Borde gå. Min kostar 4k per månad i leasing samt 7k förmånsvärde. Endast försäkring tillkommer. 24 månader och ingen restvärdesrisk.4fun skrev:Jag har förmånsbil på jobbet. Jag kan välja en bil för TCO 7800 sek / månad 48 månader. Vet att det är ganska oklart hur de räknar, men tror ni jag kan få in en e tron inom det priset ?
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Håll utkik och leta runt bland olika bra erbjudanden på leasing. Tror det skall gå fint och inte vara något som helst problem.4fun skrev:Jag har förmånsbil på jobbet. Jag kan välja en bil för TCO 7800 sek / månad 48 månader. Vet att det är ganska oklart hur de räknar, men tror ni jag kan få in en e tron inom det priset ?
Finns många Audi-handlare som konkurrerar, och ofta någon som ha bra erbjudanden på leasing (ibland även med stöd från VW Sverige, då de ogärna sänker fastpriset/kontaktpriset, men ofta subventionerar leasing).
Här är ett exempel på ett äldre erbjudande jag kika på i början av året (inte för egen räkning, då jag inte är ute efter en SUV), och det var faktiskt grymt prisvärt för en riktigt bra och fin bil:
https://lecab.se/erbjudande/audi-e-tron ... proline-2/
Pris: Fr. 799 000 kr
Business Lease: Fr. 3 791 kr/mån exkl. moms. (1000 mil/år, löptid 24 mån).
Förmånsvärde: Netto 3 458 kr/mån.
Utrustad med bl.a.:
Adaptiv luftfjädring
20” aluminiumfälgar
Assistanspaket Tour
El-inställbara framsäten med minnesfunktion för förarsäte
LED-strålkastare
MMI navigation
Takreling i eloxerad aluminium
Interiörbelysningspaket
Audi sound system
(Erbjudandet gäller svart färg. Annan färg eller utrustning mot pristillägg).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Tack !
Jag ska kolla runt. Ser ni något erbjudande får ni gärna skrika till
Mvh
4fun
Jag ska kolla runt. Ser ni något erbjudande får ni gärna skrika till
Mvh
4fun
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Audi e-tron
Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Audi e-tron
Bra fråga som jag också undrar över inför vinternsresor.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Har gjort ett par ”längre” resor nu med min 55:a och så länge man kan ladda på HPC’s (min 150 kW) så spelar inte den höga förbrukning någon roll , bilen laddar så jäkla fort. Hittills har laddningen blivit klar för att kunna fortsätta resan innan toabesöket + kaffe är inköpt/avklarat
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi e-tron
Jag får för mig att e-tron är lite mindre sårbar procentuellt då den redan är tung och har högt luftmotstånd.Nect skrev:Bra fråga som jag också undrar över inför vinternsresor.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Har gjort ett par ”längre” resor nu med min 55:a och så länge man kan ladda på HPC’s (min 150 kW) så spelar inte den höga förbrukning någon roll , bilen laddar så jäkla fort. Hittills har laddningen blivit klar för att kunna fortsätta resan innan toabesöket + kaffe är inköpt/avklarat
Läste nån tråd här om en M3 som tog kopiöst mycket mer med ett par cyklar på kroken.
Åkte själv med ett par cyklar på kroken 30 mil med E-Tron. Märkte knappt av nån skillnad i förbrukning då.
Har inga takräcken än men tycker mig läst här att den klarade sig ganska bra med takbox.
Skulle även vara intressant att jämföra E-Tron mot andra effektivare elbilar när man drar släp.
Re: Audi e-tron
Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Re: Audi e-tron
Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Audi e-tron
Tack för svarenmacky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Audi e-tron
20”, dubbfria. Boxen ngn enkel men långsmal Packline.Nect skrev:Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Hemmabygge?Nect skrev:Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron
Haha inte så illa! Men en Thule pacific 700Bjelke skrev:Hemmabygge?Nect skrev:Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Haha, vi hade ett sådant hemmabygge när jag var liten. Den var obligatorisk när vi åkte på semester. En fyrkantig aluminiumlåda som gick precis in i ett vanligt såntdär gammaldags takräcke. Lådan var öppen och det staplades grejer friskt i den. Väskor, kartonger, konserver, allt. Till sist surrades allting ihop med en tjock presenning och en kilometer snöre. Det blev nästan som en kub på taket och jag undrar idag vad den där klumpen kan ha vägt och vad som hade hänt om man hade behövt bromsa riktigt hårt. Konstigt att vi aldrig har blivit stoppade. Säkerheten var nog inte riktigt lika viktig på 70- och 80-talet.Bjelke skrev:Hemmabygge?Nect skrev:Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
Hade man klämt en sådan konstruktion på en elbil idag så hade förbrukningen förmodligen legat runt 5 kWh/mil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2266
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Re: Audi e-tron
6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi e-tron
Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Re: Audi e-tron
Japp, samma pris både med city och transit.Robertrimmevik skrev:Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Är du säker? Har gjort det ett par gånger (kommer inte ihåg exakt datum) en kollade igenom mina fakturor och ser inte någon notering om högre pris så jag hade gissat på ordinarie taxa oavsett om du använde kortet eller appen.Nect skrev:Japp, samma pris både med city och transit.Robertrimmevik skrev:Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Kör på 12 månaders "gratis" Transitavtal en månad till.
Re: Audi e-tron
dfa skrev:Är du säker? Har gjort det ett par gånger (kommer inte ihåg exakt datum) en kollade igenom mina fakturor och ser inte någon notering om högre pris så jag hade gissat på ordinarie taxa oavsett om du använde kortet eller appen.Nect skrev:Japp, samma pris både med city och transit.Robertrimmevik skrev:Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?Nect skrev:6kr / kWhOff Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service från appen.
Vad är det för taxa som gäller då?
Kör på 12 månaders "gratis" Transitavtal en månad till.
Audi appen nyttjar samma konto som kortet. Du behöver antingen city eller transit för att starta laddningen via app eller kort. Enligt vad priserna som anges för city och transit så är det samma taxa per kWh i ”grupp 1” som Eon tillhör.
Egentligen är det bara Ionity som blir billigare med Transit.
City: Transit:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron
Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tysklandmati skrev:Haha, vi hade ett sådant hemmabygge när jag var liten. Den var obligatorisk när vi åkte på semester. En fyrkantig aluminiumlåda som gick precis in i ett vanligt såntdär gammaldags takräcke. Lådan var öppen och det staplades grejer friskt i den. Väskor, kartonger, konserver, allt. Till sist surrades allting ihop med en tjock presenning och en kilometer snöre. Det blev nästan som en kub på taket och jag undrar idag vad den där klumpen kan ha vägt och vad som hade hänt om man hade behövt bromsa riktigt hårt. Konstigt att vi aldrig har blivit stoppade. Säkerheten var nog inte riktigt lika viktig på 70- och 80-talet.Bjelke skrev:Hemmabygge?Nect skrev:Låter riktigt bra, med 19 eller 20”?macky skrev:Har hunnit köra några turer med box på vintern varav en lång till fjällen. Vill minnas att jag låg på 27-29 i förbrukning. Körde Stockholm till Tännäskröket i Härjedalen och det var normala vintertemperaturer. Iom mest landsväg så blir inte förbrukningen så förfärlig. Kan tänka mig att längre stinter på motorvägen i 120+ med box drar upp det en bra bit över 30 däremot.Credde skrev:Ni som har åkt med takbox hur är eran förbrukning ungefär på vintern med en E-Tron 55? Likadan någon som har förbrukning med ett cykelställ på dragkroken (2 cyklar) på sommaren? Försöker titta lite på ABRP för olika resor.
Börjar titta lite efter ny bil istället för min Model S och kravet är dragkrok och även såklart möjlighet till takbox (har även en hund). Jag får kanske nämligen möjlighet till en förmånsbil och även om Model Y är ett alternativ så är det inte bekräftat när dragkroken kommer - och tyvärr i vanlig Tesla anda så vågar man inte lita på något datum. Vill helst inte gå till en laddhybrid heller.
Jag vet, att en E-Tron är ganska törstig, men den är ett alternativ.
Jag har världens fetaste box med typ 0 aerodynamik så elddopet blir till vintern med 20” och dubb för mig
Hade man klämt en sådan konstruktion på en elbil idag så hade förbrukningen förmodligen legat runt 5 kWh/mil.
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
Re: Audi e-tron
Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2266
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
6kr / kWh[/quote]Off Grid Byggaren skrev:Träffade en som laddade e-tron på EON 150 kW laddare idag.
Han startade laddningem med Audi e-tron chargin service
Vad är det för taxa som gäller då?
Är det oavsett vilket av abonnemangen man har?[/quote]
Japp, samma pris både med city och transit.[/quote][/quote]
Ok, man får betala 75 öre per kWh för bekvämligheten med ett abonnemang.
Med E.on laddkort kostar det 5,25
Laddas det 50 kWh kostar det 37,50:- extra, inte så farligt.
Re: Audi e-tron
Ja du, inte i det här fallet. Bilen var 5-växlad, men det gick faktiskt oftast inte att använda högsta växeln eftersom bilen helt enkelt inte klarade av att hålla hastigheten då. Femman funkade bara i hastigheter upp till 80 eller så. Helt sjukt. Man var verkligen en trafikfara.Bjelke skrev:Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
Jag växte upp med såhär slöa bilar och jag körde en sådan fram tills jag var närmare 30. Från det perspektivet känns det helt märkligt när en del (även här på forumet) klagar över att t.ex. e-tron är för slö och att den accelererar för dåligt. Jag kommer väl ihåg vad det betyder när en bil är seg på riktigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
Ja herregud asså!mati skrev:Ja du, inte i det här fallet. Bilen var 5-växlad, men det gick faktiskt oftast inte att använda högsta växeln eftersom bilen helt enkelt inte klarade av att hålla hastigheten då. Femman funkade bara i hastigheter upp till 80 eller så. Helt sjukt. Man var verkligen en trafikfara.Bjelke skrev:Det var helt klart bättre förrmati skrev:Plywood-lådan var innan, men den ruttnande sönder. Så ersattes den med aluminiumlådan.wheels skrev:Farsan byggde också en sådan fast i plywood, också med en presenning, för att det regnade ju alltid genom Tyskland
Det var en Merca 200D med 65 ärliga dieselhästkrafter. Det gick inte fort kan jag säga
65 hästar är ju massor. Vi hade en Open Ascona 1.6D med 54 dieselhästar. Den klarade vansinniga 120 knyck när man satt ensam i den. Men med packning och takbox kom den sällan upp i 90. Jösses så slö den var. Hallandsåsen var rena mardrömmen.
Jag växte upp med såhär slöa bilar och jag körde en sådan fram tills jag var närmare 30. Från det perspektivet känns det helt märkligt när en del (även här på forumet) klagar över att t.ex. e-tron är för slö och att den accelererar för dåligt. Jag kommer väl ihåg vad det betyder när en bil är seg på riktigt.
I den jämförelsen känns min första bil, en Amazon, som en räcer ju
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19