2525 / mån för en e-tron?TobbeTesla skrev:Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Re: Audi e-tron
Såg i ett annat forum en offert på hyfsat bra erbjudande på företagsleasing för 3800/mån. Verkar nu tyvärr också gått ut, men kan ju vara värt att hålla utkik efter fler kommande: https://lecab.se/erbjudande/audi-e-tron ... proline-2/
AUDI E-TRON 55 QUATTRO PROLINE
Nu har vi fantastiskt företagserbjudande på Audis elbil, E-tron 55 Quattro Proline, som ger dig all den kvalitet du förväntar dig av en Audi. Batteriet ger dig en räckvidd på upp till 435 km och snabbladdning med upp till 150kW finns tillgängligt. Dessutom medföljer ett par All Mountain skidor från Fischer vid beställning innan 2021.
Business Lease: Fr. 3 791 kr/mån exkl. moms. (1000 mil/år, löptid 24 mån).
Förmånsvärde: Netto 3 458 kr/mån.
Utrustad med bl.a.:
Adaptiv luftfjädring
20” aluminiumfälgar
Assistanspaket Tour
El-inställbara framsäten med minnesfunktion för förarsäte
LED-strålkastare
MMI navigation
Takreling i eloxerad aluminium
Interiörbelysningspaket
Audi sound system
AUDI E-TRON 55 QUATTRO PROLINE
Nu har vi fantastiskt företagserbjudande på Audis elbil, E-tron 55 Quattro Proline, som ger dig all den kvalitet du förväntar dig av en Audi. Batteriet ger dig en räckvidd på upp till 435 km och snabbladdning med upp till 150kW finns tillgängligt. Dessutom medföljer ett par All Mountain skidor från Fischer vid beställning innan 2021.
Business Lease: Fr. 3 791 kr/mån exkl. moms. (1000 mil/år, löptid 24 mån).
Förmånsvärde: Netto 3 458 kr/mån.
Utrustad med bl.a.:
Adaptiv luftfjädring
20” aluminiumfälgar
Assistanspaket Tour
El-inställbara framsäten med minnesfunktion för förarsäte
LED-strålkastare
MMI navigation
Takreling i eloxerad aluminium
Interiörbelysningspaket
Audi sound system
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 2 gång.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Jo, jag tog företagsleasing för moms-fördelen för vår M3, men annars så hade jag nog köpt bilen kontant. Privat hade jag skippat leasing (om det inte verkligen var fördelaktigare pris).Fredrik j skrev:Privatleasing är ju ofta en produkt för människor som tror dom har råd om dom får kostnaden nedbruten per månad men att dom inte har det om dom skulle köpa bilen.
Jag säger inte att det alltid är så men dom människor i min närhet som privatleasat har haft just det synsättet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Så är det nog helt klart även om det inte står som officiella priser. Iaf gällande de flesta utom Tesla, Polestar och kanske någon mer.taliz skrev:Tror du glömt något som kallas "prutmån". Listpriser sätts med det i åtanke. Dvs sätts leasingpriserna ner så blir det väldigt tydligt att det också går att pruta åtminstone i motsvarande mängd på listpriset.TobbeTesla skrev:Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Ja, privatleasingpriset är ju ett bra riktmärke på vad det finns för marginaler.martinot skrev:Så är det nog helt klart även om det inte står som officiella priser. Iaf gällande de flesta utom Tesla, Polestar och kanske någon mer.taliz skrev:Tror du glömt något som kallas "prutmån". Listpriser sätts med det i åtanke. Dvs sätts leasingpriserna ner så blir det väldigt tydligt att det också går att pruta åtminstone i motsvarande mängd på listpriset.TobbeTesla skrev:Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Han skrev att det var 99,9% dyrare att leasa jämfört med att köpa?Fredrik j skrev:2525 / mån för en e-tron?TobbeTesla skrev:Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Re: Audi e-tron
Fredrik j skrev:Privatleasing är ju ofta en produkt för människor som tror dom har råd om dom får kostnaden nedbruten per månad men att dom inte har det om dom skulle köpa bilen.
Jag säger inte att det alltid är så men dom människor i min närhet som privatleasat har haft just det synsättet.
