Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav elbilist mati » 29 okt 2019 20:55

Hertsh skrev:
mati skrev:
NiclasS skrev:Någon som har tips på hur jag får appen att fungera bättre? Oftast får jag ingen kontakt med bilen. Känns inte speciellt premium att inte kunna styra förvärmningen på distans.

Idag var det strul med appen, känns som ett serverfel. Annars brukar den funka riktigt bra tycker jag. Fast jag använder ett eget SIM-kort som jag hade liggande hemma. Audis inbyggda eSIM hade extremt kass täckning hemma, och då funkade det oftast inte.

Tidigare var det endast 3 som erbjöd eSIM och de är inte kända för jättebra täckning även om den blivit bättre. Vet inte om Audi använder 3 men det kan vara en förklaring.

Nej, det gör de inte. Mitt SIM-kort är 3 och jag har bra täckning hemma, fast Audis eSIM har nästan ingen täckning alls. Det var samma sak med Teslan, extremt dålig täckning här hemma.
Där vi var idag hade mitt SIM ingen som helst täckning, däremot så funkade Audis egna. Jag gissar att det är Telia de använder.

Som sagt, idag är det nåt fel. Jag kan inte ens logga in.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 30 okt 2019 11:22

Audi e-tron ambulans.
https://www.tv2.no/v/1507590/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav chaffis75 » 30 okt 2019 14:08

Vet att fler erbjuder eSim dock kanske inte till privat personer utan bara till företags kunder som sedan säljer vidare sina tjänster typ som tesla och Audi.
Nissan Leaf som andra bil
Reserverad Modell 3 som ska ersätta vår Volvo V60
Vimla Tipslänk för 10 KR rabatt/månad https://vimla.se/?201608181139169431
chaffis75

Inläggav elbilist mati » 30 okt 2019 16:18

Jag har fortfarande ingen åtkomst till bilen, varken appen eller webbsidan funkar. Serverfel står det bara. Är det bara min bil?
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Frippanecci » 30 okt 2019 16:19

mati skrev:Jag har fortfarande ingen åtkomst till bilen, varken appen eller webbsidan funkar. Serverfel står det bara. Är det bara min bil?

Kopplat till dragkroken? :D
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
MX P90DL
Frippanecci

Referralkod: andreas70663

Inläggav elbilist Nilp » 30 okt 2019 16:24

mati skrev:Jag har fortfarande ingen åtkomst till bilen, varken appen eller webbsidan funkar. Serverfel står det bara. Är det bara min bil?

Samma för mig. Har också problem med trafikflöde i navigation. Bilen hittar flödet först efter ca 20 min färd.

P.s hämtad bilen i fredags i övrigt supernöjd även om den är ganska sparsamt extrautrustad om man jämför med många här. Men så kul! :)
Nilp
elbilist

Inläggav elbilist mati » 30 okt 2019 16:33

Nilp skrev:

Samma för mig. Har också problem med trafikflöde i navigation. Bilen hittar flödet först efter ca 20 min färd.

P.s hämtad bilen i fredags i övrigt supernöjd även om den är ganska sparsamt extrautrustad om man jämför med många här. Men så kul! :)

Ah, då är det ett centralt fel. Min bil kan inte heller visa varken vädret eller nyheter. Antingen så har Audis server totalhavererat eller så är det en större uppdatering på gång.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav elbilist Nilp » 30 okt 2019 16:49

mati skrev:
Nilp skrev:

Ah, då är det ett centralt fel. Min bil kan inte heller visa varken vädret eller nyheter. Antingen så har Audis server totalhavererat eller så är det en större uppdatering på gång.

Ja verkar var något centralt större fel.

Eller så HAR man gjort en större backend uppdatering som inte gick som planerat. ;)
Nilp
elbilist

Inläggav elbilist Mr S » 30 okt 2019 17:06

Nilp skrev:
mati skrev:
Nilp skrev:

Ja verkar var något centralt större fel.

Eller så HAR man gjort en större backend uppdatering som inte gick som planerat. ;)

VAG har stora problem med sina backend-plattformar. Jag har undersökt och de vet om det och jobbar på att skala ut och förbättra rejält
Audi e-tron 55 quattro
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
Mr S
elbilist

Inläggav macky » 30 okt 2019 19:03

Kollar tyska forum och det är många arga miner även där så det är stora serverproblem. Jag har så klart också problem sedan igår. Hade ju appen innan till förra bilen och den funkade 99%-igt. De tre veckor jag haft e-tron har det varit mycket sämre så jag hoppas att det blir bättre snart för nu är det varannan dag känns det som...
macky

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon