Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Fredrik j » 30 aug 2020 13:42

Man är ju tvungen att minimera varianter på grund av att man bygger mot lager.
Fredrik j

Inläggav elbilist Muhlegg » 30 aug 2020 14:14

mati skrev:Dum fråga, har aldrig kollat så noga, men är det inte mugghållare i det där nedfällbara armstödet i baksätet?
Måste gå och titta...
Däremot så höll jag häromdagen på och letade efter den där luckan som man kan öppna i baksätet för att transportera långa saker. Jag hade köpt golvlister som inte gick in.
Tjena, det är bara e-Golfen som har en sådan lucka. :oops:

Jag har mugghållare bak, barnen lyckades paja dem första veckan! :D Kanske det ingick i Prolinepaketet?
Muhlegg
elbilist

Inläggav Teslaägare HelectriC » 30 aug 2020 14:16

Fredrik j skrev:Man är ju tvungen att minimera varianter på grund av att man bygger mot lager.

Ja och det görs med de flesta billiga bilar eftersom det inte finns utrymme att få de marginaler som producenter önskar genom valfrihet. En dyr bil däremot är lättare att få bra marginaler genom valfrihet eftersom kunderna ofta kan betala för det och priset inte är lika avgörande för ett köp. Undantagen är då Tesla och Polestar, som gör tvärtom. Bra eller dåligt kan man fundera på, men personligen tycker jag det är kul att kunna personifiera bilen som man tex kan hos Porsche.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Thexps » 30 aug 2020 14:55

Muhlegg skrev:
mati skrev:Dum fråga, har aldrig kollat så noga, men är det inte mugghållare i det där nedfällbara armstödet i baksätet?
Måste gå och titta...
Däremot så höll jag häromdagen på och letade efter den där luckan som man kan öppna i baksätet för att transportera långa saker. Jag hade köpt golvlister som inte gick in.

Jag har mugghållare bak, barnen lyckades paja dem första veckan! :D Kanske det ingick i Prolinepaketet?

Fantastiskt att du skriver barnen pajade dom första veckan, och avslutar de med en stor glad smiley! :D
Men låter bra att det fanns med, blev lite orolig där ett tag ;)
Thexps

Inläggav dfa » 30 aug 2020 15:02

Muhlegg skrev:
Måste gå och titta...

Nej, jag har Proline och dom ingick inte. Man måste klicka i "Förvarings- och bagagepaket" för 1500kr för att få med dem verkar det som.
Ren miss från min sida att jag inte gjorde det.
dfa

Inläggav elbilist Muhlegg » 30 aug 2020 15:34

Thexps skrev:
Muhlegg skrev:
Måste gå och titta...

Fantastiskt att du skriver barnen pajade dom första veckan, och avslutar de med en stor glad smiley! :D
Men låter bra att det fanns med, blev lite orolig där ett tag ;)

Ja, jag skällde lite på Audi att det var så dålig kvalitet så den gick sönder efter en vecka, sen fick jag skämmas när verkstaden tagit isär den och plockade ut stenen som barnen lyckades pilla in.
Muhlegg
elbilist

Inläggav elbilist Muhlegg » 30 aug 2020 15:35

dfa skrev:
Muhlegg skrev:
Måste gå och titta...

Nej, jag har Proline och dom ingick inte. Man måste klicka i "Förvarings- och bagagepaket" för 1500kr för att få med dem verkar det som.
Ren miss från min sida att jag inte gjorde det.

Ah, jag hade glömt att jag valde det.
Muhlegg
elbilist

Inläggav Thexps » 30 aug 2020 16:19

Jag har beslutsångest över ny bil.. E-Tron ligger nära till hands, men kan inte bestämma mig.
Audi har väldigt bra priser från fabrik nu på E-Tron 55 Proline, med 145k + 65k i rabatt, tror endast de gäller för företag? Totalt blir det 765k (ink moms) med smartphone integration som enda tillval vilket skulle ge mig en total kostnad via företaget på 5000kr i månaden inkl. Allt. Betalar 4500kr för en Outlander Phev idag..
Jag har möjlighet att köra vidare med min Outlander i lite mer än 1 år. Eller byta nu.
Är väldigt sugen på och gå över till elbil. Men vet inte om man ska vänta. Känns som det är väldigt mycket på gång när de gäller elbilar nu, så om 1 år kan man förmodligen få bättre bil för samma summa, eller likvärdig för mindre.
Har laddstolpe hemma, så inte jätteorolig för höga priser via Ionity osv.
Hur resonerar ni?
Thexps

Inläggav Verdi » 30 aug 2020 16:32

Thexps skrev:Jag har beslutsångest över ny bil.. E-Tron ligger nära till hands, men kan inte bestämma mig.
Audi har väldigt bra priser från fabrik nu på E-Tron 55 Proline, med 145k + 65k i rabatt, tror endast de gäller för företag? Totalt blir det 765k (ink moms) med smartphone integration som enda tillval vilket skulle ge mig en total kostnad via företaget på 5000kr i månaden inkl. Allt. Betalar 4500kr för en Outlander Phev idag..
Jag har möjlighet att köra vidare med min Outlander i lite mer än 1 år. Eller byta nu.
Är väldigt sugen på och gå över till elbil. Men vet inte om man ska vänta. Känns som det är väldigt mycket på gång när de gäller elbilar nu, så om 1 år kan man förmodligen få bättre bil för samma summa, eller likvärdig för mindre.
Har laddstolpe hemma, så inte jätteorolig för höga priser via Ionity osv.
Hur resonerar ni?

Jag tycker det inte händer så mycket faktiskt. Beror ju på vad du vill ha. Vill du ha en "premium-SUV" så är nog E-Tron bästa valet även om ett år. Ska vara Model Y då men den gillar jag inte. Eller den där Skodan? Vet dock inte hur stor den är.
Verdi

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 30 aug 2020 16:39

Audi e-tron 1.725 liter
Skoda Enyaq 1.711 liter
Bagage.

Om jag var du skulle jag åtminstone vänta till 1 september och se vad priserna blir för Skodan.

Tycker du att du måste ha en Audi så skulle jag välja Audi Q4
före en e-tron alla dagar i veckan!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon