Jeppe_E skrev:Legato skrev:Jeppe_E skrev:Idesta skrev:Michaela Shiffrin i samband med prisutdelningen i Åre
Måste vara för att Audi egentligen inte vill sälja e-tron som de använder bilarna som reklam... eller hur var det nu med den konspirationsteorin?

Skidtävlingar, the wholy grail of goodness. Andra gången du lyfter detta "bevis"...
Men visst, greenwashing är bara en stor konspiration. Sanningen är att bilföretagen inte bryr sig om pengar utan bara vill göra gott. Just detta bilbolag frontade dessutom hela dieselskandalen, inte för att tjäna pengar såklart, utan som "omvänd psykologi" för att konsumenterna skulle förstå de fruktansvärda konsekvenserna av manipulerade fossilbilar...
Naiva anyone?
Nä, Audi vill tjäna pengar. Om de gör det på att sälja lakritsbåtar så hade de sålt det. De säljer ju inte e-tron och fortsätter utveckla elbilar för att inte sälja dem. De lägger ju ner en hel del stålar på FoU. Du tror väl inte på allvar att det är för att mörka och skapa utrymme för att kunna fortsätta att sälja fossilbilar. Först klagas det på att ingen gör något och sen klagas det på att någon gör något. Hur ska ni ha det egentligen?
Jag har ju fått ta skit när jag kritiserar Tesla för byggkvalité och företagsuppbyggnad. Här är ett företag som är väl utvecklat och håller hög kvalitet på sina produkter, men de ska fan dö digerdöden för det som de gjorde med sina fossilbilar. Inget de gör kan reparera skadan. Är det så du menar?
"Hög kvalitet på sina produkter" är något som svenskar ofta verkar tro är en allmängiltig sanning för alla tyska biltillverkare/modeller. I verkligheten är det ett extremt subjektivt påstående som i hög grad dessutom beror på vad man själv anser vara "kvalitet". För mig är det de japanska tillverkarna som leder kvalitetsligan, inte de tyska.
Audi vill tjäna pengar och nej idag är det inte E-Tron de tjänar pengar på. Återigen, om X år när/om de lyckas uppnå samma lönsamhet på elbilar så kommer det märkas. Då kommer du också få ett helt annat svar när du går in till Audohandlaren (eftersom man då anpassat incitamenten efter vad man vill sälja).
Jag representerar mig själv, vet in vilka "ni" du klumpar ihop mig med. Jag tycker det är superbra ju fler som bygger elbilar, det har jag sagt massor av gånger. Det betyder dock inte att man måste vara naiv... Givetvis gynnar jag dock hellre ett bolag utan dieselskandal än med.
Jag äger för övrigt aktier även i VW... Jag tror VW är en av få av de stora som har goda chanser att klara elektrifieringen bra (ironiskt nog till stor del pga tvång som konsekvenser av dieselskandalen). Med tanke på hur extremt lågt marknaden värderar VWs chanser så tycker jag aktien ser billig ut.