Om du räknar på en bil i den prisklassen så blir jag förvånad om 6 tusen i månaden räcker särskilt långt.
Den där bonusen kan man inte räkna med. Den slår även på andrahandsvärdet.
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Nog för att jag är trött men det spelar väl ingen roll om man räknar med eller utan bonusen så länge man gör likadant vid köp och leasing?taliz skrev:Tror du glömt något som kallas "prutmån". Listpriser sätts med det i åtanke. Dvs sätts leasingpriserna ner så blir det väldigt tydligt att det också går att pruta åtminstone i motsvarande mängd på listpriset.TobbeTesla skrev:Det är väl ganska allmänt känt att ffa premiummärken av traditionella biltillverkare ibland subventionerar leasing bilar t.ex för att sälja fler bilar utan att behöva sänka listpriserna. Det finns "mängder" med anledningar till det. De jobbar inte som Tesla liksom.taliz skrev:TobbeTesla skrev:Jag menade såklart jämfört med priset efter bonusen är avdragen från priset. Tror fortfarande det går på sin höjd jämt upp eller med fördel för leasing. Men det vet man såklart inte förrän man kan se värdet på bilen efter 24 mån.
"Sluta köp våra bilar, leasa dom istället så vi tjänar mindre".
Naturligtvis är det så att de tjänar mer på upplägget, annars hade dom inte erbjudit det till att börja med.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tro att de skulle skänka bort potentiell vinst.
Kunden blir inlåst i ett upplägg som i slutänden kostar 99,999...% mer än vad det kostat att köpa istället.
Visst finns det undantag, det gör det alltid. Men jag har åtminstone ännu inte sett något praktiskt exempel där man i efterhand visat att det faktiskt lönat sig att privatleasa.
Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Nu förstår jag återigen inte hur du räknar. Förstår du det?
I exemplet ovan visade jag dig totalkostnaden för leasingen, dvs över 200k.
221k/24 = 9208kr/mån. Kommer du under det genom att köpa har du alltså gått plus.
Du kan ju inte räkna med bonusen som en kostnad för mig som köpare, det är ju ingen nettokostnad för mig som köpare. Det är pengar som leasing företaget får in för bilen men det är ju inte pengar som köparen betalar.
Edit: okej jag ser hur du menar jag kanske tänker fel angående bonusen men resten vidhåller jag.
Re: Audi e-tron
Det kanske var otydligt men jag menade att det för 99,99(...)% procent av leasingtagarna blir dyrare än att köpa.TobbeTesla skrev:Han skrev att det var 99,9% dyrare att leasa jämfört med att köpa?Fredrik j skrev:2525 / mån för en e-tron?TobbeTesla skrev:Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Okej kanske jag som missförstod. Jag är fasen för trött att skriva egentligen så kanske ska lämna diskussionen. Men precis som det ofta kan finnas större marginaler när man tar bilar på finansiering än när man betalar kontant så kan det faktiskt bli billigare med leasing. Men helt säkert vet man såklart inte förrän man kan jämföra i slutet av perioden. Det blir ju lite spekulation från bilsäljaren eller köparen vad som är bäst. Med leasing vet man iaf vad det kommer kosta, det kan man inte veta på förhand. Kanske räknar Audi med att bilarna kommer tappa såpass lite i värde som du tror. Själv tvivlar jag med tanke på hur mycket som kommer hända de närmaste två åren på elbilsmarknaden.taliz skrev:Det kanske var otydligt men jag menade att det för 99,99(...)% procent av leasingtagarna blir dyrare än att köpa.TobbeTesla skrev:Han skrev att det var 99,9% dyrare att leasa jämfört med att köpa?Fredrik j skrev:2525 / mån för en e-tron?TobbeTesla skrev:Nu menar du alltså att man kan få en totalkostnad för bilen (bonus avräknas och vinterdäck undantagna) på 2525kr/mån över 24 mån? Återigen säger jag lycka till...
Edit:fast nej jag missförstod dig fasen inte om 99,9%, du skrev extremt otydligt
Re: Audi e-tron
Du har en bra poäng här, helt klart. Ackumulerar vi leasingavgiften så blir det helt klart mycket pengar till slut.taliz skrev:Nej, nu räknar du fel. 121k är leasingkostnaden. Hade du köpt bilen hade du fått 70k bonus. Då är vi plötsligt uppe i 191k. Sen tillkommer vinterdäck, 30k. Då är vi uppe i 221k.
Lite övermil, kostnader för extra slitage etc så ökar det ännu mer.
Dvs det kostar en bra bit mer än 200k, eller över 100kr/mil som sagt.
Man kan köpa en etron 55 ny för ca 700k. Kanske bit under om man lyckas pruta(eller åtminstone få med vinterdäck).
När bonusen kommer har den då kostat 630k.
Kommer den vara värd under 480k om 2 år om du bara kört 2k mil? Jag tror inte det. Och det gör tydligen inte Audi/finansbolaget heller.
Men jag tror du ändå räknar lite för snällt på köp av bilen. Billigaste 55:a är vad jag kan se just nu 775k. Och även där tillkommer vinterdäck. Vi får påminna oss om att det är privata affärer. Inte lika lätt att pruta då, speciellt inte på en kampanjbild som redan är prissänkt med flera (?) hundra tusen. Vinterdäck kanske du kan få med, men inte för 700k tror jag...
Kanske att det går jämnt ut i slutändan, men en fördel med leasing är ändå att man slipper lägga ut 20% handpenning som ändå blir rätt mycket kontanter för en sån dyr bil.
Re: Audi e-tron
På en så pass dyr bil med osäkert andrahandsvärde så är möjligheten att bara lämna in den efter sin avtalsperiod guld värd.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron
Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Nu snackar vi ju dock privatleasing, gör du också det?martinot skrev:Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
Re: Audi e-tron
Nej. Vi andra pratar företagsleasing.TobbeTesla skrev:Nu snackar vi ju dock privatleasing, gör du också det?martinot skrev:Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
Bara så att du är med på det (känns som du missat det ).
Privatleasing är vi ju överens om inte är förstavalet för privatpersoner. För företag, som kan dra halva momsen, så är det dock givet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
Nej priserna som diskuterats senaste sidorna, som t.ex 5050kr/mån i 24 mån gäller huvudsakligen privatleasing (med undantag för något enstaka inlägg som nämnde att det dock fanns företagsleasing kvar när privatleasingerbjudande från enstaka återförsäljare). Det är just därför det är så riktigt bra priser. Man slipper förmånsvärde och allt sånt som på E-Tron ligger på typ 7000 bara det.martinot skrev:Nej. Vi andra pratar företagsleasing.TobbeTesla skrev:Nu snackar vi ju dock privatleasing, gör du också det?martinot skrev:Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
Bara så att du är med på det (känns som du missat det ).
Privatleasing är vi ju överens om inte är förstavalet för privatpersoner. För företag, som kan dra halva momsen, så är det dock givet.
Re: Audi e-tron
Nej. 66% av sidorna gällande leasing, mellan sida 17-23, 234-245 och 521-553, så har 78% av inläggen och tipsen avhandlat företagsleasing. Dessutom priser ex. moms om du kikar noggrant på statistiken, och 56% av de erbjudanden som vi länkat till.TobbeTesla skrev:Nej priserna som diskuterats senaste sidorna, som t.ex 5050kr/mån i 24 mån gäller huvudsakligen privatleasing (med undantag för något enstaka inlägg som nämnde att det dock fanns företagsleasing kvar när privatleasingerbjudande från enstaka återförsäljare). Det är just därför det är så riktigt bra priser. Man slipper förmånsvärde och allt sånt.martinot skrev:Nej. Vi andra pratar företagsleasing.TobbeTesla skrev:Nu snackar vi ju dock privatleasing, gör du också det?martinot skrev:Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
Bara så att du är med på det (känns som du missat det ).
Privatleasing är vi ju överens om inte är förstavalet för privatpersoner. För företag, som kan dra halva momsen, så är det dock givet.
Vi har rätt, och du fel!
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: Audi e-tron
"Senaste sidorna" som jag skrev...martinot skrev:Nej. 66% av sidorna gällande leasing, mellan sida 17-23, och 34-45, så har 78% av inläggen och tipsen avhandlat företagsleasing. Dessutom priser ex. moms om du kikar noggrant på statistiken.TobbeTesla skrev:Nej priserna som diskuterats senaste sidorna, som t.ex 5050kr/mån i 24 mån gäller huvudsakligen privatleasing (med undantag för något enstaka inlägg som nämnde att det dock fanns företagsleasing kvar när privatleasingerbjudande från enstaka återförsäljare). Det är just därför det är så riktigt bra priser. Man slipper förmånsvärde och allt sånt.martinot skrev:Nej. Vi andra pratar företagsleasing.TobbeTesla skrev:Nu snackar vi ju dock privatleasing, gör du också det?martinot skrev:Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).
Bara så att du är med på det (känns som du missat det ).
Privatleasing är vi ju överens om inte är förstavalet för privatpersoner. För företag, som kan dra halva momsen, så är det dock givet.
Du är iaf med på att 5050kr/mån är ett bra pris för att vara privatleasing?
Re: Audi e-tron
Ber om ursäkt. Föll bort text i inlägget. Har lagt till att det självklar gäller även sidorna 521-583, vilket du sett att vi skrivit om, om du följt med lite noggrannare!TobbeTesla skrev:"Senaste sidorna" som jag skrev...martinot skrev:Nej. 66% av sidorna gällande leasing, mellan sida 17-23, och 34-45, så har 78% av inläggen och tipsen avhandlat företagsleasing. Dessutom priser ex. moms om du kikar noggrant på statistiken.TobbeTesla skrev:Nej priserna som diskuterats senaste sidorna, som t.ex 5050kr/mån i 24 mån gäller huvudsakligen privatleasing (med undantag för något enstaka inlägg som nämnde att det dock fanns företagsleasing kvar när privatleasingerbjudande från enstaka återförsäljare). Det är just därför det är så riktigt bra priser. Man slipper förmånsvärde och allt sånt.martinot skrev:Nej. Vi andra pratar företagsleasing.TobbeTesla skrev:Nu kan jag inte just e-tron-marknaden, men gällande de flesta andra elbilar, och speciellt Tesla, så är andrahandsvärdet mycket högre och säkrare än för ICE-bilar.
En orsak till att jag tycker (kanske bortsett från e-tron då) man normalt skall välja finansiell leasing gällande elbilar, och operationell leasing gällande ICE-bilar.
Precis så vi lagt upp det i vår familj (som har bägge delar).[/quo
Nu snackar vi ju dock privatleasing, gör du också det?
Bara så att du är med på det (känns som du missat det ).
Privatleasing är vi ju överens om inte är förstavalet för privatpersoner. För företag, som kan dra halva momsen, så är det dock givet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron
Kanske varit lite blandat. Men i varje fall några av oss har diskuterat om 5895/månad i privatleasing blir billigare än att köpa den privat kontant för 775k (taliz skrev 700k, men finns ingen så billig just nu i varje fall).
Hur som helst har erbjudandet försvunnit från blocket nu. Gäller att vara snabb, för jag tror nog detta var en bra deal ändå.
Hur som helst har erbjudandet försvunnit från blocket nu. Gäller att vara snabb, för jag tror nog detta var en bra deal ändå.
Re: Audi e-tron
Även länkarna till den mycket attraktiva företagsleasingen har försvunnit (som vi andra diskuterade). Gick ut 11/1 tyvärr.Emg skrev:Kanske varit lite blandat. Men i varje fall några av oss har diskuterat om 5895/månad i privatleasing blir billigare än att köpa den privat kontant för 775k (taliz skrev 700k, men finns ingen så billig just nu i varje fall).
Hur som helst har erbjudandet försvunnit från blocket nu. Gäller att vara snabb, för jag tror nog detta var en bra deal ändå.
Se nedan för ett av alla exempel:
Tyvärr! Det här erbjudandet gäller inte längre
Det här erbjudandet har passerat sitt bäst före datum (20210111). Förhoppningsvis har vi något nytt och fräscht som passar dig i smaken istället.
Jag vill se aktuella erbjudanden →
AUDI E-TRON 55 QUATTRO PROLINE
Nu har vi fantastiskt företagserbjudande på Audis elbil, E-tron 55 Quattro Proline, som ger dig all den kvalitet du förväntar dig av en Audi. Batteriet ger dig en räckvidd på upp till 435 km och snabbladdning med upp till 150kW finns tillgängligt. Dessutom medföljer ett par All Mountain skidor från Fischer vid beställning innan 2021.
Pris: Fr. 799 000 kr
Business Lease: Fr. 3 791 kr/mån exkl. moms. (1000 mil/år, löptid 24 mån).
Förmånsvärde: Netto 3 458 kr/mån.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Fick detta mail nu ikväll:
e-tron Charging Service informerar dig om att vi p.g.a. ändrade marknadsförhållanden måste justera priset för grupp 1 - EON, E-flux - fr.o.m. den 1 mars 2021.
Som du kanske har märkt, har vi fr.o.m. den 1 januari 2021 sänkt priset för grupp 2 - Bee, Park & Charge.
Du kan se ändringarna för prisjusteringarna i tabellen nedan samt på den bifogade prislistan som gäller fr.o.m. 1 mars.
Ändringar av city- och transit-taxa: Tyvärr kan vi inte längre erbjuda dig e-tron Charging Service med de befintliga taxevillkoren. Om du inte godkänner ändringen kan du inom en månad efter att du har mottagit detta e-postmeddelande göra en invändning mot ändringen (t.ex. via e-post) och utnyttja din rätt till särskild uppsägning. Om du motsätter dig ändringarna avslutas ditt avtal.
e-tron Charging Service informerar dig om att vi p.g.a. ändrade marknadsförhållanden måste justera priset för grupp 1 - EON, E-flux - fr.o.m. den 1 mars 2021.
Som du kanske har märkt, har vi fr.o.m. den 1 januari 2021 sänkt priset för grupp 2 - Bee, Park & Charge.
Du kan se ändringarna för prisjusteringarna i tabellen nedan samt på den bifogade prislistan som gäller fr.o.m. 1 mars.
Ändringar av city- och transit-taxa: Tyvärr kan vi inte längre erbjuda dig e-tron Charging Service med de befintliga taxevillkoren. Om du inte godkänner ändringen kan du inom en månad efter att du har mottagit detta e-postmeddelande göra en invändning mot ändringen (t.ex. via e-post) och utnyttja din rätt till särskild uppsägning. Om du motsätter dig ändringarna avslutas ditt avtal.
Re: Audi e-tron
Vad menas med Grupp 1 respektive Grupp 2?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Grupp 1 är - EON laddare. Då jag är elhandelskund hos EON kan jag DC ladda där för 3,95 så det gäller att blippa med rätt kort.
Grupp 2 är BEE laddare, även där är det lägre pris med BEE taggen.
Så det är bara på Ionity, med det dyra transitabonnemanget, som kan vara intressant för oss i Sverige med Audi e-tron chargin service just nu.
Bör väl då laddas minst 400kWh per månad.
Prislista för några Europa länder:
Grupp 2 är BEE laddare, även där är det lägre pris med BEE taggen.
Så det är bara på Ionity, med det dyra transitabonnemanget, som kan vara intressant för oss i Sverige med Audi e-tron chargin service just nu.
Bör väl då laddas minst 400kWh per månad.
Prislista för några Europa länder:
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Audi e-tron
Blippa hit och blippa dit... glöm inte använd rätt kort... eller tagg kanske... eller appen helt enkelt... olika priser på en och samma laddare beroende på betalmetod... vad har jag för övriga avtal... osv.Off Grid Byggaren skrev:Grupp 1 är - EON laddare. Då jag är elhandelskund hos EON kan jag DC ladda där för 3,95 så det gäller att blippa med rätt kort.
Grupp 2 är BEE laddare, även där är det lägre pris med BEE taggen.
Så det är bara på Ionity, med det dyra transitabonnemanget, som kan vara intressant för oss i Sverige med Audi e-tron chargin service just nu.
Bör väl då laddas minst 400kWh per månad.
Prislista för några Europa länder:
Vilken djungel! Inte blir man avundsjuk.
SuC = Sätt i sladden och laddningen börjar.
Samma pris överallt oavsett land = 0:-/kWh
Model Y P
Model S P
Model S P