Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Off Grid Byggaren » 25 okt 2019 18:45

Nu har jag fått på Opti-coat lackskydd hos Rosenberg i Täby. Passade på att få dit stenskottsfilm också på front och huv.

De har gjort ett toppenfint jobb med bilen.

Då jag kör mycket grusvägar så blev det stänkskydd runt om. Min rutor är fabrikstonade, rätt lagom mörka och med bra sikt ut genom fönstren.

Polerad.JPG
Off Grid Byggaren

Inläggav NiclasS » 25 okt 2019 18:58

Mr S skrev:
NiclasS skrev:Hämtade idag ut bilen efter att den fått stenskottsfilm monterat.
Hade först tänkt att ta standard-kittet men efter att ha kört bilen i en vecka valde jag att ta extended-kit.
Anledningen är att jag var obekväm med hur mycket skit det var som sprutade upp på sparklådorna.

Passade även på att lägga på ett keramiskt lackskydd på hela bilen samt ta bort e-tron och 55 på bagageluckan.
Nu väntar toning av samtliga rutor utom framrutan.

Snyggt! Hur mkt fick du ge för stenskottsfilmen?

31400 kr för stenskottsfilmen.

Off Grid Byggaren skrev:Nu har jag fått på Opti-coat lackskydd hos Rosenberg i Täby. Passade på att få dit stenskottsfilm också på front och huv.

De har gjort ett toppenfint jobb med bilen.

Då jag kör mycket grusvägar så blev det stänkskydd runt om. Min rutor är fabrikstonade, rätt lagom mörka och med bra sikt ut genom fönstren.

Polerad.JPG

Roligt att du är nöjd!

På din bild ser det ut som att du har orginal framstänkskydd. Stämmer det? Jag har också de monterade på bilen från fabrik och för mig hjälpte de inte alls till. De är alldeles för små. På förra bilen hade jag större stänkskydd monterade och dom gjorde verkligen i stor skillnad.
NiclasS

Inläggav Off Grid Byggaren » 25 okt 2019 19:28

Ja det stämmer att främre små stänkskydden är de som satt på vid leverans. De gör lite nytta med 19 tums fälgar men nog kunde de vara större.

De bakre är också Audi original för e-tron, men är lite större. Det finns att köpa Audi främre stänkskydd, men de är precis lika de små som sitter på vid leverans.

Stankskydd2.jpg
Off Grid Byggaren

Inläggav elbilist Wilson » 25 okt 2019 19:48

För er som undrar...

E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
etronsales.png
Användarvisningsbild
Wilson
elbilist

Inläggav Teslaägare Tars » 25 okt 2019 19:51

Wilson skrev:För er som undrar...

etronsales.png

Oj!!! Otroligt kul!!!
-15 SP85D+$
-15 S70D$
-16 X90D$
-16 S90D$
-16 XP90DL$
-16 SP100DL$
-15 SP85DL+$
-16 SP90DL$
-15 SP100DL+ TE$
-15 SP85DL+$
-19 XPR återlämnad
-19 P3D$
-16 Bmw i3 94 Rex$
-19 Bmw i3s 120
-19 Kia e-Niro
-20 Kia e-Niro be
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Referralkod: michael4548

Inläggav hooked » 25 okt 2019 20:05

etronsales.png

Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/Norge ;)
hooked

Inläggav Teslaägare taliz » 25 okt 2019 20:08

hooked skrev:

etronsales.png

Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/Norge ;)

Precis.
Kanske dom kommit igång med étron 50 nu? Fortfarande inga tester av den nånstans?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Johan B » 25 okt 2019 20:24

Tack för era kommentarer gällande att jag tänkt rätt gällande räckvidden!
Har kört 6 400 mil på 3,5 år i min nuvarande. Dock lite längre jobb till nu än tidigare, typ 3,5 mil men det lär den ju klara även med full gas hela vägen.... :D

Har alltid haft Nokian Hakka R men dessa verkar ej finnas i rätt dimension, det vill säga 255 55 19”.

Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...

Känns som att boxen som Tibber har är bra och prisvärd, speciellt om man blir kund. Bra pris på kabeln samt lastbalansering också

Känns som jag fick bra på på bilen, kan meddela att listpriset är 795 för 50. 695 är bara en begränsad upplaga. Totalt 120 000(baserat på 795) i rabatt på min bil känns som en bra deal för en bil som precis är lanserad
Johan B

Inläggav Teslaägare taliz » 25 okt 2019 21:30

Johan B skrev:Tack för era kommentarer gällande att jag tänkt rätt gällande räckvidden!
Har kört 6 400 mil på 3,5 år i min nuvarande. Dock lite längre jobb till nu än tidigare, typ 3,5 mil men det lär den ju klara även med full gas hela vägen.... :D

Har alltid haft Nokian Hakka R men dessa verkar ej finnas i rätt dimension, det vill säga 255 55 19”.

Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...

Känns som att boxen som Tibber har är bra och prisvärd, speciellt om man blir kund. Bra pris på kabeln samt lastbalansering också

Känns som jag fick bra på på bilen, kan meddela att listpriset är 795 för 50. 695 är bara en begränsad upplaga. Totalt 120 000(baserat på 795) i rabatt på min bil känns som en bra deal för en bil som precis är lanserad

Fick du adaptiv farthållare åtminstone?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav elbilist mati » 26 okt 2019 07:41

Johan B skrev:Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...

Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.
Om nu Audi någon gång kommer igång med sin utlovade tjänst att man ska kunna köpa till funktioner så kan du få matrix LED den vägen. Det ska gå att abonnera också, dvs bara på vinterhalvåret till exempel. Frågan är vad det kostar.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon