Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav elbilist mati » 20 jan 2020 21:52

Det är ju en liten kabelstump som byts ut. Köp en kort trefas förlängningssladd istället. Det löser ditt problem.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Bjelke » 21 jan 2020 06:44

mati skrev:Det är ju en liten kabelstump som byts ut. Köp en kort trefas förlängningssladd istället. Det löser ditt problem.

En sån är ju dessutom alltid bra att ha liggandes i bilen :)
(om man nu tar loss den varje dag och lägger i bilen vill säga, annars skaffar man två såna :) )
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav elbilist mati » 21 jan 2020 06:59

Bjelke skrev:
mati skrev:Det är ju en liten kabelstump som byts ut. Köp en kort trefas förlängningssladd istället. Det löser ditt problem.

(om man nu tar loss den varje dag och lägger i bilen vill säga, annars skaffar man två såna :) )

Antalet trefaskablar av olika längd här hemma har ökat ganska kraftigt sen jag skaffade elbil kan jag säga. Inte att man använder dem direkt ofta, men bra att ha. :lol:
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Bjelke » 21 jan 2020 07:14

mati skrev:
Bjelke skrev:

Antalet trefaskablar av olika längd här hemma har ökat ganska kraftigt sen jag skaffade elbil kan jag säga. Inte att man använder dem direkt ofta, men bra att ha. :lol:

:lol: Sant.... Jag hade en enda före elbilslivet (till ved-kapen typ) och nu vettifan... kanske 7-8 stycken eller nåt...
Den till ved-kapen har förresten fått byta livsstil till att gå till min WC-box enligt den fantastiska metoden som nämns lite här och var :lol: :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Johan B » 21 jan 2020 20:00

Hämtade ut min bil igår. Riktigt trevligt med elbil, så tyst, härligt drag när man behöver annars väldigt mjuk körning! Har bara kört kort sträckor än så länge så kan inte säg så mycket om räckvidd osv. Kraften känns bra, spontant inget super stor skillnad mot 55an. Dock är det ju flera månader sedan jag körde den.

Dock får jag ingen kontakt med bilen vi appen, senaste status visar alltid när jag senast körde iväg med bilen. Sedan kan jag inte uppdatera, den är inte heller uppdaterad vid parkering av bilen, utan endast vid start.

Fler med samma problem?
Johan B

Inläggav E_tron_CW » 21 jan 2020 20:58

Johan B skrev:Hämtade ut min bil igår. Riktigt trevligt med elbil, så tyst, härligt drag när man behöver annars väldigt mjuk körning! Har bara kört kort sträckor än så länge så kan inte säg så mycket om räckvidd osv. Kraften känns bra, spontant inget super stor skillnad mot 55an. Dock är det ju flera månader sedan jag körde den.

Dock får jag ingen kontakt med bilen vi appen, senaste status visar alltid när jag senast körde iväg med bilen. Sedan kan jag inte uppdatera, den är inte heller uppdaterad vid parkering av bilen, utan endast vid start.

Fler med samma problem?

Hej Johan, jag har också haft bekymmer med appen under mina första dagar där appen inte kommit i kontakt med bilen. De senaste 1.5 veckorna har det dock fungerar klanderfritt. Med det sagt, har läst om många som haft problem. Min säljare berättade att Audi köpt företaget som driftar Volvo On Call i Sverige och han hoppades (huruvida han visste något framgick inte) att de flyttar över de svenska användarna dit. Då blir det nog bättre. Låt se.
E_tron_CW

Inläggav elbilist mati » 21 jan 2020 21:41

Appen är lite sisådär ibland. När den funkar så tycker jag att den funkar bra, men det har hänt rätt ofta på senare tid att den inte har fått kontakt med servern.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav macky » 21 jan 2020 22:00

Appen har varit strulig under hösten men peppar peppar så tycker jag att den funkat nära nog 100% under drygt senaste månaden. Vet att det kan ta ett par dagar att få igång allt med registrering av huvudanvändare osv. Finns support att ringa/maila hos audi Sverige om det inte blir bättre.
macky

Inläggav elbilist Nilp » 23 jan 2020 14:53

En ovetenskaplig förbrukningssituation observerad. Etron 55

Körde 2*70 km motorväg igår. Torr vägbana och ca 8 grader varmt. Men 7-8 m/s motvind på ena sträckan och förmodar medvind på tillbaka vägen. Farthållare på 115km/h. Ingen förvärmning av batteri på något av sträckorna

Motvind snittförbrukning. 298wh/km
Medvind snittförbrukning. 230wh/km
Nilp
elbilist

Inläggav elbilist mati » 23 jan 2020 16:07

Fick ungefär samma siffror i veckan.
Men jag körde 35 mil t o r till Göteborg förra helgen och hamnade runt 28 i snitt. Fast då ville jag bara komma hem och körde i S-läge utan hänsyn till hastighetsbegränsningarna.
(Detta är självklart bara ett skämt. Jag skulle aldrig komma på tanken att köra fortare än de tillåtna 80km/h på E20 norr om Götborg.)
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon