Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Audi e-tron

Inlägg av spacecoin »

martinot skrev:
Fel. Har jobbat tidigare i bilindustrin och det är faktiskt många studier som visar på att barn och ungdomar i familjerna är de som till stor del påverkar vilka bilar som föräldrar köper.
kan du länka till en?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

martinot skrev:
HelectriC skrev:
martinot skrev:
HelectriC skrev:
martinot skrev:
Tror inte det. Tyskar använder Tiktok och Facebook i enorma mängder. Säger allt. Finns alltså troligen tiopotenser värre appar som tyskarna har på sina telefoner än bilapparna.

Sedan kan tyskarna om de vill; appen till vår Mercedes fungerar faktiskt rätt bra och stabilt.

Värre med många amerikanska, koreanska och japanska tillverkares bilappar.
Jo, det finns ju självklart många tyskar som använder FB etc, men generellt så är motståndet mot big data och spridning mkt större i Tyskland än i Skandinavien tex. Det blev ju halvt ramaskri när tyskarna var tvungna att använda kreditkort under pandemin eftersom kontanterna spred smitta eller nåt. BMW appen funkar också helt ok, men den är inte så smooth som Teslas app.
Till viss del har du historiskt rätt, men samtidigt när tyska ungdomar installerar Tiktok på sina telefoner så är det ju precis den totala motsatsen till det du hävdar. Tiktok tömmer precis hela din telefon på precis allt hela tiden.

Man kan inte hävda att vara ett land som står upp för privat data samtidigt som man tillåter appar som Tiktok på marknaden. Det är en helt omöjlig ekvation.
Fast de med pengar och de som bestämmer är ofta inte ungdomarna. Landet går säkert den vägen men än så länge tänker inte majoriteten av tyska 45-60 åringar på det sättet.
Fel. Har jobbat tidigare i bilindustrin och det är faktiskt många studier som visar på att barn och ungdomar i familjerna är de som till stor del påverkar vilka bilar som föräldrar köper.

Fast det var inte poängen. Det jag skriver är att tyskar generellt är mkt mer skeptiska till datalagring. Jag jobbar och har semester ganska ofta i Tyskland, har tyska affärspartners och vänner. Synonymt för de flesta är att de inte är lika öppna för datalagring som i Skandinavien. Och detta ->tror jag<- kanske återspeglas på hur de utvecklar tex appar. Det finns ju tex inte personnummer som vi har ens.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
martinot skrev:
HelectriC skrev:
martinot skrev:
HelectriC skrev:
[quote="martinot"
Tror inte det. Tyskar använder Tiktok och Facebook i enorma mängder. Säger allt. Finns alltså troligen tiopotenser värre appar som tyskarna har på sina telefoner än bilapparna.

Sedan kan tyskarna om de vill; appen till vår Mercedes fungerar faktiskt rätt bra och stabilt.

Värre med många amerikanska, koreanska och japanska tillverkares bilappar.[/quot

Jo, det finns ju självklart många tyskar som använder FB etc, men generellt så är motståndet mot big data och spridning mkt större i Tyskland än i Skandinavien tex. Det blev ju halvt ramaskri när tyskarna var tvungna att använda kreditkort under pandemin eftersom kontanterna spred smitta eller nåt. BMW appen funkar också helt ok, men den är inte så smooth som Teslas app.
Till viss del har du historiskt rätt, men samtidigt när tyska ungdomar installerar Tiktok på sina telefoner så är det ju precis den totala motsatsen till det du hävdar. Tiktok tömmer precis hela din telefon på precis allt hela tiden.

Man kan inte hävda att vara ett land som står upp för privat data samtidigt som man tillåter appar som Tiktok på marknaden. Det är en helt omöjlig ekvation.
Fast de med pengar och de som bestämmer är ofta inte ungdomarna. Landet går säkert den vägen men än så länge tänker inte majoriteten av tyska 45-60 åringar på det sättet.
Fel. Har jobbat tidigare i bilindustrin och det är faktiskt många studier som visar på att barn och ungdomar i familjerna är de som till stor del påverkar vilka bilar som föräldrar köper.

Fast det var inte poängen. Det jag skriver är att tyskar generellt är mkt mer skeptiska till datalagring. Jag jobbar och har semester ganska ofta i Tyskland, har tyska affärspartners och vänner. Synonymt för de flesta är att de inte är lika öppna för datalagring som i Skandinavien. Och detta ->tror jag<- kanske återspeglas på hur de utvecklar tex appar. Det finns ju tex inte personnummer som vi har ens.
Problemet med dina amatörteorier som till försvar av uselt dåliga appar är;

1. De sk, datanervösa tyskar använder i stor utsträckning 1000 ggr värre appar som FB och TikTok.
2. Det är ingen ursäkt för att just bilapparna är buggiga eller har uselt användargränssnitt.
3. Det förklarar inte varför amerikanska och asiatiska appar är precis lika dåliga som tyska, om tom. inte värre.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Audi e-tron

Inlägg av dfa »

Någon som lyckats ladda på (ABB?) laddarna i Kungälv brevid McDonalds med en fat e-tron?

Har aldrig haft problem med att få igång snabbladdning förutom att jag brukar trycka upp CCS handsken enligt Lex-TeslaBjörn på Tritiumladdare, men fick alltså inte till det med min e-tron 50 på dessa. Däremot har dom svintunga och korta kablar, så mycket oklart om handsken verkligen satt rätt.

Testade 3 olika laddare vid två separata tillfällen, men laddningen startade inte utan avbröts precis när bilen skulle rapportera SoC kändes det som, dvs precis när SoC skulle komma upp på displayen på laddaren.
Ett antal MEB bilar lyckades ladda undertiden jag hade problem, så laddarna funkade OK för andra bilar.
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Audi e-tron

Inlägg av Julleruff »

:D :lol: :D :lol: :D

Blev sugen på en Q8 e-tron men nu ger jag snart upp..... :D :D
Har glömt av hur krångligt det är att köpa Audi efter att ha åkte Tesla ett tag.

Trigger Warning (jag gillar ändå Audi):
Konfiguratorn på nätet är krånglig och samma option kommer 2-3 gånger under olika menyer och undermenyer.
Sen alla dessa "blockeringarna” om du vill ha detta måste du ha detta o s v….

Hur kan USB fram och bak vara en option 2022!!
Hur kan det finnas 2 packet med huvudkrockkuddar bak som dessutom är taskigt beskrivna?
Hur kan det finnas 3 options för anslutning av Smartphone, vilken kan vad och vilken funkar inte med Iphone?
Det verkar finnas option att välja som inte finns med hemside-konfigurator t ex belyst grill?
Glasklar sammanställning som ingår i S-line vs Proline?
O s v os v

Sen det som får mig att skriva detta, presentationer av priser!
Det är ju gjort för att förvilla.

Gick från Audi glad i hågen för en rabatt på 6,5% som första bud på 2 offerter.
Väl hemma och efter koll av siffrorna har jag fått exakt 0% rabatt utöver kampanjen av säljaren.

Offerten presenterar det som:

Bilpris: 1.077.300
Proline Selection: -117.400
Utrustning: 102.600
Rabatt: ~6,5% (uttalad som: jag fixar en fin rabatt åt dig idag, fredag och allt….)
Pris: 985.708:-

Verkligheten:
Bilpris med introduktionskampanj: 883.100:-
Utrustning: 102600
Pris: 985.700:-
Rabatt: 0%

Vimpelhandlar-fasoner säger jag och blir nära på förbannad på säljaren.

EDIT: Ser nu att min fin-fina fredag-och-allt-offert faktiskt är högre än kampanjpriset, visserligen bara 8:-, men principen här!
Säljaren är antingen okunnig eller försökte sig på en blåsning. Nu är jag förbannad.....
Senast redigerad av Julleruff, redigerad totalt 1 gånger.
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Håller med dig helt, försökte bygga men gav upp och mejlade försäljningschefen och sa ge mig ett pris på en 55 med alcantara så vet jag var det börjar på, för privatleasing. Men nu när jag läser det du skriver så får man ju fundera ett tag till. Har ju massor mer utr nu såsom 4 zons mm men det mesta kan jag stryka för att få mer räckvidd.

Men säkerhet såsom krockkuddar mm vill man ju ha…
27,8 kWp solceller
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Audi e-tron

Inlägg av Lurkern »

883' känns iaf som ett svinbra pris för det man får.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Lurkern skrev:
883' känns iaf som ett svinbra pris för det man får.
Klart mer bil för pengarna än Model Y.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Audi e-tron

Inlägg av Julleruff »

Lurkern skrev:
883' känns iaf som ett svinbra pris för det man får.
Visst är det så, och också anledningen att jag var där från början.
Det var ju klart för säljaren att det var p g a utskicket jag fick upp intresset.

Men mitt inlägg handlar ju inte om priset som sådant...... ett bra pris försvarar inte ett mindre bra säljar-jobb.

"Proline Edition
Vid lansering finns attraktivt erbjudande för privat- och företagskunder.

Audi Q8 50 Sportback e-tron Proline 827.000 kr
Företagserbjudande Business by Audi 760.800 kr
Audi Q8 55 Sportback e-tron Proline 920.900 kr
Företagserbjudande Business by Audi 847.200 kr
Audi Q8 50 Sportback e-tron S line 865.900 kr
Företagserbjudande Business by Audi 796.600 kr
Audi Q8 55 Sportback e-tron S line 959.900 kr
Företagserbjudande Business by Audi 883.100 kr"
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
current
Inlägg: 212
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av current »

Riktigt svårt med Audi och priser, har beställt nya Q8 men det är svårt att veta hur rabatten ska se ut. Jag fick helt enkelt välja att värdera om priset var rätt eller inte. Sen kanske man kan få en typ av rabatt om det inte finns Business-erbjudande, sen om det ligger en kampanj så är den rabatterad men vem står för den, antagligen Audi centralt, hur mycket har då handlaren kvar? Samt man kanske får 10-13% på tillval men om tillvalen ligger i ett paket är dom redan rabatterade med mera. Riktig mardröm köpa en Audi men väldigt fin bil. Dom borde börja med fasta priser och konkurrera med service och kundrelationer. Det tar också mycket tid om man måste kontakta 3 olika säljare för två får inte sälja en bil. Har beställt en annan bil också var precis samma, rabatten i slutet blev 100% högre än första offerten trots att den första var "absolut lägsta priset". Så tröttsamt med säljare som inte ger rätt (bäst) pris direkt.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil

Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Matte
Inlägg: 281
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: Audi e-tron

Inlägg av Matte »

Känner mig blåst av Audi innan jag ens börjat klicka runt för beställning..fattar inte ens hur jag kan komma under 1050k? (Q8 55 s line). Måste man ringa en handlare för att komma ner på 883k?
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Matte skrev:
Känner mig blåst av Audi innan jag ens börjat klicka runt för beställning..fattar inte ens hur jag kan komma under 1050k? (Q8 55 s line). Måste man ringa en handlare för att komma ner på 883k?
Jo dom har någon rabatt proline Edition på 117 400 som du får på offerten.

Men jag landar ändå en bit över miljonen om jag plockar på det jag vill ha så billigt blir det inte.

Frågan ör om man står ut med en bas för 894, har ganska mycket mer utrustning nu.
Senast redigerad av Dafro, redigerad totalt 1 gånger.
27,8 kWp solceller
current
Inlägg: 212
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av current »

Yes, du behöver prata med en säljare. För mig var "säljarpriset" 200k lägre än på hemsidan. Tänker att det borde skada deras affär. En säljare hade även sagt till en kund att det inte fanns rabatter eftersom det var en ny modell, kanske den säljaren var sugen på att dra in 150-200 tusen extra till företaget. Audi har väl ingen åsikt om hur priserna sätts ut mot kund men dom borde verkligen börja kika på annan prismodell.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil

Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
current
Inlägg: 212
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av current »

Dafro skrev:
Matte skrev:
Känner mig blåst av Audi innan jag ens börjat klicka runt för beställning..fattar inte ens hur jag kan komma under 1050k? (Q8 55 s line). Måste man ringa en handlare för att komma ner på 883k?
Jo dom har någon rabatt proline Edition på 117 400 som du får på offerten.

Men jag landar ändå en bit över miljonen om jag plockar på det jag vill ha så billigt blir det inte.

Frågan ör om man står ut med en bas för 894, har ganska mycket mer utrustning nu.

Då är det kanske bättre köpa en Q8 50 och lägga till lite utrustning? (Om du klarar dig med den batteri-kapaciteten).
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil

Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

current skrev:
Dafro skrev:
Matte skrev:
Känner mig blåst av Audi innan jag ens börjat klicka runt för beställning..fattar inte ens hur jag kan komma under 1050k? (Q8 55 s line). Måste man ringa en handlare för att komma ner på 883k?
Jo dom har någon rabatt proline Edition på 117 400 som du får på offerten.

Men jag landar ändå en bit över miljonen om jag plockar på det jag vill ha så billigt blir det inte.

Frågan ör om man står ut med en bas för 894, har ganska mycket mer utrustning nu.

Då är det kanske bättre köpa en Q8 50 och lägga till lite utrustning? (Om du klarar dig med den batteri-kapaciteten).
Nope, anledningen till ev byte är räckvidd, annars kan jag ha kvar den jag har.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Audi e-tron

Inlägg av Julleruff »

current skrev:
Yes, du behöver prata med en säljare. För mig var "säljarpriset" 200k lägre än på hemsidan. Tänker att det borde skada deras affär. En säljare hade även sagt till en kund att det inte fanns rabatter eftersom det var en ny modell, kanske den säljaren var sugen på att dra in 150-200 tusen extra till företaget. Audi har väl ingen åsikt om hur priserna sätts ut mot kund men dom borde verkligen börja kika på annan prismodell.
Ja att det ska vara så svårt att ha en öppen och transparent prissättning (och konfigurator på webben….)

Man får en eftersmak efter kontakt med säljare som inta bara kan säja att vi har dessa kampanjerna. Ingen hemlighet direkt. Står i Audin nyhetsmail och på hemsidan.

Man får även känslan: ”-vad mer av det säljaren säger kan jag inte lita på?”

Är det okunnighet eller nonchalans mot kunder som skall köpa bil för 800-1200 ksek?

En kampanj ska jag inte ”pruta” mig till….
En säljare ska inte skicka hem mig med en offert med ”en rabatt” som i själva verket är ett oprutat kampanjpris.

En konfigurator skall inte presentera priset på ett sånt sätt att det kräver egen efterforskning för att få siffror att gå ihop med siffrorna i en offert!

Kampanjen är bra, står för den. Krångla inte!
03716EFD-328A-4BA6-A384-DD0DC37AC2BB.png
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
4dy
Inlägg: 143
Blev medlem: 06 maj 2020 12:06

Re: Audi e-tron

Inlägg av 4dy »

Jag kommer beställa en Q8 E-Tron till våren. Har meddelat min lokala åf att jag är extremt välinformerad, med i flera Facebook-grupper osv osv och att jag vill ha det bästa pris de kan erbjuda utan allt krångel med att kontakta 3-4 olika åf osv osv. Om jag får en offert som jag direkt kan se är sämre än vad andra fått så blir det ingen affär. Plain and simple. Tycker de att jag är värd mindre än andra kunder så köper jag en BMW eller Mercedes. Inga problem.

Raka puckar alltså. Jag vägrar spela spelet. Cut the bullshit liksom.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

4dy skrev:
Jag kommer beställa en Q8 E-Tron till våren. Har meddelat min lokala åf att jag är extremt välinformerad, med i flera Facebook-grupper osv osv och att jag vill ha det bästa pris de kan erbjuda utan allt krångel med att kontakta 3-4 olika åf osv osv. Om jag får en offert som jag direkt kan se är sämre än vad andra fått så blir det ingen affär. Plain and simple. Tycker de att jag är värd mindre än andra kunder så köper jag en BMW eller Mercedes. Inga problem.

Raka puckar alltså. Jag vägrar spela spelet. Cut the bullshit liksom.
Förstår dig och håller med, får väl avvakta vad du får dör pris. :D
27,8 kWp solceller
4dy
Inlägg: 143
Blev medlem: 06 maj 2020 12:06

Re: Audi e-tron

Inlägg av 4dy »

Dafro skrev:
4dy skrev:
Jag kommer beställa en Q8 E-Tron till våren. Har meddelat min lokala åf att jag är extremt välinformerad, med i flera Facebook-grupper osv osv och att jag vill ha det bästa pris de kan erbjuda utan allt krångel med att kontakta 3-4 olika åf osv osv. Om jag får en offert som jag direkt kan se är sämre än vad andra fått så blir det ingen affär. Plain and simple. Tycker de att jag är värd mindre än andra kunder så köper jag en BMW eller Mercedes. Inga problem.

Raka puckar alltså. Jag vägrar spela spelet. Cut the bullshit liksom.
Förstår dig och håller med, får väl avvakta vad du får dör pris. :D
Ja det återstår väl att se om de ändå försöker blåsa mig. Då är det tack och hej.
Morrgann
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 nov 2022 13:37

Re: Audi e-tron

Inlägg av Morrgann »

4dy skrev:
Jag kommer beställa en Q8 E-Tron till våren. Har meddelat min lokala åf att jag är extremt välinformerad, med i flera Facebook-grupper osv osv och att jag vill ha det bästa pris de kan erbjuda utan allt krångel med att kontakta 3-4 olika åf osv osv. Om jag får en offert som jag direkt kan se är sämre än vad andra fått så blir det ingen affär. Plain and simple. Tycker de att jag är värd mindre än andra kunder så köper jag en BMW eller Mercedes. Inga problem.

Raka puckar alltså. Jag vägrar spela spelet. Cut the bullshit liksom.
Jag kan utifrån egen erfarenhet kring offerter för Q8:an bekräfta att det skiljer väldigt mycket i hur detta med offerter hanteras. En del drar kampanjrabatten direkt, medans några har valt att inte ta med den alls. Några har gett kampanjrabatten samt 98219 kr i övrig rabatt. En del som har lämnat offert har dessutom på eget bevåg lagt till utrustning utan att ha stämt av med mig. Det blir en diskvalificering direkt så att säga. Jag har inget emot om någon ger ett ytterligare förslag utifrån erfarenhet av vad andra brukar uppskatta, men då ska det framgå tydligt för att sedan diskuteras vidare. Sammanfattningsvis så har det varit en skillnad på ungefär 50000 kr för samma bil beroende på vem som har skickat offerten.

Hur går era tankar kring att dom ska gå över till en annan prissättningsmodell till våren/sommaren? Tydligen ska det, om jag har uppfattat det korrekt, bli så att priserna sätt centralt och inga rabatter kommer att kunna ges av lokala återförsäljare. Just nu är det valet och kvalet att beställa en Q8 eller att vänta på A6 E-tron som i den bästa av världar går att beställa vid den här tiden nästa år.
Om det är någon som har inblick eller bättre kunskap om detta, tror ni att dom kommer prissätta bilarna lägre framöver där en "rabatt" redan är inräknad från centralt håll? Eller vad är ett troligt scenario?
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Jag är fortfarande irriterad från när jag köpte min Audi e-tron år 2019.

Visst var jag tidigt ute och fick en av de första, men då hade jag köat i ett år med 10 000:- i deposition.

Fick 4% rabatt och en omgång vinterdäck.

Ett halvår senare sänker de priset med 130 000:-

Men elbilspriserna verkar variera mycket.

Bilhandlare verkar besvärliga att göra affärer med.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

4dy skrev:
Dafro skrev:
4dy skrev:
Jag kommer beställa en Q8 E-Tron till våren. Har meddelat min lokala åf att jag är extremt välinformerad, med i flera Facebook-grupper osv osv och att jag vill ha det bästa pris de kan erbjuda utan allt krångel med att kontakta 3-4 olika åf osv osv. Om jag får en offert som jag direkt kan se är sämre än vad andra fått så blir det ingen affär. Plain and simple. Tycker de att jag är värd mindre än andra kunder så köper jag en BMW eller Mercedes. Inga problem.

Raka puckar alltså. Jag vägrar spela spelet. Cut the bullshit liksom.
Förstår dig och håller med, får väl avvakta vad du får dör pris. :D
Ja det återstår väl att se om de ändå försöker blåsa mig. Då är det tack och hej.
Den taktiken försöker jag köra med jämt när jag köper prylar :mrgreen: så länge man inte sitter i skiten (typ
som när ett kylskåp går sönder) så har man ju lite makt iaf :) jag började med det här efter en resa till Thailand
för många år sedan, hatar att stå och pruta…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
AKarlsson
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 16 jun 2018 15:46

Re: Audi e-tron

Inlägg av AKarlsson »

Vad tror vi om Adaptive Cruise om man kommer från AP?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

Ni som läser i en massa andra E-Tron-forum, är det fler för vilka appen fortfarande inte funkar?

Har gått ifrån att vara nöjd med bilen till att vara riktigt trött på den nu. Hårdvaran funkar fint för mig men mjukvaran är verkligen under all kritik...
  • Appen har inte funkat stabilt på nästan en månad.
  • Navigatorn är död.
Ser fram emot att lämna tillbaka bilen i maj.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Legato skrev:
Ni som läser i en massa andra E-Tron-forum, är det fler för vilka appen fortfarande inte funkar?

Har gått ifrån att vara nöjd med bilen till att vara riktigt trött på den nu. Hårdvaran funkar fint för mig men mjukvaran är verkligen under all kritik...
  • Appen har inte funkat stabilt på nästan en månad.
  • Navigatorn är död.
Ser fram emot att lämna tillbaka bilen i maj.
Jag kan inte se batteriinfo men kan förvärma.

Vad ska du ha istället?

Är lite sugen på nya 55 för att få längre räckvidd men frågan är hur mycket det blir, ca 30 % men borde räcka.

Är faktiskt nöjd med min och nu nör CK har öppnat 6 st i Borås i närhet av de andra som finns och ck är ju så dyra så där borde man slippa kö. :D
27,8 kWp solceller
Skriv svar