Vi ska ner till Halmstad snart och skulle kunna ta en sväng förbi er kanske?

Moderator: Redaktion
Bjelke skrev:Vi måste verkligen hälsa på snart igen Mati!
Gustafsson skrev:Kul att läsa. Hur är bilen att packa för semestern ? Är utrymmena jämförbara med MS ?
Kan tänka mig byta bil när laddinfrastrukturen blir något bättre, då jag värdesätter en tyst och bekväm bil högt.
mati skrev:Bjelke skrev:Vi måste verkligen hälsa på snart igen Mati!
Visst, gärna. Vore trevligt att snacka lite skit igen.
Bjelke skrev:mati skrev:Bjelke skrev:Vi måste verkligen hälsa på snart igen Mati!
Visst, gärna. Vore trevligt att snacka lite skit igen.
Will dokommer med en P100DL
Nilp skrev:Tänker om snittförbrukningen är 220 wh/km och 84 kWh tillgängligt av batteriet borde det ge en räckvidd på ca 382km. Helt ok skulle jag säga.
Ger även lite marginal så borde åtminstone ge 300km även på vintern. Eller vad säger ni?
Jerker skrev:Stevvee skrev:Jerker skrev:Traktor pulling med e-tron. Släpet väger 16 ton.
Nja ser mer ut som dom bara drar ett släp.
Traktorpulling (ett ord) är en motorsport som det handlar om att dra släpet en viss längd 60-100 meter och släpet är konstruerat så att en vikt åker fram desto längre du drar och bromsar upp släpet.
Det där såg mer ut som att man bara drog släpet på ett sådant event. Visst den drar iväg fint med 16 ton men rubriken är felaktig.
Enligt FB-sidan där det är publicerat så är det ett TP-event. Audin drar en "tom" släde som ändå genererar motsvarande en vikt på 16 ton. Sträckan den drar är 60 meter.
Mr S skrev:HelectriC skrev:Hur mycket kostade laddningen på hela resan?
800 kr
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster