Svenssons skrev:mati skrev:Nej, jag har ingen sportback.
Dessutom har jag inte kört en enda meter utan släp på hela sommarn (dvs det som kallas för sommar i år)
I år har det väl varit en klassisk svensk sommar?...
Sant. Den första på länge känns det som, efter ett antal år med torra och varma sommrar. Nu så i efterhand är det en jäkla tur att jag inte hann få min dragkrok monterad förra sommarn. Även om det kändes förfärligt då. Men tanken var att vi skulle riva ut och göra om hela andra våningen förra sommarn, vilket inte gick pga den saknande dragkroken. Det var superbittert och fick läggas på is. Det blev alltså inte av förrän nu och jag har hållit på hela juli månaden. Och den här sommarn är verkligen perfekt för detta. Inte för varmt, lagom temperatur för en kontorsmänniska som inte är van vid kroppsligt arbete

. Och man känner inte att man vill göra nåt annat och njuta av sommarn, för det är ju ingen sommar.
Och dessutom är det inte aktuellt att åka på semester i år pga rådande omständigheter. En perfekt renoveringssommar vilket tydligen många tycker. Byggvaruhandeln kör nog hem ett rekordår i år.
Tur att man äntligen kan dra släp.