Moderator: Redaktion
miksch skrev:Tenkte meg en batteridreven Stiga snøfreser til vinteren. Er det noen av dere som har prøvd en slik?
Off Grid Byggaren skrev:Mötte en timmerbil fulllastad med nedtagna telefonstolpar, känns som att inlandets små samhällen monteras ned.
Teslaspolen skrev:Off Grid Byggaren skrev:Mötte en timmerbil fulllastad med nedtagna telefonstolpar, känns som att inlandets små samhällen monteras ned.
Eller så har man dragit in fiberkabel och snyggat upp efter gatorna genom att bli av med alla gamla synliga, fula kablar.
mati skrev:Bjelke skrev:mati skrev:Bjelke skrev:Vi måste verkligen hälsa på snart igen Mati!
Vi ska ner till Halmstad snart och skulle kunna ta en sväng förbi er kanske?
Visst, gärna. Vore trevligt att snacka lite skit igen.
Will dokommer med en P100DL
Ett acceptabelt transportmedel.
Bjelke skrev:mati skrev:Bjelke skrev:mati skrev:Bjelke skrev:Vi måste verkligen hälsa på snart igen Mati!
Vi ska ner till Halmstad snart och skulle kunna ta en sväng förbi er kanske?
Visst, gärna. Vore trevligt att snacka lite skit igen.
Will dokommer med en P100DL
Ett acceptabelt transportmedel.
Riktigt trevligt att träffas igen!
Och riktigt imponerad av e-tronrejält byggd och bra lull lull, skön komfort och tyst var den också...
Jeppe_E skrev:När väl VW, Mercedes och BMW kommer med elbilar, då kommer tyskarna att tycka det är toppen med elbilar.
Därför är det viktigt att Volvo kommer igång med sin elektrifiering för Sveriges del.
mati skrev:I praktiken kör man inte jättefort längre än några mil, sen är det oftast stopp pga bilköer. Snitthastigheten på tyska autobahn är enligt min erfarenhet generellt lägre än på svenska motorvägar där man kan hålla konstant 120-130. Det går inte i Tyskland förutom kanske på nätterna eller helgerna när lastbilarna inte får köra. Tyskarna är mycket väl medvetna om detta. Många gasar på när tillfället ges, men alla vet att det inte varar länge.
Man kör inte fort för att man har bråttom. Man kör fort för att det är tillåtet.
Legato skrev:Har skrivit om detta tidigare. Jag tycker det var den största negativa överraskningen med e-tron att den har så usel räckvidd i hög fart. Just med tanke på Autobahn var det något jag verkligen trodde man skulle prioriterat.
Användare som besöker denna kategori: j_h_h och 31 gäster