Hårda och obekväma stolar, känns tung att köra, ingen bekväm sittställning, ratt som på en buss. Fräck ljusdesign bak som jag gillar. Är kräsen med ljud och B&O stereon lämnade en hel del att önska. Växelväljaren också en märklig klump.
Jag försökte mig på att testa navigeringen, men herrejösses vilket omständigt system MMI är. Kartan seg som sirap när man zoomar. Provade att navigera till olika adresser 50-100 mil bort. Den föreslog långsamma laddare och tyckte jag skulle ladda 5 timmar per stopp. Hittade inget sätt att få den att bara välja snabbladdare. Ska det verkligen vara så här?
Fanns också en genväg som hette Snabbladdare och tryckte man på den fick jag upp stationer i Finland
Luftfjädringen och matrix ljusen bra. baksätet komfortabelt. Allt annat med den här bilen lämnar mig iskall och får känslan av att det är "förra generationens design". Sorry alla som kör E-tron, inte illa menat, men detta var så jag kände efter dagens tur.
Det reades ut E-tron 55 för 725.000. Splitter nya med Proline innan miljöbonus. Det är bra pris, men jag slog ändå inte till av ovan anledningar.
Ska testa Polestar 2 nästa vecka. hoppas den ger mig en bättre känsla.
Är inte det här typ tredje gången du provkör eTron? Du är lika negativ varje gång så varför fortsätta utsätta dig själv för det?
Det stämmer att jag kört etron tidigare. Nu när det finns deals som är 30% billigare än sist jag provade, samt att jag läst att mjukvaran ska ha uppdaterats tänkte jag ge den en ny chans.
det var inte meningen att trampa någon på tårna med mitt inlägg och vi har alla olika preferenser när vi väljer bil. åkte faktiskt till audi med inställningen att det kanske skulle kunna bli en prisvärd e-tron för min del eftersom den har många saker jag tilltalas av. bra laddhastighet, snygg, välbyggd, tyst, med mera.
Q4 etron ser jag fram mot att den ska presenteras. Den kommer nog ticka fler av mina boxar.
Hårda och obekväma stolar, känns tung att köra, ingen bekväm sittställning, ratt som på en buss. Fräck ljusdesign bak som jag gillar. Är kräsen med ljud och B&O stereon lämnade en hel del att önska. Växelväljaren också en märklig klump.
Jag försökte mig på att testa navigeringen, men herrejösses vilket omständigt system MMI är. Kartan seg som sirap när man zoomar. Provade att navigera till olika adresser 50-100 mil bort. Den föreslog långsamma laddare och tyckte jag skulle ladda 5 timmar per stopp. Hittade inget sätt att få den att bara välja snabbladdare. Ska det verkligen vara så här?
Fanns också en genväg som hette Snabbladdare och tryckte man på den fick jag upp stationer i Finland
Luftfjädringen och matrix ljusen bra. baksätet komfortabelt. Allt annat med den här bilen lämnar mig iskall och får känslan av att det är "förra generationens design". Sorry alla som kör E-tron, inte illa menat, men detta var så jag kände efter dagens tur.
Det reades ut E-tron 55 för 725.000. Splitter nya med Proline innan miljöbonus. Det är bra pris, men jag slog ändå inte till av ovan anledningar.
Ska testa Polestar 2 nästa vecka. hoppas den ger mig en bättre känsla.
Är inte det här typ tredje gången du provkör eTron? Du är lika negativ varje gång så varför fortsätta utsätta dig själv för det?
Det stämmer att jag kört etron tidigare. Nu när det finns deals som är 30% billigare än sist jag provade, samt att jag läst att mjukvaran ska ha uppdaterats tänkte jag ge den en ny chans.
det var inte meningen att trampa någon på tårna med mitt inlägg och vi har alla olika preferenser när vi väljer bil. åkte faktiskt till audi med inställningen att det kanske skulle kunna bli en prisvärd e-tron för min del eftersom den har många saker jag tilltalas av. bra laddhastighet, snygg, välbyggd, tyst, med mera.
Q4 etron ser jag fram mot att den ska presenteras. Den kommer nog ticka fler av mina boxar.
Provat EQC? Jag gillade den betydligt mer.
Dom har nog en del deals där också nu.
Jag känner inte igen "segheten" och "bara långsama laddare" i navigatorn som du beskriver. Den betedde sig visserligen så i början, men det kom en uppdatering för länge sedan som gjorde navigatorn faktiskt riktigt bra. Numera föreslår den alltid de snabbaste laddarna i första hand (dvs Ionity prioriterat) och den visar även hur många laddare som är lediga (om information tillhandahålls). Provkörde du en gammal bil med gammal mjukvara kanske?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Finns nu en inställning som visar en radie med tillgängliga räckvidden på kartan. Är du inom räckhåll för någon Finlandsfärja visas då även laddare i Finland och Estland.
Intressant! Är detta samma grund och plattform som nuvarande e-tron?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jag har sedan en ganska lång tid tillbaka (flera månader) inte längre kunnat använda Google-sökningen i navigatorn i min e-tron. Jag får bara ett felmeddelande att denna funktion inte finns tillgänglig. Navigatorn har i mitt tycke blivit mycket mindre användbar i och med detta.
Har de tagit bort det, är det bara min bil som har tappat denna funktion eller är det fler som upplever samma sak?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag har sedan en ganska lång tid tillbaka (flera månader) inte längre kunnat använda Google-sökningen i navigatorn i min e-tron. Jag får bara ett felmeddelande att denna funktion inte finns tillgänglig. Navigatorn har i mitt tycke blivit mycket mindre användbar i och med detta.
Har de tagit bort det, är det bara min bil som har tappat denna funktion eller är det fler som upplever samma sak?
Jag har sedan en ganska lång tid tillbaka (flera månader) inte längre kunnat använda Google-sökningen i navigatorn i min e-tron. Jag får bara ett felmeddelande att denna funktion inte finns tillgänglig. Navigatorn har i mitt tycke blivit mycket mindre användbar i och med detta.
Har de tagit bort det, är det bara min bil som har tappat denna funktion eller är det fler som upplever samma sak?
Fungerar bra för mig.
Okej, då är det nog fel på min bil skulle jag anta. Jag får kolla upp detta. Det är lite annat också som har börjat bete sig konstigt. Till exempel så har den börjat tappa laddinställningarna ibland. Då vill den bara ladda till 50%, det går inte att ändra heller, och alla timerinställningar är borta. Omstart av bilen hjälper dock i det fallet. Konstigt att sådana fel dyker upp utan att bilen har fått en uppdatering. Från Tesla var jag van att vissa saker bara slutade fungera, men då var det alltid en OTA-update som var boven. I Audin uppstår felen alltid spontant. Mycket märkligt. Tidsstyrda buggar?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Allt funkar på min med. Utom functions on demand då.
FOD verkar vara igång nu på norska marknaden och många svenskar har köpt ex dynamiska ljus.
Det betyder väll inte att man tappar funktioner som man betalade för när man köpte bilen.
Kan i så fall inte tänka mig ett bättre sätt att tappa kunder på.
Det är väl klart att du inte blir av med funktioner du har betalt bara för att en som inte har betalt, nu har möjlighet att köpa till
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det är väl klart att du inte blir av med funktioner du har betalt bara för att en som inte har betalt, nu har möjlighet att köpa till
Bra! Blev orolig där.
Undrar just om det finns något annat mjukvarurelaterat att låsa upp på min bil.
Saker jag vill ha är usb bak, akustikglas, hud, night vision, sätesvärme bak, rattvärme och pre-sense rear. Rent uppenbart så finns de flesta av dessa inte att tillgå.
Skulle kunna hoppas på sätesvärme bak.
Night vision hade varit perfekt att prenumerera på under vintern.
Rattvärme fanns inte ens som tillval på min advanced när jag köpte min bil.
Senast redigerad av Robertrimmevik, redigerad totalt 1 gånger.
Det är väl klart att du inte blir av med funktioner du har betalt bara för att en som inte har betalt, nu har möjlighet att köpa till
Bra! Blev orolig där.
Nu ska jag försöka vara trevlig, men du kan väl inte på allvar ha trott att funktioner ska försvinna på det viset?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det är väl klart att du inte blir av med funktioner du har betalt bara för att en som inte har betalt, nu har möjlighet att köpa till
Bra! Blev orolig där.
Nu ska jag försöka vara trevlig, men du kan väl inte på allvar ha trott att funktioner ska försvinna på det viset?
Det är lugnt jag bjuder på den. Och inte trodde jag väll det riktigt heller.
Men man vet aldrig med Audi nu för tiden. 2400kr om året för ett abonnemang på ionity.
Så för att säkerställa att man får så lite elbilskunder som möjligt så plockar vi bort lite funktioner också.