skrev:
Stats från senaste numret av AMS. E-tron har 48% garantifel vilket är skyhögt inom fordonsbranschen. Dock inte lika högt som Tesla som ju har flest garantifel av alla fordonstillverkare i världen. Model X ligger på 80%!
Det som är väldigt mycket mer relevant är hur många som är nöjda köpare/ägare. Tesla är fullständigt överlägsna på detta.

Så tror man på statistiken om att Tesla har mycket fel så bör man också inse att Teslas bilar är helt överlägsna. För hur ska man annars förklara att Teslas ägare är så mycket nöjdare TROTS (de enligt statistiken) frekventa problemen?
Ja det ligger definitivt något i att användarna anser att deras bilar är överlägsna. Har sett samma tendenser hos andra bilägare tidigare (Porscheägare...), där åsikterna tenderar att dra sig åt det nykristna hållet, men inte till denna grad.

Tror att användarna kommer mogna när väl Tesla har mognat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Curik »

dd88 skrev:
Legato skrev:
d3marcus skrev:
Stats från senaste numret av AMS. E-tron har 48% garantifel vilket är skyhögt inom fordonsbranschen. Dock inte lika högt som Tesla som ju har flest garantifel av alla fordonstillverkare i världen. Model X ligger på 80%!
Det som är väldigt mycket mer relevant är hur många som är nöjda köpare/ägare. Tesla är fullständigt överlägsna på detta.

Så tror man på statistiken om att Tesla har mycket fel så bör man också inse att Teslas bilar är helt överlägsna. För hur ska man annars förklara att Teslas ägare är så mycket nöjdare TROTS (de enligt statistiken) frekventa problemen?
Ja det ligger definitivt något i att användarna anser att deras bilar är överlägsna. Har sett samma tendenser hos andra bilägare tidigare (Porscheägare...), där åsikterna tenderar att dra sig åt det nykristna hållet, men inte till denna grad.

Tror att användarna kommer mogna när väl Tesla har mognat.
Ja, erkänd nöjdhet är sällan rationellt.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

Eller så är det mer än bara antalet fel på bilen som avgör hur nöjd man är.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Återigen, det är inte bara bilen i sig som avgör hur nöjd man är. Det är hela paketet. Den perfekta bilen strular inte alls och det är såklart en bra förutsättning till att börja med. Men om bilen krånglar så är tillgängligheten till bra och snabb service nästan lika mycket värt som en krångelfri bil.
Är man inte nöjd med sin verkstad så går man till en annan. Jag tycker det är lite orättvist att säga att ett märke har dålig service när det egentligen är en viss återförsäljare som är dålig. Det har ju egentligen ingenting med själva bilen eller märket att göra. Oftast finns ju flera återförsäljare av samma märke inom ett rimligt avstånd, om man nu bortser från exklusiva märken. Och Tesla då.
Jag hade varit mycket mer nöjd med min förra Tesla om jag hade haft närmare till servicen. Säg att jag hade bott i Mölndal så är jag säker på att allt strul inte hade påverkat mig nämnvärt, och jag hade kanske tillhört de 95% som hade kunnat tänka sig köpa samma bil igen.
Jag är jättenöjd med min e-tron, men när jag får frågan om jag skulle köpa samma bil igen så är mitt svar ändå högst troligen nej. Allt är inte svart eller vitt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »

mati skrev:
Återigen, det är inte bara bilen i sig som avgör hur nöjd man är. Det är hela paketet. Den perfekta bilen strular inte alls och det är såklart en bra förutsättning till att börja med. Men om bilen krånglar så är tillgängligheten till bra och snabb service nästan lika mycket värt som en krångelfri bil.
Är man inte nöjd med sin verkstad så går man till en annan. Jag tycker det är lite orättvist att säga att ett märke har dålig service när det egentligen är en viss återförsäljare som är dålig. Det har ju egentligen ingenting med själva bilen eller märket att göra. Oftast finns ju flera återförsäljare av samma märke inom ett rimligt avstånd, om man nu bortser från exklusiva märken. Och Tesla då.
Jag hade varit mycket mer nöjd med min förra Tesla om jag hade haft närmare till servicen. Säg att jag hade bott i Mölndal så är jag säker på att allt strul inte hade påverkat mig nämnvärt, och jag hade kanske tillhört de 95% som hade kunnat tänka sig köpa samma bil igen.
Jag är jättenöjd med min e-tron, men när jag får frågan om jag skulle köpa samma bil igen så är mitt svar ändå högst troligen nej. Allt är inte svart eller vitt.
Du byter ju märke hela tiden. :lol:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Audi e-tron

Inlägg av Teslaspolen »

mati skrev:
Återigen, det är inte bara bilen i sig som avgör hur nöjd man är. Det är hela paketet. Den perfekta bilen strular inte alls och det är såklart en bra förutsättning till att börja med. Men om bilen krånglar så är tillgängligheten till bra och snabb service nästan lika mycket värt som en krångelfri bil.
Är man inte nöjd med sin verkstad så går man till en annan. Jag tycker det är lite orättvist att säga att ett märke har dålig service när det egentligen är en viss återförsäljare som är dålig. Det har ju egentligen ingenting med själva bilen eller märket att göra. Oftast finns ju flera återförsäljare av samma märke inom ett rimligt avstånd, om man nu bortser från exklusiva märken. Och Tesla då.
Jag hade varit mycket mer nöjd med min förra Tesla om jag hade haft närmare till servicen. Säg att jag hade bott i Mölndal så är jag säker på att allt strul inte hade påverkat mig nämnvärt, och jag hade kanske tillhört de 95% som hade kunnat tänka sig köpa samma bil igen.
Jag är jättenöjd med min e-tron, men när jag får frågan om jag skulle köpa samma bil igen så är mitt svar ändå högst troligen nej. Allt är inte svart eller vitt.
Uppskattar alltid din brutala ärlighet med vad du upplever, och att du inte faller för ett märke eller ett annat!

Jag kanske missat en del av historien, men vad gör att du inte skulle välja e-tron igen? Är det endast pga det höga priset, eller något mer tekniskt eller praktiskt?
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Audi e-tron

Inlägg av Snap02 »

Dom som har mest problem med tesla är dom som inte har en tesla ;)

Jag som har en har åkt 3700 mil med en 3 LR på drygt ett år med ZERO problem.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Teslaspolen skrev:
Uppskattar alltid din brutala ärlighet med vad du upplever, och att du inte faller för ett märke eller ett annat!

Jag kanske missat en del av historien, men vad gör att du inte skulle välja e-tron igen? Är det endast pga det höga priset, eller något mer tekniskt eller praktiskt?
Det är inget fel på bilen. Men priset är väldigt högt, ja. På alla sätt, dvs leasing, förmånsvärdet och drift. Inte så högt att jag inte skulle ha råd med den, men jag vill inte ha en så dyr bil. För det första så tycker jag det är opassande, jag bor i ett litet torp som är inte ens värt hälften så mycket som bilen har kostat. Det sticker fruktsanvärt mycket i ögonen på grannarna när man kör omkring i en lyxkryssare för en miljon. Och det gillar jag inte. Visserligen är mitt rykte redan förstört men man behöver ju inte elda på ännu mer liksom.
Dessutom passar en bil i den prisklassen inte riktigt för det jag använder den till tycker jag. En bil som är mindre ömtålig hade varit att föredra.
Detta är visserligen inte specifikt för e-tron. Jag hade samma problem med Teslan.
En till anledning är att jag inte vill ha en SUV, och framförallt inte en som är så stor som e-tron. Jag behöver en kombi, ungefär i storleksordningen som en Golf variant. Det skulle vara toppen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Curik »

mati skrev:
Teslaspolen skrev:
Uppskattar alltid din brutala ärlighet med vad du upplever, och att du inte faller för ett märke eller ett annat!

Jag kanske missat en del av historien, men vad gör att du inte skulle välja e-tron igen? Är det endast pga det höga priset, eller något mer tekniskt eller praktiskt?
Det är inget fel på bilen. Men priset är väldigt högt, ja. På alla sätt, dvs leasing, förmånsvärdet och drift. Inte så högt att jag inte skulle ha råd med den, men jag vill inte ha en så dyr bil. För det första så tycker jag det är opassande, jag bor i ett litet torp som är inte ens värt hälften så mycket som bilen har kostat. Det sticker fruktsanvärt mycket i ögonen på grannarna när man kör omkring i en lyxkryssare för en miljon. Och det gillar jag inte. Visserligen är mitt rykte redan förstört men man behöver ju inte elda på ännu mer liksom.
Dessutom passar en bil i den prisklassen inte riktigt för det jag använder den till tycker jag. En bil som är mindre ömtålig hade varit att föredra.
Detta är visserligen inte specifikt för e-tron. Jag hade samma problem med Teslan.
En till anledning är att jag inte vill ha en SUV, och framförallt inte en som är så stor som e-tron. Jag behöver en kombi, ungefär i storleksordningen som en Golf variant. Det skulle vara toppen.
Uppskattar dina reflektioner och jag kan känna lite likadant ang. det där med att det sticker i ögonen på folk. Får höra att jag ska ta det med en klackspark men jag gillar det ändå inte.

Där tycker ju jag iofs att e-tronen är något mer diskret vilket jag uppskattar. På avstånd är det ju inte jättenkelt att konstatera vilken modell det är, iaf inte för mig.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Curik skrev:
Där tycker ju jag iofs att e-tronen är något mer diskret vilket jag uppskattar. På avstånd är det ju inte jättenkelt att konstatera vilken modell det är, iaf inte för mig.
Ja, e-tron sticker kanske inte riktigt lika mycket i ögonen som en Tesla. Men den är ju ändå rätt maffig, och jag får erkänna att jag nästan alltid "gömmer" den i garaget istället för att parkera ute på gräsmattan, även om jag ska åka iväg snart igen. Jag vill inte att folk tror att jag bara vill skryta när den står ute.
Jag är f ö också kass på att se skillnaden mellan e-tron och Audis Q-modeller. Framförallt en Q5 ser nästan likadant ut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Weak! På med 22-tums kromfälgar och pumpa rap på högsta volym, omedelbums!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Audi e-tron

Inlägg av Front242 »

Funkar perfekt då man cruisar runt ko-torget
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Audi e-tron

Inlägg av SwedishAdvocate »

Å ena sidan:
Curik skrev:
mati skrev:
Teslaspolen skrev:
Uppskattar alltid din brutala ärlighet med vad du upplever, och att du inte faller för ett märke eller ett annat!

Jag kanske missat en del av historien, men vad gör att du inte skulle välja e-tron igen? Är det endast pga det höga priset, eller något mer tekniskt eller praktiskt?
Det är inget fel på bilen. Men priset är väldigt högt, ja. På alla sätt, dvs leasing, förmånsvärdet och drift. Inte så högt att jag inte skulle ha råd med den, men jag vill inte ha en så dyr bil. För det första så tycker jag det är opassande, jag bor i ett litet torp som är inte ens värt hälften så mycket som bilen har kostat. Det sticker fruktsanvärt mycket i ögonen på grannarna när man kör omkring i en lyxkryssare för en miljon. Och det gillar jag inte. Visserligen är mitt rykte redan förstört men man behöver ju inte elda på ännu mer liksom.
Dessutom passar en bil i den prisklassen inte riktigt för det jag använder den till tycker jag. En bil som är mindre ömtålig hade varit att föredra.
Detta är visserligen inte specifikt för e-tron. Jag hade samma problem med Teslan.
En till anledning är att jag inte vill ha en SUV, och framförallt inte en som är så stor som e-tron. Jag behöver en kombi, ungefär i storleksordningen som en Golf variant. Det skulle vara toppen.
Uppskattar dina reflektioner och jag kan känna lite likadant ang. det där med att det sticker i ögonen på folk. Får höra att jag ska ta det med en klackspark men jag gillar det ändå inte.

Där tycker ju jag iofs att e-tronen är något mer diskret vilket jag uppskattar. På avstånd är det ju inte jättenkelt att konstatera vilken modell det är, iaf inte för mig.
Å andra sidan:
FN: Tolv år kvar – sedan är det för sent

Tolv år kvar, sedan är det förmodligen för sent att nå klimatmålen. Det är det bistra beskedet i en ny FN-rapport som efterlyser drastiska insatser. Samtidigt ökar koldioxidutsläppen igen för första gången på fyra år – och bara 57 länder tros ha nått sitt utsläppstak 2030. [...

Publicerad 2018-11-27 /...

Källa: https://www.svd.se/fn-snart-for-sent-att-na-klimatmalen
...Och så en reflektion på det:...
mati skrev:
.../ Det sticker fruktansvärt mycket i ögonen på grannarna när man kör omkring i en lyxkryssare för en miljon. Och det gillar jag inte. Visserligen är mitt rykte redan förstört men man behöver ju inte elda på ännu mer liksom. /...
Om jag hade haft möjlighet att köra elbil (Tesla 3) hade jag brytt mig så här mycket om det: Ingenting!

De där människorna har rent objektivt fel.

Varför ska man ta hänsyn till det?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Audi e-tron

Inlägg av kikat »

SwedishAdvocate skrev:
mati skrev:
.../ Det sticker fruktansvärt mycket i ögonen på grannarna när man kör omkring i en lyxkryssare för en miljon. Och det gillar jag inte. Visserligen är mitt rykte redan förstört men man behöver ju inte elda på ännu mer liksom. /...
Om jag hade haft möjlighet att köra elbil (Tesla 3) hade jag brytt mig så här mycket om det: Ingenting!

De där människorna har rent objektivt fel.

Varför ska man ta hänsyn till det?
Har grannarna sagt att det sticker i ögonen när du kör en elbil eller är det bara du som tror det? Om det är bekräftat så beklagar jag att du bor i ett så trångsynt bostadsområde.

Jag vet inte om det sticker i ögonen på folk omkring mig när jag kör min Tesla och jag bryr mig inte om det heller. Köpte inte den för att imponera på folk.
Är otroligt barnsligt att bli avundsjuk på vad folk köper för sina egna pengar. Personligen orkar jag inte med såna människor.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

SwedishAdvocate skrev:
De där människorna har rent objektivt fel.

Varför ska man ta hänsyn till det?
I princip helt rätt. Men det är inte riktigt lika enkelt. Det är ett litet samhälle jag bor i, utsträckt över en mil, med några hundra invånare och ett par handful direkta grannar. Med direkt granne menar jag någon/några kilometer. Alla känner alla, och det pratas en massa skit såklart. På senare år har allt fler slutat heja på mig, och av en händelse sammanfaller detta med tidpunkten när jag skaffade en Tesla och strax därefter började tapetsera hela ladugården med solceller, vilket ju är ytterst synligt för alla. Det faller inte alla i smaken, framförallt inte när medelinkomsten häromkring ligger på typ halva min inkomst. Jag har kanske blivit lite för "rik" för att vara accpeterad. Så länge jag ansågs vara en fattig invandrare utan jobb så gick det bra. Men jag jobbar som egenföretagare alltid hemifrån, vilket innebär att folk kan se mig mitt på dagen när jag rastar hundarna eller så. Hur kan jag ha råd med allt detta när jag inte ens jobbar? Jag har hört detta.
Det finns en del knepiga typer här. De dras väl ut på landet, eller så märks de bara av tydligare. Ingen aning. En granne har t.ex. vid flera tillfällen försökt köra på mig och sambon när vi gick med hundarna. Han missade bara med någon decimeter. Första gången trodde vi såklart att det var ett misstag. Andra och tredje gången förstod vi att det var avsiktligt. Nu hoppar vi i diket när vi ser att han kommer med sin vita bil. Att han är störd råder ingen tvekan om, men vad hjälper det liksom.
En annan granne har försökt att köra på en av mina hundar när jag var ute och gick. Jag kunde i sista sekunden rycka i kopplet så idioten missade med ett hårsmån.
En kärring har en gång polisanmält mig och påstått att jag tjuvjagar genom att hetsa mina hundar på älgar. När polisen kom (ja, då kom de!) bad de till sist faktiskt om ursäkt när de insåg att detta var fullständigt taget ur luften utan någon som helst verklighetsförankring.
Det är på den nivån förstår du. Jag sticker ut för mycket, och det är inte bra.
Alla är ju tack och lov inte så. Det finns vettiga grannar också, och såklart de som inte bryr sig. Annars hade man ju kanske inte velat bo här.
Jag skiter i stort sett i vad folk tror och tycker. Men det är bäst att inte procovera mer än nödvändigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Audi e-tron

Inlägg av nek0 »

mati skrev:
SwedishAdvocate skrev:
De där människorna har rent objektivt fel.

Varför ska man ta hänsyn till det?
I princip helt rätt. Men det är inte riktigt lika enkelt. Det är ett litet samhälle jag bor i, utsträckt över en mil, med några hundra invånare och ett par handful direkta grannar. Med direkt granne menar jag någon/några kilometer. Alla känner alla, och det pratas en massa skit såklart. På senare år har allt fler slutat heja på mig, och av en händelse sammanfaller detta med tidpunkten när jag skaffade en Tesla och strax därefter började tapetsera hela ladugården med solceller, vilket ju är ytterst synligt för alla. Det faller inte alla i smaken, framförallt inte när medelinkomsten häromkring ligger på typ halva min inkomst. Jag har kanske blivit lite för "rik" för att vara accpeterad. Så länge jag ansågs vara en fattig invandrare utan jobb så gick det bra. Men jag jobbar som egenföretagare alltid hemifrån, vilket innebär att folk kan se mig mitt på dagen när jag rastar hundarna eller så. Hur kan jag ha råd med allt detta när jag inte ens jobbar? Jag har hört detta.
Det finns en del knepiga typer här. De dras väl ut på landet, eller så märks de bara av tydligare. Ingen aning. En granne har t.ex. vid flera tillfällen försökt köra på mig och sambon när vi gick med hundarna. Han missade bara med någon decimeter. Första gången trodde vi såklart att det var ett misstag. Andra och tredje gången förstod vi att det var avsiktligt. Nu hoppar vi i diket när vi ser att han kommer med sin vita bil. Att han är störd råder ingen tvekan om, men vad hjälper det liksom.
En annan granne har försökt att köra på en av mina hundar när jag var ute och gick. Jag kunde i sista sekunden rycka i kopplet så idioten missade med ett hårsmån.
En kärring har en gång polisanmält mig och påstått att jag tjuvjagar genom att hetsa mina hundar på älgar. När polisen kom (ja, då kom de!) bad de till sist faktiskt om ursäkt när de insåg att detta var fullständigt taget ur luften utan någon som helst verklighetsförankring.
Det är på den nivån förstår du. Jag sticker ut för mycket, och det är inte bra.
Alla är ju tack och lov inte så. Det finns vettiga grannar också, och såklart de som inte bryr sig. Annars hade man ju kanske inte velat bo här.
Jag skiter i stort sett i vad folk tror och tycker. Men det är bäst att inte procovera mer än nödvändigt.
Jo mati, dom som inte varit invandrare har svårt att fatta vad du skriver om .Vi andra vet precis vad du pratar om.
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Audi e-tron

Inlägg av wector »

Helt otroligt Mati, lider med dig.. Är väl nackdelen att bo på landet, man syns mer om man inte har samma (ibland mindre bra) vanor som alla andra.
Själv har jag blivit kallad "en sån där miljömupp", "miljöförstörare", "dumjävel", "rikjävel" osv sen jag flyttade till landet.
Många blir sjukt provocerade av att man åker/åkt Tesla.

Men många blir också glada och vill gärna snacka om hur det fungerar med elbil och verkar väldigt intresserade.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Curik »

nek0 skrev:
Jo mati, dom som inte varit invandrare har svårt att fatta vad du skriver om .Vi andra vet precis vad du pratar om.
Trams, jag är född här (även om min mor är invandrare) och får höra det hela tiden, precis som jag skrev ovan.

"hur har du råd?"
"sådär tokigt blir det när man har för mycket pengar"
"gud vad du måste ha hög lön"

o.s.v. Saker jag inte överhuvudtaget vill prata om med människor jag inte känner. Är man invandrare så är det säkert ännu värre. Några grannar till mina föräldrar har slutat hälsa o.s.v. Obegripligt.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Audi e-tron

Inlägg av nek0 »

Curik skrev:
nek0 skrev:
Jo mati, dom som inte varit invandrare har svårt att fatta vad du skriver om .Vi andra vet precis vad du pratar om.
Trams, jag är född här (även om min mor är invandrare) och får höra det hela tiden, precis som jag skrev ovan.

"hur har du råd?"
"sådär tokigt blir det när man har för mycket pengar"
"gud vad du måste ha hög lön"

o.s.v. Saker jag inte överhuvudtaget vill prata om med människor jag inte känner. Är man invandrare så är det säkert ännu värre. Några grannar till mina föräldrar har slutat hälsa o.s.v. Obegripligt.
Och vad tycker du är trams i det jag skrev?
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Säger folk sånt till er ansikte mot ansikte alltså? Aldrig varit med om.

Tror inte våra grannar bryr sig så mycket om oss. Vi ses väl som lite udda om något. Iofs har det dykt upp en till i3 på gatan men i övrigt är det fritt från rena elbilar. En och annan hybrid finns det väl dock.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Audi e-tron

Inlägg av nek0 »

Verdi skrev:
Säger folk sånt till er ansikte mot ansikte alltså? Aldrig varit med om.

Tror inte våra grannar bryr sig så mycket om oss. Vi ses väl som lite udda om något. Iofs har det dykt upp en till i3 på gatan men i övrigt är det fritt från rena elbilar. En och annan hybrid finns det väl dock.
Jo då det säger man till mig fast jag kör en Skoda. Det är också vår fel att svenskarna är arbetslösa och massa annat. Tur att jag skiter i vad folk tycker om mig :lol:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Audi e-tron

Inlägg av fth »

mati skrev:
Det finns en del knepiga typer här. De dras väl ut på landet, eller så märks de bara av tydligare. Ingen aning. En granne har t.ex. vid flera tillfällen försökt köra på mig och sambon när vi gick med hundarna. Han missade bara med någon decimeter. Första gången trodde vi såklart att det var ett misstag. Andra och tredje gången förstod vi att det var avsiktligt. Nu hoppar vi i diket när vi ser att han kommer med sin vita bil. Att han är störd råder ingen tvekan om, men vad hjälper det liksom.
En annan granne har försökt att köra på en av mina hundar när jag var ute och gick. Jag kunde i sista sekunden rycka i kopplet så idioten missade med ett hårsmån.
Det låter ju helt bisarrt detta, jag lider verkligen med dig mati! :shock:

Det här beteendet måste du väl ändå polisanmäla? Det är ju som du skriver uppenbarligen störda människor som bor i din närhet, och även om du anser att du kan hantera det så kan andra människor råka ut för dessa psykfall.

Försök fånga detta på film och ring polisen, jag hade nog ringt redan vid första incidenten även utan filmbevis.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Samma sak när jag köpte Porsche. Betalade 350’ och flera kollegor och bekanta som själva hade nya XC60:or, segelbåtar och sommarstugor frågade om jag vunnit på lotto.
Dessutom var i stort sett samtliga som kommenterade helt övertygade att skryt är den enda orsaken till att man köper sportbil.
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Audi e-tron

Inlägg av Robertrimmevik »

Vi skulle nog kunna ha en helt egen tråd om jantelagen. Har ju i sig inte så mycket med just e-tron att göra utan politikerna som urholkat glesbygden. Jag har självmant valt att bo där och får ta jantelagen på köpet. Tyckte att fördelarna övervägde nackdelarna. Men det var jämnt skägg.
Så börjar politikerna snart inte göra nånting åt glesbygden så har vi snart ingen glesbygd kvar.

Intressant de någon sa om att ringa polisen. Här delar fyra kommuner på en poliskår. Finns inga resurser för att motverka argsinta grannar.
Skriv svar