Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
dd88 skrev:
Om vi bortser från enklare funktioner som att lyssna på musik/ljudbok, styra nav, skicka meddelanden och ringa (saker som de flesta bilar klarar idag) så skulle jag definitivt lyfta kalenderassistenten (håller koll på när du behöver åka, meddela mötesdeltagare om du är sen osv), en helt ok röstassisten med allt vad det innebär, smart styrning av garageport, men framförallt möjligheten att automatisera funktioner för ”smarta hem”.
Alltså inget som jag varken har intresse av eller användning för.
Hehe, samma här. Smart styrning av garageport låter dock intressant. Problemet med min "garageport" är att det är en ladugårdsport som kräver en blandning av lite lagom våld och fingertoppskänsla för att öppnas och stängas. Låsningen sker superavancerat hi-tech-mässigt med en tung sten som läggs framför porten så att den inte blåser upp igen. Kan man göra detta automatiskt med Apple Car Play är jag nästan beredd att skaffa en Ajfån för det. I Android Auto kunde jag inte hitta den funktionen. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

För att återgå till ursprungsfrågan:
mati skrev:
dd88 skrev:
Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande.
Carplay är inte för alla, men man ska inte avfärda det som ett "föga imponerande" system, visar det sig dessutom att man inte alls är intresserad av dess utökade funktionalitet så är det ju en själv som sätter begränsningarna.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Audi e-tron

Inlägg av Anderzzon »

Carplay är nice i teorin men tyvärr inte lika bra genomfört. Stör mig som fan på att random musik slås på så fort jag kopplar in telefonen. Nästan lika irriterande som i en Tesla där podcast/ljudbok etc går igång så fort du öppnar en dörr.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

dd88 skrev:
För att återgå till ursprungsfrågan:
mati skrev:
dd88 skrev:
Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande.
Carplay är inte för alla, men man ska inte avfärda det som ett "föga imponerande" system, visar det sig dessutom att man inte alls är intresserad av dess utökade funktionalitet så är det ju en själv som sätter begränsningarna.
vad är det som är så bra med Carplay då? För oss som inte ser fördelen, så tar jag gärna till mig av kunskap. Kanske har jag missat nåt? Om man har bil utan navigation och spotify inbyggt så förstår jag att det kan vara bra, men de flesta nya bilar har ju det redan.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

HelectriC skrev:
dd88 skrev:
För att återgå till ursprungsfrågan:
mati skrev:
dd88 skrev:
Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande.
Carplay är inte för alla, men man ska inte avfärda det som ett "föga imponerande" system, visar det sig dessutom att man inte alls är intresserad av dess utökade funktionalitet så är det ju en själv som sätter begränsningarna.
vad är det som är så bra med Carplay då? För oss som inte ser fördelen, så tar jag gärna till mig av kunskap. Kanske har jag missat nåt? Om man har bil utan navigation och spotify inbyggt så förstår jag att det kan vara bra, men de flesta nya bilar har ju det redan.
Skrev vad jag använder det till för några inlägg sedan. Kan gå in i detalj om det önskas, är väl synergin mellan ”smart hem, smart bil, smart telefon” som jag uppskattar mest. Sen är det inget exakt gränsdragning, mycket i funktionaliteten ligger snarare i Shortcuts.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

dd88 skrev:
För att återgå till ursprungsfrågan:
mati skrev:
dd88 skrev:
Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande.
Carplay är inte för alla, men man ska inte avfärda det som ett "föga imponerande" system, visar det sig dessutom att man inte alls är intresserad av dess utökade funktionalitet så är det ju en själv som sätter begränsningarna.
Jag har väl inte avfärdat det, eller var ser du att jag har skrivit det? Jag har bara sagt att jag inte var imponerad av det jag har sett hittills i vår Golf (dessutom var det Android Auto). Då kunde man navigera och man kunde lyssna på Spotify, i båda fallen med ett användargränssnitt som var pinsamt dåligt. Någon utökad funktionalitet har jag inte sett. Möjligt att det finns för andra bilar eller för andra telefoner eller vad vet jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Audi e-tron

Inlägg av themax »

mati skrev:
Jag har bara sagt att jag inte var imponerad av det jag har sett hittills i vår Golf (dessutom var det Android Auto). Då kunde man navigera och man kunde lyssna på Spotify, i båda fallen med ett användargränssnitt som var pinsamt dåligt. Någon utökad funktionalitet har jag inte sett. Möjligt att det finns för andra bilar eller för andra telefoner eller vad vet jag.
Jag är en av dem som gladeligen skulle byta ut vartenda meningslösa (enligt min åsikt) spel i bilen mot Carplay. Jag använder Apple Music eftersom det då går att ha min egna musik samlat på samma ställe som det jag streamar (äger en hel del musik som inte finns på Spotify). Och för poddradio använder jag Overcast, inte TuneIn som funkar uruselt i bilen.

Min favoritnavigeringsapp är Sygic (slutade använda Waze när Google köpte det). Sygic är skönt att ha i instrumentpanelen istället för på en telefonhållare som jag måste ha nu. Teslas navigation funkar rätt bra, men i rusningstrafik har jag alltid Sygic uppe samtidigt, och om det någon gång blir ett val mellan vägar följer jag Sygic.

Lite OT med Sygic här, men det är just denna möjlighet, att ha just de appar JAG vill ha aktiva som är styrkan med Carplay/Android Auto. Dock är Android Auto är inte lika utvecklat (enligt mina erfarenheter) som Carplay i de bilar jag testat i.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Audi e-tron

Inlägg av nek0 »

themax skrev:
mati skrev:
Jag har bara sagt att jag inte var imponerad av det jag har sett hittills i vår Golf (dessutom var det Android Auto). Då kunde man navigera och man kunde lyssna på Spotify, i båda fallen med ett användargränssnitt som var pinsamt dåligt. Någon utökad funktionalitet har jag inte sett. Möjligt att det finns för andra bilar eller för andra telefoner eller vad vet jag.
Jag är en av dem som gladeligen skulle byta ut vartenda meningslösa (enligt min åsikt) spel i bilen mot Carplay. Jag använder Apple Music eftersom det då går att ha min egna musik samlat på samma ställe som det jag streamar (äger en hel del musik som inte finns på Spotify). Och för poddradio använder jag Overcast, inte TuneIn som funkar uruselt i bilen.

Min favoritnavigeringsapp är Sygic (slutade använda Waze när Google köpte det). Sygic är skönt att ha i instrumentpanelen istället för på en telefonhållare som jag måste ha nu. Teslas navigation funkar rätt bra, men i rusningstrafik har jag alltid Sygic uppe samtidigt, och om det någon gång blir ett val mellan vägar följer jag Sygic.

Lite OT med Sygic här, men det är just denna möjlighet, att ha just de appar JAG vill ha aktiva som är styrkan med Carplay/Android Auto. Dock är Android Auto är inte lika utvecklat (enligt mina erfarenheter) som Carplay i de bilar jag testat i.
Har också Sygic men är inte så imponerad. Visar inte gps hastighet på bilens skärm uppdateras inte längre fast man betalar livstids uppdatering. Nu försöker de sälja en ny app för 39,90€
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

mati skrev:
dd88 skrev:
För att återgå till ursprungsfrågan:
mati skrev:
dd88 skrev:
Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande.
Carplay är inte för alla, men man ska inte avfärda det som ett "föga imponerande" system, visar det sig dessutom att man inte alls är intresserad av dess utökade funktionalitet så är det ju en själv som sätter begränsningarna.
Jag har väl inte avfärdat det, eller var ser du att jag har skrivit det? Jag har bara sagt att jag inte var imponerad av det jag har sett hittills i vår Golf (dessutom var det Android Auto). Då kunde man navigera och man kunde lyssna på Spotify, i båda fallen med ett användargränssnitt som var pinsamt dåligt. Någon utökad funktionalitet har jag inte sett. Möjligt att det finns för andra bilar eller för andra telefoner eller vad vet jag.
Kanske inte vad du menade, men "föga imponerande" skulle jag säga är ett avfärdande.

Nu har jag bara lite hastigt testat Android Auto, så kan inte riktigt uttala mig om det är bra eller dåligt, men för Carplay så är systemet väldigt enkelt på ytan. Typiskt Apple-tänk då man inte vill skrämma bort de som bara använder grundfunktionaliteten. Är man inne i Apples ekosystem (Homekit, Siri, Shortcuts, Carplay, Music osv) så är det lätt att sitta och hitta nya funktioner. Beställde precis en fotocell-sensor (aktiveras av att Carplay öppnar garageporten) för att ge parkeringsdirektiv i garaget där jag vill stå så nära porten som möjligt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Audi e-tron

Inlägg av Stevvee »

dd88 skrev:
HelectriC skrev:
dd88 skrev:
För att återgå till ursprungsfrågan:
mati skrev:
dd88 skrev:
Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande.
Carplay är inte för alla, men man ska inte avfärda det som ett "föga imponerande" system, visar det sig dessutom att man inte alls är intresserad av dess utökade funktionalitet så är det ju en själv som sätter begränsningarna.
vad är det som är så bra med Carplay då? För oss som inte ser fördelen, så tar jag gärna till mig av kunskap. Kanske har jag missat nåt? Om man har bil utan navigation och spotify inbyggt så förstår jag att det kan vara bra, men de flesta nya bilar har ju det redan.
Skrev vad jag använder det till för några inlägg sedan. Kan gå in i detalj om det önskas, är väl synergin mellan ”smart hem, smart bil, smart telefon” som jag uppskattar mest. Sen är det inget exakt gränsdragning, mycket i funktionaliteten ligger snarare i Shortcuts.
Carplay är perfekt om man inte vill använda rattknappar,navigation i head-up och kombi-instrumentet, röststyrning osv.

Alltså carplay är kanon i den bil där allt saknas, typ en standard bil.

Min kalender är synkad med min bil ändå och kan säga till när jag skall åka och skicka adress till bilen osv. Har carplay men skulle aldrig använda det just pga att man tappar så mycket med att använda det.
Just det, kvaliten på Spotify är ju sämre också istället för att använda bilens egna.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

Känner att vi borde fortsätta i en CarPlay-tråd, men stöd för rattknappar, röststyrning, kombiinstrument finns, HUD kommer i nästa uppdatering.

Såg nu även att stöd finns för stolsjustering, klimat och förarprofiler.

Edit:

Här är ett par bilder på CarPlay i instrument samt HUD:

Bild
Bild
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Audi e-tron

Inlägg av dfa »

En sak som jag är lite sur på nu ( kanske mest sur på mig själv) är att jag inte insåg att man måste gå igenom tillvalen med ljus och lykta innan beställning. Eller som någon skrev på FB, att man behöver ha en Tysk B.Sc i Automotive Engineering för att konfigurera bilen.

Saker som jag saknar, och som jag inte visste/insåg inte var standard:
*Mugghållare baksäte
*USB kontakter baksäte.
*Keyless entry
*Phone as Key

Saker jag visste inte var standard, men tycker borde vara det i en bil för 900 kkr
*Värme i baksäte och ratt
*Carplay/AA
*Dynamisk blinkers (vanity)
*Trådlös laddning av mobilen.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Audi e-tron

Inlägg av Teslaspolen »

dfa skrev:
En sak som jag är lite sur på nu ( kanske mest sur på mig själv) är att jag inte insåg att man måste gå igenom tillvalen med ljus och lykta innan beställning. Eller som någon skrev på FB, att man behöver ha en Tysk B.Sc i Automotive Engineering för att konfigurera bilen.

Saker som jag saknar, och som jag inte visste/insåg inte var standard:
*Mugghållare baksäte
*USB kontakter baksäte.
*Keyless entry
*Phone as Key

Saker jag visste inte var standard, men tycker borde vara det i en bil för 900 kkr
*Värme i baksäte och ratt
*Carplay/AA
*Dynamisk blinkers (vanity)
*Trådlös laddning av mobilen.
Hm ja. Skrev själv en tråd om just den här galenskapen. De allra flesta bilkonfiguratorer för elbilar är helt vansinnigt plottriga och ologiska. Tyvärr var e-tron en av de värre enligt mig.
Moelito
elbilist
Inlägg: 111
Blev medlem: 07 okt 2019 22:18
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Moelito »

dfa skrev:
En sak som jag är lite sur på nu ( kanske mest sur på mig själv) är att jag inte insåg att man måste gå igenom tillvalen med ljus och lykta innan beställning. Eller som någon skrev på FB, att man behöver ha en Tysk B.Sc i Automotive Engineering för att konfigurera bilen.

Saker som jag saknar, och som jag inte visste/insåg inte var standard:
*Mugghållare baksäte
*USB kontakter baksäte.
*Keyless entry
*Phone as Key

Saker jag visste inte var standard, men tycker borde vara det i en bil för 900 kkr
*Värme i baksäte och ratt
*Carplay/AA
*Dynamisk blinkers (vanity)
*Trådlös laddning av mobilen.
Irriterar mig kopiöst på att de där mugghållarna i baksätet inte är där. Kunde inte tro mina ögon när jag fick bilen. Kollade tom i instruktionsboken om det fanns något magiskt sätt att öppna upp armstödet för att få fram dem innan jag krasst fick inse att det helt enkelt inte fanns några...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron Proline Advanced
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Dum fråga, har aldrig kollat så noga, men är det inte mugghållare i det där nedfällbara armstödet i baksätet?
Måste gå och titta...
Däremot så höll jag häromdagen på och letade efter den där luckan som man kan öppna i baksätet för att transportera långa saker. Jag hade köpt golvlister som inte gick in.
Tjena, det är bara e-Golfen som har en sådan lucka. :oops:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Thexps »

Moelito skrev:
dfa skrev:
En sak som jag är lite sur på nu ( kanske mest sur på mig själv) är att jag inte insåg att man måste gå igenom tillvalen med ljus och lykta innan beställning. Eller som någon skrev på FB, att man behöver ha en Tysk B.Sc i Automotive Engineering för att konfigurera bilen.

Saker som jag saknar, och som jag inte visste/insåg inte var standard:
*Mugghållare baksäte
*USB kontakter baksäte.
*Keyless entry
*Phone as Key

Saker jag visste inte var standard, men tycker borde vara det i en bil för 900 kkr
*Värme i baksäte och ratt
*Carplay/AA
*Dynamisk blinkers (vanity)
*Trådlös laddning av mobilen.
Irriterar mig kopiöst på att de där mugghållarna i baksätet inte är där. Kunde inte tro mina ögon när jag fick bilen. Kollade tom i instruktionsboken om det fanns något magiskt sätt att öppna upp armstödet för att få fram dem innan jag krasst fick inse att det helt enkelt inte fanns några...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Inte mugghållare som standard ens?? Eller USB..?
Min Outlander för halva summan har detta. Inte rättvis jämförelse i övrigt, men ändå! Vill ha en E-Tron, men känns som man kommer störa sig på utrustning man saknar. Barnen behåller mugghållare bak. Och USB laddare till våra långresor. Utan jag ska behöva göra en massa tillval och sabba förmånsvärdet fullständigt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

Så typiskt, men allt är som vanligt, inget specifikt för just elbilar. Billiga bilar har mer utrustning som standard är dyra bilar. Jämför man priser så måste man jämföra utrustning och då blir den dyra bilen ändå dyrare, allt som vanligt!

Edit: finns självklart en del undantag, Tesla och Polestar har i stort sett allt som är tillgängligt som standard trots att de nog inte kan klassas som billiga bilar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Audi e-tron

Inlägg av Stevvee »

HelectriC skrev:
Så typiskt, men allt är som vanligt, inget specifikt för just elbilar. Billiga bilar har mer utrustning som standard är dyra bilar. Jämför man priser så måste man jämföra utrustning och då blir den dyra bilen ändå dyrare, allt som vanligt!

Edit: finns självklart en del undantag, Tesla och Polestar har i stort sett allt som är tillgängligt som standard trots att de nog inte kan klassas som billiga bilar.
Fast då saknar ju tesla en hel del utrustning som andra märken erbjuder......
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

Stevvee skrev:
HelectriC skrev:
Så typiskt, men allt är som vanligt, inget specifikt för just elbilar. Billiga bilar har mer utrustning som standard är dyra bilar. Jämför man priser så måste man jämföra utrustning och då blir den dyra bilen ändå dyrare, allt som vanligt!

Edit: finns självklart en del undantag, Tesla och Polestar har i stort sett allt som är tillgängligt som standard trots att de nog inte kan klassas som billiga bilar.
Fast då saknar ju tesla en hel del utrustning som andra märken erbjuder......
Jo då, men allt som är tillgängligt är i stort sett standard.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Man är ju tvungen att minimera varianter på grund av att man bygger mot lager.
Muhlegg
elbilist
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 okt 2018 22:01

Re: Audi e-tron

Inlägg av Muhlegg »

mati skrev:
Dum fråga, har aldrig kollat så noga, men är det inte mugghållare i det där nedfällbara armstödet i baksätet?
Måste gå och titta...
Däremot så höll jag häromdagen på och letade efter den där luckan som man kan öppna i baksätet för att transportera långa saker. Jag hade köpt golvlister som inte gick in.
Tjena, det är bara e-Golfen som har en sådan lucka. :oops:
Jag har mugghållare bak, barnen lyckades paja dem första veckan! :D Kanske det ingick i Prolinepaketet?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

Fredrik j skrev:
Man är ju tvungen att minimera varianter på grund av att man bygger mot lager.
Ja och det görs med de flesta billiga bilar eftersom det inte finns utrymme att få de marginaler som producenter önskar genom valfrihet. En dyr bil däremot är lättare att få bra marginaler genom valfrihet eftersom kunderna ofta kan betala för det och priset inte är lika avgörande för ett köp. Undantagen är då Tesla och Polestar, som gör tvärtom. Bra eller dåligt kan man fundera på, men personligen tycker jag det är kul att kunna personifiera bilen som man tex kan hos Porsche.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Thexps »

Muhlegg skrev:
mati skrev:
Dum fråga, har aldrig kollat så noga, men är det inte mugghållare i det där nedfällbara armstödet i baksätet?
Måste gå och titta...
Däremot så höll jag häromdagen på och letade efter den där luckan som man kan öppna i baksätet för att transportera långa saker. Jag hade köpt golvlister som inte gick in.
Tjena, det är bara e-Golfen som har en sådan lucka. :oops:
Jag har mugghållare bak, barnen lyckades paja dem första veckan! :D Kanske det ingick i Prolinepaketet?
Fantastiskt att du skriver barnen pajade dom första veckan, och avslutar de med en stor glad smiley! :D
Men låter bra att det fanns med, blev lite orolig där ett tag ;)
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Audi e-tron

Inlägg av dfa »

Muhlegg skrev:
mati skrev:
Dum fråga, har aldrig kollat så noga, men är det inte mugghållare i det där nedfällbara armstödet i baksätet?
Måste gå och titta...
Däremot så höll jag häromdagen på och letade efter den där luckan som man kan öppna i baksätet för att transportera långa saker. Jag hade köpt golvlister som inte gick in.
Tjena, det är bara e-Golfen som har en sådan lucka. :oops:
Jag har mugghållare bak, barnen lyckades paja dem första veckan! :D Kanske det ingick i Prolinepaketet?
Nej, jag har Proline och dom ingick inte. Man måste klicka i "Förvarings- och bagagepaket" för 1500kr för att få med dem verkar det som.
Ren miss från min sida att jag inte gjorde det.
Skriv svar