Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav dfa » 24 feb 2021 10:36

mati skrev:
dfa skrev:
mati skrev:Så tolkar jag det också. Väldigt smidigt med tanke på att priset inte direkt står nånstans, varken i bilen eller på laddaren. Smidigt för Ionity alltså. Nu kan de ta random priser och sen hänvisar de bara till avtalsvillkoren. :?

Du kan ju se villkoren (inklusive priser) i appen - inte jättesmidigt och en del klick - men det går.

Men stämmer de priserna som står i appen? Det känns som att de inte gör det, åtminstone inte för laddare som inte är Ionity.

Jag tänker att de villkor/priser som ingår i mitt avtal, vilket man kan se via appen (My Audi) är det som ligger till grund för den faktura som jag får.
Nu har jag bara laddat på Ionity så ve inte hur det ser ut i praktiken med fakturerade priser från andra operatörer, men det är ett tyskt företag som vi har att göra med så jag har svårt att se att det skall diffa mellan avtal och faktura :D
dfa

Inläggav Off Grid Byggaren » 24 feb 2021 11:47

dfa skrev:
mati skrev:
dfa skrev:
mati skrev:Så tolkar jag det också. Väldigt smidigt med tanke på att priset inte direkt står nånstans, varken i bilen eller på laddaren. Smidigt för Ionity alltså. Nu kan de ta random priser och sen hänvisar de bara till avtalsvillkoren. :?

Du kan ju se villkoren (inklusive priser) i appen - inte jättesmidigt och en del klick - men det går.

Men stämmer de priserna som står i appen? Det känns som att de inte gör det, åtminstone inte för laddare som inte är Ionity.

Jag tänker att de villkor/priser som ingår i mitt avtal, vilket man kan se via appen (My Audi) är det som ligger till grund för den faktura som jag får.
Nu har jag bara laddat på Ionity så ve inte hur det ser ut i praktiken med fakturerade priser från andra operatörer, men det är ett tyskt företag som vi har att göra med så jag har svårt att se att det skall diffa mellan avtal och faktura :D

Jag lyckas inte med att se något pris i appen, var hittar du det?

Screenshot_20210224-114326_myAudi.jpg
Off Grid Byggaren

Inläggav Teslaägare martinot » 24 feb 2021 12:05

dfa skrev:Jag tänker att de villkor/priser som ingår i mitt avtal, vilket man kan se via appen (My Audi) är det som ligger till grund för den faktura som jag får.

Har ju iofs. varit en hel del faktureringsfel och debiteringsdel för just Ionity.

Tyskarna är mycket bra på att bygga mekaniska saker, men inte alltid ledande gällande IT och internettjänster.
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav elbilist mati » 24 feb 2021 12:12

dfa skrev:Nu har jag bara laddat på Ionity så ve inte hur det ser ut i praktiken med fakturerade priser från andra operatörer, men det är ett tyskt företag som vi har att göra med så jag har svårt att se att det skall diffa mellan avtal och faktura :D

Har du på något sätt belägg för att tyska företag är mer seriösa än andra? Min samlade erfarenhet är att man i Tyskland är betydligt mer hänsynslös och beredd att gå över lik för att tjäna pengar, än vad man är t.ex. i Sverige.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav dfa » 24 feb 2021 12:37

Off Grid Byggaren skrev:
dfa skrev:
mati skrev:
dfa skrev:

Under min profil (gubben) -> Avtal för e-tron... -> Tryck på ditt avtal "Transit" -> (loggar in på ECS) Hamburgarmenyn-> Priser (går att klicka på respektive land och få aktuella priser)
dfa

Inläggav dfa » 24 feb 2021 12:39

mati skrev:
dfa skrev:Nu har jag bara laddat på Ionity så ve inte hur det ser ut i praktiken med fakturerade priser från andra operatörer, men det är ett tyskt företag som vi har att göra med så jag har svårt att se att det skall diffa mellan avtal och faktura :D

Har du på något sätt belägg för att tyska företag är mer seriösa än andra?

Inga belägg alls - gissar :)
dfa

Inläggav elbilist mati » 24 feb 2021 13:24

dfa skrev:
mati skrev:

Har du på något sätt belägg för att tyska företag är mer seriösa än andra?

Inga belägg alls - gissar :)

Tyskar är hopplösa paragrafryttare och fanatiska byråkrater. Det betyder inte att man är mer seriös eller ärlig.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare miksch » 24 feb 2021 14:07

Tyskere er veldig nøyaktige med alt de gjør. Til og med når de bommer så skjer bommen med 100% nøyaktighet

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare

Inläggav Off Grid Byggaren » 24 feb 2021 14:40

Nu har jag bara laddat på Ionity så ve inte hur det ser ut i praktiken med fakturerade priser från andra operatörer, men det är ett tyskt företag som vi har att göra med så jag har svårt att se att det skall diffa mellan avtal och faktura :D[/quote]

[/quote]

Under min profil (gubben) -> Avtal för e-tron... -> Tryck på ditt avtal "Transit" -> (loggar in på ECS) Hamburgarmenyn-> Priser (går att klicka på respektive land och få aktuella priser)[/quote]

Ja, där finns det faktiskt priser, inte helt enkelt att hitta dit bara:

Pris-1.JPG

Pris-2.JPG

Pris-3.JPG
Off Grid Byggaren

Inläggav Kadde » 27 feb 2021 22:29

Då har man beställt en 55:a! Landar på 3800 inkl halva momsen (företag) med nya miljöbonusen.
Proline med andra fälgar som enda tillvalet.
Försäkring tillkommer, Audi ville ha 1200kr för det men har fått 1000kr från TH.
Någon annan som fått ett bättre pris på försäkring i Stockholm?

Leverans i Augusti känns väl sådär men men kan alltid hoppas på att det går snabbare...
Finns det möjlighet att följa produktionen genom app eller liknande?

Gällande Audi charging services , kan man välja när den ska dra igång? Tänker att man aktiverar den när man ska åka på flera långresor en sommar.
Annars kommer jag till 90% ladda hemma så känns rätt så onödigt för min del.
Kadde

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon