Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Teslaägare fth » 12 okt 2020 17:00

SwedishAdvocate skrev:
Martin E-tron skrev:En konstigt sak, jag missade helt ( fast förlåt men hur fan) att det INTE INGICK takreling på min bil, sitter nu med en bil för massa pengar o skall till fjällen nästa år o hittar ingen lösning på lastbågar till bilen..

Har någon hittat nåt kit på detta?

Min säljare sa i efterhand när ja fick bilen "jo men det finns kit"...

Pratat med 2 st leverantörer av lastbågar, inget kit..

Finns det tackräcken som monteras med sugkopp? Här är en tråd från det amerikanska forumet (som jag dock inte orkat läsa...). Vet inte om det pallar belastningen från en takbox i svenska vintertemperaturer...

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ox.160011/

Rich Rebuilds har också ett tackräcke med sugkoppar på sin i8. Går att se runt ca 21:47 i videon nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=yfnwyyNad_U

Det finns takräcken som monteras med sugproppar, jag tittade själv på SeaSucker när jag skaffade min X.

Jag bestämde mig dock för att jag var alldeles för feg för att lita på dom, jag skulle nog aldrig kunna slappna av med dessa på taket :roll:

Jag säger som andra har sagt i tråden ovan, titta på boxar som monteras på dragkroken istället.

Praktiskt att slippa klättra och sträcka sig när man ska lasta i/ur, och förbrukningen blir väsentligt lägre än med motsvarande box på taket.

Jag har en lastkorg med en gigantisk väska som jag använder när jag behöver lasta mer än vad som får plats i bilen, det finns bilder i en gammal tråd:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=11&t=9567&p=188347&hilit=+lastkorg#p188347

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare Bjelke » 12 okt 2020 19:31

Dragkrok och dragkrok dit... hmpf :evil: orättvisorna mellan oss Teslaägare är
oacceptabel! :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav elbilist Goblin » 12 okt 2020 19:46

mati skrev:
Goblin skrev:Jag har upptäckt ett irriterande beteende på vår etron och det är att när bilen har saktat ner till väldigt långsam krypfart så rycker det i drivlinan. Det är som att "fartreglaget"(?) Inte kan gå tillräckligt lågt ner och istället pulsar motorn. Detta händer väldigt sällan men när det väl händer så är det irriterande som sagt.
Någon som upplevt samma sak?

Det var mycket värre i början. Då ryckte den även i hastigheter runt 70km/h. Det försvann med en uppdatering förra året. Det du beskriver är en egenskap hos bilen, inte ett fel. ;)

Vilken tur då!;) Är allergisk mot verkstäder.:P
Nissan Leaf 2
e-tron 55 Proline
Goblin
elbilist

Inläggav dfa » 13 okt 2020 06:44

Martin E-tron skrev:En konstigt sak, jag missade helt ( fast förlåt men hur fan) att det INTE INGICK takreling på min bil, sitter nu med en bil för massa pengar o skall till fjällen nästa år o hittar ingen lösning på lastbågar till bilen..

Har någon hittat nåt kit på detta?

Min säljare sa i efterhand när ja fick bilen "jo men det finns kit"...

Pratat med 2 st leverantörer av lastbågar, inget kit..

Finns en firma i sthlm som tydligen eftermonterat rails på en e-tron som saknade, om det skulle vara intressant.
Flimrade förbi i mitt FB flöde för ett bra tag sedan så tog en stund att leta fram...
Kolla Dynasty ABs FB post från den 12:e och 17:e December 2019.
dfa

Inläggav Martin E-tron » 13 okt 2020 07:48

Tack för tipset!

Jag byggde bilen nu på Audis hemsida, det går inte vad jag kan se att lägga till rails..?

Undrar om fabriken har missat detta? Att det ska ingå tänker jag..

Hur har ni andra, alla har rails? Var ni tvungna att lägga till det?
Martin E-tron

Inläggav Martin E-tron » 13 okt 2020 07:57

5.100 kr kostar det att lägga till...

Ligger gömd under exteriör kostnaden, måste ordagrann fanimig LETA efter det..

Fyfan va dåligt.. Framgår tydligt att detta inte går att eftermontera, konstigt att min säljare inte svarar på hans egna svar att det finns "kit" att köpa från Thule..

Kanske har att göra med att Thule inte har kit....
Martin E-tron

Inläggav Esterox » 13 okt 2020 09:52

Två frågor om E-tron.

För optimal förbrukning från start, vad krävs ?

Är det enbart att laddning är klar precis när man skall åka ? (Skiljer det då om jag laddar 2 kw, 11 kw, 50 kw, 150 kw)

Påverkar förvärmningen förbrukningen ? Är det alltså alltid bra att förvärma bilen ?
Esterox

Inläggav Teslaägare martinot » 13 okt 2020 10:00

Martin E-tron skrev:5.100 kr kostar det att lägga till...

Ligger gömd under exteriör kostnaden, måste ordagrann fanimig LETA efter det..

Fyfan va dåligt.. Framgår tydligt att detta inte går att eftermontera, konstigt att min säljare inte svarar på hans egna svar att det finns "kit" att köpa från Thule..

Kanske har att göra med att Thule inte har kit....

Sanslöst dåliga säljare. :(

Så undrar bilhallar och bilsäljare varför deras jobb är hotade av kunderna gör över till att allt mer köpa bil på nätet?

Men det förutsätter ju att biltillverkarna kan göra vettiga websidor som är enkla att använda och förstå. :evil:

Vissa biltillverkare kanske vill hjälpa sina ÅF och traditionella bilkrängare genom att ha svåra och krångliga webbsidor (det känns alltid så varje gång det är dags att byta till ny Merca för oss, helt hopplöst krångliga webbsidor)?
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Teslaägare BrooklynS » 13 okt 2020 10:32

Det är ju därför konceptet med färdiga bilar är så bra. Tillval är enbart färg, fälgar, inredning och mjukvara. Allt annat finns.
M3P- Midnight Grey 18" Aero med dragkrok.
Beställt Y LR med dragkrok och FSD.
Beställt Cybertruck 3-motor och FSD.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Referralkod: stefan78266

Inläggav dfa » 13 okt 2020 10:59

Martin E-tron skrev:Tack för tipset!

Jag byggde bilen nu på Audis hemsida, det går inte vad jag kan se att lägga till rails..?

Undrar om fabriken har missat detta? Att det ska ingå tänker jag..

Hur har ni andra, alla har rails? Var ni tvungna att lägga till det?

Tror att det ingår som standard i Proline, men jag hade utan tvivel missat det om det inte ingått. Har en del annat som jag saknar.
Det är legendariskt svårt att konfigurera sin Audi har jag också fått erfara, den hårda vägen.
dfa

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon