Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Teslaägare HelectriC » 17 nov 2019 19:38

vigge50 skrev:
HelectriC skrev:
mati skrev:
HelectriC skrev:Håller med på det mesta, men Google streetview finns dock även i Tyskland. Däremot kan man be att få sin fastighet utsuddad, som på exemplet nedanför.

Så var det i början. Bilderna togs runt 2009 och höll på att publiceras i några större städer strax därefter. Det blev ramaskri utan dess like. Folk klagade och stämde Google och det var en jäkla cirkus. Google införde då möjligheten att man kunde få sin fastighet utsuddad på bilderna. Och det gjorde folk. Massvis. Gå bara in på valfri gata i valfri stad. Man behöver inte leta länge för att hitta en massa suddiga hus överallt.
Google tröttnade tills sist och meddelade att de inte kommer att rulla ut Street View i Tyskland.

Fast de exempel jag har här i tråden kommer ju från google streetview idag. Jag gick in på en random gata i berlin.

Ja, men Tyskland har inte tagit nya bilder sedan dess just pga detta.

Nej, ok. Men det som är där duger ju i stort sett för när man ska kolla upp en gata. Jag har aldrig saknat nåt och jag kollar streetview en hel del när jag är i Tyskland. Ser ut som storstäderna i stort sett är täckta medans det utanför inte är med.
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
VW ID.3, Polestar2, Byton
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Nickej19 » 18 nov 2019 21:57

Var inne idag och skiftade till vinter hjul. En tyst bil har blivit ännu tystare hur det nu är möjligt... Verkar också gå lite snålare än mina 21 tums sommardäck.
Kollade även uppdateringarna och det har kommit en hel del för tidiga bilar. Min tillverkades i september och där finns inga. Endast någon enklare variant för features on demand som nu ska vara aktiverat.
Nickej19

Inläggav elbilist mati » 19 nov 2019 06:36

Nickej19 skrev:Var inne idag och skiftade till vinter hjul. En tyst bil har blivit ännu tystare hur det nu är möjligt... Verkar också gå lite snålare än mina 21 tums sommardäck.
Kollade även uppdateringarna och det har kommit en hel del för tidiga bilar. Min tillverkades i september och där finns inga. Endast någon enklare variant för features on demand som nu ska vara aktiverat.

Intressant. Min bil var en av de allra första. Visserligen verkar allt fungera såhär långt, så sett har jag inget direkt behov av en uppdatering. Men features on demand låter spännande.
Håller med om vinterdäcken. De är ännu tystare. Vad har du för däck?
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.3
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Nickej19 » 19 nov 2019 15:49

Kör goodyear ultra grip performance 255x50x20, känns riktigt bra!
Nickej19

Inläggav elbilist Moelito » 19 nov 2019 16:16

Nickej19 skrev:Var inne idag och skiftade till vinter hjul. En tyst bil har blivit ännu tystare hur det nu är möjligt... Verkar också gå lite snålare än mina 21 tums sommardäck.
Intressant . Uppdaterade du så att du fick features on demand? I sådana fall, vad finns och vad kostar det?
Upplever för övrigt några små-buggar i HMI:t (förutom "speglarna" då) . Bilen verkar titt som tätt glömma mina ändrade snabb-genvägar på huvudskärmen samt vilken layout jag valt för klustret och återgår till default. Är ju verkligen ingen show-stopper men lite irriterande.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron Proline Advanced
Moelito
elbilist

Inläggav elbilist mati » 19 nov 2019 18:53

Moelito skrev:
Intressant . Uppdaterade du så att du fick features on demand? I sådana fall, vad finns och vad kostar det?
Upplever för övrigt några små-buggar i HMI:t (förutom "speglarna" då) . Bilen verkar titt som tätt glömma mina ändrade snabb-genvägar på huvudskärmen samt vilken layout jag valt för klustret och återgår till default. Är ju verkligen ingen show-stopper men lite irriterande.

Yes, genvägarna i stora skärmen sparas inte permanent. Den återgår alltid till default-knapparna efter ett tag, vilket gör det hela till en tämligen meningslös funktion. Jag har försökt med allt möjligt, men till sist har jag gett upp. Det funkar helt enkelt inte. Samma sak gäller genvägar till web-radiostationer. De ligger visserligen kvar, men ikonerna försvinner för mig ganska omgående.
Telefongenvägar ligger dock kvar med ikoner.
Nä, det är ingen show-stopper, snarare pinsamt för Audi. Det är ju knappast nånting som är svårt att återskapa och borde således vara lättfixat.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.3
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Nickej19 » 19 nov 2019 19:52

Features on demand planeras att gå igång vid årsskiftet. Först kommer möjligheten att använda Matrix och phone interface. Inga priser klara ännu.
Nickej19

Inläggav macky » 19 nov 2019 20:15

mati skrev:
Moelito skrev:

Yes, genvägarna i stora skärmen sparas inte permanent. Den återgår alltid till default-knapparna efter ett tag, vilket gör det hela till en tämligen meningslös funktion. Jag har försökt med allt möjligt, men till sist har jag gett upp. Det funkar helt enkelt inte. Samma sak gäller genvägar till web-radiostationer. De ligger visserligen kvar, men ikonerna försvinner för mig ganska omgående.
Telefongenvägar ligger dock kvar med ikoner.
Nä, det är ingen show-stopper, snarare pinsamt för Audi. Det är ju knappast nånting som är svårt att återskapa och borde således vara lättfixat.

Jag har inte haft några problem med tappade genvägar sen jag fick bilen för en månad sedan. Kanske nyare mjukvara löser det. Har den som var i bilen vid leverans i oktober. För du menar genvägar som ligger på klimatskärmen?
macky

Inläggav macky » 19 nov 2019 20:17

Nickej19 skrev:Features on demand planeras att gå igång vid årsskiftet. Först kommer möjligheten att använda Matrix och phone interface. Inga priser klara ännu.

Hoppas att de håller det denna gången då. Var sagt sista september förut. Jag vill ha mina matrix men nu har man tappat en halv vintersäsong ju. ;)
macky

Inläggav elbilist Moelito » 19 nov 2019 22:33

macky skrev:
Jag har inte haft några problem med tappade genvägar sen jag fick bilen för en månad sedan. Kanske nyare mjukvara löser det. Har den som var i bilen vid leverans i oktober. För du menar genvägar som ligger på klimatskärmen?

Nope, de funkar för mig med, jag menar om man byter ut genvägarna på den "vänstra listen" i huvudskärmen mot sina egna önskemål (lågtryck på någon av huvudvalen i stora huvudmenyn och sen drag'n'droppar på genvägslisten)

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron Proline Advanced
Moelito
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon