Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Teslaägare martinot » 28 okt 2020 00:58

Moelito skrev:Jahopp, så då verkar även jag ha drabbats av det kända felet läckande taklucka
Jag brukar ha bilen i garage men igår så glömde jag köra in bilen så den stod ute i ösregn över natten (i svag uppförsbacke).
Imorse hade jag en pöl i gummimattan på förarsidan.
Vattnet kommer ut långt ner på A-stolpen, eller snarare nedanför a-stolpen, typ i panelskarven ovanför huvöppnaren. Tydligen sitter dräneringsrören för takluckan, som är för korta, just i a-stolparna.

Blir att ringa Audi igen..

Bild

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Påminner en hel del av de problem som denna killen haft med vattenläckor i sin etron: https://youtu.be/Rin-4HRFj4c?t=340
Tesla Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
https://gronbilskatt.nu/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav elbilist Moelito » 28 okt 2020 02:19

martinot skrev:
Moelito skrev:Jahopp, så då verkar även jag ha drabbats av det kända felet läckande taklucka
Jag brukar ha bilen i garage men igår så glömde jag köra in bilen så den stod ute i ösregn över natten (i svag uppförsbacke).
Vattnet kommer ut långt ner på A-stolpen, eller snarare nedanför a-stolpen, typ i panelskarven ovanför huvöppnaren. Tydligen sitter dräneringsrören för takluckan, som är för korta, just i a-stolparna.

Bild

Påminner en hel del av de problem som denna killen haft med vattenläckor i sin etron: https://youtu.be/Rin-4HRFj4c?t=340

Ja, känt fel som nu har en standardåtgärd hos Audi (bekräftat av Audi Göteborg) . De hade faktiskt inne en annan e-tron med exakt samma problem när jag lämnade in bilen idag. Tyvärr ringde de mig senare och meddelade att de inte hade alla delar inne så de fick beställa från Tyskland.
Och nej jag fick ingen e-tron som lånebil (men jag påpekade att i Stockholm får de minsann det). Leveranstid på de saknade delarna var tydligen ca 3 dagar så jag får väl slita på lånebilen så länge.
Bild

VW Passat GTE
Audi E-Tron Proline Advanced
Moelito
elbilist

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 28 okt 2020 07:18

Audi May Cut Production Of E-Tron In 2021 — Rumor

https://cleantechnica.com/2020/10/26/au ... ron-rumor/

Kommer produktionen av Audi 50-55 Quattro minska nu när man lanserar Audi Q4 som jag tycker är en billigare och bättre bil.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare Bjelke » 28 okt 2020 07:33

Moelito skrev:
martinot skrev:

Skickat från min whatever

Ja, känt fel som nu har en standardåtgärd hos Audi (bekräftat av Audi Göteborg) . De hade faktiskt inne en annan e-tron med exakt samma problem när jag lämnade in bilen idag. Tyvärr ringde de mig senare och meddelade att de inte hade alla delar inne så de fick beställa från Tyskland.
Och nej jag fick ingen e-tron som lånebil (men jag påpekade att i Stockholm får de minsann det). Leveranstid på de saknade delarna var tydligen ca 3 dagar så jag får väl slita på lånebilen så länge.

Skickat från min whatever

Borde det inte stå humiliation istället för courtesy på lånebilen? :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav elbilist mati » 28 okt 2020 07:45

Bjelke skrev:Då är det skönt att inte ha 25 mil till verkstaden... Jag har dragit ut på ett besök på en av mina Teslor sedan Februari typ...

Precis. Det är retligt när bilen strular, men samtidigt är det skönt när verkstaden är nära och man i princip bara kan lämna bilen på studs utan minsta krångel. Det tar ju ingen tid i anspråk.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Esterox » 28 okt 2020 08:40

Har hämtat ut min E-tron i måndags.

Vilken härlig bil det är ! Ingen WoW känsla när det gäller elbil men som bil är den wow. Går magiskt på vägen och väldigt tyst. Hunnit avverka 60 mil redan och jag kunde inte vara mer än nöjd över mitt val utav bil.

Jag skall göra en mer djupdykande recension utav den längre fram.
Fördelar
Många !

Några nackdelar
Förstår inte varför man gjort som man gjort med växelreglaget och handtaget som hör till.
Carplay har ingen haptisk feedback.
Förbrukningen, kanske går ner om ett tag men skulle gärna sett lite lägre förbrukning. Vet dock inte om det kommer påverka mig i det stora hela.
Farthållaren har lite mer att önska.
Esterox

Inläggav Teslaägare NiklasTesla » 28 okt 2020 08:46

martinot skrev:

Bild

Inte bara Tesla som drabbas av tillverkningsfel med andra ord. Mvh
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare

Referralkod: niklas60543

Inläggav elbilist Nilp » 28 okt 2020 11:32

Esterox skrev:Har hämtat ut min E-tron i måndags.

Vilken härlig bil det är ! Ingen WoW känsla när det gäller elbil men som bil är den wow. Går magiskt på vägen och väldigt tyst. Hunnit avverka 60 mil redan och jag kunde inte vara mer än nöjd över mitt val utav bil.

Fördelar
Många !

Några nackdelar
Förstår inte varför man gjort som man gjort med växelreglaget och handtaget som hör till.
Förbrukningen, kanske går ner om ett tag men skulle gärna sett lite lägre förbrukning. Vet dock inte om det kommer påverka mig i det stora hela.

Härligt att höra.

Förbrukningen kommer nog tyvärr inte gå ner förrän till våren men då kommer det som en trevlig överraskning. :)

Haptisk feedback är ett otyg, det var en funktion jag stängde av innan jag lämnade parkeringen när jag hämtade bilen.
Nilp
elbilist

Inläggav Teslaägare HelectriC » 28 okt 2020 12:04

Nilp skrev:
Esterox skrev:Har hämtat ut min E-tron i måndags.

Fördelar
Många !

Några nackdelar

Härligt att höra.

Förbrukningen kommer nog tyvärr inte gå ner förrän till våren men då kommer det som en trevlig överraskning. :)

Haptisk feedback är ett otyg, det var en funktion jag stängde av innan jag lämnade parkeringen när jag hämtade bilen.

ja, det gör ju bara att skärmen känns sjukt trög och långsam. Gillade inte heller det i eTron.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Martin E-tron » 02 nov 2020 14:40

Håller på att ladda ner Matrix-uppgradering av systemet nu, ska bli kul att testa ! 14 kr är det värt att testa.

Fan va tid det tar att ladda ner? Har laddat ner i 2 timar nu?
Martin E-tron

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon