Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav dd88 » 15 jan 2020 16:06

Verdi skrev:
HelectriC skrev:orange?

Den skiftar åt orange i solljus/spotlights skulle jag tro.

Bilen i annonsen som länkas sägs iaf vara Catalunya-röd.

Grannen har en röd E-Tron och även under gynnsamma förhållanden så har den aldrig sett orange ut. Om man inte tycker att bilen på bilden är orange då.
“A vegan diet is probably the single biggest way to reduce your impact on planet Earth ... It is far bigger than cutting down on your flights or buying an electric car" - Joseph Poore, University of Oxford, UK
Användarvisningsbild
dd88

Audi e-tron

Inläggav Teslaägare taliz » 15 jan 2020 16:49

dd88 skrev:
Verdi skrev:

Grannen har en röd E-Tron och även under gynnsamma förhållanden så har den aldrig sett orange ut. Om man inte tycker att bilen på bilden är orange då.

Jag tycker definitivt den är orange på bilden också. Och gul där spottarna lyser. Riktigt snygg färg hursomhelst, och ännu bättre IRL.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare Verdi » 15 jan 2020 16:55

dd88 skrev:
Verdi skrev:

Jag tycker den där "röda" ligger nära BMW:s Sakhir Orange. Kanske att den ser lite mer röd ut i flatljus. Men i skarpt ljus så går den helt klart mot orange/gul.
Model S 100D -18 Obsidian black.
Model 3 LR AWD -19 MC White [avbeställd]
Model S 90D -16 MC Red
Model S 75D -17 Midnight silver
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav dd88 » 15 jan 2020 17:54

Verdi skrev:
dd88 skrev:
Verdi skrev:

Jag tycker den där "röda" ligger nära BMW:s Sakhir Orange. Kanske att den ser lite mer röd ut i flatljus. Men i skarpt ljus så går den helt klart mot orange/gul.

Grannens är betydligt mer lik Imolaröd, men kan ju ha att göra med att den inte sett sol sen han fick hem den.
“A vegan diet is probably the single biggest way to reduce your impact on planet Earth ... It is far bigger than cutting down on your flights or buying an electric car" - Joseph Poore, University of Oxford, UK
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav elbilist mati » 15 jan 2020 19:30

Min galaxblåa e-tron är i mina ögon minst lika grön som blå. Mer grön än blå skulle jag nästan vilja påstå. Vi kallar färgen för blön. Ibland kan den till och med nästan se svart ut. Audi har verkligen lyckats att förvilla ögat. Det är kanske samma sak med den där orange-röda. Jag har sett en röd e-tron irl och den var faktiskt röd. Men på bilderna tycker jag också att den ser orange ut.
Kommer ni ihåg den guld-vita klänningen? För visst är den guld-vit. ;)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E ... klanningen
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Nicke Nyfiken » 15 jan 2020 19:40

Blå och svart :D
Model S P85 med Autopilot
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

Referralkod: ericjohanniklas807

Inläggav Pertan » 16 jan 2020 10:16

Måste man välja Proline för att få adaptiv farthållare?
Pertan

Inläggav elbilist mati » 16 jan 2020 10:52

Pertan skrev:Måste man välja Proline för att få adaptiv farthållare?

Nej. Men du måste kanske bocka i den som tillval när du inte väljer Proline-utförandet. Alla tillval kan väljas i alla utföranden vad jag förstår. Men ibland kan det vara billigare att välja en dyrare utrustningsnivå som redan har de tillval du är intresserad av.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav macky » 19 jan 2020 19:50

Angående Ionitys prishöjning. Ngn här som aktiverat audi charging service? När jag läser på hemsidan tolkar jag det som att man får 12 mån gratis och att första ägaren till e-tron kan aktivera detta fram till årsskiftet. Då tänker jag vänta till våren/sommaren då inga långresor kommer göras innan. Fjällen påverkas inte eftersom de ändå inte byggt några vettiga stationer där än. När abonnemanget sedan ska börja kosta avslutar jag det och har då drygt ett år kvar av leasingen. Observera att man måste avsluta i tid annars binds det 12 mån till. Undra hur det ser ut då? Borde väl dykt upp annan möjlighet att få typ motsvarande ionitypris tycker man. Laddar så lite DC men ändå surt att betala så mycket när det är dags. Elbil ska alltid vara billigare i drift... ;)
macky

Inläggav elbilist Nilp » 19 jan 2020 20:10

macky skrev:Angående Ionitys prishöjning. Ngn här som aktiverat audi charging service? När jag läser på hemsidan tolkar jag det som att man får 12 mån gratis och att första ägaren till e-tron kan aktivera detta fram till årsskiftet. Då tänker jag vänta till våren/sommaren då inga långresor kommer göras innan. Fjällen påverkas inte eftersom de ändå inte byggt några vettiga stationer där än. När abonnemanget sedan ska börja kosta avslutar jag det och har då drygt ett år kvar av leasingen. Observera att man måste avsluta i tid annars binds det 12 mån till. Undra hur det ser ut då? Borde väl dykt upp annan möjlighet att få typ motsvarande ionitypris tycker man. Laddar så lite DC men ändå surt att betala så mycket när det är dags. Elbil ska alltid vara billigare i drift... ;)

Jag har tänkt lite åt samma håll men signade upp i november så har det till november 2020 och tänker säga upp det innan. Jag kan använda det på skidresa nu i mars.
Får göra ny bedömning i oktober om det är värt ett år till med abonnemang.
Nilp
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon