Sida 144 av 411

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 22:39
av Cay
Legato: ”...högre förbrukning, har sämre prestanda och kanske framförallt i princip saknar eget laddnätverk.”.

Nu låter du som ingenjörerna på Ericsson, vars klagomål jag hört i snart tio år: det är för dålig stabilitet, -kamera, -gränssnitt, -maillösning, etc.

-Ja, jo det handlar om iPhone.

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 22:46
av Legato
Cay skrev:Legato: ”...högre förbrukning, har sämre prestanda och kanske framförallt i princip saknar eget laddnätverk.”.

Nu låter du som ingenjörerna på Ericsson, vars klagomål jag hört i snart tio år: det är för dålig stabilitet, -kamera, -gränssnitt, -maillösning, etc.

-Ja, jo det handlar om iPhone.


Förstår faktiskt inte poängen. iPhone var inte en Ericsson-kopia, det var något helt nytt. Det är ju Tesla som innoverar och de andra som kopierar.

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 22:54
av Legato
Vet inte hur jag kunde glömma Autopiloten för övrigt. Det är ytterligare en fördel Tesla som i sig själv för mig överväger de fördelar Audin har.

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 23:12
av Cay
Legato skrev:
Cay skrev:Legato: ”...högre förbrukning, har sämre prestanda och kanske framförallt i princip saknar eget laddnätverk.”.

Nu låter du som ingenjörerna på Ericsson, vars klagomål jag hört i snart tio år: det är för dålig stabilitet, -kamera, -gränssnitt, -maillösning, etc.

-Ja, jo det handlar om iPhone.


Förstår faktiskt inte poängen. iPhone var inte en Ericsson-kopia, det var något helt nytt. Det är ju Tesla som innoverar och de andra som kopierar.


E-tron är ingen Teslakopia, precis som att telefonen inte var någon telegrafikopia. De är olika generationer av olika behov.
-Poängen är just att det mesta var nytt med iPhone- men inget var bra nog - för ingenjörerna. Kunderna tyckte, som vi vet, annat.

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 23:21
av Legato
Cay skrev:
Legato skrev:
Cay skrev:Legato: ”...högre förbrukning, har sämre prestanda och kanske framförallt i princip saknar eget laddnätverk.”.

Nu låter du som ingenjörerna på Ericsson, vars klagomål jag hört i snart tio år: det är för dålig stabilitet, -kamera, -gränssnitt, -maillösning, etc.

-Ja, jo det handlar om iPhone.


Förstår faktiskt inte poängen. iPhone var inte en Ericsson-kopia, det var något helt nytt. Det är ju Tesla som innoverar och de andra som kopierar.


E-tron är ingen Teslakopia, precis som att telefonen inte var någon telegrafikopia. De är olika generationer av olika behov.
-Poängen är just att det mesta var nytt med iPhone- men inget var bra nog - för ingenjörerna. Kunderna tyckte, som vi vet, annat.


Kunderna valde iPhone det är helt korrekt. Men kunderna väljer ju också Tesla så nej, jag förstår fortfarande inte vad du menar.

Förklara gärna vad du tycker är revolutionerande med E-Tron. För mig är det en sämre kopia på allt utom belysning och ljudnivå. Sen är "väcka föraren med säkerhetsbältet" en kul grej, men inget är ju revolutionerande på något sätt?

Med iPhone tror jag tom Ericsson-ingenjörerna fattade att det var något nytt på gott och ont. Vad är nytt med Audin?

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 23:42
av Verdi
Legato skrev:
Cay skrev:
Legato skrev:
Cay skrev:Legato: ”...högre förbrukning, har sämre prestanda och kanske framförallt i princip saknar eget laddnätverk.”.

Nu låter du som ingenjörerna på Ericsson, vars klagomål jag hört i snart tio år: det är för dålig stabilitet, -kamera, -gränssnitt, -maillösning, etc.

-Ja, jo det handlar om iPhone.


Förstår faktiskt inte poängen. iPhone var inte en Ericsson-kopia, det var något helt nytt. Det är ju Tesla som innoverar och de andra som kopierar.


E-tron är ingen Teslakopia, precis som att telefonen inte var någon telegrafikopia. De är olika generationer av olika behov.
-Poängen är just att det mesta var nytt med iPhone- men inget var bra nog - för ingenjörerna. Kunderna tyckte, som vi vet, annat.


Kunderna valde iPhone det är helt korrekt. Men kunderna väljer ju också Tesla så nej, jag förstår fortfarande inte vad du menar.

Förklara gärna vad du tycker är revolutionerande med E-Tron. För mig är det en sämre kopia på allt utom belysning och ljudnivå. Sen är "väcka föraren med säkerhetsbältet" en kul grej, men inget är ju revolutionerande på något sätt?

Med iPhone tror jag tom Ericsson-ingenjörerna fattade att det var något nytt på gott och ont. Vad är nytt med Audin?


Audin verkar ladda betydligt snabbare än Teslorna. Det är väl det, ljudisoleringen och byggkvaliteten som är huvudnumren.

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 01 feb 2019 23:51
av Legato
Verdi skrev:
Legato skrev:
Cay skrev:
Legato skrev:
Cay skrev:Legato: ”...högre förbrukning, har sämre prestanda och kanske framförallt i princip saknar eget laddnätverk.”.

Nu låter du som ingenjörerna på Ericsson, vars klagomål jag hört i snart tio år: det är för dålig stabilitet, -kamera, -gränssnitt, -maillösning, etc.

-Ja, jo det handlar om iPhone.


Förstår faktiskt inte poängen. iPhone var inte en Ericsson-kopia, det var något helt nytt. Det är ju Tesla som innoverar och de andra som kopierar.


E-tron är ingen Teslakopia, precis som att telefonen inte var någon telegrafikopia. De är olika generationer av olika behov.
-Poängen är just att det mesta var nytt med iPhone- men inget var bra nog - för ingenjörerna. Kunderna tyckte, som vi vet, annat.


Kunderna valde iPhone det är helt korrekt. Men kunderna väljer ju också Tesla så nej, jag förstår fortfarande inte vad du menar.

Förklara gärna vad du tycker är revolutionerande med E-Tron. För mig är det en sämre kopia på allt utom belysning och ljudnivå. Sen är "väcka föraren med säkerhetsbältet" en kul grej, men inget är ju revolutionerande på något sätt?

Med iPhone tror jag tom Ericsson-ingenjörerna fattade att det var något nytt på gott och ont. Vad är nytt med Audin?


Audin verkar ladda betydligt snabbare än Teslorna. Det är väl det, ljudisoleringen och byggkvaliteten som är huvudnumren.


Laddningen är för mig helt irrelevant när det inte finns laddare. Om några är när Ionity är mer på plats OM Tesla mot förmodan samtidigt misslyckas med att implementera SUC V3, DÅ är det relevant, men den kombinationen tror jag har under 1% sannolikhet.

Ljudisolering är trevligt men väldigt långt ifrån revolutionerande imo. Att Model S var mer revolutionerande är solklart. För mig även tydligt att både X och 3 var/är mer nyskapande.

Gällande byggkvalitet så får vi se. Trots alla BMW jag haft så är jag inte imponerad av tyskarna. Kanske bättre än Tesla men ganska marginellt. Min erfarenhet är att man måste upp i S-klass, 7-serie, A8 för att imponeras. Om Lexus eller Acura någonsin får en elbil på plats så kanske jag imponeras på det området ;)

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 02 feb 2019 06:55
av Muhlegg
Cay skrev:Hur intressant är de första versionerna av e-tron egentligen?

Jag har i veckan fått offert från två ÅF, oberoende från varandra, med leverans i juni.
Båda har lämnat 5% rabatt på listpriset (brutto ca 1230kkr). Jag älskar night vision, Matrisstrålkastare, den mjukare fjädringen jämfört med MX, den tystare coupen, massagesäten och Bang&Olufsenljudet hos Audi. Ändå överväger jag att beställa en ny X100 pga: lägre vikt, avsevärt snabbare acceleration, avsevärt bättre laddförmåga (22kWh för AC utanför Tesla SuC)- till skillnad från e-trons 11.

Tänker jag fel?


Nej, du tänker inte fel. Det är ju du som både köra och betala för bilen.

IPhone "förlorar" säkert en liknande jämförelse med Samsungs eller Huawei bästa lurar men det betyder inte att de som köper iPhone tänker fel. De värdesätter bara andra saker.

Personligen tror jag att laddhastigheten för DC är ofta viktigare än AC hastigheten eftersom går det så långsamt måste man ändå hitta på något tidskrävande ändå. Jag tycker det var intressant att Tesla Björn uppskattade att eTron slår MX100 på en 600 km resa om det finns 150 kW laddning på vägen. Idag hjälper inte det så mycket men om 6-9 månader tror jag det kommer se mycket annorlunda ut. 150 kW är på gång, inte bara från Ionity.

Men som sagt, det finns massor av bilmärken i varje prissegment idag. Om det fanns en perfekt bil så skulle det inte vara så.

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 02 feb 2019 07:21
av Laban
Muhlegg skrev:Men som sagt, det finns massor av bilmärken i varje prissegment idag. Om det fanns en perfekt bil så skulle det inte vara så.


Det handlar väl om att smaken är delad. Det här är Toyotas tredje bäst säljande bil i Europa:

Bild

Re: Audi e-tron

InläggPostat: 02 feb 2019 07:27
av Muhlegg
Laban skrev:
Muhlegg skrev:Men som sagt, det finns massor av bilmärken i varje prissegment idag. Om det fanns en perfekt bil så skulle det inte vara så.


Det handlar väl om att smaken är delad. Det här är Toyotas tredje bäst säljande bil i Europa:

Bild


Wow :lol: