Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Elmotor är ju inte så dyr som tex en växellåda till en fossilbil, så det hade jag nog inte varit så orolig för.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron
Gott att du klarade garantin!Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.Moelito skrev:Tjohopp, där sket sig dagens badutflykt..
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
Man kan ju undra varför men det förklarar den låga kylvätskenivån då samma system även kyler elmotorerna.
Inte gjort något speciellt, än då just att jag kör väldigt lite då jag som många andra jobbar 100% hemifrån. Bilen har bara gått 2800mil.
Tur i oturen är att den 2 åriga nybilsgarantin går ut om en månad
Men är inte två år lite väl kort garantiperiod för en premiumbil i den prisklassen?
Skulle nog då också valt operationell leasing istället för finansiell (trots att det ofta är dyrare).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Två år är standard. Det är det ni har på er E-klass också.martinot skrev:Gott att du klarade garantin!Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.Moelito skrev:Tjohopp, där sket sig dagens badutflykt..
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
Man kan ju undra varför men det förklarar den låga kylvätskenivån då samma system även kyler elmotorerna.
Inte gjort något speciellt, än då just att jag kör väldigt lite då jag som många andra jobbar 100% hemifrån. Bilen har bara gått 2800mil.
Tur i oturen är att den 2 åriga nybilsgarantin går ut om en månad
Men är inte två år lite väl kort garantiperiod för en premiumbil i den prisklassen?
Skulle nog då också valt operationell leasing istället för finansiell (trots att det ofta är dyrare).
Re: Audi e-tron
Min garanti har gått ut i april, och det är precis därför jag aldrig skulle vilja äga bilen privat. Jag vet ju inte exakt vad alla verkstadsbesök under garantin hade kostat mig om jag hade behövt betala dem, men jag vet att bakljuset kostar ungefär 12k bara i materialkostnad, och det har redan bytts två gånger på min bil. Plus allt annat som har bytts och lagats. Sammanlagt hade man nog kunnat köpa en bättre beg bil för dessa pengar, typ.
En ny motor går säkert på nåt 6-siffrigt skulle jag tro.
Min bil har också gått 2800 mil, och håller på och kärvar ihop just nu pga otillräcklig användning. Hoppas att din trasiga motor var ett undantag.
En ny motor går säkert på nåt 6-siffrigt skulle jag tro.
Min bil har också gått 2800 mil, och håller på och kärvar ihop just nu pga otillräcklig användning. Hoppas att din trasiga motor var ett undantag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Är ju så med premiummärkena att de tar premiumpriser för reparation också. Min ska in för byte av laddluckan (funkar men ger felmeddelande och stänger inte automatiskt när man kopplar ur sladden). Har ju också fått ny led-list på bakluckan och den hade under våren lite kondens. Annars (peppar, peppar) inget strul. 2 verkstadsbesök på 18 månader och 4000 mil är ju två för mycket för att vara toppen men inte heller ngn katastrof.mati skrev:Min garanti har gått ut i april, och det är precis därför jag aldrig skulle vilja äga bilen privat. Jag vet ju inte exakt vad alla verkstadsbesök under garantin hade kostat mig om jag hade behövt betala dem, men jag vet att bakljuset kostar ungefär 12k bara i materialkostnad, och det har redan bytts två gånger på min bil. Plus allt annat som har bytts och lagats. Sammanlagt hade man nog kunnat köpa en bättre beg bil för dessa pengar, typ.
En ny motor går säkert på nåt 6-siffrigt skulle jag tro.
Min bil har också gått 2800 mil, och håller på och kärvar ihop just nu pga otillräcklig användning. Hoppas att din trasiga motor var ett undantag.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2267
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Efter garantitiden tar ju ofta maskinskadeförsäkringen över. Åtminstone upp till 15 000 mil hos vissa försäkringsbolag.
Men den försäkringen gäller knappast för en trasig ljusramp som kostar 12 000:- eller om spindellederna måste byta ut.
Frugans Volvo XC som gått 18 000 mil har haft följande kostnander senaste åren:
Byte slutväxel med haldexkoppling efter lagerras inuti slutväxeln = 33 000:-
Byte partikelfilter = 12 400:-
Byte trasig värmare = 11 500:- (Begagnad nyare model)
Byte trasig vattenpump = 7600:-
Byte trasigt termostathus = 14 200:-
Byte brusten spiralfjäder = 4 600:- (Båda byts på samma hjulaxel)
Men den försäkringen gäller knappast för en trasig ljusramp som kostar 12 000:- eller om spindellederna måste byta ut.
Frugans Volvo XC som gått 18 000 mil har haft följande kostnander senaste åren:
Byte slutväxel med haldexkoppling efter lagerras inuti slutväxeln = 33 000:-
Byte partikelfilter = 12 400:-
Byte trasig värmare = 11 500:- (Begagnad nyare model)
Byte trasig vattenpump = 7600:-
Byte trasigt termostathus = 14 200:-
Byte brusten spiralfjäder = 4 600:- (Båda byts på samma hjulaxel)
Re: Audi e-tron
Trist. Min kollega hade också problem med motorn men det slutade med att de bytte ut bilen. Känner inte till detaljerna dock.Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2267
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Enligt min e-tron mekaniker är det en givare inuti elmotorn som kan krångla.
En motor har han bytt, det går tydligen inte att byta givaren på verkstaden.
En motor har han bytt, det går tydligen inte att byta givaren på verkstaden.
Re: Audi e-tron
Tanken "nu får det vara nog" har inte slagit er?Off Grid Byggaren skrev:Frugans Volvo XC som gått 18 000 mil har haft följande kostnander senaste åren:
Byte slutväxel med haldexkoppling efter lagerras inuti slutväxeln = 33 000:-
Byte partikelfilter = 12 400:-
Byte trasig värmare = 11 500:- (Begagnad nyare model)
Byte trasig vattenpump = 7600:-
Byte trasigt termostathus = 14 200:-
Byte brusten spiralfjäder = 4 600:- (Båda byts på samma hjulaxel)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2267
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Jo verkligen, och den ska snart bytas till elbil.taliz skrev:Tanken "nu får det vara nog" har inte slagit er?Off Grid Byggaren skrev:Frugans Volvo XC som gått 18 000 mil har haft följande kostnander senaste åren:
Byte slutväxel med haldexkoppling efter lagerras inuti slutväxeln = 33 000:-
Byte partikelfilter = 12 400:-
Byte trasig värmare = 11 500:- (Begagnad nyare model)
Byte trasig vattenpump = 7600:-
Byte trasigt termostathus = 14 200:-
Byte brusten spiralfjäder = 4 600:- (Båda byts på samma hjulaxel)
Re: Audi e-tron
Känns som en väldigt svag garanti där också. Även om det kanske är viktigare med bra garantier på bilar med ny teknik som elbilar.MWall skrev:Två år är standard. Det är det ni har på er E-klass också.martinot skrev:Gott att du klarade garantin!Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.Moelito skrev:Tjohopp, där sket sig dagens badutflykt..
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
Man kan ju undra varför men det förklarar den låga kylvätskenivån då samma system även kyler elmotorerna.
Inte gjort något speciellt, än då just att jag kör väldigt lite då jag som många andra jobbar 100% hemifrån. Bilen har bara gått 2800mil.
Tur i oturen är att den 2 åriga nybilsgarantin går ut om en månad
Men är inte två år lite väl kort garantiperiod för en premiumbil i den prisklassen?
Skulle nog då också valt operationell leasing istället för finansiell (trots att det ofta är dyrare).
Min fru har operationell leasing på den (oavsett), så inget jag bekymrat mig om personligen eller brytt mig om att ta reda på.
Dock väldigt nöjd med Teslas garantier på drivlina på 8 år. Känns tillräckligt tryggt så man kan köra finansiell leasing på den (och även tryggt för privatpersoner som köper själva).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Dock rätt nice att få en helt ny bil utan kostnad. Känns som det var väldigt generöst av Audi!dfa skrev:Trist. Min kollega hade också problem med motorn men det slutade med att de bytte ut bilen. Känner inte till detaljerna dock.Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Oroa dig inte så mycket, snart kostar din bil bara ett par hundra procent mer retroaktivt..Legato skrev:Plötsligt var min bil klar för leverans. Inte mig emot då man slank det höjda förmånsvärdet. Imorgon blir det hämtning i Karlstad. Undrar om jag kommer hem till Tyresö utan laddning
Re: Audi e-tron
?Gargamel skrev:Oroa dig inte så mycket, snart kostar din bil bara ett par hundra procent mer retroaktivt..Legato skrev:Plötsligt var min bil klar för leverans. Inte mig emot då man slank det höjda förmånsvärdet. Imorgon blir det hämtning i Karlstad. Undrar om jag kommer hem till Tyresö utan laddning
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Förmånsvärden ändras inte retroaktivt.Gargamel skrev:Oroa dig inte så mycket, snart kostar din bil bara ett par hundra procent mer retroaktivt..Legato skrev:Plötsligt var min bil klar för leverans. Inte mig emot då man slank det höjda förmånsvärdet. Imorgon blir det hämtning i Karlstad. Undrar om jag kommer hem till Tyresö utan laddning
Det sämsta de gjort retroaktivt, och som är mycket dåligt för miljön och övergången till en hållbarhet, är att de tog bort den tillfälligt sänkta förmånsvärdet för sk. "supermiljöbilar" på 10 000/året.
Passar du däremot på att byta ut din förmånsbil till en ny innan den 1/7 så klarar du dig i alla år som du har kvar bilen på leasing. Så kan vara värt att tänka på.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Får kolla upp det. Vet som sagt inte, men skulle förvåna mig väldigt mycket om det inte var förenat med någon kostnad alls.martinot skrev:Dock rätt nice att få en helt ny bil utan kostnad. Känns som det var väldigt generöst av Audi!dfa skrev:Trist. Min kollega hade också problem med motorn men det slutade med att de bytte ut bilen. Känner inte till detaljerna dock.Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
Har behövt hantera återköp privat tidigare (inte audi) med allt vad det innebär av kalkyler för nyttoavdrag osv och det är inte kul alls. Sämsta bilaffär jag gjort (på allvar, loggar allt i excel) och den var inte ens frivillig.
Re: Audi e-tron
https://www.vibilagare.se/nyheter/hojni ... ebilen-blimartinot skrev:Förmånsvärden ändras inte retroaktivt.Gargamel skrev:Oroa dig inte så mycket, snart kostar din bil bara ett par hundra procent mer retroaktivt..Legato skrev:Plötsligt var min bil klar för leverans. Inte mig emot då man slank det höjda förmånsvärdet. Imorgon blir det hämtning i Karlstad. Undrar om jag kommer hem till Tyresö utan laddning
Det sämsta de gjort retroaktivt, och som är mycket dåligt för miljön och övergången till en hållbarhet, är att de tog bort den tillfälligt sänkta förmånsvärdet för sk. "supermiljöbilar" på 10 000/året.
Passar du däremot på att byta ut din förmånsbil till en ny innan den 1/7 så klarar du dig i alla år som du har kvar bilen på leasing. Så kan vara värt att tänka på.
"Vid nyår försvinner den så kallade nedsättningen av förmånsvärdet på upp till 10 000 kronor om året för elbilar och laddhybrider. Det innebär att många av de laddbara förmånsbilar som rullar på vägarna får över 800 kr högre förmånsvärde per månad över en natt."
Det kallar jag retroaktiv höjning..
Re: Audi e-tron
Nja, detta var väl något som redan från början var tidsbestämt med slutdatum, eller?Gargamel skrev:https://www.vibilagare.se/nyheter/hojni ... ebilen-blimartinot skrev:Förmånsvärden ändras inte retroaktivt.Gargamel skrev:Oroa dig inte så mycket, snart kostar din bil bara ett par hundra procent mer retroaktivt..Legato skrev:Plötsligt var min bil klar för leverans. Inte mig emot då man slank det höjda förmånsvärdet. Imorgon blir det hämtning i Karlstad. Undrar om jag kommer hem till Tyresö utan laddning
Det sämsta de gjort retroaktivt, och som är mycket dåligt för miljön och övergången till en hållbarhet, är att de tog bort den tillfälligt sänkta förmånsvärdet för sk. "supermiljöbilar" på 10 000/året.
Passar du däremot på att byta ut din förmånsbil till en ny innan den 1/7 så klarar du dig i alla år som du har kvar bilen på leasing. Så kan vara värt att tänka på.
"Vid nyår försvinner den så kallade nedsättningen av förmånsvärdet på upp till 10 000 kronor om året för elbilar och laddhybrider. Det innebär att många av de laddbara förmånsbilar som rullar på vägarna får över 800 kr högre förmånsvärde per månad över en natt."
Det kallar jag retroaktiv höjning..
Så då vill jag inte säga att det blir retroaktivt utan det har funnits hela tiden. Sen att troligen alla jade räknat med att det skulle förlängas är en annan sak.
Jo, även jag är drabbad av detta.
Re: Audi e-tron
Det är absolut dåligt (inte bra för varken miljö eller förutsägbarhet), men du missade läsa mitt inlägg. Se fetstil ovan i mitt tidigare inlägg (som du faktiskt citerar).Gargamel skrev:https://www.vibilagare.se/nyheter/hojni ... ebilen-blimartinot skrev:Förmånsvärden ändras inte retroaktivt.Gargamel skrev:Oroa dig inte så mycket, snart kostar din bil bara ett par hundra procent mer retroaktivt..Legato skrev:Plötsligt var min bil klar för leverans. Inte mig emot då man slank det höjda förmånsvärdet. Imorgon blir det hämtning i Karlstad. Undrar om jag kommer hem till Tyresö utan laddning
Det sämsta de gjort retroaktivt, och som är mycket dåligt för miljön och övergången till en hållbarhet, är att de tog bort den tillfälligt sänkta förmånsvärdet för sk. "supermiljöbilar" på 10 000/året.
Passar du däremot på att byta ut din förmånsbil till en ny innan den 1/7 så klarar du dig i alla år som du har kvar bilen på leasing. Så kan vara värt att tänka på.
"Vid nyår försvinner den så kallade nedsättningen av förmånsvärdet på upp till 10 000 kronor om året för elbilar och laddhybrider. Det innebär att många av de laddbara förmånsbilar som rullar på vägarna får över 800 kr högre förmånsvärde per månad över en natt."
Det kallar jag retroaktiv höjning..
Denna temporära nedsättning hade de juridiskt underlag att välja att inte förlänga (även om det känns galet om man är regering som sägs företräda miljön), men gällande bilars normala förmånsvärde så kan de juridiskt inte ändra detta retroaktivt.
Så trots allt dåligt vår regering gör för miljön (det är det område som MP och S bryr sig alla minst om), så kan du tryggt plocka ut en ny förmånsbil innan den 1/7 om du vill ha det nuvarande lägre förmånsvärdet. Så tveka inte att göra det (om du har möjlighet att göra så).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
dfa skrev:Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
Får kolla upp det. Vet som sagt inte, men skulle förvåna mig väldigt mycket om det inte var förenat med någon kostnad alls.
Har behövt hantera återköp privat tidigare (inte audi) med allt vad det innebär av kalkyler för nyttoavdrag osv och det är inte kul alls. Sämsta bilaffär jag gjort (på allvar, loggar allt i excel) och den var inte ens frivillig.
De har beställt en helt ny elmotor. Var visst leveranstid på bara 4-5 dagar. Sen lika lång tid för att byta. De behöver ju riva hela framvagnen.
Frågan är vad som hänt med motorm. Bilen fungerade precis som vanligt. Körde väl en 20 mil satte in bilen i garaget och morgonen efter vägrade den helt utan förvaring.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
Re: Audi e-tron
Gott att det löser sig iaf. och att de tar helt ansvar för det. Kan ju vara bonus att du nu får en helt ny oanvänd motor.Moelito skrev:dfa skrev:Moelito skrev:Nu har Audi Göteborg till sist haft tid att titta på min bil.
"Den främre elmotorn har klappat ihop"
Får kolla upp det. Vet som sagt inte, men skulle förvåna mig väldigt mycket om det inte var förenat med någon kostnad alls.
Har behövt hantera återköp privat tidigare (inte audi) med allt vad det innebär av kalkyler för nyttoavdrag osv och det är inte kul alls. Sämsta bilaffär jag gjort (på allvar, loggar allt i excel) och den var inte ens frivillig.
De har beställt en helt ny elmotor. Var visst leveranstid på bara 4-5 dagar. Sen lika lång tid för att byta. De behöver ju riva hela framvagnen.
Frågan är vad som hänt med motorm. Bilen fungerade precis som vanligt. Körde väl en 20 mil satte in bilen i garaget och morgonen efter vägrade den helt utan förvaring.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Ja, jag måste säga att Audi Göteborg verkligen har tagit tag i kundservicen på verkstadssidan på sista tiden. Trevliga, tillmötesgående och service minded. Som tex när jag hade bilen inne för en annan garantiåtgärd förra året och samtidigt bad dem att polera bort en repa på baksärmen. Då bjöd de på det för att de behövde ha inne bilen lite lämgre. En annan gång missade de att uppdatera mig på status och då bjöd de på byte till sommardäck och däckhotelskostnaden (krängning av gummit, kör på samma fälgar).martinot skrev:
Gott att det löser sig iaf. och att de tar helt ansvar för det. Kan ju vara bonus att du nu får en helt ny oanvänd motor.
Och nu fick jag en egolf via Europecar via mobilitetsgsrantin, då klagade jag lite på att nog var det trevligt att det iaf var en elbil men att den var för liten. Då körde de ut en A6 kombi lånebil 3,5 mil utanför stan åt mig och bytte den mot golfen.
Visst, köper man en eTron för det priset så förväntar man sig ju att den ska fungera, den är ju inte direkt gratis men känner att de verkligen har steppat upp.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
Re: Audi e-tron
Alla bilmodeller kan få problem, och är bara frågan hur man blir bemött som kund. Låter som du fick väldigt bra bemötande! Många plus för det!Moelito skrev:Ja, jag måste säga att Audi Göteborg verkligen har tagit tag i kundservicen på verkstadssidan på sista tiden. Trevliga, tillmötesgående och service minded. Som tex när jag hade bilen inne för en annan garantiåtgärd förra året och samtidigt bad dem att polera bort en repa på baksärmen. Då bjöd de på det för att de behövde ha inne bilen lite lämgre. En annan gång missade de att uppdatera mig på status och då bjöd de på byte till sommardäck och däckhotelskostnaden (krängning av gummit, kör på samma fälgar).martinot skrev:
Gott att det löser sig iaf. och att de tar helt ansvar för det. Kan ju vara bonus att du nu får en helt ny oanvänd motor.
Och nu fick jag en egolf via Europecar via mobilitetsgsrantin, då klagade jag lite på att nog var det trevligt att det iaf var en elbil men att den var för liten. Då körde de ut en A6 kombi lånebil 3,5 mil utanför stan åt mig och bytte den mot golfen.
Visst, köper man en eTron för det priset så förväntar man sig ju att den ska fungera, den är ju inte direkt gratis men känner att de verkligen har steppat upp.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
En e-Golf som lånebil är ju ändå inte fy skam. Mer än en Golf GTE har jag aldrig fått, och den fick jag faktiskt senast när vår e-Golf var på service. Så det är ju bra, även om jag tyckte att GTEn var ett missfoster. Men en gratis lånebil för en 3 år gammal e-Golf är ändå rätt okej tycker jag.Moelito skrev:Ja, jag måste säga att Audi Göteborg verkligen har tagit tag i kundservicen på verkstadssidan på sista tiden. Trevliga, tillmötesgående och service minded. Som tex när jag hade bilen inne för en annan garantiåtgärd förra året och samtidigt bad dem att polera bort en repa på baksärmen. Då bjöd de på det för att de behövde ha inne bilen lite lämgre. En annan gång missade de att uppdatera mig på status och då bjöd de på byte till sommardäck och däckhotelskostnaden (krängning av gummit, kör på samma fälgar).martinot skrev:
Gott att det löser sig iaf. och att de tar helt ansvar för det. Kan ju vara bonus att du nu får en helt ny oanvänd motor.
Och nu fick jag en egolf via Europecar via mobilitetsgsrantin, då klagade jag lite på att nog var det trevligt att det iaf var en elbil men att den var för liten. Då körde de ut en A6 kombi lånebil 3,5 mil utanför stan åt mig och bytte den mot golfen.
Visst, köper man en eTron för det priset så förväntar man sig ju att den ska fungera, den är ju inte direkt gratis men känner att de verkligen har steppat upp.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
För min e-tron har jag oftast fått Q2, Q3 och nån gång även en Q5 som lånebil. Fick en SQ7 också en gång, men det var i samband med att min e-tron inte hade fått någon dragkrok och säljaren hade extremt dåligt samvete. Servicen hos VW/Audi kan jag verkligen inte säga nåt dåligt om. Jag tycker att de sköter sig bra. Så sett är det lite synd att jag ska byta märke nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Ska lämna in bilen på måndag för byte av laddluckan och räknar med en e-tron som lånebil. Så var det förra gången och vill minnas att policyn är att elbilsägare ska få elbil som lånebil. Kanske blir en GT istället för vanliga e-tron 50.mati skrev:En e-Golf som lånebil är ju ändå inte fy skam. Mer än en Golf GTE har jag aldrig fått, och den fick jag faktiskt senast när vår e-Golf var på service. Så det är ju bra, även om jag tyckte att GTEn var ett missfoster. Men en gratis lånebil för en 3 år gammal e-Golf är ändå rätt okej tycker jag.Moelito skrev:Ja, jag måste säga att Audi Göteborg verkligen har tagit tag i kundservicen på verkstadssidan på sista tiden. Trevliga, tillmötesgående och service minded. Som tex när jag hade bilen inne för en annan garantiåtgärd förra året och samtidigt bad dem att polera bort en repa på baksärmen. Då bjöd de på det för att de behövde ha inne bilen lite lämgre. En annan gång missade de att uppdatera mig på status och då bjöd de på byte till sommardäck och däckhotelskostnaden (krängning av gummit, kör på samma fälgar).martinot skrev:
Gott att det löser sig iaf. och att de tar helt ansvar för det. Kan ju vara bonus att du nu får en helt ny oanvänd motor.
Och nu fick jag en egolf via Europecar via mobilitetsgsrantin, då klagade jag lite på att nog var det trevligt att det iaf var en elbil men att den var för liten. Då körde de ut en A6 kombi lånebil 3,5 mil utanför stan åt mig och bytte den mot golfen.
Visst, köper man en eTron för det priset så förväntar man sig ju att den ska fungera, den är ju inte direkt gratis men känner att de verkligen har steppat upp.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
För min e-tron har jag oftast fått Q2, Q3 och nån gång även en Q5 som lånebil. Fick en SQ7 också en gång, men det var i samband med att min e-tron inte hade fått någon dragkrok och säljaren hade extremt dåligt samvete. Servicen hos VW/Audi kan jag verkligen inte säga nåt dåligt om. Jag tycker att de sköter sig bra. Så sett är det lite synd att jag ska byta märke nu.