Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

BrooklynS skrev:
Kör ni 30 mil vintertid så gör ni det bra! Då finns inget att klaga på. Det innebär en snittförbrukning på strax över 300Wh/km (vilket kanske låter lite lågt på vintervägar).

Då är det främst laddnätverk som avgör skulle jag säga.

Annars toppen!
30 mil är inget större problem. Nu har jag förvisso inte kört till fjällen, men jag körde ner till Tyskland förra vintern. Det var ingen snö, men regnigt, nollgradigt och allmänt uselt. Och då kom jag 30 verkliga mil på motorvägen. På sommarn kommer jag faktiskt inte så mycket längre på motorvägen, men då kör man ju fortare också när vädret tillåter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Robertrimmevik skrev:
macky skrev:
Min enda fjällresa so far gav mig mellan 27-29 mils räckvidd (55, med 20 tum) med fullastat och takbox. Kallt på väg upp och väldigt slaskigt och blött på väg ner. Kom hem till sthlm med 3% om jag inte missminner. Ett stopp härjedalen-sthlm kan jag leva med. Gör förstås stor skillnad om man håller sig till landsväg istället för motorväg och håller hastighetsgränsen.
Riktigt bra med takbox! Har du en mycket slimmad variant? Takbox kanske gör mindre på förbrukningen än vad jag trott på en e-tron.
Ja en rätt långsmal packline, så inte den största bulligaste. När jag åkte upp hade jag ungefär samma förbrukning men när man är på väg upp in i glesbygden blir man lite mindre sugen på att köra ner till 3% så då blev det ett extrastopp. Visste heller inte vilka laddmöjligheter som fanns i stugan. Men förbrukning på 2.7-2.9 var det och det gällde även däruppe när man åkte runt till olika anläggningar. Tror att så länge man håller sig på landsväg 80-100 så är det ganska rimlig förbrukning även med box.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

Nect skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Nect skrev:
Hej!

Ni som har kört e-tron ett tag hur funkar appen nu? Fortfarande ett lotteri om det går att starta förvärmen? Och vad brukar ni ha för förbrukning långkörning till fjälls vintertid? (Med lite moms) eller kan man lita på indatan som ABRP har?

Har spanat in Tesla länge, men tyvärr så går inte min bättre hälft med på en Tesla... Hon vill ha en SUV (Model X faller bort då vi båda inte gillar modellen/utseendet).

Lånade hem en E-tron 50 över en helg i våras och tyckte som många andra att bilen är fin med bra känsla (fast inte wow som efter provkörningen med model s :lol: ). Och just nu finns det riktigt fina erbjudande på E-tron 55 (basic). Men är lite kluven hur våra fjällresor funkar där vi måste stanna och ladda en gång till stugan (Åsarna där det bara finns en 50 kW-laddare). Stå och vänta i Laddkö med sambo och barn är inte lockande... Men såg nu att 22kW ombordsladdare kommer komma så då kan man ju åtminstone ladda hyfsat fort medan man väntar på 50 kW-laddaren ska bli ledig!

För att inte svära i kyrkan kollar jag även på lite större Plug in hybrider så som BMW X5 som har bra räckvidd på el som skulle funka till 80-90% av alla våra resor (men den är som bekant vääldigt dyr...)
Och det är ju elbil jag innerst inne vill ha!
Appen funkar bättre nu. Om du tar e-tron 55 med 19 tum energisnåla fälgar så fixar du 30 mil vinterkörning i 100 km/h.
Då kan du ladda i Tönnebro eller nya Ionity Hudiksvall så kommer du fram. Förutsätter att du kan ladda vid stugan.
Skönt att höra! :) , jag utgår ifrån Bollnäs så jag klarar mig med ett laddstopp påväg upp till Åre.
Har skaffat en Garo 22kW laddbox med dynamisk lastbalansering till stugan. Så det enda som saknas är elbilen :D
Bollnäs minsann :) :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Audi e-tron

Inlägg av PapaD »

Nect skrev:
...

Skönt att höra! :) , jag utgår ifrån Bollnäs så jag klarar mig med ett laddstopp påväg upp till Åre.
Har skaffat en Garo 22kW laddbox med dynamisk lastbalansering till stugan. Så det enda som saknas är elbilen :D
Det var en jäkla högt säkrad stuga det! :D
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

PapaD skrev:
Nect skrev:
...

Skönt att höra! :) , jag utgår ifrån Bollnäs så jag klarar mig med ett laddstopp påväg upp till Åre.
Har skaffat en Garo 22kW laddbox med dynamisk lastbalansering till stugan. Så det enda som saknas är elbilen :D
Det var en jäkla högt säkrad stuga det! :D
Haha! Laddboxen är på 22kW, men huvudsäkringen ”bara 25 A”. Men blir bra fart ändå med lastbalanseringen. Måste ju ha bra kräm med värmepump och bastu! 8-)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Bjelke skrev:
Nect skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Nect skrev:
Hej!

Ni som har kört e-tron ett tag hur funkar appen nu? Fortfarande ett lotteri om det går att starta förvärmen? Och vad brukar ni ha för förbrukning långkörning till fjälls vintertid? (Med lite moms) eller kan man lita på indatan som ABRP har?

Har spanat in Tesla länge, men tyvärr så går inte min bättre hälft med på en Tesla... Hon vill ha en SUV (Model X faller bort då vi båda inte gillar modellen/utseendet).

Lånade hem en E-tron 50 över en helg i våras och tyckte som många andra att bilen är fin med bra känsla (fast inte wow som efter provkörningen med model s :lol: ). Och just nu finns det riktigt fina erbjudande på E-tron 55 (basic). Men är lite kluven hur våra fjällresor funkar där vi måste stanna och ladda en gång till stugan (Åsarna där det bara finns en 50 kW-laddare). Stå och vänta i Laddkö med sambo och barn är inte lockande... Men såg nu att 22kW ombordsladdare kommer komma så då kan man ju åtminstone ladda hyfsat fort medan man väntar på 50 kW-laddaren ska bli ledig!

För att inte svära i kyrkan kollar jag även på lite större Plug in hybrider så som BMW X5 som har bra räckvidd på el som skulle funka till 80-90% av alla våra resor (men den är som bekant vääldigt dyr...)
Och det är ju elbil jag innerst inne vill ha!
Appen funkar bättre nu. Om du tar e-tron 55 med 19 tum energisnåla fälgar så fixar du 30 mil vinterkörning i 100 km/h.
Då kan du ladda i Tönnebro eller nya Ionity Hudiksvall så kommer du fram. Förutsätter att du kan ladda vid stugan.
Skönt att höra! :) , jag utgår ifrån Bollnäs så jag klarar mig med ett laddstopp påväg upp till Åre.
Har skaffat en Garo 22kW laddbox med dynamisk lastbalansering till stugan. Så det enda som saknas är elbilen :D
Bollnäs minsann :) :mrgreen:
Jajjemensan! Ser dig ibland åkandes, svårt att missa den folieringen 8-) 8-) (hängt här ett par år, men utan att vara registrerad. Så har fått bra koll på de flesta forumsrävarna!)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

Ja min bil är svår att missa :lol: 8-) :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Audi e-tron

Inlägg av Robertrimmevik »

20900kr för 22kW ombordladdare som tillval till E-tron.
Vet inte om jag vill eftermontera även om det skulle gå. Jag har dubbla ladduttag som krävs.

Deras nya reseladdare för 7900kr verkar dock faktiskt riktigt bra. Tror knappt man behöver en laddbox med en sådan. Bara en trefas. Om jag förstått rätt så har den lastbalansering inbyggd.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Robertrimmevik skrev:
20900kr för 22kW ombordladdare som tillval till E-tron.
Vet inte om jag vill eftermontera även om det skulle gå. Jag har dubbla ladduttag som krävs.

Deras nya reseladdare för 7900kr verkar dock faktiskt riktigt bra. Tror knappt man behöver en laddbox med en sådan. Bara en trefas. Om jag förstått rätt så har den lastbalansering inbyggd.
Är det denna du menar? Lastbalasering finns, men kräver då att du har ett kompatibelt Home Energy Management System.

Stöd finns just nu för Hager och SMA:

https://www.sma.de/fileadmin/content/gl ... 1930_W.pdf

https://www.hager-me.com/solutions/e-mo ... /56531.htm
Nya.JPG
e-tron laddningssystem connect
7 800 SEK

Lägg till i konfigurationen
Ersätter e-tron laddenhet comfort som är standard.

e-tron laddningssystem connect är ett mobilt Mode2-laddningssystem som innehåller en styrenhet, en fordonsanslutningskabel (2,5 m standard eller 7,5 m tillval) och två strömkontakter (hushålls- och industrikontakt) . Den stöder en laddningseffekt på upp till 22 kW (trefas). Kontrollenheten är utrustad med en 5-tums pekskärm. Dessutom erbjuder styrenheten intelligenta laddningsfunktioner, varav några kräver en internetanslutning eller ett kompatibelt Home Energy Management System (HEMS).

Anslutningen av e-tron-laddningssystemet kan användas både med industrikontakt CEE 16 A, 400 V (upp till 11 kW) och med industrikontakt CEE 32 A, 400 V (upp till 22 kW).

e-tron laddningssystem connect stöder följande intelligenta laddningsfunktioner:

Kostnadsoptimerad laddning:
När du planerar laddningsprocessen tar systemet hänsyn till nuvarande och framtida priser för din elleverantör. Med hänsyn tagen till önskade avgångstider laddas fordonet företrädesvis vid tider när elkostnaden är lägst. Du kan enkelt ställa in önskad avgångstid i fordonet eller i myAudi-appen. Connect-laddningssystemet får information om kundens elavgift via en praktisk manuell inmatning i myAudi eller via ett kompatibelt HEMS.

Integrerad laddningsenergiinspelning:
Registreringen av den laddade energin möjliggör att energikostnaderna, t.ex. dokument, export och t.ex. ska skickas till din arbetsgivare. Du kan se din laddningshistorik i myAudi och få den skickad via e-post därifrån.


Användning av solenergi:
Om du har ett solcellssystem kan du ytterligare optimera laddningsprocessen för din Audi e-tron. Med hjälp av solskenprognoser och önskad avgångstid beräknar e-tron laddningssystem connect en motsvarande laddningsplan, vilket leder till att maximera användningen av din egen solenergi. Du kan enkelt ställa in den avgångstid som krävs för detta i fordonet eller i myAudi-appen. (Ett kompatibelt HEMS måste finnas för användning).

Blackout-skydd:
e-tron-laddningssystemanslutningen kommunicerar med ett kompatibelt energihanteringssystem för hemmet och laddar alltid ditt fordon med den maximala elektriska effekten som finns i husinfrastrukturen. Om andra elektriska konsumenter slås på minskar systemet automatiskt laddningseffekten. Så snart de andra konsumenterna är avstängda ökar e-tron-laddningssystemanslutningen laddningseffekten till högsta möjliga värde. På detta sätt undviker systemet överbelastning av strömanslutningen och minskar samtidigt laddtiden för din elbil till ett minimum. (Ett kompatibelt HEMS måste finnas tillgänglig för användning).

PIN-skydd:
Genom att tilldela en fyrsiffrig PIN-kod kan du skydda laddningssystemet mot obehörig användning.

Mjukvaruuppdateringar:
Med hjälp av programuppdateringar är din e-tron-laddningssystemanslutning alltid uppdaterad.

Obs! För AC-laddning med upp till 22 kW måste bilen vara utrustad tillvalet 22 kW ombordladdare (KB4) samt att anslutning sker med industrikontakten CEE 32 A, 400 V till en 32 A strömanslutning som godkänts av en auktoriserad elektriker.
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Audi e-tron

Inlägg av Robertrimmevik »

Off Grid Byggaren skrev:
Robertrimmevik skrev:
20900kr för 22kW ombordladdare som tillval till E-tron.
Vet inte om jag vill eftermontera även om det skulle gå. Jag har dubbla ladduttag som krävs.

Deras nya reseladdare för 7900kr verkar dock faktiskt riktigt bra. Tror knappt man behöver en laddbox med en sådan. Bara en trefas. Om jag förstått rätt så har den lastbalansering inbyggd.
Är det denna du menar? Lastbalasering finns, men kräver då att du har ett kompatibelt Home Energy Management System.

Stöd finns just nu för Hager och SMA:

https://www.sma.de/fileadmin/content/gl ... 1930_W.pdf

https://www.hager-me.com/solutions/e-mo ... /56531.htm
Nya.JPG
e-tron laddningssystem connect
7 800 SEK

Lägg till i konfigurationen
Ersätter e-tron laddenhet comfort som är standard.

e-tron laddningssystem connect är ett mobilt Mode2-laddningssystem som innehåller en styrenhet, en fordonsanslutningskabel (2,5 m standard eller 7,5 m tillval) och två strömkontakter (hushålls- och industrikontakt) . Den stöder en laddningseffekt på upp till 22 kW (trefas). Kontrollenheten är utrustad med en 5-tums pekskärm. Dessutom erbjuder styrenheten intelligenta laddningsfunktioner, varav några kräver en internetanslutning eller ett kompatibelt Home Energy Management System (HEMS).

Anslutningen av e-tron-laddningssystemet kan användas både med industrikontakt CEE 16 A, 400 V (upp till 11 kW) och med industrikontakt CEE 32 A, 400 V (upp till 22 kW).

e-tron laddningssystem connect stöder följande intelligenta laddningsfunktioner:

Kostnadsoptimerad laddning:
När du planerar laddningsprocessen tar systemet hänsyn till nuvarande och framtida priser för din elleverantör. Med hänsyn tagen till önskade avgångstider laddas fordonet företrädesvis vid tider när elkostnaden är lägst. Du kan enkelt ställa in önskad avgångstid i fordonet eller i myAudi-appen. Connect-laddningssystemet får information om kundens elavgift via en praktisk manuell inmatning i myAudi eller via ett kompatibelt HEMS.

Integrerad laddningsenergiinspelning:
Registreringen av den laddade energin möjliggör att energikostnaderna, t.ex. dokument, export och t.ex. ska skickas till din arbetsgivare. Du kan se din laddningshistorik i myAudi och få den skickad via e-post därifrån.


Användning av solenergi:
Om du har ett solcellssystem kan du ytterligare optimera laddningsprocessen för din Audi e-tron. Med hjälp av solskenprognoser och önskad avgångstid beräknar e-tron laddningssystem connect en motsvarande laddningsplan, vilket leder till att maximera användningen av din egen solenergi. Du kan enkelt ställa in den avgångstid som krävs för detta i fordonet eller i myAudi-appen. (Ett kompatibelt HEMS måste finnas för användning).

Blackout-skydd:
e-tron-laddningssystemanslutningen kommunicerar med ett kompatibelt energihanteringssystem för hemmet och laddar alltid ditt fordon med den maximala elektriska effekten som finns i husinfrastrukturen. Om andra elektriska konsumenter slås på minskar systemet automatiskt laddningseffekten. Så snart de andra konsumenterna är avstängda ökar e-tron-laddningssystemanslutningen laddningseffekten till högsta möjliga värde. På detta sätt undviker systemet överbelastning av strömanslutningen och minskar samtidigt laddtiden för din elbil till ett minimum. (Ett kompatibelt HEMS måste finnas tillgänglig för användning).

PIN-skydd:
Genom att tilldela en fyrsiffrig PIN-kod kan du skydda laddningssystemet mot obehörig användning.

Mjukvaruuppdateringar:
Med hjälp av programuppdateringar är din e-tron-laddningssystemanslutning alltid uppdaterad.

Obs! För AC-laddning med upp till 22 kW måste bilen vara utrustad tillvalet 22 kW ombordladdare (KB4) samt att anslutning sker med industrikontakten CEE 32 A, 400 V till en 32 A strömanslutning som godkänts av en auktoriserad elektriker.
Det är den jag menar. Nu kan inte jag så mycket om sådant här. Men jag får i alla fall känslan av att Audi försöker göra någonting bra här.
Har också läst att dom testar V2H med E-tron.
Tror att Audi seriöst försöker på riktigt med sin elbilssatsning.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Var kan jag se en lista på HEMS produkter?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Zalman3 skrev:
Var kan jag se en lista på HEMS produkter?
Finns några listade i slutet på detta dokument:

https://cdn2.hubspot.net/hub/55819/docs ... oducts.pdf
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

Nu har Audi öppnat förbokning av E-Tron GT:

https://www.audi.se/se/web/sv/models/re ... on-gt.html
Audi e-tron GT är framtidens Gran Turismo. I mötet mellan passion och teknik har vi skapat en supersportbil som fångar omgivningens uppmärksamhet med sitt unika uttryck – en perfekt kombination av sportighet och elegans.

Här förbokar du din nya Audi e-tron GT online och tar chansen att bli en av de första med helelektriska sportbilen från Audi Sport. Produktion av kundbilar börjar under andra kvartalet av 2021 och De första kundbilarna beräknas levereras under sommaren 2021. Efter att du fyllt i formuläret och skickat in kommer din valda återförsäljare att kontakta dig i samband med att e-tron GT öppnas upp för beställning. Ni kommer då gå igenom din beställning och skapa din unika elektriska Audi Sport Gran Turismo. Tilldelning av modellen är begränsad vilket endast möjliggör en bilbeställning per kund och förbokning. Din valda e-postadress ligger till grund för beställningsID, och går inte att ändra genom beställningsprocessen.

En tyst revolution är på väg.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Audi e-tron

Inlägg av Credde »

dd88 skrev:
Nu har Audi öppnat förbokning av E-Tron GT:

https://www.audi.se/se/web/sv/models/re ... on-gt.html
Audi e-tron GT är framtidens Gran Turismo. I mötet mellan passion och teknik har vi skapat en supersportbil som fångar omgivningens uppmärksamhet med sitt unika uttryck – en perfekt kombination av sportighet och elegans.

Här förbokar du din nya Audi e-tron GT online och tar chansen att bli en av de första med helelektriska sportbilen från Audi Sport. Produktion av kundbilar börjar under andra kvartalet av 2021 och De första kundbilarna beräknas levereras under sommaren 2021. Efter att du fyllt i formuläret och skickat in kommer din valda återförsäljare att kontakta dig i samband med att e-tron GT öppnas upp för beställning. Ni kommer då gå igenom din beställning och skapa din unika elektriska Audi Sport Gran Turismo. Tilldelning av modellen är begränsad vilket endast möjliggör en bilbeställning per kund och förbokning. Din valda e-postadress ligger till grund för beställningsID, och går inte att ändra genom beställningsprocessen.

En tyst revolution är på väg.
Väldigt nära att fylla i det formularet, måste bara tänka till! :twisted:
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Audi e-tron

Inlägg av Martin E-tron »

Var nära på att anmäla/boka en.

Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än :D :D
4dy
Inlägg: 143
Blev medlem: 06 maj 2020 12:06

Re: Audi e-tron

Inlägg av 4dy »

Martin E-tron skrev:
Var nära på att anmäla/boka en.

Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än :D :D
Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

Står i kön men kommer inte ta av första batchen, dels så vill jag se samhället återgå till något som liknar det normala (har inget behov av bil annars) och dels så lönar det sig alltid att vänta ett halvår för att ta del av kampanjer, får man inte en för 700-800 så är det inte aktuellt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Audi e-tron

Inlägg av Martin E-tron »

Listpris vad jag läst är 1.2 mills eller mer.

Ska ja ha en sån bil måste jag tyvärr skrapa fram 3 st klöver i 4:an :D :D
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

4dy skrev:
Martin E-tron skrev:
Var nära på att anmäla/boka en.

Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än :D :D
Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?
Vid förbokning tas ingen kostnad ut. Förbokningen är inte bindande vilket inte innebär skyldighet att beställa en bil vid orderöppnande.
Räknar med ett spann på 800kkr till 1200kkr.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
4dy
Inlägg: 143
Blev medlem: 06 maj 2020 12:06

Re: Audi e-tron

Inlägg av 4dy »

dd88 skrev:
4dy skrev:
Martin E-tron skrev:
Var nära på att anmäla/boka en.

Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än :D :D
Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?
Vid förbokning tas ingen kostnad ut. Förbokningen är inte bindande vilket inte innebär skyldighet att beställa en bil vid orderöppnande.
Räknar med ett spann på 800kkr till 1200kkr.

Det räknade jag ut ändå. Har bokat. Hade det varit bindande hade man väl åtminstone fått signera med bankid.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

har man inte kunnat reservera förrän nu? Jag reserverade i Norge i september.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Tror knappast att man får en RS för 1.2 Mkr. En halv miljon under Taycan turbo? Vilken no-brainer isf. Ryktas om 138000 Eur i Tyskland vilket kan jämföras med 149000 Eur för Taycan turbo. Den senare ligger på 1.7 Mkr så under 1.5 för GT RS vore väl en överraskning. Bättre rabatt på en audi förvisso. Men undra vad basvarianten börjar på.
Senast redigerad av macky, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

macky skrev:
Tror knappast att man får en RS för 1.2 Mkr. En halv miljon under Taycan turbo? Vilken no-brainer isf.
RS lär hamna på 1.6+ enligt ryktesmaskinen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

dd88 skrev:
macky skrev:
Tror knappast att man får en RS för 1.2 Mkr. En halv miljon under Taycan turbo? Vilken no-brainer isf.
RS lär hamna på 1.6+ enligt ryktesmaskinen.
Låter mer ”rimligt”. Om man skulle klämma in en basvariant så hade jag behövt vänta på en kombi. Hoppas att det kommer.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

i Tyskland så skulle priset för GT RS vara ca 140kEUR, sen tillkommer säkert en del extrautrustning, så den kanske landar på ca 165kEUR.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar