Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav macky » 25 okt 2020 09:49

dfa skrev:
Moelito skrev:
Synd bara att de bara har A4:or som lånebilar. De brukar skratta lite nervöst när jag frågar om jag inte kan få en annan e-tron som lånebil:-)

Det lustiga/tragiska är är Europcar har e-trons, så när/om man lämnar in en Audi hos VWs skadeverkstad på Grafiskavägen kan man få låna en om man är snäll. Fast man får väl ta 1/3 av kostnaden själv eller nått beroende på försäkringsbolaget. Oavsett så finns det att låna.

De två gånger jag lämnat in bilen, en gång för service och en gång för byte av ljuslist baklucka har jag fått e-tron som lånebil. Verkar vara policyn också hos ÅF. Hade iofs gärna testat annat i samma prisklass men en basic a4 är ju inte så spännande.
macky

Inläggav elbilist Moelito » 25 okt 2020 16:56

macky skrev:
dfa skrev:
Moelito skrev:
Synd bara att de bara har A4:or som lånebilar. De brukar skratta lite nervöst när jag frågar om jag inte kan få en annan e-tron som lånebil:-)

Det lustiga/tragiska är är Europcar har e-trons, så när/om man lämnar in en Audi hos VWs skadeverkstad på Grafiskavägen kan man få låna en om man är snäll. Fast man får väl ta 1/3 av kostnaden själv eller nått beroende på försäkringsbolaget. Oavsett så finns det att låna.

De två gånger jag lämnat in bilen, en gång för service och en gång för byte av ljuslist baklucka har jag fått e-tron som lånebil. Verkar vara policyn också hos ÅF. Hade iofs gärna testat annat i samma prisklass men en basic a4 är ju inte så spännande.
Hos Audi Göteborg?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

VW Passat GTE
Audi E-Tron Proline Advanced
Moelito
elbilist

Inläggav NiclasS » 25 okt 2020 19:50

Har haft E-tron inne två gånger på garantiärenden och har båda gångerna fått E-tron som courtesy car. Detta från Audi Danderyd.
Tackade nej till självriskreduceringen först men när jag kom ut och såg att bilen saknade klassiska backspeglar gick jag tillbaka in och tecknade försäkringen. Var väldig obekväm att backa ut från den trånga parkeringsplatsen med de virtuella backspeglarna.
NiclasS

Inläggav Martin E-tron » 25 okt 2020 20:44

Va hade du bilen inne för ? 2 ggr redan ?
Martin E-tron

Inläggav elbilist mati » 26 okt 2020 06:52

Jag har haft min e-tron inne för garantiärenden minst ett halvdussin gånger eller så, och jag har aldrig fått en e-tron som lånebil. Enda gången jag hade en e-tron demobil var när de inte klarade av att sätta drag på min. Det finns öht inte så många lånebilar hos min åf, och inga e-tronsar alls tror jag. Man får ta det man får. Allt från A2, Q2, Q3 till Q5 har jag haft. Det är okej för mig. Bara jag kommer hem igen så. Det är ju bara över dagen och då överlever man nog med en bensinbil med manuell låda. :lol:
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Credde » 26 okt 2020 08:38

mati skrev:Jag har haft min e-tron inne för garantiärenden minst ett halvdussin gånger eller så, och jag har aldrig fått en e-tron som lånebil. Enda gången jag hade en e-tron demobil var när de inte klarade av att sätta drag på min. Det finns öht inte så många lånebilar hos min åf, och inga e-tronsar alls tror jag. Man får ta det man får. Allt från A2, Q2, Q3 till Q5 har jag haft. Det är okej för mig. Bara jag kommer hem igen så. Det är ju bara över dagen och då överlever man nog med en bensinbil med manuell låda. :lol:

Du vet väl, att dom gör det helt medvetet för att du ska bli jättenöjd och glad när du hämtar E-Tron'en igen :mrgreen:
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Credde
Teslaägare

Inläggav macky » 26 okt 2020 08:45

Moelito skrev:Hos Audi Göteborg?

Nej, Norrbil. Men verkar ju vara samma hos Audi Sthlm. Audi Gbg är väl VW-ägt precis som Audi Sthlm?
macky

Inläggav elbilist Robertrimmevik » 26 okt 2020 16:56

NiclasS skrev:Har haft E-tron inne två gånger på garantiärenden och har båda gångerna fått E-tron som courtesy car. Detta från Audi Danderyd.
Tackade nej till självriskreduceringen först men när jag kom ut och såg att bilen saknade klassiska backspeglar gick jag tillbaka in och tecknade försäkringen. Var väldig obekväm att backa ut från den trånga parkeringsplatsen med de virtuella backspeglarna.

Man vänjer sig med de virtuella speglarna. Tvekade först att ta denna bil nör de hade dom, men bilen var ganska rätt i övrigt.
Jag skulle inte välja bort dom om jag kunde ändra mig. Skulle säga att de är extra bra i trånga utrymmen. I och med att de är smalare så behöver jag inte fälla in dom när jag ska in och ut genom garaget så nu kan jag använda backspeglarna där.
Hoppas att e-tron gt kommer med en upphottad version av virtuella speglar. Tycker Gemeras är riktigt snygga.
Robertrimmevik
elbilist

Inläggav elbilist mati » 26 okt 2020 18:40

Credde skrev:
mati skrev:Jag har haft min e-tron inne för garantiärenden minst ett halvdussin gånger eller så, och jag har aldrig fått en e-tron som lånebil. Enda gången jag hade en e-tron demobil var när de inte klarade av att sätta drag på min. Det finns öht inte så många lånebilar hos min åf, och inga e-tronsar alls tror jag. Man får ta det man får. Allt från A2, Q2, Q3 till Q5 har jag haft. Det är okej för mig. Bara jag kommer hem igen så. Det är ju bara över dagen och då överlever man nog med en bensinbil med manuell låda. :lol:

Du vet väl, att dom gör det helt medvetet för att du ska bli jättenöjd och glad när du hämtar E-Tron'en igen :mrgreen:

Ja, jo, det går ju inte komma ifrån att man drar en lättnadens suck när man får köra hem i en bil som inte låter som en traktor. :D
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav elbilist Robertrimmevik » 26 okt 2020 20:35

Slog rekord igår på förbrukningen. 5,3 kWh/mil.
Kvällsbestyr med handling och skjutsning av barn. +3 grader, ej förvärmning, start från varmgarage, tung snömodd 5-15cm. Sträcka 14km.

Gjorde samma typ av körning ikväll efter att det snöröjts. Fortfarande regn och bitvis slask. 3,7 kWh/ mil.

Får nog räkna med en snittförbrukning runt 3,5 i stan i vinter. Fortfarande mycket bra jämfört med en 400 hästars Q8.

Körde 70mil landsväg, motorväg. Hälften snöbeklädd väg, resterande blöt väg. Snitt 2,7kwh/mil. 10km/h över hastighetsgränsen. Helt ok tycker jag.
Robertrimmevik
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon