Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav dd88 » 17 jul 2020 06:39

Laban skrev:Den röda fungerar hyfsat med grill. Den blå lite mindre, hade dock varit väldigt snygg utan grill. Synd att Audi är så fega där. Inte bara Audi iofs då (Nissan Ariya osv..) men lite mer vorsprung tack.

Vad är det egentligen för fel med grill? En bil blir inte automatiskt snyggare utan (eller med för den delen). Det är fronten i sin helhet som spelar roll.

Får snarare känslan av att det har blivit en principsak, vilket är löjligt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 17 jul 2020 06:44

Om nu Skoda vågar lansera sin Enyaq som konceptbilen ser ut.
Så tycker jag Skoda Enyaq är snyggare än Audi e-tron.

skoda-vision-iv-concept.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare Laban » 17 jul 2020 07:39

dd88 skrev:Vad är det egentligen för fel med grill? En bil blir inte automatiskt snyggare utan (eller med för den delen). Det är fronten i sin helhet som spelar roll.

Jag tycker att det är fult med grill. PS2:ans är helt ok men de enorma grillar som är på modet numera ser fördjävligt ut enligt mitt tycke och smak. BMW, Audi, Toyota... Att de också är en kvarleva från fossilbilar gör inte saken bättre.

Få se nu, jag gjorde en om än av ganska tveksam kvalitet photoshop av Sportback utan grill. Ska försöka leta fram den.

Nu så, ligger faktiskt i denna tråd men här kommer den igen. Inte Sportback då, minnet är bra men kort:

Bild
Senast redigerad av Laban 17 jul 2020 08:49, redigerad totalt 1 gång.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Referralkod: bjrn85925

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 17 jul 2020 08:36

dd88 skrev:
Laban skrev:Den röda fungerar hyfsat med grill. Den blå lite mindre, hade dock varit väldigt snygg utan grill. Synd att Audi är så fega där. Inte bara Audi iofs då (Nissan Ariya osv..) men lite mer vorsprung tack.

Vad är det egentligen för fel med grill? En bil blir inte automatiskt snyggare utan (eller med för den delen). Det är fronten i sin helhet som spelar roll.

Vad är det för fel med ett fejkat hästhuvud fram på sin bil? Det är ju fint med det naturliga... Är ju en smaksak om man gillar det eller ej, eller hur?

Eller vad sägs om fejkade motorljud? Eftersom bilar har väsnats de senaste hundra åren så måste dom ju alltid fortsätta att göra det. Eller?!
Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Referralkod: hans816

Inläggav nek0 » 17 jul 2020 08:44

Teslaspolen skrev:
dd88 skrev:

Vad är det för fel med ett fejkat hästhuvud fram på sin bil? Det är ju fint med det naturliga... Är ju en smaksak om man gillar det eller ej, eller hur?

Eller vad sägs om fejkade motorljud? Eftersom bilar har väsnats de senaste hundra åren så måste dom ju alltid fortsätta att göra det. Eller?!

Eller om Tesla inte har grill behöver ingen annan ha den heller?
Användarvisningsbild
nek0

Inläggav Teslaägare Laban » 17 jul 2020 08:59

nek0 skrev:Eller om Tesla inte har grill behöver ingen annan ha den heller?

Nu är det inte bara Tesla som inte har en traditionell grill. Kolla ex Porsche, även fossila då. VW's ID koncept:

Bild
Zoe 22 kWh som andrabil
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inläggav Fredrik j » 17 jul 2020 09:23

Laban skrev:
dd88 skrev:Vad är det egentligen för fel med grill? En bil blir inte automatiskt snyggare utan (eller med för den delen). Det är fronten i sin helhet som spelar roll.

Jag tycker att det är fult med grill. PS2:ans är helt ok men de enorma grillar som är på modet numera ser fördjävligt ut enligt mitt tycke och smak. BMW, Audi, Toyota... Att de också är en kvarleva från fossilbilar gör inte saken bättre.

Få se nu, jag gjorde en om än av ganska tveksam kvalitet photoshop av Sportback utan grill. Ska försöka leta fram den.

Nu så, ligger faktiskt i denna tråd men här kommer den igen. Inte Sportback då, minnet är bra men kort:

Bild

Ser ut lite som en mussla.
Fredrik j

Inläggav Teslaägare Laban » 17 jul 2020 09:28

Fredrik j skrev:Ser ut lite som en mussla.

Haha. Kanske beror på de lite mer entoniga delarna i min amatörmässiga "photoshop", eller Gimp då. Man får kisa lite så ser det bättre ut :-)

Men oavsett det så tycker jag den blir betydligt snyggare utan grill.
Zoe 22 kWh som andrabil
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 17 jul 2020 12:13

Skillnaden mot vanliga verkar knappt noterbar. Känns som ett stort "meh ".
Kanske kanske de gjort detta som en förberedelse för en RS-modell dock?
När Tesla släpper Plaid, då kommer étron RS med 7-800hk och större batteri(med 800V från taycan).
Nog liten(obefintlig) risk, men då hade dom ju försökt åtminstone...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav dd88 » 17 jul 2020 13:00

Laban skrev:

Bild

Nu är det ju inte storleken på grillen vi snackar om, utan dess vara eller icke vara.

Men med tanke på hur provocerade många blir av det så är det troligtvis som du skrev, det är arvet från fossilbilen som gör så ont. Tror det handlar mer om det än utseendet.

Sen håller jag med om att det finns fula grillar, men att principiellt vara mot grillen (oavsett om den fyller en funktion eller ej) tycker jag bara är orationellt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon