Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Soppis skrev:
Har inte upplevt att batteriet har Nollats, är det bara att lämna in bilen?
Om du har uppdateringen i appen så bör det ju bara vara att boka.
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Fick med mig fel torkarblad från ÅF, ska tydligen passa till e-tron sportback. Antar att de passar senare årsmodeller e-tron också. Jag får nya på posten så om ngn är intresserad av dessa finns de att hämta i norrort. Art nr på det långa syns på bilden. Passar iaf inte på min MY-20. Skicka pm om intresse. Trist att slänga.
30EE95D9-E395-457C-92D1-D485A0121D39.jpeg
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.

viewtopic.php?f=22&t=27571
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

mati skrev:
Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
Nu har väl jag haft lite mer tur med min bil som hade dragkrok vid leverans samt att vi kunnat nyttja den. Men appen har inte fungerat på några dagar nu och får börja med en kall bil varje morgon. Så just nu ska det bli ett nöje att lämna tillbaka den. Hoppas på att vi har tur och får ett fint exemplar av Model Y. Lycka till med din Ioniq 5
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

mati skrev:
Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
Lycka till med det nya då! Får tacka för all bra info man fått ifrån dig gällande just e-tron. Var matnyttigt när man själv var i valet och kvalet samt senare inför leverans. Tråkigt att din entusiasm för bilen avtagit ngt med åren ;).
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Audi e-tron

Inlägg av MWall »

macky skrev:
mati skrev:
Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
Lycka till med det nya då! Får tacka för all bra info man fått ifrån dig gällande just e-tron. Var matnyttigt när man själv var i valet och kvalet samt senare inför leverans. Tråkigt att din entusiasm för bilen avtagit ngt med åren ;).

Något säger mig att matis entuasism kommer avta för Hyundaien också. Börjar ana ett mönster. :)

(Skulle inte mati avbeställa sin Hyundai pga sin sambo förresten? Har inte hängt med riktigt.)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

MWall skrev:
macky skrev:
mati skrev:
Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
Lycka till med det nya då! Får tacka för all bra info man fått ifrån dig gällande just e-tron. Var matnyttigt när man själv var i valet och kvalet samt senare inför leverans. Tråkigt att din entusiasm för bilen avtagit ngt med åren ;).

Något säger mig att matis entuasism kommer avta för Hyundaien också. Börjar ana ett mönster. :)

(Skulle inte mati avbeställa sin Hyundai pga sin sambo förresten? Har inte hängt med riktigt.)
Det är inte alls säkert att jag ska ta Hyundaien. Vi har inte kommit överens ännu. Någon större entusiasm för Ioniq 5 har jag inte. Det är i så fall mer ett förnuft-köp, en bil som jag kommer ha "så länge" som en del säger, men ingen bil jag direkt längtar efter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

mati skrev:
MWall skrev:
macky skrev:
mati skrev:
Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
Lycka till med det nya då! Får tacka för all bra info man fått ifrån dig gällande just e-tron. Var matnyttigt när man själv var i valet och kvalet samt senare inför leverans. Tråkigt att din entusiasm för bilen avtagit ngt med åren ;).

Något säger mig att matis entuasism kommer avta för Hyundaien också. Börjar ana ett mönster. :)

(Skulle inte mati avbeställa sin Hyundai pga sin sambo förresten? Har inte hängt med riktigt.)
Det är inte alls säkert att jag ska ta Hyundaien. Vi har inte kommit överens ännu. Någon större entusiasm för Ioniq 5 har jag inte. Det är i så fall mer ett förnuft-köp, en bil som jag kommer ha "så länge" som en del säger, men ingen bil jag direkt längtar efter.
Vad för bil skulle du längta efter?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Vad för bil skulle du längta efter?
Ingen aning. Jag hade inte haft nånting emot att behålla Audin om den hade kostat hälften. En del verkar ha missuppfattat det hela. Jag är inte missnöjd med e-tron. Den har sina brister, men det är en jättefin bil. Enda nackdelen är att den kostar mer än den smakar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

mati skrev:
taliz skrev:
Vad för bil skulle du längta efter?
Ingen aning. Jag hade inte haft nånting emot att behålla Audin om den hade kostat hälften. En del verkar ha missuppfattat det hela. Jag är inte missnöjd med e-tron. Den har sina brister, men det är en jättefin bil. Enda nackdelen är att den kostar mer än den smakar.
Hade den varit så dyr om du köpt ut den privat till marknadsvärde då?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

taliz skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
Vad för bil skulle du längta efter?
Ingen aning. Jag hade inte haft nånting emot att behålla Audin om den hade kostat hälften. En del verkar ha missuppfattat det hela. Jag är inte missnöjd med e-tron. Den har sina brister, men det är en jättefin bil. Enda nackdelen är att den kostar mer än den smakar.
Hade den varit så dyr om du köpt ut den privat till marknadsvärde då?
Om jag hade haft 600k i madrassen så hade den kanske varit ett ganska bra köp. Men jag har inte de pengarna helt enkelt. Man kan ju inte heller låna hela beloppet. Som privatperson måste man ju lägga en kontantinsats.
Dessutom är den ju inte direkt billig i försäkring heller, och om nånting skulle gå sönder så skulle verkstadskostnaderna bli astronomiska antar jag. Hur man än vrider och vänder det så är det en jäkligt dyr bil som inte längre passar min plånbok.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Kört första längre turen efter uppdatering. Fram och tillbaka till landet. Skulle säga att bilen blivit kanske 7-10% snålare på denna sträckan vintertid. Var mellan -3 och 0. Jämförde förra årets vinterkörningar i appen. Sträckan är 15 mil varav 8-9 mil motorväg och resten 80-90 väg. Addera på det 3kWh mer tillgängligt så är det helt klart en ordentlig förbättring.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av martinot »

macky skrev:
Kört första längre turen efter uppdatering. Fram och tillbaka till landet. Skulle säga att bilen blivit kanske 7-10% snålare på denna sträckan vintertid. Var mellan -3 och 0. Jämförde förra årets vinterkörningar i appen. Sträckan är 15 mil varav 8-9 mil motorväg och resten 80-90 väg. Addera på det 3kWh mer tillgängligt så är det helt klart en ordentlig förbättring.
Verkar vara en riktigt bra och högst reell förbättring. Bra jobbat av VAG! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Moelito
elbilist
Inlägg: 111
Blev medlem: 07 okt 2019 22:18
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Moelito »

Mr S skrev:
mati skrev:
Mr S skrev:
Säljer mitt takräcke då jag ska lämna tillbaka min E-tron.
Då är min e-tron såld. Hämtas nästa vecka.
Vi var ju bland de första som fick sina e-tronsar, och nu är vi också bland de första som byter till ett annat märke. Jag är inte ens vemodig, och det brukar man ju annars vara när man säljer en bil. Inget jättebra betyg för Audi kanske.
Det kommer bli underbart att slippa ha en bil i garaget som bara bränner pengar.
Nu har väl jag haft lite mer tur med min bil som hade dragkrok vid leverans samt att vi kunnat nyttja den. Men appen har inte fungerat på några dagar nu och får börja med en kall bil varje morgon. Så just nu ska det bli ett nöje att lämna tillbaka den. Hoppas på att vi har tur och får ett fint exemplar av Model Y. Lycka till med din Ioniq 5
Ja, dags att boka nästa bil nu så leasingen går ut i Juli. Håller med Mati, inget fel med etronen, riktigt bra bil. Något törstig och dyr dock, iaf för oss som har de första innan alla kampanjpriser dök upp!
Jag har iof inte direkt haft tur med min heller, varit en hel del på verkstad och även nu igen.
Lutar mot att det blir en Y i sommar.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron Proline Advanced
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Ja, vi som var bland de första som skaffade en e-tron har nog i många avseenden dragit en nitlott. Vi betalade mycket mer än senare kunder, samtidigt fick vi en icke-färdig bil med massa barnsjukdomar och brister.
Men det är värdeminskningen som är den största nackdelen. Min e-tron har tappat 500k (45%) på 32 månader. Det är ju mer än vad en vanlig bil kostar ny. Jag är glad att jag inte lyssnade på säljaren och VW finans som ville sätta ett restvärde på 55% efter 36 månader. Hade jag gått med på det så hade jag behövt lägga ännu mer emellan nu. Tur också att jag har kört betydligt färre mil än beräknat. Det räddade nog en del.
Jag la en rätt så stor första leasingavgift för att slippa betala en massa ränta i onödan. Det gjorde såklart att månadskostnaden inte var så vansinnigt hög under de 32 månaderna som jag haft bilen. Men hade jag behållit den så hade jag troligen behövt höja månadsbetalningarna ganska mycket för att hålla jämna steg med värdeminskningen. Annars hade gapet mellan restvärdet och marknadsvärdet förmodligen fortsatt öka ett bra tag till. Det kändes ganska rätt att göra sig av med den nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

Jag håller med dig Mati! Känns inte som vi som var först på bollen varit mkt värda för Audi. Det lyckliga i mitt fall är att Atteviks i Växjö där jag tog ut min har varit fantastiskt bra i all kontakt och service. Har parat med dem och sagt vad jag tycker om det hela och att nästa bil blir inte en Audi!

Tur att jag haft min som förmånsbil och att jag kan lämna tillbaka den redan efter 2,5 år. Om två veckor hämtar jag upp en Model Y som både jag o Frun blev kär i direkt, trots lite sämre komfort än Audin.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Audi e-tron

Inlägg av Gargamel »

Mr S skrev:
Jag håller med dig Mati! Känns inte som vi som var först på bollen varit mkt värda för Audi. Det lyckliga i mitt fall är att Atteviks i Växjö där jag tog ut min har varit fantastiskt bra i all kontakt och service. Har parat med dem och sagt vad jag tycker om det hela och att nästa bil blir inte en Audi!

Tur att jag haft min som förmånsbil och att jag kan lämna tillbaka den redan efter 2,5 år. Om två veckor hämtar jag upp en Model Y som både jag o Frun blev kär i direkt, trots lite sämre komfort än Audin.
När förväntas tillökningen komma? :D
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Ja, vi som var bland de första som skaffade en e-tron har nog i många avseenden dragit en nitlott. Vi betalade mycket mer än senare kunder, samtidigt fick vi en icke-färdig bil med massa barnsjukdomar och brister.
Men det är värdeminskningen som är den största nackdelen. Min e-tron har tappat 500k (45%) på 32 månader. Det är ju mer än vad en vanlig bil kostar ny. Jag är glad att jag inte lyssnade på säljaren och VW finans som ville sätta ett restvärde på 55% efter 36 månader. Hade jag gått med på det så hade jag behövt lägga ännu mer emellan nu. Tur också att jag har kört betydligt färre mil än beräknat. Det räddade nog en del.
Jag la en rätt så stor första leasingavgift för att slippa betala en massa ränta i onödan. Det gjorde såklart att månadskostnaden inte var så vansinnigt hög under de 32 månaderna som jag haft bilen. Men hade jag behållit den så hade jag troligen behövt höja månadsbetalningarna ganska mycket för att hålla jämna steg med värdeminskningen. Annars hade gapet mellan restvärdet och marknadsvärdet förmodligen fortsatt öka ett bra tag till. Det kändes ganska rätt att göra sig av med den nu.
Hoppas att jag slipper ett tapp på 500 på min som jag ser fram mot att hämta om 14 dagar, en -19 så 300 kanske ändå men sen bromsar det nog upp.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Nu kommer Plug & Charge till e-tron. Undrar om det funkar på MY 19 också?
Screenshot_20211204-170816_myAudi.jpg
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Det vore ju inte helt fel, blir ju typ lika bra som Tesla då, förutom tillgång till ställen att ladda på. Tänkte inte på det… :shock:
27,8 kWp solceller
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

mati skrev:
Ja, vi som var bland de första som skaffade en e-tron har nog i många avseenden dragit en nitlott. Vi betalade mycket mer än senare kunder, samtidigt fick vi en icke-färdig bil med massa barnsjukdomar och brister.
Men det är värdeminskningen som är den största nackdelen. Min e-tron har tappat 500k (45%) på 32 månader. Det är ju mer än vad en vanlig bil kostar ny. Jag är glad att jag inte lyssnade på säljaren och VW finans som ville sätta ett restvärde på 55% efter 36 månader. Hade jag gått med på det så hade jag behövt lägga ännu mer emellan nu. Tur också att jag har kört betydligt färre mil än beräknat. Det räddade nog en del.
Jag la en rätt så stor första leasingavgift för att slippa betala en massa ränta i onödan. Det gjorde såklart att månadskostnaden inte var så vansinnigt hög under de 32 månaderna som jag haft bilen. Men hade jag behållit den så hade jag troligen behövt höja månadsbetalningarna ganska mycket för att hålla jämna steg med värdeminskningen. Annars hade gapet mellan restvärdet och marknadsvärdet förmodligen fortsatt öka ett bra tag till. Det kändes ganska rätt att göra sig av med den nu.

Kanske en dumfråga och inget illa menat men är inte tumregeln 50% värdetapp på 36 månader? Klart att det känns mer när bilen är dyr i inköp, men i och med 50% så bör det vara införstått redan från början? Eller är det nått jag missar?

Att ÅF rekommenderat 55% är bara beklagligt, de har ingen spåkula och därav brukar man sätta 50% just för att få en viss marginal. Men det brukar landa runt 40-50% (speciellt vid dyrare bilar, kanske Tesla undantaget)

Är det så att du hade 45% av värdet kvar ? Dvs ett tapp på 55%?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Visst var de lite surt att Audi sänkte priset med 130 000:- ett tag senare. Men andra elbilsmärken har också haft prissänkningar.

Värdeminskningen för vissa elbilar har varit väldigt låg, men Audi e-tron är väl ungefär lika som en avgasbil.

Jag som gillar och har behov av en SUV trivs utmärkt, och kommer förlänga leasingen till 60 månader. Har ju bilen som min arbetsplats flera timmar varje dag.

Det har varit en del garantiåtgärder, och Audi Din bil i Stockholm har skött det exemplariskt med e-tron lånebil varje gång.

Nu har MY19 uppgraderas till samma som 2021 så det känns ju bra. Skulle tro att värdeminskningen planar ut en del, det är ju en rätt fin elbil trots allt.
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Off Grid Byggaren skrev:
Visst var de lite surt att Audi sänkte priset med 130 000:- ett tag senare. Men andra elbilsmärken har också haft prissänkningar.

Värdeminskningen för vissa elbilar har varit väldigt låg, men Audi e-tron är väl ungefär lika som en avgasbil.

Jag som gillar och har behov av en SUV trivs utmärkt, och kommer förlänga leasingen till 60 månader. Har ju bilen som min arbetsplats flera timmar varje dag.

Det har varit en del garantiåtgärder, och Audi Din bil i Stockholm har skött det exemplariskt med e-tron lånebil varje gång.

Nu har MY19 uppgraderas till samma som 2021 så det känns ju bra. Skulle tro att värdeminskningen planar ut en del, det är ju en rätt fin elbil trots allt.
Fast är det egentligen så många dyra elbilar (en miljon) som har haft lågt värdetapp förutom Tesla? Billigare elbilar har en betydligt större kundkrets som gör att priserna hålls uppe på begagnat.

Kul att höra!, jag ångrar mig nästan att jag bara tog 24 månader på min. Den har varit över förväntan. Och jag gruvar mig nästan att jag redan i vår måste börja fundera på nästa bil… riktigt i-landsproblem! :lol:

Edit: upptäckte idag en fördel med att e-tron är väldigt tung. Vi åkte ett sällskap i två olika bilar. Ena min e-tron 55 den andra Volvo awd. Volvoföraren klagade på att vägarna var hala. Det var absolut inget jag upplevde i e-tronen…
Båda bilarna rullar på dubbdäck så vikten hjälper nog till att få fäste :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Det är inte alltid bra med en tung bil, kan bli lång bromsträcka om det är isigt väglag.

E-tron är en utmärkt vinterbil med bra fyrhjulsdrift och EPS system.

Det går verkligen att ta sig fram, och halkan märks knappt tills det är dags för en snabb inbromsning.

ABS systemet är också bra, men det är lätt att bli lite fartblind då halkan inte märks.

Servostyrning och bromsar är rejält assisterade, kan vara lite svårt att få den där riktiga känslan hur halt det verkligen är på blankis.

Har faktiskt klivit ur bilen och inte kunna gå själv på isen, men e-tron smyger iväg fint ändå.
Skriv svar