Tog du åt dig?Esterox skrev:Vad gör du ens här ?taliz skrev:FOD? Fossil On Demand? Så det är därför etron väger så mkt, gömt sig en avgasmotor där inne hela tiden...
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Funderar bara på vad du gör här förutom att dryga dig i alla trådar som inte handlar om tesla. Du tillför ju extremt lite.taliz skrev:Tog du åt dig?Esterox skrev:Vad gör du ens här ?taliz skrev:FOD? Fossil On Demand? Så det är därför etron väger så mkt, gömt sig en avgasmotor där inne hela tiden...
Re: Audi e-tron
You got me.Esterox skrev:Funderar bara på vad du gör här förutom att dryga dig i alla trådar som inte handlar om tesla. Du tillför ju extremt lite.taliz skrev:Tog du åt dig?Esterox skrev:Vad gör du ens här ?taliz skrev:FOD? Fossil On Demand? Så det är därför etron väger så mkt, gömt sig en avgasmotor där inne hela tiden...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Alla Audi e-tron ägare är inte nöjda.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron
det finns väl missnöjda kunder hos alla märken, vad är grejen?Zalman3 skrev:Alla Audi e-tron ägare är inte nöjda.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Gör det? Media berättar ju bara om alla missnöjda Teslaägare (trots att de egentligen är nöjdast av alla...)HelectriC skrev:det finns väl missnöjda kunder hos alla märken, vad är grejen?Zalman3 skrev:Alla Audi e-tron ägare är inte nöjda.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Martin E-tron
- Teslaägare
- Inlägg: 297
- Blev medlem: 15 sep 2020 14:30
Re: Audi e-tron
Gubben har fått ett måndagsexemplar av sin E-tron, det e tråkigt men att säga att ALLA E-tron är så känns barnsligt..
Gillar att han blev arg över att laddningen var på höger sida, fan, kände han inte på bilen i butiken??
" Vart är laddning?"
Skit i det du
Gillar att han blev arg över att laddningen var på höger sida, fan, kände han inte på bilen i butiken??
" Vart är laddning?"
Skit i det du
Re: Audi e-tron
Såg den där för ett tag sen.Zalman3 skrev:Alla Audi e-tron ägare är inte nöjda.
Ändå postade jag den inte här. Konstigt va?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Jag har ladduttag på bägge sidor. Jag ser det som en av fördelarna med e-tron.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Audi e-tron
Har du 6-fas alltså?mati skrev:Jag har ladduttag på bägge sidor. Jag ser det som en av fördelarna med e-tron.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Audi e-tron
Haha, nej det går inte att öppna båda luckorna samtidigt.Gustafsson skrev:Har du 6-fas alltså?mati skrev:Jag har ladduttag på bägge sidor. Jag ser det som en av fördelarna med e-tron.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Kanske det som är hemligheten för att få 22kw? Med en uppdatering kan man ansluta båda samtidigt.mati skrev:Haha, nej det går inte att öppna båda luckorna samtidigt.Gustafsson skrev:Har du 6-fas alltså?mati skrev:Jag har ladduttag på bägge sidor. Jag ser det som en av fördelarna med e-tron.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Tycker det är helt rätt med laddning på höger sida som standard i alla högertrafikländer (hatar att det sitter på vänster sida på Tesla - idiotiskt)!Martin E-tron skrev:Gubben har fått ett måndagsexemplar av sin E-tron, det e tråkigt men att säga att ALLA E-tron är så känns barnsligt..
Gillar att han blev arg över att laddningen var på höger sida, fan, kände han inte på bilen i butiken??
" Vart är laddning?"
Skit i det du
Ännu bättre!mati skrev:Jag har ladduttag på bägge sidor. Jag ser det som en av fördelarna med e-tron.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Du springer hellre runt bilen varje gång du ska koppla i/ur?martinot skrev:(hatar att det sitter på vänster sida på Tesla - idiotiskt)!
Tycker det är ännu ett tecken på att Tesla faktiskt tänkt på användaren. På andra bilar får man öppna luckor manuellt och springa runt bilen varje gång man skall iväg.
På Tesla sitter uttaget på samma sida som förardörren och knappen på laddkabeln(wc/SUC) öppnar luckan. Maximalt användarvänligt.
Men visst, kan man själv inte styra placering/parkering kan det förstås bli fel sida.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Fick på mailen idag:
https://via.tt.se/pressmeddelande/audi- ... Id=3283685Snart kan du uppgradera din Audi med nya funktioner även efter leverans. Online-tjänsten Functions on demand lanseras nu i Norge och Tyskland. I november planeras tjänsten öppna även i Sverige. Inledningsvis går det att via myAudi addera vissa strålkastar-, förarassistans- och infotainmentfunktioner. Det skall även gå att välja mellan olika löptider. Functions on demand finns inledningsvis tillgängligt för A4, A5, A6, A7, Q5, Q7 och Q8 samt e-tron. Fler modeller och funktioner tillkommer efter hand.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron
I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.taliz skrev:Du springer hellre runt bilen varje gång du ska koppla i/ur?martinot skrev:(hatar att det sitter på vänster sida på Tesla - idiotiskt)!
Tycker det är ännu ett tecken på att Tesla faktiskt tänkt på användaren. På andra bilar får man öppna luckor manuellt och springa runt bilen varje gång man skall iväg.
På Tesla sitter uttaget på samma sida som förardörren och knappen på laddkabeln(wc/SUC) öppnar luckan. Maximalt användarvänligt.
Men visst, kan man själv inte styra placering/parkering kan det förstås bli fel sida.
Re: Audi e-tron
Exakt!vigge50 skrev:I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.taliz skrev:Du springer hellre runt bilen varje gång du ska koppla i/ur?martinot skrev:(hatar att det sitter på vänster sida på Tesla - idiotiskt)!
Tycker det är ännu ett tecken på att Tesla faktiskt tänkt på användaren. På andra bilar får man öppna luckor manuellt och springa runt bilen varje gång man skall iväg.
På Tesla sitter uttaget på samma sida som förardörren och knappen på laddkabeln(wc/SUC) öppnar luckan. Maximalt användarvänligt.
Men visst, kan man själv inte styra placering/parkering kan det förstås bli fel sida.
Kan även bli problem med att laddkabel inte alltid räcker helt runt på ett smidigt sätt, och då är det jobbigt att ställa sig och parkera mot färdriktningen (inte alltid heller polisen gillar det).
Jämfört med ett sådant knöligt läge så har jag inga problem med att gå 1-2 meter extra runt bilen. Har gjort det i alla år under hela livet, med samtliga våra både bensinare och dieslar. Alla har haft tanklock på högersidan (vilket också är naturligt och en bättre mer praktisk placering i länder med högertrafik). Inga bekymmer alls med det!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Audi e-tron
Inte om vi pratar Sverige väl? De flesta laddplatser jag ser byggs snedställda så då spelar det egentligen ingen roll vilken sida det sitter på, men på förarsidan har man ju fördelen att det är på den sidan man skall gå in på. Har bara sett en laddgata där man fickparkerar så det verkar inte direkt vanligt att man bygger dem så (gissningsvis för att det kräver större grävarbete och mer kabeldragning per plats).vigge50 skrev:I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.
Re: Audi e-tron
Ja Inge roligt att kliva in i pumpen för att locket är på fel sida.martinot skrev:Exakt!vigge50 skrev:I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.taliz skrev:Du springer hellre runt bilen varje gång du ska koppla i/ur?martinot skrev:(hatar att det sitter på vänster sida på Tesla - idiotiskt)!
Tycker det är ännu ett tecken på att Tesla faktiskt tänkt på användaren. På andra bilar får man öppna luckor manuellt och springa runt bilen varje gång man skall iväg.
På Tesla sitter uttaget på samma sida som förardörren och knappen på laddkabeln(wc/SUC) öppnar luckan. Maximalt användarvänligt.
Men visst, kan man själv inte styra placering/parkering kan det förstås bli fel sida.
Kan även bli problem med att laddkabel inte alltid räcker helt runt på ett smidigt sätt, och då är det jobbigt att ställa sig och parkera mot färdriktningen (inte alltid heller polisen gillar det).
Jämfört med ett sådant knöligt läge så har jag inga problem med att gå 1-2 meter extra runt bilen. Har gjort det i alla år under hela livet, med samtliga våra både bensinare och dieslar. Alla har haft tanklock på högersidan (vilket också är naturligt och en bättre mer praktisk placering i länder med högertrafik). Inga bekymmer alls med det!
Men schysst att parkera efter vägen och så kommer en närgången cyklist och knäcker handsken
Re: Audi e-tron
Precis, jag har aldrig ens sett laddstolpar längs gatan som krävt fickparkering.OfarligTesla skrev:Inte om vi pratar Sverige väl? De flesta laddplatser jag ser byggs snedställda så då spelar det egentligen ingen roll vilken sida det sitter på, men på förarsidan har man ju fördelen att det är på den sidan man skall gå in på. Har bara sett en laddgata där man fickparkerar så det verkar inte direkt vanligt att man bygger dem så (gissningsvis för att det kräver större grävarbete och mer kabeldragning per plats).vigge50 skrev:I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.
Det vore väldigt dumt att designa för uddafallet än den övervägande majoriteten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Har du aldrig sett billaddare på höger sida i Sverige?taliz skrev:Precis, jag har aldrig ens sett laddstolpar längs gatan som krävt fickparkering.OfarligTesla skrev:Inte om vi pratar Sverige väl? De flesta laddplatser jag ser byggs snedställda så då spelar det egentligen ingen roll vilken sida det sitter på, men på förarsidan har man ju fördelen att det är på den sidan man skall gå in på. Har bara sett en laddgata där man fickparkerar så det verkar inte direkt vanligt att man bygger dem så (gissningsvis för att det kräver större grävarbete och mer kabeldragning per plats).vigge50 skrev:I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.
Det vore väldigt dumt att designa för uddafallet än den övervägande majoriteten.
Re: Audi e-tron
Nej, inte i kombo med parallellparkering. Har du?nek0 skrev:Har du aldrig sett billaddare på höger sida i Sverige?taliz skrev:Precis, jag har aldrig ens sett laddstolpar längs gatan som krävt fickparkering.OfarligTesla skrev:Inte om vi pratar Sverige väl? De flesta laddplatser jag ser byggs snedställda så då spelar det egentligen ingen roll vilken sida det sitter på, men på förarsidan har man ju fördelen att det är på den sidan man skall gå in på. Har bara sett en laddgata där man fickparkerar så det verkar inte direkt vanligt att man bygger dem så (gissningsvis för att det kräver större grävarbete och mer kabeldragning per plats).vigge50 skrev:I de flesta fallen är de helt klart en fördel men om du kör mycket i stan så är det väll stor chans att du stannar på en fickparkering. Då skulle det vara betydligt bättre med laddning på den sidan som är mot trottoaren istället för sidan ut mot vägen.
Det vore väldigt dumt att designa för uddafallet än den övervägande majoriteten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Audi e-tron
Jag har som sagt sett det på ett ställe, finns en laddgata i Stockholm som är så, alla andra jag sett har varit sådana där man backar in eller parkerar snett så laddarna kommer på båda sidorna beroende vilken plats man får så där är ingen sida bättre än den andra. Har ju ändå haft elbil i 2.5 år och laddat på lite olika ställen så det känns ju som det kan vara normen iaf.nek0 skrev:Har du aldrig sett billaddare på höger sida i Sverige?
Re: Audi e-tron
Lindhagensgatan i Stockholm har det. Jag tror att det kommer bli vanligare i takt med att det byggs ut.
https://goo.gl/maps/xMUVM2Ch1N69j3iQA
I Amsterdam är det också rätt vanligt med laddare vid parkering längs med gatan. Men Sverige utmärker sig med att det är otillåtet att fickparkera mot färdriktningen.
https://goo.gl/maps/xMUVM2Ch1N69j3iQA
I Amsterdam är det också rätt vanligt med laddare vid parkering längs med gatan. Men Sverige utmärker sig med att det är otillåtet att fickparkera mot färdriktningen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Audi e-tron
Jönköping och Huskvarnabylund skrev:Lindhagensgatan i Stockholm har det. Jag tror att det kommer bli vanligare i takt med att det byggs ut.
https://goo.gl/maps/xMUVM2Ch1N69j3iQA
I Amsterdam är det också rätt vanligt med laddare vid parkering längs med gatan. Men Sverige utmärker sig med att det är otillåtet att fickparkera mot färdriktningen.