mati skrev:dd88 skrev:Skulle vilja påstå att CarPlay (och säkerligen Android Auto) är en game changer, extremt kraftfullt verktyg om man inte bara skrapar på ytan.
På vilket sätt menar du? Jag har ingen aning vad dessa appar klarar av eller vad de har för potential, men det jag har sett hittills var föga imponerande. Som sagt, jag fattar inte vitsen med detta och såg ingen som helst anledning att betala extra för det i e-tron.
I Golfen kan man spela Spotify och så finns en navigator. Spotify har jag ju i mobilen via blåtand, vilket i själva verket funkar betydligt bättre. Och bilens inbyggda navigator är vida överlägsen det jag har sett i Android auto. Finns det fler och bättre funktioner i andra bilar, kanske sånt som inte redam finns inbyggt i bilen, så kan jag begripa att man kanske vill ha det. Men inte så som det är nu.
Om vi bortser från enklare funktioner som att lyssna på musik/ljudbok, styra nav, skicka meddelanden och ringa (saker som de flesta bilar klarar idag) så skulle jag definitivt lyfta kalenderassistenten (håller koll på när du behöver åka, meddela mötesdeltagare om du är sen osv), en helt ok röstassisten med allt vad det innebär, smart styrning av garageport, men framförallt möjligheten att automatisera funktioner för ”smarta hem”.
I kommande uppdatering så kommer även ett gäng funktioner specifikt för elbilar.