Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Teslaägare thnis » 22 nov 2020 18:26

PapaD skrev:Visste inte att du hade en Zoe? 100 km är ju ingen fara, såvida det inte är enkel resa... :D

Inte jag heller :D jag trodde allt utom Tesla skulle på soptippen :roll:
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Väntar på VW I.D3 45 kWh
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare

Referralkod: thomas3553

Inläggav elbilist PapaD » 22 nov 2020 19:10

taliz skrev:
PapaD skrev:Visste inte att du hade en Zoe? 100 km är ju ingen fara, såvida det inte är enkel resa... :D

Klarar egolfen det i 140-150kmh? Zoen toppar 145kmh vilket blir 139-140 enligt gps, så rätt lagom att helt enkelt hålla gasen i botten hela vägen.

Suck. Håll hastigheten. Seriöst. Det är inte ok. Ska du köra fort så gör det på bana. Jag är trött på alla som tror att lagar gäller andra, de själva står över sådant.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
PapaD
elbilist

Inläggav Teslaägare taliz » 22 nov 2020 19:10

thnis skrev:

Inte jag heller :D jag trodde allt utom Tesla skulle på soptippen :roll:

Inte omöjligt att de hamnar där när jag är klar med dom. :lol:
Nä, men jag är ju "mellan bilar" just nu. Det råkar också finnas bra erbjudanden på hyrbilar. Zoen hyrde jag i 42 dygn för 130kr/dygn inkl fria mil.
Egolfen 5k för en månad inkl 300 mil.
Kul att testa lite olika små budgetbilar(har ju testat etron, EQC, S, X, 3 tidigare...)
Sen får vi se vad det blir efter det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 22 nov 2020 19:14

PapaD skrev:
taliz skrev:

Klarar egolfen det i 140-150kmh? Zoen toppar 145kmh vilket blir 139-140 enligt gps, så rätt lagom att helt enkelt hålla gasen i botten hela vägen.

Suck. Håll hastigheten. Seriöst. Det är inte ok. Ska du köra fort så gör det på bana. Jag är trött på alla som tror att lagar gäller andra, de själva står över sådant.

Jag kör på bana också, men då med hoj.
Om det vore så riskabelt att hålla 140 på motorväg är det lustigt att det går utmärkt i många länder söderut på kontinenten. De har ju tom fri fart i Tyskland. :roll:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Zath » 22 nov 2020 19:45

Någon som vet en bra deal gällande privatleasing? Ser att de kör sjukt bra kampanjpriser gällande företagsleasing på både 50 och 55 men inte hittat nåt liknande på privatleasing ännu.
Zath

Inläggav elbilist mati » 22 nov 2020 19:53

thnis skrev:Jag tycker det är synd att E-Golf inte kom med 45 kWH batteri som det ryktades om för ca 2 år sedan. Det hade varit den optimala elbilen för oss.

Ja, det hade varit kanon. Jag har faktiskt funderat på att köpa en ny e-Golf efter denna. De vräks ju ut till ganska bra priser just nu. Men det blir ju exakt samma bil som vi har idag och då känns det extremt onödigt att byta. Men hade den haft ett lite större batteri eller bättre snabbladdning hade det kanske varit intressant.
Det var det jag hade hoppats att ID3 skulle bli. Som en e-Golf fast bättre på allt som har med eldriften att göra. Men det blev som bekant inte riktigt så.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare thnis » 22 nov 2020 21:50

mati skrev:
thnis skrev:Jag tycker det är synd att E-Golf inte kom med 45 kWH batteri som det ryktades om för ca 2 år sedan. Det hade varit den optimala elbilen för oss.

Ja, det hade varit kanon. Jag har faktiskt funderat på att köpa en ny e-Golf efter denna. De vräks ju ut till ganska bra priser just nu. Men det blir ju exakt samma bil som vi har idag och då känns det extremt onödigt att byta. Men hade den haft ett lite större batteri eller bättre snabbladdning hade det kanske varit intressant.
Det var det jag hade hoppats att ID3 skulle bli. Som en e-Golf fast bättre på allt som har med eldriften att göra. Men det blev som bekant inte riktigt så.

Jo förstår det. Fördelen är ju att den kommer med ny garanti.
Jag väntar nog ändå till i höst å ser vad som händer med ID3 med 45 kWH batteri. Den ska ju komma med möjlighet till snabbare DC-laddning för en extra kostnad. Även om jag helst hade haft en e-Golf 7.5 med större batteri och snabbare laddning. Men men..

Sorry inser att tråden nu är kapad.. ngt som jag brukar störa mig på :roll:
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Väntar på VW I.D3 45 kWh
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare

Referralkod: thomas3553

Inläggav Teslaägare Hertsh » 22 nov 2020 21:52

Zath skrev:Någon som vet en bra deal gällande privatleasing? Ser att de kör sjukt bra kampanjpriser gällande företagsleasing på både 50 och 55 men inte hittat nåt liknande på privatleasing ännu.
Min syster har precis skaffat en id3 för 3700 per månad i privatleasing. Det tycker jag är bra.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

Inläggav Teslaägare HelectriC » 23 nov 2020 09:48

ingen som har skaffat en eTron 60 S? Hade varit kul att höra lite om hur den är.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Off Grid Byggaren » 23 nov 2020 15:05

HelectriC skrev:ingen som har skaffat en eTron 60 S? Hade varit kul att höra lite om hur den är.

Verkar inte finnas några registrerade i Sverige ännu.

Men den tycks vilja ha ännu mer energi från batteriet, vilket verkar rimligt med en tredje elmotor.

Borde inte utvecklingen gå mot lite snålare elbilar?

https://motor.no/a/173484
Off Grid Byggaren

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon