Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav macky » 01 jun 2020 12:28

Gustafsson skrev:Alla litiumbatterier degraderar ju. Frågan är ju när man kan börja se det i praktiken, gissar att man med mjukvara kan hålla degraderingen ”dold” för alla bilar som inte tillåter 100% SOC.
Borde ändå visa sig i lite långsammare laddning mot slutet först spekulerar jag.

Precis, man funderar på hur mycket som försvinner av bufferten som ju ska vara rätt stor på toppen och när det märks på laddningen i slutet. Jag har hittills laddad DC kanske 10 ggr och det var mycket länge sedan nu så jag har inte sett ngt egentligen. Blir inte mycket långresor för tillfället av förklarliga skäl.
macky

Inläggav elbilist mati » 01 jun 2020 12:44

Senast jag har snabbladdat var i början av januari, 5 månader sedan, och då märkte jag ingen som helst minskning av varken laddhastigheten eller den tillgängliga kapaciteten. Min bil har knappt rullat sedan dess, jag har inte ens bytt till sommardäck förrän nu i fredags, och den har alltså precis passerat 2000 mil.
Ingen märkbar degradering med andra ord.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav elbilist Goblin » 03 jun 2020 20:34

Fick idag informationen att min bil kommer produceras V27, sen tar det väl 4-6veckor att skeppa hit den. Förhoppningsvis får jag den innan semestern är slut. :D

Leveransrekordet för min del var när jag beställde min förra A6a - 2 månader nästan exakt tog det från beställning till att jag fick nyckeln. Bilen låstes för produktion bara några minuter efter att jag lämnat säljaren vilket jag surt upptäckte då jag 20min efteråt ringde och ville lägga till en sak jag hade missat.:P
Nissan Leaf 2
Beställd: e-tron 55 Proline
Goblin
elbilist

Inläggav macky » 04 jun 2020 06:56

Goblin skrev:Fick idag informationen att min bil kommer produceras V27, sen tar det väl 4-6veckor att skeppa hit den. Förhoppningsvis får jag den innan semestern är slut. :D

Leveransrekordet för min del var när jag beställde min förra A6a - 2 månader nästan exakt tog det från beställning till att jag fick nyckeln. Bilen låstes för produktion bara några minuter efter att jag lämnat säljaren vilket jag surt upptäckte då jag 20min efteråt ringde och ville lägga till en sak jag hade missat.:P

Kul, hoppas att transporterna flyter som de ska. Vad blir det för ngt?
macky

Inläggav elbilist Goblin » 04 jun 2020 07:08

macky skrev:
Goblin skrev:Fick idag informationen att min bil kommer produceras V27, sen tar det väl 4-6veckor att skeppa hit den. Förhoppningsvis får jag den innan semestern är slut. :D

Jo vi får hoppas det:).

Det blev denna spec:
E-tron 55 Proline
Vitmetallik - (hellackerad)
21-tumsfälgar
Sportstolar alcantara
Tonade rutor
Dragkrok
Backkamera
19-tums vinterhjul (sanslöst vad man kan ta betalt för ett par vinterhjul...)
Nissan Leaf 2
Goblin
elbilist

Inläggav macky » 05 jun 2020 13:08

Goblin skrev:
macky skrev:

Jo vi får hoppas det:).

Det blev denna spec:
E-tron 55 Proline
Vitmetallik - (hellackerad)
21-tumsfälgar
Sportstolar alcantara
Tonade rutor
Dragkrok
Backkamera
19-tums vinterhjul (sanslöst vad man kan ta betalt för ett par vinterhjul...)

Vinterhjul är dyrt. Köpte på ebay men det var inte heller gratis. :D
macky

Inläggav dfa » 05 jun 2020 20:12

Fick du transporttiden bekräftad av säljaren?
Min skall byggas vecka 29, men säljaren garderade sig och vågade inte lova leverans förän i september på grund av skakiga transporter.
Hoppas (och tror) att det går snabbare.
dfa

Inläggav elbilist Goblin » 05 jun 2020 20:25

dfa skrev:

Fick du transporttiden bekräftad av säljaren?
Min skall byggas vecka 29, men säljaren garderade sig och vågade inte lova leverans förän i september på grund av skakiga transporter.
Hoppas (och tror) att det går snabbare.

När jag beställt förut så har de sagt samma tid för transporten så jag antar att säljaren bara sa en standardtid denna gång också. Båten stannar ju i Södertälje hamn och jag har beställt bilen av Audi Södertälje vilket kanske minskar leveranstiden något hoppas jag.
Nissan Leaf 2
Goblin
elbilist

Inläggav elbilist Macki » 06 jun 2020 20:06

Hade min bil inne på uppdatering och nämnde hur illa appen fungerade så de skulle titta på det.
De fick en felkod på ett styrdon och fick beställa ett nytt, 3-5 arbetsdagar.
Fick en 55a som lånebil i 7dagar.
Och nu har den funkat klockrent i ca 1 månad.
Känns riktigt skönt att det löst sig! Och för er som har haft liknande problem be Audi kolla på det, ska även finnas en uppdatering för fjärrstyrning också men det hjälpte inte på min utan var ett styrdon som va paj.
Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Inläggav macky » 07 jun 2020 08:02

Hade massor av strul under hösten/vintern med appen som många andra men skulle säga att den varit felfri sedan februari ungefär och jag har inte aktivt gjort ngt. Så om man fortfarande har problem kan det nog vara läge att kolla upp.
macky

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon